هیوندای

برنامه‌ریز محصولات هیوندای خواستار بازگشت جنسیس کوپه

این روزها اولین خودرویی که با شنیدن نام هیوندای به ذهن می‌آید کراس‌اوور است. مدل‌های توسان و سانتافه از زمان عرضه در ایالات‌متحده به گاو شیرده برای این شرکت تبدیل شده‌اند و به همین دلیل این شرکت کراس‌اوورهای دیگری مثل کُنا و پالیسید را هم به سبد محصولات خود اضافه کرده است؛ بنابراین کسانی که خواهان یک خودروی پرفورمنس با نشان هیوندای هستند باید سراغ زیر برند N پرفورمنس بروند که مدل اسپرت ولوستر N را ارائه می‌کند؛ اما ولوستر حتی در نسخهٔ N هم ممکن است برای برخی از علاقه‌مندان به خودرو کافی نباشد و برخی ممکن است یک خودروی چهار سیلندر توربوشارژ دیفرانسیل جلو را چندان جذاب ندانند.

اما یک دهه پیش اوضاع کاملاً فرق داشت زیرا هیوندای در سال ۲۰۱۰ جنسیس کوپه را معرفی کرد. این خودرو نسخهٔ کوپهٔ سدان لوکس جنسیس بود که یک سال قبل از آن معرفی شده بود. جنسیس کوپه با پیشرانهٔ V6 و انتقال قدرت دیفرانسیل عقب، بشدت توجه علاقه‌مندان به رانندگی در طرفداران هیوندای را به خود جلب کرد؛ اما بعدازاینکه جنسیس به برندی مستقل تبدیل شد، این کوپهٔ جذاب هم به فراموشی سپرده شد. بااین‌حال این بدان معنا نیست که هیوندای علاقه‌ای به یک کوپهٔ محرک عقب ندارد زیرا مدیر برنامه‌ریزی محصولات این شرکت «اسکات مارگاسون» دوست دارد جانشین معنوی جنسیس کوپه را به سبد محصولات هیوندای اضافه کند.

مارگاسون در مصاحبه‌ای با موتورترند گفته است اگر تصمیم‌گیری به عهدهٔ او باشد، یک جنسیس کوپهٔ جدید در قالب یک خودروی اسپرت بنزینی و نه تمام الکتریکی یک‌بار دیگر توسط هیوندای ارائه خواهد شد. البته فعلاً مشخص نیست این خودرو توسط خود هیوندای عرضه می‌شود یا توسط برند جنسیس راهی بازار خواهد شد. بااین‌حال احتمال دوم می‌تواند قوی‌تر باشد زیرا هرچند این روزها جنسیس صرفاً روی توسعهٔ سدان‌ها و کراس‌اوورها تمرکز دارد اما این شرکت در سال ۲۰۱۵ نام‌های تجاری GT60 و GT90 را به ثبت رساند که این می‌تواند طرفداران را امیدوار کند.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه

  1. MAHDI

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4452 ديدگاه)

    چقدر توی تصاویر خودروها ساده دیده میشن. برای مثال همین جنسیس کوپه تو تصاویر خیلی ساده و معمولی دیده میشه اما در واقعیت انصافا طراحی خیلی جذابی داره حتی نسخه قبل فیس لیفت.
    حالا باید حساب کرد خودروهایی که در تصاویر هم به شدت جذاب و دلفریب دیده میشن تو دنیایی واقعی دیگه چقدر زیبا و جذاب هستن!؟!؟!؟!؟!؟!

    1. مهدی

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1078 ديدگاه)

      نکته جالب اینجاست که اکثر این خودرو در ایرلن وجود ندارند و یک سری از دوستان از روی عکس حتی به کیفیت اونا پی میبرند واقعا فوق العادس نه

      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (3361 ديدگاه)

        نکته جالب اینجاست که خود تو فقط تو خیابونا میبینبو عاشق کره‌ای شدی در صورتی که اتفاقاً در خودروهای وارداتی این چند ساله بدترین کیفیت و بیشترین استهلاک را داره و تنها مزیتش خدمات و قطعات فراوانش در ایرانه .

        البته مشکلی هم نیست ، ایشالله کار میکنی ، پول در میاری ، چند سال دیگه که اوراقی به حساب اومد میخری حالشو میبری ، بلاخره عشق کره بودن و تعصب داشتن هزینه داره دیگه ، نه 😂
        فقط قبل از خریدنت ، یه ۱۰ دست قطعات جلوبندی و سیستم تعلیقشو بخر که زیاد باید تعویض بکنی 🤣

        1. بهزاد

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (46 ديدگاه)

          من هم تویوتارو دوس دارم هم هیوندا و هر برندی که به فکر جون آدم هاست ولی مثل تو توهین نمیکنم به نظر من خیلی ها آدمن و کارشون ارزش داره چه کره چه ژاپن

        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (3361 ديدگاه)

          بهزاد
          برای کسی که فرق کره‌ای با ژاپنی را نمیفهمه ، جایی برای بحث کردن نمیمونه .

          با این کامنتت فهمیدم خودرو برای شما فقط چهارتا چرخ داره هرچند ایمن ولی که از نقطه A میرسونه به B ، پس برای بهزاد یعنی ایتالیایی ، انگلیسی ، فرانسوی ژاپنی آلمانی آمریکایی هندی چینی کره‌ای اگر ۵ستاره بیاره مثل همه حتی اگر فرقون باشه (( اینو که دیگه خودت گفتی ، زیرشم نمیتونی بزنی🤣 )) .

          در ضمن ، بی‌احترامی با بی‌جنبه بودنی که نقد خودروئیست یک دنیا تفاوته که شما نمیخواد از کلمه بی‌احترامی بر علیهه من سواستفاده کنی و با سیاست رفتار کنی .

          و در آخر مشکل دوتا دوتا کامنت گذاشتنم حل شد چون مشکل ذخیره کردن من حل شد ، همان طور که بقیه دوستان گاهاً دوتا دوتا کامنت میگذاشتند .

        3. Sina

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (545 ديدگاه)

          شاید از قیافه ی نسل جدید ماشیناشون راضی نباشم ولی هرگز مشکل کیفیت و استهلاک خیلی بالا ازشون ندیدم.(قبول دارم با ژاپنی ها فاصله داره و هزینه اش نسبت به ماشین داخلی بیشتره)
          شاید پلاستیک خشک و یا سواری ناراحت در بعضی مدل ها دید بشه ولی هرگز این همه مشکلی که شما گفتید نشنیدم.
          تعصب به برند اینه که زیر خبر هیوندای انتقاد نادرست صورت بگیره و در مطلب ب‌ام‌و از استهلاکی که وجود نداره حرفی زده بشه.
          حالا اگر از یه برند بدلیل چیزی که واضحه انتقاد بشه، مشکلی نیست، ولی کلی آدم میشناسم که ماشین کره ای دارن، ولی این مشکلات رو ندارن

        4. ♤ANGU_812♤

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (313 ديدگاه)

          اقا نوید
          ۳۰۰۰ تایی شدنت مبارک

        5. NAVID۰۰۹۸

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (3361 ديدگاه)

          ANGU 812 عزیز
          ممنون
          فقط فکر کنم بیش از نیمی از کامنت‌ها بابت بحث با دوستان عشاق کره‌ای گذشت که هیچ ارزشی نداره از بس که فقط بحث کردیم بدونه فایده که نه من مجاب شدم و نه آنها .
          البته قرار هم نیست کسی مجاب بشه اما لااَقل ای کاش اینقدر این محصولات را بزرگنمایی نمیکردند وقتی که فقط این محصولات به خاطر ظاهر و آپشن فریب میدهند و مردم ما هم هیچی از خودرو نمیدانند و بیشتر جنبه چشم‌و‌همچشمی و کلاس گذاشتن داره و دنبال ذات اصلی خودرو که فنی خوب و سواری خوب میشه نیستند که اون هم بخاطر بازار بسته کشور ماست ، متاسفانه .

      2. محمد ژانگولر

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (3 ديدگاه)

        هیوندای جزو رو‌به افول ترین هاست
        همیشه یه محصول حذف می‌کنه بعدش دوباره یادش میفته ک برش گردونه
        این ماشین اگر ماشین خوبی بود ک تولیدش تعطیلش نمیشد

        1. ADAK

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (888 ديدگاه)

          اما خیلی از برندها بعد از چند سال بعضی مدل هاشون را احیا میکنن!
          حتی آلمان ها
          حتی ژاپنی ها و امریکایی ها

          چه ربطی داره پسرجون

        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (3361 ديدگاه)

          ADAK عزیز
          درست میفرمائید
          اما اگر یه محصولی موفق نباشه و ضرر دِه باشه ، از چرخه تولید میره بیرون .

          اما درسته که پس از سالها دوباره احیاش میکنند ، ولی اگر دوباره احیاء شد و موفق نبود ، دیگر برای همیشه به تاریخ میپیونده تا نام برند را خدشه‌دار نکنه .

          خودرو اگر برای ما فقط یک علاقست ، برای تولیدکنندگانشان عشق + بیزینس هست .
          بیزینس هم با کسی شوخی نداره و احساسی تصمیم گرفتن مساویه با به تاریخ پیوستن .

    2. ATa

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (45 ديدگاه)

      این ماشین از نزدیک هم چیز خاصی نیست… بس که پراید و ۲۰۶ دیدیم خاص دیده میشه (۷ تا ۱۰ هزار تا)

  2. ارسلان

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (121 ديدگاه)

    یه مدت اینجا نبودم ولی یه سری اتفاقاتی در جریانه که بعدا براتون خواهم گفت

  3. بهزاد

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (46 ديدگاه)

    ژاپنی سوار لندکروز سوار بی خیال فن تویوتا
    تویوتا فن ژاپن فن
    فن ژاپن ول کن بیخیال

  4. ارسلان

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (121 ديدگاه)

    آقا یا خانم مدیر عامل
    ادم خودش اهله هر چیزی باشه همون فکر رو راجب دیگران هم میکنه !! شاید شما ۱۰ -۱۵ تا نام کاربری فیک داشته باشی نمیدونم
    ولی چیزی که واضح هست بنده یه ادم جدا از نوید هستم و حاضرم باهات شرط ببندم و هر سندی خواستی برات رو کنم ولی اگه اشتباه کردی چی به من میدی وقتی شرط رو ببازی ؟؟

    من یه مدت توی پدال نبودم اما حالا که برگشتم با اینکه فقط دو تا پست رو مطالعه کردم فقط توهین دیدم و بسیار بسیار متعجبم که پدال چرا اجازه میده کامنت های توهین آمیز منتشر بشه در حالی که بنده رو شدیدا سانسور میکرد با اینکه چیزایی که من گفتم انگشت کوچیکه ی چیزایی که الان میبینم نمیشه …. مثله ::

    “”پرت به پرم بگیره پر پرت میکنم””
    “”تو نظر نده با …….آدم شدی واسه من”” —> مطمننا جای نقطه چین یه حرف رکیک بوده و با نقطه چین منظورش رو رسونده !! هرچند تمام جمله توهین آمیز هست مثلا میگه “” آدم شدی واسه من؟؟ “” خب مخالف آدم چیه ؟؟ همتون میدونید یعنی داره به طرف میگه حیوان و چارپا که اسم چارپای مورد نظر رو نمیارم

    دیگه به بقیه توهین ها نمیپردازم که کامنت طولانی نشه

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3361 ديدگاه)

      ارسلان عزیز
      بهترین کار بی‌توجهی کردن به این انسانهاست که هیچ ارزشی برای بحث کردن ندارند .
      بحث ما خودروئیست ، بگذار چرت بگویند ، شخصیتشان در همین حد هست که وقتی کم میاورند و حرفی برای گفتن ندارند ، صداشون را بلند میکنند و شروع به توهین میکنند .

      من که از هیچ کسی ناراحت نمیشم چون سطح درک و فرهنگ بعضی‌ها همین مقدار هست و توقعی نمیره .

      اما مطمئناً هیچگاه با توهین نمیتوانند دلسردم کنند و نقد خودمان را میکنیم چه کسی خوشش بیاد چه نیاد ، هر کسی هم دوست داره دیس بزنه ، خداشاهده هیچ اهمیتی برام نداره ، چون اگر داشت ، میشدم یک انسان دو رو که برای جلب توجه در هر مقاله‌ای به‌به چه‌چه دروغین میکردم یا روی موج کامنتها حرکت میکردم .

      اما من نظر میدم نقد میکنم و اهمیتی به انسانهایی که هیچ ارزشی از نظر فرهنگی و معرفتی ندارند ، نمیدهم .

      1. مهدی

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1078 ديدگاه)

        افرین با همین فرمون ادامه بده ما هم ازت حمایت میکنیم تا ورشکستگی کامل هیوندا راهیی نمونده بتونی چند هزار کامنت دیگه بزاری مطمینا روح مرحوم جومونگ تو قبر به لرزه در میاری و بنیاد کشور کره جنوبی نابود میکنی منم پشتت هست مرررردددد فقط خواهشا یک دلیلی رو کن پراید کره ای هستش تا ایمانمون بهت کامل بشه

  5. بهزاد

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (46 ديدگاه)

    به قول عرب ها یاپن(ژاپن) یاپن سوار تویی بقیه از تو کپی میزنن

  6. MjM

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (591 ديدگاه)

    یا با برند هیوندای میخواد بده یا جنسیس دیگه
    پس یا میخواد شبیه سوناتا و ازرای جدید و بقیه گند کاریاش بشه یا شبیه زبان طراحی جدید جنسیس با دو خط چراغ و جلو پنجره مثلثی بزرگ!
    پس بهتر ک نسل جدیدش نیاد و اندک ابروی جنسیس کوپه حفظ بشه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن