تنفس قهرمان المپیک با اگزوز هیوندای نکسو!

مشتاقید ببینید دنیا با استفاده از شاسی‌بلند هیدروژنی هیوندای نکسو چقدر زیبا خواهد بود؟ خب هیوندای اخیراً با همکاری قهرمان شنای المپیک و سفیر این برند یعنی میرا بلمونته اقدام به نمایش چنین چیزی کرده است.


از آنجایی که نکسو دارای قوای محرکه‌ی سلول سوختی است بنابراین تنها آب و اکسیژن آزاد می‌کند بنابراین بخش اسپانیایی این خودروساز تصمیم گرفته تا این موضوع را با متصل کردن یک حباب هوا به اگزوز نکسو نشان دهد. البته داخل حباب یاد شده بلمونته حضور دارد که روی یک تردمیل مشغول دویدن است. دیدن این کلیپ بسیار جالب بوده مخصوصاً وقتی در نظر بگیرید اگر بخواهید چنین کاری را با یک خودروی بنزینی یا دیزلی انجام دهید چه اتفاقی می‌افتد.


سیستم هیدروژنی نکسو درست مشابه دیگر قوای محرکه‌ی مشابه کار می‌کند. سه تانک هیدروژن وجود دارد که سلول‌های سوخت را تغذیه کرده و ذرات در آند به الکترون‌ها و پروتون‌ها تجزیه می‌شوند. این الکترون‌ها جریانی را تولید می‌کنند که نیرو را به باتری رسانده و آن‌هم از یک پیشرانه‌ی الکتریکی پشتیبانی می‌کند. پروتون‌های باقی مانده نیز از طریق غشا به فضای دیگری فرستاده می‌شوند و در آنجا با الکترون‌ها واکنش داده و خروجی نهایی یعنی آب را ایجاد می‌کنند.


اگرچه این تکنولوژی ظرفیت‌های زیادی دارد اما خودروهای سلول سوختی تا همین چند سال پیش از طرف افراد و خودروسازان پس زده می‌شدند. این امر می‌تواند به خاطر حرکت خودروسازان به سمت خودروهای الکتریکی و همچنین هزینه‌های بالای توسعه‌ی خودروهای هیدروژنی باشد.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

10 دیدگاه

  1. مصطفی
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    تبلیغ خوبی برای این ماشینه

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (72 دیدگاه) ,

      به شخصه خیلی از خودروهای هیدروژنی خوشم میاد و با چیزهایی که خوندم به نظرم آینده همین خودروهای هیدروژنیه و خودروهای الکتریکی نقش یه پل بین خودروهای بنزینی تا خودروهای هیدروژنی رو ایفا می کنند

      پاسخ
    2. P.K.H
      سوابق: (110 دیدگاه) ,

      ولی این تبلیغ حق مرسدس بود مرسدس این ایده رو در دست داشت ولی عمل نکرد

      پاسخ
    3. محمد
      سوابق: (72 دیدگاه) ,

      خیلی از خودروهای هیدروژنی خوشم میاد و با چیزهایی که خوندم به نظرم آینده همین خودروهای هیدروژنیه و خودروهای الکتریکی نقش یه پل بین خودروهای بنزینی تا خودروهای هیدروژنی رو ایفا می کنند

      پاسخ
  2. مسعود
    سوابق: (98 دیدگاه) ,

    ماشین های سلول سوختی ، الکتریک ، هیدروژنی ،… ! اینارو میشنوم اینگار صحبت از یه جهان دیگه است !! فقط شدیم تو این مملکت نظریه پرداز ! پشت سیستم میشینیم عکس ها و مطالب رو میخونیم و نظر میدیم !! بعد میریم بیرون دود اگزوز خاور میخوریم

    پاسخ
  3. امیر
    سوابق: (90 دیدگاه) ,

    قبل از تسلا و فولکس واگن و خودروهای چینی الکتریکی آقای آرین از ایران خودروی الکتریکی تولید کرد فقط مشکل اینجا بود که این سیب افتاده بود دست چلاق البته حق این مردم لگن پرست همین بنجها ی که با چند برابر بهشون انداخته میشه

    پاسخ
    1. سینا
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      واقعا حرفهای جناب ارین خان رو باور میکنی؟ داداش ارین فقط یه بلف بود مقاله فرهاد کاشانی درمورد ارین بخون….توسعه ماشین الکتریکی به هزار یک تکنولوژی نیاز داره نمونش باتری ایا اقای ارین خودش باتری طراحی کرد؟

      پاسخ
      1. دانیال
        سوابق: (128 دیدگاه) ,

        تکنولوژی باتری های لیتیومی مدت ها بعد از اقدام آقای آرین(که من به این خاطر که از جزئیات سیستم های توسعه یافته برای خودرو توسط ایشون اطلاعی ندارم دفاعی از دانش ایشون نمیکنم) به طور کارا و صنعتی در دسترس قرار گرفتن و مشخصاً تسلا باتری های لیتیومی رو از شرکت های بزرگ جنوب شرق آسیا تامین کرد، پس نظر شما قابل قبول نیست اما به طور کلی ایده ای که ایشون داشت تفاوت چندانی با ایده ای که ایلان ماسک با جذب سرمایه و محقق ها به نتیجه رسوند نداره بنظرم ولی مافیای خودرو بزرگتر از اونی بود که توی ایران بشه عملیش کرد.

        پاسخ
  4. مانی
    سوابق: (1427 دیدگاه) ,

    مرسدس قبل هیوندای داشت رو پیل سوختی کار میکرد
    اما نمیدونم چه اتفاقی افتاد انگار فعلا بی‌خیال شدن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.