هیوندای

هیوندای i10 ویژه اروپایی ها

نسل دوم کوچک‌ترین و ارزان‌ترین خودروی هیوندای که بیشتر برای بازارهایی نظیر هندوستان طراحی شده، اینک با تغییراتی مناسب بازارهای اروپا شده و می‌تواند به مصاف مینی خودروهای شهری این قاره برود.

2014 hyundai i10 euro
۲۰۱۴ hyundai i10 euro

خودرویی که در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش گذاشته شد در اصل i10 گراند است که در ترکیه ساخته خواهد شد و کار مهندسی و طراحی آن نیز در آلمان انجام شده است. بنابراین برای اولین بار است که خودرویی در A سگمنت (mini cars) توسط هیوندای از مراحل اولیه طراحی تا تولید نهایی را در اروپا طی می‌کند.

2014 hyundai i10 euro
۲۰۱۴ hyundai i10 euro

هیوندای i10 نسبت به نسل در طول ۸۰ و در عرض ۶۵ میلی متر رشد داشته و ارتفاع آن نیز ۵ سانت پایین‌تر آمده است. فاصله بین دو محور تنها ۵ میلی متر افزوده شده است. با این وجود با فضای داخلی مناسب و فضای باری به گنجایش ۲۵۲ لیتر، بهترین خودروی این کلاس در بین رقبا محسوب می‌شود.

2014 Hyundai i10 Dashboard
۲۰۱۴ Hyundai i10 Dashboard

استفاده از فولاد با ضریب کشش بالا و استفاده از تقویت کننده های اضافی با افزایش سختی پیچشی اتاق به میزان ۲۷ درصد همراه بوده و همچنین استفاده از دسته های هیدرولیک موتور و سه لایه دیواره عایق صدا و نوارهای آب بندی جدید، باعث کاهش چشمگیر سر و صدا در داخل کابین شده است. در حالت عادی تنها ۳۸ دسیبل صدا و در بالاترین سطح ۶۵ دسی‌بل صدا اندازه گیری شده که در حد یک زمزمه آرام است و از کلیه رقبای خود پایین‌تر است.

2014 Hyundai i10 Interior
۲۰۱۴ Hyundai i10 Interior

ضریب آیرودینامیک ۰.۳۱ نیز در این کلاس کم نظیر است. طراحی چراغ‌ها، جلو پنجره و هواکش سپر بر اساس زبان طراحی جدید هیوندای و مشابه سایر برادران بزرگ‌تر آن است.
فضای داخلی با تریمهای مختلفی از مواد گوناگون و ترکیبهای رنگی مختلف قابل سفارش است. انواع پارچه، وینیل و حتی چرم با رنگهای شاد آبی، نارنجی و بژ یا رنگهای تند مشکی و سفید و یا قرمز فضای داخلی کابین را احاطه می‌کنند. برای افزایش دید جلو، هیوندای ستون‌های A را نازک‌تر ساخته است. تجهیزاتی چون فرمان الکتریکی، ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ، کامپیوتر سفری، چهار پنجره برقی، صندلی راننده قابل تنظیم در ارتفاع، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، چراغهای DRLs، صندلیهای جلو و فرمان گرم شونده، کلید هوشمند، سیستم خودکار تهویه، دکمه حرکت-توقف، شش کیسه ایمنی هوا، یادآوری بستن کمربند، ABS, EBD, ESC, TPMS و VSM از جمله تجهیزات انبوه استاندارد این خودرو می‌باشند.

سه موتور با سوپاپهای CVVT دوقلو برای این ماشین معرفی شده‌اند. موتور سه سیلندر ۱.۰ لیتری ۶۴ اسب بخار نیرو و ۹۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. موتور ۱.۲۵ لیتری چهار سیلندر ۸۵ اسب بخار نیرو و ۱۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد و آخرین موتور هم با سوخت LPG و حجم ۱.۰ لیتر و در سه سیلندر که ۶۵ اسب بخار قدرت و ۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هر سه موتور می‌توانند با یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته خودکار جفت شوند.

هیوندای i10 با موتور ۱.۰ لیتری بنزینی در هر صد کیلومتر ۴.۳ لیتر سوخت مصرف می‌کند و میزان دی اکسید کربن تولیدی آن نیز ۹۸ گرم در هر کیلومتر است.

هیوندای برای راحتی بیشتر سرنشینان از فنربندی مک فرسون با میله های ضد غلطش در جلو استفاده کرده که نتیجه آن شیرجه کمتر خودرو در زمان ترمزهای ناگهانی می‌باشد. بسته به مدل خودرو، وزن i10 جدید بین ۹۳۳ تا ۱۰۵۱ دارند و با چرخهای ۱۳ تا ۱۴ اینچی و در ۱۱ رنگ مختلف بدنه به بازار می‌آیند. هیوندای حدود ۴۰۰ یورو قیمت I10 را برای مقابله با فولکس آپ UP و فیات ۵۰۰ و پاندا کاهش داده و به ۹,۹۷۵ یورو رسانده است. سال ۲۰۱۴ هیوندای برای تولید و فروش ۷۴ هزار دستگاه از این خودرو در اروپا برنامه ریزی کرده که چند هزار تایی نسبت به دو سال گذشته بیشتر است.

برچسب ها

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه

  1. farhad

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    به نظرم هیونداازکیا عقب افتاده.

    1. HASSANBMW

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (401 ديدگاه)

      ازش میشه به جا موتور استفاده کرد!!!

    2. aref

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (72 ديدگاه)

      هیوندا کیا رو خریده. چطوری کیا ازش جلو زده!

      تمام موتور هاشون هم یکی شده

  2. محمدرضا

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    پدال دیگه داری میترکونی . . .

    دمت گرم خیلی حال کردم . . .

    با تشکر . . .

  3. Pooya

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    هیوندا ام کم کم باید یه اصالتی به محصولاش بهده مثه جلو پنجره ی جدید لکسوس یا همون رفیق کره ایش

  4. جلال

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (587 ديدگاه)

    سلام
    بدون شک آینده از آن خودروهای کوچک و کم مصرف خواهد بود
    هرکسی که بتونه زودتر از بقیه در تولید کوچولو ها مهارت بیشتر کسب کنه موفق تر خواهد بود……………

    1. slr722

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1351 ديدگاه)

      داداش گلم جلال جان حرف درست زدی…

      بازار دنیا داره به سمت ماشین کوچیک کم مصرف میره…

      البته فکر کنم اول اروپا بیشتر خواستار چنین ماشین های هستن…

      در اخر هم عرب های امارات عمان قطر بحرین…

      1. امین

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (244 ديدگاه)

        اره کاملا درسته. ولی فعلا مهم اینه که مصرف سوخت رو بیارن پایین.

    2. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (6544 ديدگاه)

      درود.
      جلال جان اونوقت ما کجا داریم میریم؟؟؟

      ایران و المان.

  5. حسین

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2206 ديدگاه)

    چرا i10تو ایران نیست?

  6. رامتین

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1856 ديدگاه)

    با ۱ لیتر و قدرت ۶۰ داره ۴.۵ لیتر مصرف میکنه ولی بی ام و i8 با وزن ۲ برابر و حجم ۳ برابر و قدرت ۴ برابر مصرفش ۰.۵ برابره… این یعنی آسیا در برابر آلمان، مثله فوتبال یک تیم آسیایی در برابر آلمانه و ۵۰ سالی عقبه. ایران که قرنها عقبه.

    1. مجید

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (124 ديدگاه)

      رامتین جان پس موتور سیکلت ۱۲۵ باید با باد هوا کار کنه ؟ یه تناسب داره که به خیلی از پارامترها مربوط میشه . اما فرمایش شما هم درست اروپا جلو هست . راستی موتورهای لامبدا تو امریکا تولید میشه.

    2. وحید

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (860 ديدگاه)

      رامتین جان بی ام و i8 یه ماشین هیبریدی ولی هیوندای i10 فقط با بنزین کار می کنه !!! یکم انصاف داشته باش……

  7. کرمانشاه

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (111 ديدگاه)

    امکاناتش از خودروی به ظاهر لوکس ما بیشتره

  8. مجید

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (124 ديدگاه)

    جا داره از سایت خوب پدال تشکر کنیم . این روزا داره میترکونه . هم مطلب های خوب هم کلی پر کار شده.
    دمتون گرم پدالی ها.

  9. محمدرضا

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    نمی دونم چرا i20 و i10 هیوندا اصن به دل من نمی شینه

  10. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (6544 ديدگاه)

    درود.
    خیلی خوشم اومد ازش.
    ولی این ماشین حتی با این سایز برای تهران به این شلوغی باز هم بزرگه.

    ایران و المان.

    1. محمدرضا

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (206 ديدگاه)

      درود. میلاد مشکل تهران و شهرهای بزرگ ایران ماشین نیست که
      مشکل نوع ماشین ، نوع خیابون ، نوع …
      کلا بزرگی ماشین کمترین نقش رو داره.
      شما بیا همه مردم تهران رنج روور اووک سوار شن
      بهتر از اینه که با پژو آردی و باردو برن این ور اونور

  11. ناجي

    ۱۵ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    الان مصرف پایین،آپشن های مفید و طراحی بی نظیر و جوان پسند در خودروهای کوچک مدنظر همه خودروسازان دنیاست که هیوندای نیز در این امر موفق بوده و بعنوان یک ماشین شهری میتونه نیازها رو برآورده کنه … ولی حیف که آسان موتور این مدل خودرو رو وارد نکرده است وگرنه حتما شرکتیش می ارزه …

  12. خزاعی

    ۲۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک نمونه از این ماشین را دارم و با موتور ۱.۲ از پژوی ۲۰۷I بسیار با کیفیت تر ودر عین حال دارای شتاب بیشتری است.
    دراین کلاس از خودروهای کوچک، دارای همه امکانات خوب و مناسب بخصوص برای رانندگی در سطح شهر ومvاکز پر ترافیک آرزوی هر راننده ای است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X