چشم اندازهفته نامه

پیشتازان جریمه به خاطر سرعت غیرمجاز!

به عنوان مخاطبان مجله‌ی پدال، قطعاً همه‌ی شما با واژه‌های سرعت و پرفورمنس آشنا هستید. به احتمال زیاد هم در زمان رانندگی به خاطر سرعت غیرمجاز جریمه شده‌اید و شاید با خود فکر می‌کنید که خودروهای اسپورت و پرسرعت بیش از همه به خاطر این کار جریمه می‌شوند ولی شاید با خواندن این مطلب نظرتان درباره‌ی این تصور به‌کل تغییر یابد!


موسسه‌ی Insurify پایگاه داده‌ی خود که شامل ۱.۶ میلیون بیمه‌ی خودرویی می‌باشد را به منظور یافتن خودروهایی که بیشترین میزان جریمه‌ی سرعت غیرمجاز داشته‌اند بررسی کرده است. ما درباره‌ی آمار واقعی تعداد جریمه‌های سرعت غیرمجاز صحبت نمی‌کنیم بلکه به درصد رانندگان خودروهایی خاص که بیش از همه جریمه شده‌اند اشاره می‌کنیم. به منظور رسیدن به این عدد، شرکت Insurify مقایسه‌ای ساده بین تعداد کلی خودروهای موجود در پایگاه داده‌ی خود و تعداد افرادی که جریمه شده‌اند انجام داده است.


با وجود ۲۲۵ میلیون راننده‌ی خودرو در آمریکا، این مطالعه‌ی ۱.۶ میلیون نفری خیلی علمی به نظر نمی‌رسد. البته خب خود ۱.۶ میلیون نفر هم جامعه‌ی آماری قابل‌توجهی را شکل داده و اگرچه لیست به دست آمده باعث سورپرایز افراد زیادی می‌شود اما خب خیلی هم شوکه نشده‌ایم.

با این مقدمه شما را با لیستی آشنا می‌کنیم که همه نوع خودرو از هاچبک گرفته تا پیکاپ های بزرگ را شامل می‌شود! با ما همراه باشید.

  1. هیوندای ولوستر، ۱۴.۴۸ درصد


شروع کننده‌ی این لیست هاچبک داغ و کره‌ای یعنی هیوندای ولوستر است که حدود ۱۵ درصد رانندگان آن به خاطر سرعت غیرمجاز جریمه شده‌اند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که بخش اعظم خودروهای حاضر در این لیست با فاصله‌ی بسیار کمی از هم قرار دارند اما دو خودروی آخری کاملاً خود را از دیگران جدا کرده‌اند.

  1. سوبارو ایمپرزا، ۱۴.۶۶ درصد


وقتی که می‌گوییم خودروها به یکدیگر نزدیک هستند شوخی نمی‌کنیم. خودروی پایه سوبارو با فاصله‌ای اندک از ولوستر در رتبه‌ی نهم قرار گرفته است.

  1. اینفینیتی G37، ۱۴.۷۲ درصد


این لیست تفاوتی بین خودروهای جدید و کارکرده قائل نشده و البته تفاوتی هم بین اینفینیتی G37 کوپه، کانورتیبل و سدان دیده نمی‌شود. این خودرو از سال ۲۰۱۳ تاکنون عرضه نمی‌شود اما ۱۴.۷۲ درصد رانندگان آن طعم جریمه به خاطر سرعت غیرمجاز را چشیده‌اند.

  1. داج دارت، ۱۴.۸۶ درصد


صحبت از خودروهای بازنشسته شده می‌شود و داج دارت هم در این دسته قرار می‌گیرد. این خودرو استایل تیزی داشته و از پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری ۱۸۴ اسب بخاری استفاده می‌کند. البته دارت خودروی پرفروشی نبوده ولی خب رانندگان آن به خاطر سرعت غیرمجاز جریمه‌های بسیاری دریافت کرده‌اند.

  1. رم ۲۵۰۰، ۱۵.۳۲ درصد


البته حضور رم ۲۵۰۰ در این لیست تعجب چندانی ندارد. در واقع سورپرایز اصلی این است که رم تنها پیکاپ حاضر در لیست می‌باشد. پیکاپ های بزرگ رم در بزرگراه‌ها جولان می‌دهند و با توجه قدرت بالای پیشرانه‌ها، جریمه‌ی سرعت غیرمجاز برای بسیاری از رانندگان اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

  1. جیپ رانگلر آنلیمیتد، ۱۵.۳۵ درصد


شایان ذکر است این مطالعه به مدل مخصوص رانگلر آنلیمیتد اشاره کرده است. شاید رانگلر موردبحث از نوع چهار درب باشد اما خب دوستداران جیپ با آن فراتر از سرعت غیرمجاز حرکت کرده و نتیجه‌ی نهایی حضور در این لیست است.

  1. هیوندای جنسیس کوپه، ۱۵.۷۵ درصد

2015 Hyundai Genesis Coupe R-Spec 3.8L
جنسیس کوپه همیشه سواری لذت بخشی داشته و حتی پیشرانه‌ی کوچک نیز روی این مورد تأثیر چندانی ندارد. شاید میزان تولید کمتر جنسیس کوپه به حضور آن در لیست ما کمک کرده باشد اما به‌هرحال ۱۵.۷۵ درصد رانندگان آن به خاطر سرعت غیرمجاز جریمه شده‌اند.

  1. فولکس‌واگن گلف GTI، ۱۶.۹۲ درصد


به سه خودروی اول لیست می‌رسیم و هاچبک داغ فولکس‌واگن هم بدون هرگونه تعجب به چشم می‌خورد. این خودرو نسبت به جنسیس افزایش محسوس تعداد جریمه‌ها را نشان می‌دهد اما بیایید صادق باشیم: گلف GTI واقعاً راننده را وادار می‌کند سریع‌تر براند.

  1. سایون FR-S، ۱۹.۰۹ درصد

2013 Scion FR-S
اگر یادتان باشد در ابتدا گفتیم که دو خودروی آخر لیست از نظر میزان جریمه‌ی سرعت غیرمجاز فاصله‌ی قابل‌توجهی با سایر خودروها دارند و سایون FR-S این را نشان می‌دهد. این خودرو که تقریباً با سوبارو BRZ و تویوتا ۸۶ یکی است در نزد جوان‌ها جایگاه ویژه‌ای داشته و به همین خاطر در رتبه دوم لیست جا خوش کرده است.

  1. سوبارو WRX، ۲۰.۱۲ درصد


آیا از حضور این خودرو در لیست سورپرایز شدیم؟ نه اصلاً! این سوباروی مسابقه‌ای تنها خودروی لیست با درصد بالای ۲۰ است که دلیل آن‌هم کاملاً مشخص می‌باشد. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر توربوی تخت، گیربکس دستی و سیستم چهار چرخ محرکی که به سریع رفتن التماس می‌کند.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Ssh

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (54 ديدگاه)

    فکر میکنم ۹۹٫۹۹٪ بیشتر تخلفات سرعتی تو ایران مربوط بیشه به ۴۰۵ شوتی ??‍♂️

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir.z

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (174 ديدگاه)

      اون یه صدم درصد بقیه هم پرشیا سفید پلاک کرجه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سورنا

        ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        ما کرجیا کلا تو ماشین اسممون بد در رفته که البته به جاس
        اون اوتایل که اپتیما کرفته بودم یه کم عقده سرعت داشتم رفتیم تست کنیم ٢٠٠ تارو که رد میکردیم یه حس خوبی داشت تو یه روز ٣ تا ٢٠٠ جریمه شدم
        ماشینو میخواستن بخوابوننن بهونه این داشتم دارم میرم بیمارستان جراحی داارم
        الان بعد ٢ سال میفهمم چه اشتباهی بود اگه تواون سرعت اتفاقی میفتاد …

        سرعت خوبه ولی واقبش میترسونه ادمو …

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مهدی

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1326 ديدگاه)

      البته این پراید نصفه نیمه ها ۱۱۱ هم که با چهار بچه کله بکسوری تو خیابون دیدی تعجب نکن لایه کشی بکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. RX570

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (195 ديدگاه)

      و پژو پارس ال ایکس نسل قدیمی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (30 ديدگاه)

    عشق فقط سوبارو . اون هم wrx sti

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    عشقم رم
    لذت داره با اون‌هیکل عظیمش سرعت رو تجربه کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ایمان

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    لیست عجیبی بود ؛ مدعیان شتاب و سرعت جایی در بین دَه ماشین اول ندارن و حضور جیپ رانگلر و دوج رَم سورپرایز این فهرست بودن ؛ بازم ۴ تای اول به قیافشون میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. me84

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    سوباروووووو
    عاشقتم لعنتی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا