هیوندای

وقتی آتش به جان جنسیس G80 جدید می‌افتد!

جنسیس G80 جدید یکی از زیباترین سدان هایی است که در چند سال اخیر دیده‌ایم. این خودرو از نظر رفاه و اشرافیت وارد سطح جدیدی شده و می‌توان آن را تا حدی هم سنگ خودروهایی مثل آئودی A6 و ب ام و سری ۵ دانست. آنچه باعث جذابیت بیشتر این خودرو می‌شود برتری قیمتی نسبت به رقبای اروپایی می‌باشد.

خب پس می‌توانید تصور کنید که مالک این جنسیس G80 حاضر در تصاویر وقتی با دود مشکی زیادی روبرو می‌شود چه حسی دارد. حادثه آتش‌سوزی این خودرو در کره جنوبی اتفاق افتاده و البته به نظر می‌رسد علت آتش‌سوزی یک حادثه شدید بوده نه عیب خاصی از خود خودرو.

راننده که کمتر از یک ماه پیش خودروی خود را خریداری کرده در یک تونل حرکت می‌کرده و به‌طور ناگهانی اشیایی در پیش او ظاهر می‌شود. راننده می‌گوید آنچه جلوی خودرو ریخته بوده آواری بوده که از سیستم تصفیه‌کننده هوای یک کامیون بزرگ روی زمین ریخته بوده است.

راننده این جنسیس مدعی است زمانی که خودرو از روی آوار و اشیا رد شده اصطکاک به وجود آمده و سرانجام خودرو آتش گرفته است. ظاهراً مواد داخل سیستم تمیز کننده هوا دارای فیبرهای قابل اشتعالی بوده که به راحتی می‌توانند باعث آتش‌سوزی شوند.

با توجه به تصاویر به راحتی می‌توان گفت که بخش جلوی این G80 جدید آتش گرفته و زبانه‌های آتش از زیر کاپوت به هوا برمی‌خیزند. خوشبختانه به نظر می‌رسد این آتش‌سوزی به خاطر مشکل خودرو نبوده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که جنسیس فراخوانی رسمی برای ریسک آتش‌سوزی نسل پیشین G80 و G90 اعلام کرده است. مشکل این خودروها به لوله روغنی مربوط می‌شود که شاید سوراخ شده و روغن روی توربو نشت کرده و باعث آتش‌سوزی شود.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه

  1. ارشیاsvj

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (590 ديدگاه)

    اخیش از ماشین نبوده راستی چرا عکس نسل قبلوگذاشتین

    1. داود

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (84 ديدگاه)

      صد درصد ازخود ماشین بوده ذهنها را منحرف نکنید اگه قرار باشه از ماشین جلویی عقبیا اتش بگیرن و خودشون سالم بمونن الان دیگه هیچ خودرویی سالم نمیموند

      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (3362 ديدگاه)

        داوود جان
        میخواستم بگم ، دیدم ترورم میکنن ، بیخیالش شدم .

        اما حالا که شما ذکر کردید ، این هم بگم اگر عیب واقعاً از خود ماشین هم باشه ، مطمئناً هیچگاه قبول نمیکنه و زیر پوستی به یه بهانه جنسیس‌هارو میکشونه تو تعمییرگاه و عیب را بطرف میکنه تا وِجهِ این برند نوپا خراب نشه .

        همینجوریشم طبق مقاله چند ماه پیشِ پدال ، از نفروختن تو انبارها و نمایندگیها داره خاک میخوره ، فکر کن به آتیش گرفتن هم معروف بشه ، وا ویلا چه شود 😂 .

        BMW تو کره آتیش گرفت ، کار به سیاست دو کشور کشید ، میدونید چَرا ؟؟؟
        چون این چیزا واس محصولات کره‌ای عادیه ولی از آلمانیا بعیده😂 .

      2. مهدی

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1079 ديدگاه)

        بهتر نیست این مالک بدبخت به استناد نظرات کارشناسان داخلی بره شورای حل اختلاف سیول از هیوندا شکایت کنه

  2. کیان

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (458 ديدگاه)

    محصولات کره ای سابقه طولانی در مشتعل شدن دارن
    یادمه نوت ۷ سامسونگ پارو فراتر گذاشته بود و منفجر میشد
    حالا هزار و یک خبر میسازن ک ماشین مشکلی نداشته، اخرشم مثه سایر جنسهای کره ای با حقارت مجبور به جمع آوری میشن.
    در شرایطی ک همه خودروسازها رو به افول هستن خودروسازی کره جنوبی رو به انفجار نهاده است. خخخخ

    1. حسن

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (157 ديدگاه)

      کجا را به شقیقه ربط میدی؟
      در کره جنوبی رییس جمهور به خاطر فساد و سوء استفاده دوستش از موقعیت او،برکنار و زندانی شد اگر همچین مشکلی در خودرو باشه و خود به خود آتش بگیره هم غرامت میده و هم عیب رو در همه محصولات فروخته شده برطرف میکنه.

  3. مهراد

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (376 ديدگاه)

    پدال جون دمت گرم و زنده باد که از ساعت ۶ صبح بیدارین و مطلب میذارید واسه بیننده ها 👍👍✌✌❤❤

    1. آرمان

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (113 ديدگاه)

      واقعا با اختلاف بهترین سایت خودرو ایرانین
      تشکر

      1. رضا

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (237 ديدگاه)

        آماتورترین و غیرحرفه ای ترین سایت اخبار خودرو هم اسب بخار است با گردانندگانی که با خوانندگان و کسانی که کامنت میزارند وارد بحث و جدل بچه گانه میشن و به راحتی در حذف کامنت ها شبیه یک کشتار دسته جمعی عمل می کنند

        1. MOHAMAD.n.r

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (224 ديدگاه)

          اسب بخار اگر کامنت مشکل نداشته باشه اون رو قرار میده و زود هم قرار میده.
          امان از خودروبانک که کامنت ها چند روز بعد تایید میشوند و…
          اسب بخار و خودروبانک حساب کاربری ندارند و با یک ایمیل میشه میلیارد ها کامنت با اسم متفاوت گذاشت
          پدال عالیه. با سپاس از عوامل⚘⚘⚘⚘

        2. Hamidreza

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (706 ديدگاه)

          حالا تعریف نباشه
          پدال تنها سایت داخلی در ضمینه خودرو هه که من بهش سر میزنم
          قبلا سایت های دیگه میرفتم ولی خب اینجا بهتره

        3. سردبیر

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (569 ديدگاه)

          درود.
          همه شما عزیزان محبت دارین و به ما انگیزه می دین تا بهتر و بیشتر کار کنیم. انشاالله افتخار این رو پیدا کنیم که روزی رضایت کامل شما رو جلب کنیم.
          ارادت

        4. NAVID۰۰۹۸

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (3362 ديدگاه)

          خودروبانک که سایت خیلی ضعیف و مسخره‌ای شده ، البته اون اوایل خوب بود ولی در این چند ساله مضخرف شده .

          اسب‌‌بخار ، ویدئوهای خوبی میسازه اما مجریها و گردانندگانش احساس گنگ بودن میکنند و زیادی خودشیفته هستند ، اما در کل سایت خوبیه بخصوص در تستهای خودرویی که سال به سال بهتر میسازند .

          اما هیچکدام پدال نمیشوند ، پدال مرجع دایره‌المعارف خودرویی در ایرانه و فقط یک عیب داره که مثل قبل دیگه تست خودروهای وارداتی و منتاژی در ایران را انجام نمیده ، چون به نظرم برای افرادی که میخواهند خودرو وارداتی بخرند و چون سرمایه زیادی میبره ، مفید میتونه باشه در اَمر نکات مثبت و منفی و تجربه دوستان در کامنتها .

          در حال حاضر هم دورنمای خودرویی کشور اینقدر وحشتناک و نااُمید کننده شده که همین چندتا سایت هم هنر میکنند مطلب کار میکنند و منت سر ما میگذارند .
          چند سال پیش میرفتیم مجله خودرویی بخریم ، اینقدر تنوع بود و انگیزه بود که مجله ۱۲۰ صفحه‌ایه مجله ماشین را در کمتر از ۵ روز میخوندیم و هفته نامه دنیای خودرو بود با مطالب عالی یا ماهنامه تخته گاز و…… خیلی زیاد بودن که یه شوروشوقی هنگام خرید و خواندن بود که تمام خانواده از دستم کلافه میشدن این چه وضعشه برو کتاب درسیتو بخون😂 ، اصلاً به چه دردت میخونه ، اما من عاشق اطلاعات این مجله‌ها و تست‌هاشون بخصوص گذرموقتهای اون زمان بودم .

          امروزه پدال همه این موارد را پوشش میده اما حالی که اون زمانها میداد و انتظاری که میکشیدیم تا مجله‌ها یا هفته‌نامه چاپ بشه یه دنیای قشنگ دیگه داشت .

          یادمه دقیقاً پنج‌شنبه‌ها که میشد و از دبیرستان تا ترم آخر دانشگام که میومدم دَم دکه که هفته‌نامه دنیای خودرو را بخرم و بخونم ، تا برسم خونه نصف هفته نامه رو میخوندم و شبها کارم خواندن مجلات بود ، هنوز بیشترشان را نگه داشتم ، بخصوص مجله ماشین‌ها رو اما خیلی سال میشه که دیگه لایشان را باز نکردم و گوشه انباری داره خاک میخوره 😪 .

        5. ممد ژانگولر

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (852 ديدگاه)

          سر دبیر محترم عزیز
          داداش گلم ممنون از زحمات بی دریغتون

          خواهشا برای دوستانی مثل بنده که با جون و دل کامنت میذارم جایزه ایی چیزی در نظر بگیرید که انگیزه من بیشتر بشه برای کامنت گذاشتن

          بخدا اوضاع اقتصادی خیلی خرابه تو شام و ناهارمون موندیم

          در بیشتر سایتهای معتبر به مانند شما بلکه دو پله پایین تر جایزه bmw بگیر تا دیگه آخرش ۲۰۷ اتومات به مخاطباشون مثل بنده تقدیم میکنن و این باعث رونق و اشتیاق مخاطبین در راستای تبادل نظرات خواهد گردید

          پیشاپیش فرا رسیدن عید نوروز سال دیگر را به شما و همکارانتان تبریک و تهنیت عرض میکنم 🌹🌹🌹

          همچنان محتاج یاری شما میباشیم 🤲🏻

          ممد ژانگولر 😎

        6. سردبیر

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (569 ديدگاه)

          @ممد ژانگولر
          درود بر شما. جایزه پژو یا ب ام و که چیزی نیست. شما مخاطبان خیلی بیشتر از اینها ارزش دارید.
          البته اوضاع ما هم خراب هست مثل اوضاع خیلی های دیگر و اوضاع کشور. این پیشنهاد شما قبلا هم در پدال بوده و یکی از برنامه ها هم بوده که به صورت هفتگی جوایزی به کاربرای فعال و بهترین کامنت ها داده بشه. انشاالله که با بهبود اوضاع این موضوع عملی بشه.

      2. Sina

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (546 ديدگاه)

        خیلی از زحمات شما متشکریم،🌷🌷🌷
        واقعا سایت پدال عالیه ، بهترینه😀😀
        چند پیشنهاد برای پدال:
        *ادامه بررسی تاریخچه ماسل کار ها مثل موستانگ بقیه قسمتا هم بیان(از ماشین های کشور های دیگه هم بذارید)
        *برگذاری دوباره دوئل ها ولی خیلی بهتر و جامع تر
        *وقتی پدال بتونه در آینده از ماشینای وارداتی ، گذر موقت یا.. یک بررسی یا مقایسه و مقاله منتشر کنه دیگه خیلی خیلی خوب میشه،، مثلا چند وقت پیش دیدم در یه سایتی حتی از بنز S63 AMG هم بررسی تهیه کرده.

    2. مانی

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1940 ديدگاه)

      بیشتر واسه خوانندها

  4. رامین

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    یاد مشکل آتیش گرفتن ۴۰۵ افتادم :))

    1. مهدی

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1079 ديدگاه)

      رامین
      نکته جالب اینجاس که بغصی از دوستان هنوز نمیدونن پراید کره ای نیست و توسط مزدا طراحی شده و کلی ادعا دارن که فعلان مجلات از فلان سالها میخوندن

      1. ارسلان

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (121 ديدگاه)

        کارشناسان داخلی ادعاهای عجیبی دارن که میگن پراید توسط مزدا طراحی شده !! همه دنیا میدانند که پراید توسط شرکت فورد طراحی شده و یک ماشین امریکایی است … منتظر نظرات بیشتر کارشناسان داخلی در اینده هستیم تا بتوانند با این حجم بالای اطلاعات خود موجب ترقی صنعت خودرو شوند

        1. مهدی

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1079 ديدگاه)

          پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن با سفارش فورد، شرکت مادر، طراحی شد. نسل اول این خودرو که در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ تولید و در ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا به فروش رسید.

          این مدل همچنین با نام کیا پراید از ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰ در شرکت کیا موتورز کره جنوبی تولید شد و در سال ۲۰۰۱ خط تولید آن به سایپا فروخته شد.کارشناسان داخلی هنوز نمیدونن پراید کجاییه عجببببببب😅😅😅😅

        2. مهدی

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1079 ديدگاه)

          Mazda 121Designed by Mazda using the DA platform and B series inline-four engines, the Festiva continued the trend of Fords built and designed by Mazda for the Asia-Pacific market such as the Laser and Telstar.

          South Korean first generation sales began in 1987 under the name Kia Pride, assembled by Kia under license. Australasia and Europe received the first version between 1987 and 1991 as the “Mazda 121”. After 1991, Australasian sales occurred under the “Ford Festiva” name, while European sales continued under the name “Kia Pride”. Kia ended production of the Pride in 2000. This ongoing production has been in parallel to the second generation Festiva introduced in 1993, sold as the Ford Aspire in North America and Kia Avella in South Korea and other markets. Although these second generations models were withdrawn in 2000, a third generation was sold between 1996 and 2002 in Japan as a badge-engineered version of the Mazda Demio.کارشناسان اگر زبوننن بلدن

        3. NAVID۰۰۹۸

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (3362 ديدگاه)

          ارسلان جان
          وِلِش کن ، مدلش اینطوریه گناه داره
          حتی نمیتونه یه سرچ ساده تو اینترنت بکنه تا شجره پراید بریزه بیرون .

          قرنتینس دیگه ، دور هم تو گروه‌های مجازی تعریف کردن ، رفیقمون هم یه چیزی شنیده و با اعداد ارفام تاریخی داره خوشگل تحریف میکنه پیدایش پراید را ..

          جریان اون زمان فورد و مزدا مثل جریان هولدن و شورولت بود ، اما چون مهدی سنش و اطلاعاتش قد نمیده و مرغش یه پا داره ، پس بگو باشه و اهمیت نده .

          همین مزدا وانتهای تولید بهمن در ظاهر در اصل طراحی و ساخت شرکت فورد بود مثل پراید که چرخیدو چرخیدو چرخید ، رسید به امروز و وانتی نابود شده به نام مزدا کارا که از B2000 ژاپنی شده چینی و ایرانی .

        4. ارسلان

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (121 ديدگاه)

          سفارش مزدا نبود … مزدا پلت فورمش رو از فورد خرید همونطوری بعدا کیا اومد از مزدا خرید اگه به سفارش مزدا بود چرا سالها به اسم فورد فستیوا توی امریکا تولید شد؟؟؟
          اگه بخواییم اونجوری حساب کنیم پس با توجه به منطق شما میتونیم بگیم پراید هم کره ای هست و به سفارش مزدا برای کره ساخته شده
          شما برو سرچ کن فورد فستیوا تا کل تاریخچه ش برات بیاره
          نمیدونم چه اصرای داری در برابر فهمیدن مقاومت کنی !!!

      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (3362 ديدگاه)

        مهدی
        هنوز مونده بزرگ بشی
        بزرگ شدی بحث میکنیم

        1. مهدی

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1079 ديدگاه)

          ما منتظر روشنگری شما دوست عزیز هستیم تو این همه مجله ای که خوندی یک رفرنس برای ما بیار که پراید کره ای هستش اسسسسستاد

        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (3362 ديدگاه)

          مهدی
          اهل دلاش میدونن چی میگم
          باشه ، پراید کره‌ایه
          کَلَک انگلیسی اینجا جواب نمیده عمو ، برو تو محلتون🤣

        3. رامین

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (361 ديدگاه)

          الان ارتباط این بحثو زیر کامنتم نمی فهمم :))). پشمام ریخت. موضوع هیوندای هست من از ۴۰۵ گفتم شما از تاریخچه پراید. برم تسمه تایمو عوض کنم.

        4. مهدی

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1079 ديدگاه)

          ارسلان من رفرنس از سایت های خارجی و معتبر گذاشتم به صراحت گفته مزدا طراحی کرده و اول در ژاپن فروش رفته بعد امریکا و استرالیا و بعد کره و اخر ایران چرا یک برعکس میگیی شاید انگلیسی بلد نیسی

  5. Hadi

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (551 ديدگاه)

    پدال کارش بیسته 👍…

  6. بهنام

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (362 ديدگاه)

    تعریف زیباترین هم دچار تحریف شده.

  7. amin

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    پدال جان چرا نتایج دویل ها نیمه کاره رها شد؟؟؟

    1. سردبیر

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (569 ديدگاه)

      پایانش رو باز گذاشتیم…
      از شوخی گذشته، نتایج در همون دوئل ها قابل دسترسی هست و چون در طول زمان ممکنه دستخوش تغییر آمار رای بشه دیگه جمع بندی نکردیم. بعلاوه خود این روند دوئل ها هم خیلی طولانی شده بود. انشاالله در دوره جدید با نطمی بیشتر و روش هایی جدیدتر شروع خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن