هیوندای

معرفی کراس‌اوور جدید هیوندای ونیی، کوچک‌تر از همیشه!

بازار کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت بسیار داغ است و هیوندای هم قصد دارد با معرفی مدل جدیدی بنام ونیی (Venue)، حضور خود را در این بخش گسترش دهد. طراحی این کراس‌اوور جدید خصوصاً در نمای جلویی طبق زبان طراحی جدید کراس‌اوورهای هیوندای مثل کُنا و سانتافه شکل گرفته است. ونیی از دماغه‌ای تهاجمی با جلوپنجرهٔ آبشاری برخوردار است که توسط چراغ‌های مربعی و دی‌لایت‌های باریکی احاطه شده است. گلگیرهای عضلانی و خطوط جانبی قدرتمند نیز در پروفیل خودرو جلب‌توجه می‌کنند. رینگ‌های استاندارد این ماشین ۱۵ اینچی هستند اما نمونه‌های ۱۷ اینچی هم برای آن قابل سفارش است.

ازآنجایی‌که ونیی به‌گونه‌ای طراحی شده که سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز باشد، هیوندای هشت رنگ بیرونی جوان‌پسند را برای آن ارائه کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به مشکی، سفید سرامیکی، خاکستری کهکشانی، سبز سیبی، آبی تیره، قرمز روشن و نقره‌ای اشاره کرد. علاوه بر این، خریداران می‌توانند سانروف برقی، شیشه‌های عقب دودی و رنگ متضاد سقف را هم برای ونیی سفارش دهند. ونیی که در جایگاهی پایین‌تر از کُنا قرار می‌گیرد، ۴.۰۳ متر طول، ۱.۷۷ متر عرض و ۱.۵۶ متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن‌هم برابر با ۲.۵۲ متر است. این یعنی کراس‌اوور جدید هیوندای ۱۳ سانتیمتر کوتاه‌تر، ۳ سانتیمتر کم‌عرض‌تر و ۱.۵ سانتیمتر بلندتر از کُنا بوده و فاصلهٔ محوری آن نیز ۸ سانتیمتر کوتاه‌تر است.

کابین ونیی نسبتاً پایه به نظر می‌رسد اما بااین‌حال از تجهیزاتی چون غربیلک فرمان چرمی، صفحه‌نمایش هشت اینچی با اندروید اتو و کارپلی، پورت‌های USB، دوربین دید عقب و نمایشگر ۳.۵ اینچی در صفحه آمپر برخوردار است. در بخش سیستم‌های ایمنی نیز برای ونیی لیست قابل‌توجهی از تکنولوژی‌های کمک‌راننده در نظر گرفته شده که شامل سیستم کمکی جلوگیری از برخورد جلو، هشدار برخورد و ترافیک عقب، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، هشدار نقاط کور و هشدار توجه راننده می‌شود.

هیوندای فعلاً جزئیات دقیقی از قوای محرکهٔ ونیی منتشر نکرده اما تأیید کرده است که این کراس‌اوور کوچک به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر سری گاما مجهز خواهد بود. این موتور اساساً نسخهٔ بروز شده‌ای از پیشرانهٔ گامای قبلی است که راندمان حرارتی آن بهتر شده، سیستم احتراق آن ارتقاء پیدا کرده و تزریق سوخت توسط انژکتورهای دوگانهٔ آن نیز بهبود یافته که از این طریق اسپری کردن سوخت بهینه شده است. این اصلاحات به کاهش مصرف سوخت موتور کمک می‌کند تا جایی که به گفتهٔ هیوندای، انتظار می‌رود ونیی در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی ۷.۰ لیتر بنزین مصرف کند.

فروش هیوندای ونیی از اواخر سال جاری آغاز خواهد شد و قیمت‌گذاری آن نیز در زمانی نزدیک به عرضه صورت خواهد گرفت. البته با توجه به اینکه قیمت پایهٔ کراس‌اوور بزرگ‌تر کُنا از ۲۰ هزار دلار آغاز می‌شود، انتظار می‌رود ونیی قیمت کمتری داشته باشد. در جدول زیر نیز می‌توانید مقایسهٔ ابعاد و ظرفیت صندوق بار ونیی را با کُنا مشاهده کنید.

 

ونیی

کُنا

تفاوت

طول ۴.۰۳ متر ۴.۱۶ متر ۱۳ سانتیمتر
عرض ۱.۷۷ متر ۱.۸۰ متر ۳.۰ سانتیمتر
ارتفاع ۱.۵۶ متر ۱.۵۵ متر ۱.۵ سانتیمتر
فاصلهٔ محوری ۲.۵۲ متر ۲.۶۰ متر ۸.۰ سانتیمتر
حجم صندوق بار ۵۳۰ لیتر ۵۴۵ لیتر ۱۵ لیتر

 

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    ای کاش چراغ جلوها هیچگاه جای مِهشکن جلو را نمیگرفتند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رامتین

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    دقیقا هم ابعاد استپ وی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    ماشین جالب و‌خیلی خوبیه البتن نسبت به استب وی بروز تر هستش و‌موتور پیشرفته تری داره فروش خوبی تو اروپا میکنه چون اقتصادی طراحی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. M:::J:::Y

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (126 ديدگاه)

    مزدا cx-3 یا حتیcx-30جدید یا جیپ رنگید،گزینه های خیلی بهتر و جذاب تری هستن
    حداقلش خیالت جمعه که آتش سوزی پیشرانه ای درکار نیست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sina

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    سیترون سی 4 :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ahmad

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (66 ديدگاه)

    نمای عقب رو که از ام وی ام x22 اسکی رفته
    نمای کلی هم از محصولات پژو سیتروئن خصوصا پژو 2008

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mazda-MX5

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (29 ديدگاه)

    یادمون نره که هیوندا اول کار از موتورهای نسل قبل هوندا رو محصولات اولیه اش استفاده میکرد
    حتی اسمش رو هم از هوندا اقتباس کرد
    جدیدا طراحی محصولاتش ضعیف شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر دهقان

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (695 ديدگاه)

    خطاب به دوست عزیزمون سجاد که کامنتی در این صفحه در جواب کامنت دیگه‌ای داشتن و هردو کامنت حدف شد
    من شخصاً بارها خواهش کردم از مخاطبین که از گذاشتن کامنت‌های حاوی توهین و تمسخر به شخصیت، علایق و سلایق هم دیگه و همینطور کامنت‌هایی که فضای سایت رو متشنج میکنه خودداری کنن و حتی گفتم که این قبیل کامنت‌ها بدون اغماض حذف خواهند شد اما برخی از دوستان به این گفته‌ها هیچ توجهی نکردن و همچنان به کار خودشون ادامه دادن و میدن.
    گاهی اوقات هم بدلیل حجم بالای کار، امکان کنترل همۀ کامنت‌ها نیست و کامنت‌هایی از این قبیل از دستمون در میره و منتشر میشه
    اما از حالا به بعد قطعاً جدی‌تر با این افراد و کامنت‌ها برخورد خواهد شد و لااقل در مطالبی که من در سایت قرار میدم و امکان کنترل کامنت‌هاش رو دارم به‌هیچ‌عنوان اجازۀ انتشار به اینطور کامنت‌ها نخواهم داد.
    من شخصاً این موضوع رو با جناب سردبیر هم مطرح میکنم تا در رابطه با مطالب دیگر اعضای تحریریه هم همین شیوه اجرا بشه و دیگه چند نفر نتونن فضای صمیمی و حرفه‌ای پدال رو به هم بزنن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      تشکر که جواب دادین
      به هر حال اگر تندی کردم منو ببخشید، اون لحظه خیلی عصبی بودم.
      امیدوارم جو سایت بیشتر به سمت بحث های دوستانه پیش بره.
      از دوستان هم خواهش میکنم همکاری کنن، چند تا تیکه آهن نباید باعث ایجاد کینه بین ما بشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. تویوتا موتورز

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (60 ديدگاه)

        ممنون ار اقای دهقان و اقا سجاد
        امیدوارم دیگه شاهد این مجادلات نباشیم و بیشتر کامنتهای حرفه ای ببینیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. شاهرخ

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      احسنت بر شما که کار خوبی کردین. دوستان فکر کنم سن من 43 ساله که مهندسی مکانیکم و قبلا در قطعه سازی خودرو کار کردم , از مکانیکی هم سرم میشه پدر پدر بزرگمم اولین کسی بوده که کامیون خریده و برده تو شهر اراک کار کرده زیاد با خودروی سنگین و سبک بیگانه نیستم ولی واقعا خدا وکیلی یکم فکر کنیم مگه ماها کی هستیم؟ طراحی بیرونی خودروییم؟ طراحی تریم خودروییم طراحی موتور کردیم؟ عکس هر خودرویی را میذارن سریع یکی نقد میکنه به منقی یکی با الفاظ تحقیر آمیز و رکیک به اون یکی پاسخ میده. اصلا گیریم تمامی ماشینهای دنیا رو سوار بشی و باهاش رانندگی کنی و اسم آپشنها رو هم بلد باشی. اینکه نشد دانش. ملاک خوبی یا بدی خودرو واژه کیفیته. کیفیت آن چیزیه که مشتری میخاد. هر ماشینی با کیفیت تره که خودش وابسته به یک عالمه عوامل داره در دنیا بیشتر فروش کرده. یکی افت کمتر قیمت یکی ظاهر جذابتر یکی آپشن بیشتر … ما شدیم یک جزیره دور افتاده که طرفدارهای پرشیا و سمند و پراید و ال نود به ماشینهاشون میگن سلطان و با الفاظ رکیک بهم پرخاش میکنن. یکی میگه عقب این ماشین شبیه اون ماشینه یکی میگه عه عه چینی آشغاله و .. . چین داره به امریکا ماشین صادر میکنه ما هنوز تو سالهای 2005 چین موندیم میگیم آشغاله. آفرین به سجاد خان که گفته چند تا تیکه آهن نباید باعث ایجاد کینه بین بینندگان سایت دوست داشتنی پدال بشه. عامل موفقیت ایران و ایران داشتن تعصب بیجا و پذیرش انتقادات و هم افزاییه. الان من مثلا یک دوو ماتیز دارم بهم میگن جارو برقیت لولش کجاست میگم والله نامردا از اولی که گرفتمش لولشو ندادن. حالا بیام رگ گردن کلفت کنم که چی. ماشین شهریه دیگه کارمو راه میندازه بچم نیست که ناموسم نیست که. در تعامل با هم مهربان باشیم مراقب خوبیهای خودمان باشیم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. riofarina

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (95 ديدگاه)

    هیوندا داره چیکار میکنه!
    بنظرم خیلی زشته?
    پشتشم که x22 خودمون شده
    زبان طراحی جدیدش اصلا جالب نیست امیدوارم کیا رو خراب نکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا