چشم اندازمرسدس بنزهفته نامه

انتخاب خودروی سال 2021 موتورترند

پس از انتخاب شاسی‌بلند سال ۲۰۲۱ موتورترند حالا نوبت به انتخاب خودروی سال ۲۰۲۱ رسیده است. با وجود اشتیاق فراوان بازار به شاسی‌بلندها، هرساله میلیون‌ها نفر خودروهای سواری سنتی را خریداری می‌کنند و رقابت خودروی سال موتورترند برای این افراد برگزار می‌شود. با حضور ۱۸ خودروی مختلف در ۳۰ نسخهٔ گوناگون برای آزمایش و ارزیابی، مراسم انتخاب خودروی سال ۲۰۲۱ یکی از رقابتی‌ترین سال‌ها در طول تاریخ برگزاری این تورنمنت محسوب می‌شود. در بین شرکت‌کنندگان رقابت امسال از کانورتیبل‌های قدرتمند و کوپه‌های لوکس گرفته تا مینی‌ون‌های کاربردی و سدان‌های خانوادگی حضور دارند. برای مشاهدهٔ شرکت‌کنندگان و فینالیست‌های معتبرترین جایزهٔ صنعت خودرو، ادامهٔ این مطلب را ملاحظه کنید.

شرکت‌کنندگان رقابت خودروی سال ۲۰۲۱ موتورترند

آکورا TLX

آئودی S4

ب‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه

ب‌ام‌و سری ۴

ب‌ام‌و سری ۸ گرن کوپه

کادیلاک CT4

کرایسلر پاسیفیکا

جنسیس G80

جنسیس G90

هیوندای سوناتا

کیا K5

مرسدس بنز CLA

مرسدس بنز E کلاس

مینی الکتریک

نیسان سنترا

پولستار ۲

پورشه تایکان

تویوتا سی‌ینا

برای انتخاب خودروی سال ۲۰۲۱ از بین این شرکت‌کنندگان، تیم آزمایش موتورترند هر خودرو را طی یک فرایند دقیق ۱۰ روزه به‌طور کامل مورد ارزیابی قرار دادند. البته باید توجه داشت که این یک رقابت مقایسه‌ای نیست و برای رعایت انصاف میان پورشهٔ ۲۰۰ هزار دلاری و نیسان ۲۵ هزار دلاری، هر خودرو بر اساس شایستگی‌های خود با توجه به شش معیار اصلی ارزیابی می‌شود. این معیارها عبارت‌اند از:

پیشرفت در طراحی: به طراحی داخلی و خارجی و همین‌طور انتخاب هوشمندانه و استفاده از متریال توجه ویژه‌ای می‌شود و از اینکه به شرکتی گفته شود خودروی آن زشت است ابایی وجود ندارد.

مهندسی و تکنولوژی: تکنولوژی‌هایی که به نفع خریداران است بررسی می‌شود. این می‌تواند از تکنولوژی‌های پیشرانه و گیربکس گرفته تا سیستم تعلیق جدید را شامل شود. در داخل نیز توانایی خودروها در جای دادن سرنشینان و بارها و همین‌طور کارایی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارزیابی می‌شود.

مصرف سوخت: در این رقابتی که خودروها از همه لحاظ بسیار باهم تفاوت دارند، مصرف سوخت با توجه به وزن و کلاس هر خودرو سنجیده می‌شود. برای خودروهای الکتریکی هم مصرف انرژی به‌صورت معادل در نظر گرفته می‌شود.

ایمنی: ویژگی‌های ایمنی که از سرنشینان در برابر آسیب در تصادفات محافظت می‌کنند، موردبررسی قرار می‌گیرند و توانایی خودرو برای کمک به راننده در جلوگیری از تصادف آزمایش می‌شود.

ارزش: بررسی می‌شود که هر خودرو در برابر برچسب قیمتی خود چه ویژگی‌هایی را ارائه می‌کند و چقدر ارزش خرید دارد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که هر خودرو پس از پنج سال مالکیت چقدر از ارزش خود را حفظ می‌کند.

عملکرد: بررسی می‌شود که در هر خودرو طراحان و مهندسان وظیفهٔ خود را چقدر خوب انجام داده‌اند. مثلاً یک خودروی لوکس باید بسیار راحت باشد، یک اس‌یووی آفرودی باید از هر مانعی عبور کند و یک خودروی اسپرت باید در پیچ‌ها دقیق و عالی عمل کند.

پس‌ازاینکه همهٔ شرکت‌کنندگان رقابت خودروی سال ۲۰۲۱ موتورترند به‌طور کامل و دقیق موردبررسی و ارزیابی قرار گرفتند و با هرکدام از معیارهای فوق سنجیده شدند، از بین آن‌ها شش خودرو به‌عنوان فینالیست انتخاب شدند.

فینالیست‌های رقابت خودروی سال ۲۰۲۱ موتورترند

ب‌ام‌و سری ۸ گرن کوپه

هیوندای سوناتا

مرسدس بنز CLA

مرسدس بنز E کلاس

نیسان سنترا

پورشه تایکان

می‌بینیم که فینالیست‌های رقابت خودروی سال ۲۰۲۱ موتورترند بسیار متنوع هستند و از سدان اقتصادی ارزان‌قیمت گرفته تا سدان الکتریکی لوکس گران‌قیمت را شامل می‌شود زیرا همان‌طور که گفته شد، شرکت‌کنندگان با توجه به شش معیار مذکور سنجیده می‌شوند و مقایسهٔ مستقیم میان آن‌ها صورت نمی‌گیرد؛ اما این پایان رقابت نیست و از بین این شش فینالیست که هرکدام از آن‌ها خودروهای بسیار شایسته‌ای هستند، باید یکی به‌عنوان خودروی سال ۲۰۲۱ انتخاب شود.

مرسدس بنز E کلاس، خودروی سال ۲۰۲۱ موتورترند

مرسدس بنز E کلاس مدل ۲۰۲۱ در نوع سدان، کوپه، کابریولت و استیشن یک موفقیت خارق‌العاده محسوب می‌شود و این خودروی سال ۲۰۲۱ موتور ترند است. در E کلاس همه‌چیز از تریم چوبی داشبورد گرفته تا صندلی‌های چرمی مجهز به گرم‌کن و سردکن، نمایانگر یک سدان لوکس سنتی است اما از سوی دیگر، از پیشرانهٔ پاسخگو و درعین‌حال کارآمد گرفته تا انبوهی از تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های پیشرفته نیز آن‌را به خودروی کاملاً مدرنی تبدیل کرده است.

به گفتهٔ سردبیر ارشد موتورترند «جانی لیبرمن»، E کلاس نشان می‌دهد که چگونه یک شرکت می‌تواند از طریق به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای، یک سدان خوب را بگیرد و آن‌را به عالی تبدیل کند. البته مرسدس می‌توانست چنین کاری نکند، یعنی می‌توانست صرفاً به تغییراتی در طراحی بیرونی و بروز کردن موتورها بسنده کند اما مهندسان بیشتر کار کردند و نتیجهٔ تلاش آن‌ها جایزهٔ خودروی سال شد. بله خودروی سال موتور ترند صرفاً یک به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای برای خودرویی است که چند سال در بازار حضور داشته است و به همین دلیل برخی ممکن است تعجب کند که چرا و چگونه چنین خودرویی شایستهٔ کسب این جایزه بوده است خصوصاً وقتی در بین فینالیست‌ها، خودروی نوآورانه‌ای مثل پورشه تایکان، خودروی درخشانی مثل ب‌ام‌و سری ۸ گرن کوپه و خودروی ارزشمندی مثل نیسان سنترا حضور دارند؛ اما وقتی یک به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای بسیار چشمگیر و عالی است، چرا پیروز نشود؟

چیزی که بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد این است که E کلاس برتری خود را به همهٔ نسخه‌ها (از سدان گرفته تا کانورتیبل) و همهٔ مدل‌ها (از E350 پایه گرفته تا E63) گسترش داده است. دینامیک یک سدان به دلیل تفاوت‌های ابعادی و موارد دیگر، از نمونه‌های کوپه متفاوت است. در همین حال، یک کانورتیبل یا استیشن هم به بازسازی و تقویت کامل ساختار با هندسهٔ کاملاً منحصربه‌فرد نیاز دارد؛ بنابراین آیا یک پلت‌فرم واحد می‌تواند همهٔ این نیازها را برآورده کند؟ E کلاس می‌گوید بله. شکل و وظیفه هرچه که باشد، E کلاس در آن برتری دارد. آنچه در این ماشین بسیار برجسته است، عالی بودن شاسی آن است که توانایی پشتیبانی از همه‌چیز، از E350 گرفته تا E63 و از سدان و کوپه گرفته تا استیشن و کانورتیبل را دارد. به گفتهٔ لیبرمن، مرسدس بنز E کلاس از لحاظ کیفیت سواری، پویایی و یا هر چیز دیگری که فکرش را بکنید خودروی برتر سال است.

مشخصات فنی

E450 Sedan

E63 S AMG Sedan

E53 AMG Coupe

پیشرانه ۳ لیتری I6 توربو ۴ لیتری V8 توئین توربو ۳ لیتری I6 توربو
قدرت ۳۶۷ اسب بخار ۶۱۲ اسب بخار ۴۳۵ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
طول ۴,۹۳۵ میلی‌متر ۴,۹۸۸ میلی‌متر ۴,۸۴۹ میلی‌متر
عرض ۱,۸۷۲ میلی‌متر ۱,۹۰۷ میلی‌متر ۱,۸۵۹ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۶۸ میلی‌متر ۱,۴۳۷ میلی‌متر ۱,۴۳۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۳۸ میلی‌متر ۲,۹۳۸ میلی‌متر ۲,۸۷۲ میلی‌متر
وزن خالص ۱۹۶۴ کیلوگرم ۲۰۳۶ کیلوگرم ۲۰۳۶ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۵/۴۵ جلو-عقب ۵۶/۴۴ جلو-عقب ۵۵/۴۵ جلو-عقب
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر ۴ نفر
ظرفیت صندوق بار ۳۷۰ لیتر ۳۷۰ لیتر ۲۸۵ لیتر
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۶ ثانیه ۳.۰ ثانیه ۴.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۳ ثانیه ۱۱.۲ ثانیه ۱۲.۶ ثانیه
ترمز از ۹۶ تا صفر ۳۸.۷ متر ۳۳.۲ متر ۳۴.۴ متر
شتاب جانبی ۰.۸۳ جی ۰.۹۷ جی ۰.۹۱ جی
ظرفیت باک ۸۰ لیتر ۸۰ لیتر ۶۵ لیتر
مصرف سوخت ۹.۰ لیتر ترکیبی ۱۳.۰ لیتر ترکیبی ۹.۸ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۶۳,۰۵۰ دلار ۱۰۸,۵۵۰ دلار ۷۷,۳۰۰ دلار
قیمت تست‌شده ۷۹,۲۸۰ دلار ۱۳۸,۰۴۰ دلار ۱۰۰,۴۱۰ دلار
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. سهند

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (662 ديدگاه)

    پس s کلاس چرا نبود؟ بی ام و سری ۵ و ۷ هم نبود

    موافقم 39
    مخالفم 9
    1. زیزیگولو

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (4800 ديدگاه)

      انتخاب دُرستو بجایی بود

      موافقم 44
      مخالفم 18
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      چون S کلاس چند روزه رونمایی شده و هنوز به بازار تزریق نشده .

      موافقم 18
      مخالفم 2
    3. Reza

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      شایسته این مقام بود

      موافقم 12
      مخالفم 2
  2. MAGNUM

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    البته انتخاب شدن E کلاس همچین چیز دور از دهنیم نبود E کلاس نیم قرنه که اسطوره س

    موافقم 52
    مخالفم 8
  3. Reza

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (217 ديدگاه)

    بیشتر احتمال میدادم تایکان یا یکی از جنسیس ها بشه اما بنز شد و بازم عالیه الکی نیست که بهش میگن پدر خودروسازی جهان
    من فکر میکردم سری پنج از همه نظر در نسل جدید بهتر از E کلاسه اما ظاهرا بیشتر تو بحث سرعت برتری داره،اما بازم هر دو فوق العاده هستن
    تبریک به بنز ?

    موافقم 65
    مخالفم 6
  4. MAGNUM

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    البته انتخاب شدن E کلاس همچین چیز دور از ذهنیم نبود E کلاس نیم قرنه که اسطوره س

    موافقم 28
    مخالفم 7
  5. میلاد

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    انقد بعضیا به این ماشین گیر میدادن که آدم می خواست خودشو بکشه.الآن دوستان به ارزش واقعی این ماشین پی میبرن.واقعا عالیه.داشبوردو جون من نگاه.

    موافقم 42
    مخالفم 9
  6. [—{^AMIN_MC20^}—]

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    تو کل شرکت کننده ها CLA
    تو برقی ها تایکان

    ولی E کلاس نسل جدید هم خیلی دوست دارم طراحیش عالیه

    موافقم 16
    مخالفم 27
    1. Hadi

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      یه ذره عجیب بود انتخاب E کلاس…
      فکر میکردم تایکان یا سنترا خودروی برتر سال میشه…
      ولی این E جدید هم خیلی خوب شده
      تبریک به همه‌ی طرفدارای بخصوص مرسدس ?

      موافقم 26
      مخالفم 2
  7. مازیار

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    بهرحال یا بنز برنده میشد یا بی ام و
    و هردو هم مستحق بودن

    موافقم 23
    مخالفم 6
  8. [—{^AMIN_MC20^}—]

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    چند روزه خبری از فراری و لامبورگینی نیست حوصلم سر میره میام پدال

    موافقم 6
    مخالفم 25
  9. M.A.S

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (815 ديدگاه)

    خیلیم خوب
    انتخاب درستی بود
    ولی صندوق بارش چرا370 تا هستش فقط؟؟؟!!!!!

    موافقم 4
    مخالفم 8
  10. Sina

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    بنز E کلاس برعکس بعضی ماشینا هر چی میگذره بهتر میشه
    واقعا عالیه
    ولی چرا سری ۵ رو نیوردن ، یکم ناعادلانه بود
    بعدش سری۴ رو به جاش اوردن!!
    ولی از بین این گزینه هایی که خودشون دادن CLA هم عالیه

    موافقم 21
    مخالفم 5
    1. R@min

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      بعد انتخاب دیفندر به عنوان بهترین suv سال مطمئنم که لابی برندام توش دخیله. اینکه سری 4 هست و شاهکار سری 5 نیست کاملا مشخصه می خوان هرجوری هست سری 4 جا بندازن تو افکار عمومی. به نظرم نه سوناتا و نه سنترا حقشون نبود باشن تو لیست

      موافقم 3
      مخالفم 9
      1. مازیار

        ۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (233 ديدگاه)

        دیفندر جدید تو این زمان کوتاهی که از معرفیش میگذره تونسته رضایت عرب و عجم رو جلب کنه بجز رامین عزیز که امیدوارم اینم حاصل بشه?

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. R@min

          ۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (919 ديدگاه)

          دوستان شمال عجب هوایی داره جاتون خالی
          مخصوصا بارونش می بینم جاتون خالی

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

          ۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1200 ديدگاه)

          بچه ها ایشالا این کرونا زود تر بره
          بتونین بیاین شمال عجب جاییه من خودم شمالیم همه مهمون من?

          موافقم 4
          مخالفم 0
        3. مازیار

          ۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (233 ديدگاه)

          ??????خیلی سخت نگیر عزیزم???

          موافقم 1
          مخالفم 0
  11. Kf

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (506 ديدگاه)

    فکر کنم طرفداران مرسدس هم تعجب کردن
    اگر به من باشه که همشو دوس دارم اما یه سوال سری ۵ کجاست؟

    موافقم 23
    مخالفم 5
  12. 《•Mohamad•》

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    E کلاس جدید طراحی خیلی خوبی داره مخصوصا کابینش

    موافقم 17
    مخالفم 5
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      کابینش محشره

      موافقم 13
      مخالفم 1
  13. ATa

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    رسانه هایی از این دست(موتورترند ها) با ظهور شبکه های اجتماعی به حاشیه رانده شده … نقش و جایگاه شون از خبر رسانی دست اورده های صنایع به بنگاههای تبلیغی و باجگیری از برنده های مختلف تبدیل شده! هر چقدر پول بدی همون قدر چاپلوسی و تبلیغ شاهد خواهی بود. بیراه نیست که خبری از برندهای امریکایی نیست. // چون پول بنر و بیلبرد از جیب مشتری به این دست از بنگاهها نمی دن//

    موافقم 7
    مخالفم 24
    1. مازیار

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (233 ديدگاه)

      ماشینهای آمریکایی درسته که محبوبیت عمومی بالایی دارن اما واقعیت اینه که در بحث فنی اغلب در پس اروپایی ها قرار داشتن و درواقع مخاطبان خاص خودشون رو دارن

      موافقم 25
      مخالفم 10
  14. کافر مقدس

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    موتور ترند همیشه ملاک ها و متغیرهاش معروف بوده که یک سدان خانوادگی ارزان قیمت رو میگذاره پیش سدان لوکس و درکنارش ون کرایسلر رو میاره

    انتخاب خودرو سال توسط موتور ترند صورت نمیگیره و در انتخاب اصلی سگمنت ها بررسی و تفکیک میشن . چیزی به نام خودروسال نداریم در تموم آواردز ها با سگمنت تفکیک شدن

    https://www.worldcarawards.com/web/2020_results.asp

    https://www.worldcarawards.com/web/2020_results.asp

    موافقم 8
    مخالفم 20
    1. Reza

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (217 ديدگاه)

      پارسال پس چطور کیا تلوراید شد خودروی سال!!!!!

      موافقم 7
      مخالفم 0
  15. دی جی70

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    بازم دنا پلاس نیست که

    موافقم 11
    مخالفم 1
  16. سامورایی از قله فوجی

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    حقش بود واقعا

    موافقم 13
    مخالفم 3
  17. محمد

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    رقابت واقعا سختی بود ، Eکلاس یکی از بهترین سدان های این چندسال اخیره

    موافقم 15
    مخالفم 4
  18. میثم

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    یعنی مزدا3 حتی بعنوان نامزد هم لیاقت حضور تو این لیست رو نداشت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    عجب???

    موافقم 10
    مخالفم 11
    1. پدر خودروسازی جهان

      ۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (436 ديدگاه)

      در حضور تایکان ام هشت گرن کوپه و e کلاس به هیچ عنوان لیاقت حضور نداشت

      موافقم 2
      مخالفم 0
  19. پدر خودروسازی جهان

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (436 ديدگاه)

    E کلاس لایق ترین خودرو برای این انتخاب بود
    البته از حق نگزریم تایکان هم عالی بود ولی E کلاس بهتر .

    و بهترین مدلE کلاس هم ( AMG E63 s ) که واقعا هم خیلی زیباست

    موافقم 7
    مخالفم 1
  20. ارش

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    تا مدل ۲۰۰۹ تمام مرسدس های کلاس E رو سوار شدم هارمونی و تعادل این ماشین در هماهنگی بخش فنی با زیبایی و کارایی بی نظیره حتی مدل های تولیدی ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۶ .

    موافقم 14
    مخالفم 1
  21. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    انتخاب درست و بجایی کرد موتور ترند
    نه مث اون کانسومر ریپورترز و jd پاور حرف الکی بزنه
    ولی بی ام و ۸ هم خوبه
    تایکان هم که نیازی به تعریف نداره از بس عالیه

    موافقم 8
    مخالفم 0
  22. MAHDI

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    آفرین به E کلاس ????

    موافقم 12
    مخالفم 0
  23. JDM

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    لیاقت این عنوان و داره?

    موافقم 7
    مخالفم 1
  24. محمد

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (85 ديدگاه)

    خیلی طراحی جدید مرسدس اشغاله

    موافقم 3
    مخالفم 15
    1. MR.JJ

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (109 ديدگاه)

      هر وقت توانستی پولشو بدست بیاری نخر

      موافقم 5
      مخالفم 4
  25. Ramin

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    مسخرشو در آوردن.
    تسلا کو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    همه تو گور دارن میلرزن وقتی s plaid رونمایی شد.
    حالا وایساید x plaid بیاد…..
    اون از اون سری شون که مدل Y رو آوردن اینم از……
    این کرونا رو همه تاثیر گذاشته همه رد دادن.

    موافقم 3
    مخالفم 5
  26. samurai

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (543 ديدگاه)

    این کره جنوبیا یکم بیشتر سبیل سردبیرو چرب میکردن ماشین سال میشدن بازار خرابه کم چرب کردن به فینالستا فقط رسیدن :)

    موافقم 2
    مخالفم 2
  27. STAN

    ۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (62 ديدگاه)

    حضور سوناتا واقعا جالب بود…البته خودم انتظار از داشتم از بازار کره جنسیس برسه به فینال اما خب نشد.
    ولی نکته خوب این که ماشینی که حقش بود به پیروزی رسید.

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا