هیوندای

معرفی کامل و اعلام مشخصات کراس‌اوور الکتریکی جنسیس GV60

اندکی پس از پیش‌نمایش جنسیس GV60، حالا این کراس‌اوور الکتریکی به‌طور کامل معرفی و مشخصات آن اعلام شده است. این خودرو مثل کیا EV6 و هیوندای آیونیک ۵ روی پلت‌فرم E-GMP گروه هیوندای ساخته شده و در نسخه‌های مختلف محرک عقب، چهارچرخ محرک و پرفورمنس ارائه می‌شود. همهٔ این نسخه‌ها به یک پکیج باطری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی مجهز هستند اما نسخهٔ پایه فقط یک موتور الکتریکی در عقب دارد که ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

در همین حال، نسخهٔ چهارچرخ محرک استاندارد به دو موتور الکتریکی مجهز است که جلویی ۲۱۴ اسب بخار و عقبی ۹۹ اسب بخار قدرت داشته و مجموعاً ۳۱۳ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌ها تحویل می‌دهند. جنسیس برد نسخهٔ محرک عقب را ۴۵۰ کیلومتر و نسخهٔ چهارچرخ محرک استاندارد را ۴۰۰ کیلومتر اعلام کرده است.

نسخهٔ پرفورمنس بالا رده اما در هردو محور به موتورهای ۲۱۴ اسب بخاری مجهز است که مجموعاً ۴۲۹ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. برد این نسخه ۳۷۰ کیلومتر است اما در عوض وقتی حالت بوست آن فعال شود می‌تواند ظرف ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. جنسیس همچنین این نسخه را به حالت دریفت هم مجهز کرده است.

GV60 اولین محصول جنسیس است که به سیستمی بنام طراحی فعال صدا مجهز شده است. این سیستم بسته به حالت رانندگی، صداهای مختلفی را از بلندگوها پخش می‌کند. همچنین راننده می‌تواند برای این سیستم از بین حالت‌های Futuristic (پخش صدای نرم و اسپرت)، G-Engine (صدایی شبیه پیشرانهٔ درون‌سوز) و E-Motor (بازسازی صدای موتورهای خودرو) یکی را انتخاب کنند. این ماشین همچنین به‌صورت استاندارد به تکنولوژی فعال کنترل سروصدای جاده هم مجهز است.

جنسیس کراس‌اوور الکتریکی خود را به دیفرانسیل لغزش محدود الکتریکی و سیستم کنترل الکترونیکی پیش‌نمایشی تعلیق مجهز کرده که دومی با استفاده از دوربین جلو و سیستم ناوبری، مواردی مثل سرعت‌گیرها را تشخیص داده و تعلیق را زودتر تنظیم می‌کند. نسخه‌های چهارچرخ محرک نیز از سیستم قطع کننده بهره می‌برند که می‌تواند با توجه به شرایط رانندگی، موتور و شافت‌های انتقال نیرو را قطع یا وصل کند. این یعنی راننده می‌تواند خودرو را آزادانه بین حالت‌های محرک عقب یا چهارچرخ محرک جابجا کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب GV60 برخورداری از سیستم شارژ ۸۰۰ ولتی است که امکان شارژ ۳۵۰ کیلوواتی فوق‌سریع را فراهم می‌کند. این یعنی می‌توان از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطری‌ها را ظرف تنها ۱۸ دقیقه شارژ کرد. در داخل این خودرو نیز نسل جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جنسیس ارائه شده که محتوا را به‌طور یکپارچه در نمایشگر لمسی مرکزی، صفحه آمپر دیجیتالی و هدآپ دیسپلی به نمایش درمی‌آورد. این همچنین اولین جنسیسی است که به سیستم صوتی B&O با ۱۷ بلندگو مجهز شده است.

در بخش ایمنی هم مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های کمک‌راننده شامل دستیار جلوگیری از برخورد جلو، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار جلوگیری از برخورد در نقاط کور، سیستم خروج ایمن، دستیار هوشمند محدودیت سرعت، هشدار توجه راننده، دستیار نوربالا، کروز کنترل هوشمند، دستیار دنبال کنندهٔ خطوط، دستیار رانندگی بزرگراه، سیستم دید اطراف و… به‌صورت استاندارد برای GV60 ارائه شده است. این خودرو همچنین از قابلیت منحصربه‌فرد تشخیص چهره هم برخوردار است که با تشخیص چهرهٔ راننده، درها را باز یا قفل می‌کند.

هرچند شاید GV60 در ظاهر خودروی جمع‌وجوری به نظر برسد اما ۴,۵۱۵ میلی‌متر طول داشته و فاصلهٔ محوری آن ۲,۹۰۰ میلی‌متر است. خریداران می‌توانند برای این کراس‌اوور الکتریکی از بین ۱۱ رنگ بیرونی مختلف یکی را انتخاب کنند که چهار نمونه از این رنگ‌ها برای اولین بار است که توسط جنسیس ارائه می‌شوند. این برند لوکس کره‌ای هنوز زمان عرضه و قیمت GV60 را اعلام نکرده است.

 

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Aran+Milan

    ۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (191 ديدگاه)

    جلوش یکمی زشت نیست?

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱۱
    1. Reza Waffen SS

      ۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2915 ديدگاه)

      نسبت به الکتریکی های دیگه زیبام هستش

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۵
    2. ممد ژانگولر

      ۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1826 ديدگاه)

      سال دیگه در ایران خواهیم دید دارن زاپاسشو میدزدن 😁

      موافقم ۲
      مخالفم ۴
    3. Audi rs e_tron gt

      ۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (554 ديدگاه)

      با احترام به سلایق شما
      نه خیلی هم خوبه

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
  2. محمد امین

    ۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1215 ديدگاه)

    قبول کنید طراحی خیلی جذاب و جدیدی داره و طراحی داخلی اش هم عالی هست و درکلای خودش جزو بهترین ها است ، کافیه طراحی داخلی و خارجی اش رو با تسلا مدل y مقایسه کنید …
    واقعا خوشم اومد ، حس میکنم همه چیزش کامله و بی نقص هست ، اما در عمل باید تست بشه و آزمون پس بده
    ولی در کل خوشبین هستم

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۵
    1. M.K karimi

      ۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (225 ديدگاه)

      تسلا Y رو خوب اومدی … 👌👌😂

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
    2. M.K karimi

      ۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (225 ديدگاه)

      تسلا Y رو خوب اومدی … 👌👌😂
      ولی بنظرم طراحیش خیلی اصالت خود جنسیس رو نداره ، یعنی خیلی زبان طراحی جنسیس توش بکار نرفته

      موافقم ۲
      مخالفم ۴
  3. مازیار

    ۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (657 ديدگاه)

    بهتره بپذیریم که جنسیس دستکم از لحاظ ظاهری کارشو خوب انجام داده و هم داخل و هم خارجش خیلی زیبا و مدرن بنظر میرسه و احتمال اینکه به لحاظ فنی و کاربردی هم نمره قابل قبولی بگیره خیلی زیاده
    پس در مجموع لایک👍

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  4. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (159 ديدگاه)

    زیباترین هیوندای 😍

    موافقم ۵
    مخالفم ۷
  5. Dayan5775

    ۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (197 ديدگاه)

    طراحی داخلی و خارجیش خیلی جالبه

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  6. SS

    ۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (495 ديدگاه)

    فقط نسخه الکتریکی داره یا درونسوز هم هست؟
    مشخصاتش که خوبه باید دید قیمتش چقدره

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  7. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3869 ديدگاه)

    بین جنسیس ها g90 رو فقط دوست دارم، بقیه شون کلا یه جورین خصوصا این…

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  8. میثم

    ۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1925 ديدگاه)

    ماشین الکتریکی اگه قراره با هر بار شارژ ۵۰۰ کیلومتر راه بره
    یا باید بشه تو ۵ دقیقه فول شارژش کرد در حد بنزین زدن
    یا اگه بیشتر طول میکشه باید بتونه با یک بار شارژ ۱۰۰۰ کیلومتر راه بره

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  9. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2369 ديدگاه)

    امکان نداره بشه این کلاسو جوری طراحی کرد که یا افتضاح نباشه یا خیلی اسپرت ، ولی جنسیس تونست یه طرحی کاملا جدید برای این کلاس ارائه مشخصات فنیشم خوبه و فکر کنم رقیب خوبی برای ایکس ۱ بشه

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  10. حسن

    ۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (264 ديدگاه)

    ماشین برقی ماشین پاکه واین ماشین پاک وزیباست طراحی محشری داره

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
    1. datsun

      ۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2086 ديدگاه)

      آره خیلی پاکن ارواح عمه ایلان ماسک

      موافقم ۶
      مخالفم ۳
  11. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    “جنسیس همچنین این نسخه را به حالت دریفت هم مجهز کرده است”
    یعنی کی ترغیب میشه با یه کراس اور الکتریکی دریفت بزنه؟!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. میثم

      ۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1925 ديدگاه)

      اصلا یه بخشی از لذت دریفت مال صدای انجین و اگزوز هستش که ماشین الکتریکی نداره
      ۲ بار دریفت بزنه احتمالا باید یدک کش خبر کنه چون باتری خالی میکنه
      اون ایده تویوتا کرولا که موتور درونسوزش با هیدروژن کار میکنه خیلی عالیه، هم پاکه هم لذت رانندگی رو فدا نکرده

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  12. Mohsen990

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (15 ديدگاه)

    ماشینه خوبیه جنسیس با این ماشین برای رقبا خط ونشون کشیده.کلا هیوندا با برند جنسیس خوب داره پیشرفت میکنه.آینده خوبی پیشروی هیوندا وجنسیس هستش.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. محمد مختاری آذر

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (856 ديدگاه)

    یک مقدار طراحی نا متناسبی داره اصلا متوازن نیست قطعا گزینه های دیگری نیز وجود دارد مثلا بی ام و IX

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. آریا ماشین

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (657 ديدگاه)

    الان که دقت میکنم طراحیش نسبت به زمان پیش نمایش دلنشین تره
    اون زمان خیلی برام زشت بود یعنی افتخاری که g80 و gv80 برا جنسیس آورده بودن رو داشت نابود میکرد
    ولی الان زیبا تره اما جایزه ساده ترین کابین تاریخ صنعت خودرو هم میرسه به همین gv60 ، اصلا کابین در حد یک خودروی لوکس رو نداره مقایسه کنین با کابین g80 و g90

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا