چشم اندازهفته نامه

لکسس و سوبارو در صدر لیست مطالعهٔ میزان وفاداری خریداران

خودروسازان همواره برای اینکه خریداران محصولات خود را دوباره به سمت خودشان جذب نمایند تلاش زیادی می‌کنند اما افزایش رقابت در بازار خودرو این کار را بسیار دشوار کرده است. بااین‌حال برخی برندها در حفظ خریداران خود بهتر از دیگران هستند. نتایج مطالعهٔ ۲۰۲۰ جی‌دی پاور در زمینهٔ میزان وفاداری خریداران برندهای خودرویی در ایالات‌متحده که به‌تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد کدام خودروسازان در وفاداری خریداران خود موفق هستند و کدام‌یک بیشتر خریداران خود را از دست می‌دهند.

در بخش برندهای لوکس این مطالعه، لکسس با بازگشت ۴۸ درصد از خریداران خود، در صدر لیست قرار دارد. پس از این برند لوکس ژاپنی، با فاصلهٔ اندکی مرسدس بنز با نرخ بازگشت ۴۷.۸ درصد در رتبهٔ دوم و ب‌ام‌و، پورشه و آئودی به ترتیب با ۴۵.۱ درصد، ۴۴.۹ درصد و ۴۳.۴ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر، برندهای جگوار با ۲۰.۷ درصد، اینفینیتی با ۲۷.۷ درصد و مازراتی با ۲۸.۷ درصد، پایین‌ترین میزان وفاداری خریداران را در بین برندهای لوکس دارند. در برندهای لوکس آمریکایی هم لینکلن با نرخ وفاداری ۳۷ درصد، بالاتر از کادیلاک با ۳۳.۸ درصد قرار گرفته است.

در بخش خودروسازان غیرلوکس، برندهای ژاپنی از بیشترین میزان وفاداری خریداران برخوردارند به‌گونه‌ای که سوبارو با نرخ وفاداری ۶۰.۵ درصد، تویوتا با ۶۰.۳ درصد و هوندا با ۵۸.۷ درصد، سه رتبهٔ اول لیست را به خود اختصاص داده‌اند. پس از این سه ژاپنی، رم با ۵۷.۳ درصد در جایگاه چهارم قرار گرفته و فورد، کیا و شورلت هم به ترتیب با ۵۴.۳ درصد، ۵۱.۳ درصد و ۴۹.۱ درصد رتبه‌های پنجم تا هفتم را به خود اختصاص داده‌اند. برندهای غیر لوکسی که از کمترین میزان وفاداری خریداران رنج می‌برند اما همگی متعلق به گروه فیات-کرایسلر هستند به‌گونه‌ای که فیات با نرخ وفاداری ۱۰.۴ درصد، کرایسلر با ۱۴.۱ درصد و دوج با ۱۷.۸ درصد در قعر لیست جای گرفته‌اند. پس از این سه برند، مینی با ۲۶.۸ درصد، میتسوبیشی با ۲۷.۱ درصد و بیوک با ۲۷.۵ درصد پایین‌ترین میزان وفاداری خریداران دارند.

جی‌دی پاور با بررسی اطلاعات خرید خودروهای صفرکیلومتر بازار آمریکا و شناسایی مالکین خودروهایی که هنگام خرید خودروی جدید همان برند را انتخاب کرده‌اند، درصد وفاداری خریداران را محاسبه کرده است. در این مطالعه، نرخ وفاداری بر اساس اطلاعات خریدهایی که از ژوئن ۲۰۱۹ تا می ۲۰۲۰ صورت گرفته محاسبه شده است. معاون ارشد داده و تجزیه‌وتحلیل جی‌دی پاور «تایسون جومینی» دراین‌باره می‌گوید:

عوامل زیادی وجود دارند که به وفاداری به برند کمک می‌کنند

تجربهٔ خرید و احساس مالک در هنگام رانندگی با خودرو ازجملهٔ این موارد هستند.

منبع
jdpower
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه

  1. زیزیگولو

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (198 ديدگاه)

    خیلیا فکر میکنن یه برند قدرتمندو بزرگ برندیه که آدمای بیشتری اونو بشناسنو وقتی حرف از یه برند میشه همه به سرعت اون برندو بخاطر بیارن ولی ارزشو قدرت یه برند تو آگاهی مردمو تبلیغات خلاصه نمیشه و قدرت یه برند وفاداری مشتریا به اون برند هستش چون اگه همه یه برندو بشناسنو به سادگی اونو بخاطر بیارنو فقط یه بار ازون برند خرید کننو تمایلی به تکرار خرید نداشته باشن اون برند ارزش اقتصادی چندانی ایجاد نمیکنه و علتشم واضحه چون همهمون این نکته رو شنیدیمو میدونیم که هزینه جذب مشتری در مقایسه با هزینه‌ نگهداشت مشتری خیلی بالاتره و اگه وفاداری به برند پایین باشه و نرخ ریزش مشتری زیادتر از حد باشه درآمدو سود زیادی واسه اون برند باقی نمیمونه چون بخش مهمی از درآمد کسبو کار به جای تبدیل به سود باید واسه جذب مشتریای تازه و جبران مشتریای از دست رفته هزینه بشه و بطور کلی وفاداری به یه برند تجاری اینه که مصرف ‌کننده از خریدو استفاده از برندای تجاری دیگه واهمه داشته باشه و فقط به یه برند خاص اعتماد داشته باشه

    1. جواد خطر

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (223 ديدگاه)

      مَن بِ مَکلارِن بیشتَرَز هَمِ اِتِماد دارَم

      1. SF90 STRADALE

        ۲۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2424 ديدگاه)

        قابل اعتماد فقط و فقط مکلارن
        مثل بمب ساعتی می مونه
        هر لحظه امکان انفجارش هست

  2. خوشنام

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (42 ديدگاه)

    ماشینای سوبارو قشنگ نیستند.

  3. ممد ژانگولر

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (830 ديدگاه)

    فکر کن تو برندهای اکونومی پاکستانی پسند
    سوبارو از تویوتای اعظم بالاتره 😂👌

  4. امیر

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2333 ديدگاه)

    سوبارو مثل همیشه خاص و دوس داشتنی
    همیشه حس میکنم بی نقص ترین برند خودرویی هست چون خیلی بی حاشیه و موفقه
    جایگاه خوب رم و جایگاه بد دوج هم تعجب آوره!

  5. کیان

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (458 ديدگاه)

    اینکه تویوتا همیشه اول هست شکی توش نیست، تفاوت ۶۰.۳ با ۶۰.۵ هم چیزی نیست و واقعا باید گفت تویوتا عالی عمل کرده. فقط واقعا برام سوال هست مزدا با این همه خودروی جذابی ک میسازه چرا همچین شرایطی داره واقعا !!

    وقتی به لیست لوکسها نگاه میکنی هم به خوبی نشون میده مقاله چند روز قبل کاملا درست بوده، جنسیس ته لیستی ک فروشش کمترین بود اصلا تو لیست بازگشت مشتری حساب نشده، خودش یه شاهکاریه ک علی رغم این همه تبلیغ و … مشتری یه بار استفاده کنه دیگه برنمیگرده سمتش !!!

    1. Abbas.Lambo

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (746 ديدگاه)

      آخه حاجیییی،چرا از آب گل آلود ماهی میگیری؟سن جنسیس به این حرفا قد میده؟؟بیشتر از سه مدل مگه داره(بدون احتساب GV80)؟؟؟
      مثلا اونی که جی ۷۰ داره بفروشش مگه نسل جدید داره که دوباره بره سراغش؟یا جی ۹۰؟مگه نسل جدید جی ۸۰ هنوز اومده که معلوم بشه میرن سمتش یا نه؟؟؟
      اصلا مگه میشه تو عرض دو سه سال یه ماشینو بفروشی دوباره بری سراغ همون؟؟؟

      1. کیان

        ۲۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (458 ديدگاه)

        جنسیس ته لیستی به هیچی قد نمیده چ برسه به وفاداری !!!

        هم جی ۹۰ و هم جی ۸۰ دومین نسلشون معرفی شدن، جی ۹۰ هم مدتهاست داره تو نمایشگاه برای فروش خاک میخوره !!!
        هیچ رقمه جزو امار نیست

        1. Abbas.Lambo

          ۲۸ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (746 ديدگاه)

          اولا جی ۹۰ فقط فیس لیفت شده،کسیم که مدل قبل از فیس لیفتشو داره نمیاد فقط به خاطر یه فیس لیفت عوضش کنه،دوما خودتم داری میگی جی ۸۰ نسل جدیدش معرفی شده،هنوز ک به بازار نیومده،سوما این مطلب اصن ربطی به خاک خوردن کف نمایشگاه نداره

  6. Abbas.Lambo

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (746 ديدگاه)

    درود بر همه ی اونایی که تونستن مشتری هاشونو راضی نگه دارن و دوباره به خودشون جذبشون کنن،البته بعضیا هم صرفا جهت تنوع ممکنه به یه برند دیگه رو بیارن که این بحثش جداست

  7. Hadi

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (531 ديدگاه)

    ژاپنی ها با وجدان بالا و با انسانیت کار میکنند
    و نتیجش هم میشه همین
    بیشترین درصد وفاداری مشتریان چیزی نیست که به این سادگی بدست بیاد…

    1. Ahmad

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (43 ديدگاه)

      هیچ ربطی نداره اینها جزء سیاست گذاری های تولید و عرضه و سرمایه گذاری هر شرکتی روی اون بخشه

  8. امیر.عارف

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (818 ديدگاه)

    بنظر من و با توجه به تجربه و صحبت با دوستان. همه ی مصرف کنندگان یک ماشین چه تجاری و یا شخصی چرا به یک برند وفا دار میشن . چون در کنار سواری مورد انتظار کمترین خرابی و دردسر را (هزینه) برای مالک داشته باشه و در مرحله بعد از خرابی نمایندگی خودروساز بهترین خدمات را به مشتری بده . و دنبال رفع عیب باشه نه سرکیسه کردن مشتری

  9. Sajjad

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1670 ديدگاه)

    به نظرم ایران خودرو و سایپا باید توی صدر این لیست باشن
    شما نگاه کن هرجای دنیا ۴۰۵ سی سال پیش رو بدی دستشون به عنوان ماشین دم دستی هم استفاده نمیکنن اما اینجا شده لات جاده و سلطان.
    هرچقدر گرونم بشه بازم میخرن

  10. علی

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سوبارو کلا ۱۰ میلیارد دلار ارزش داراییهاش هست.
    یه اختلاس ناقابل تو ۱ ماه اینجا
    ماشینای سوبارو کلا خاصه. هم کیفیت بالای تویوتا رو داره هم طراحی خاص و کلاسیک . طراحی که باعث میشه اسیب رسیدن به بدنه کم بشه. خود بدنه طوریه که انگار برا کار سخت و خارج شهر ساخته شده. بزنی تو جاده های سنگلاخی و خیالت راحت باشه. البته بگما واقعا برا همین کارا ساخته شده. تو خود ژاپن سوبارو ماشین پلیس و ماشین خدمات جاده ایی و اتش نشانیه. ماشین اداره برق و راهسازی و اینا.
    یکی از بهترین سیستمای تعلیق و چهارچرخ رو داره
    خلاصه سوبارو خاص ترین ماشین ژاپنه

  11. UNAS

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (890 ديدگاه)

    ایول به بالایی های لوکس ها
    ۲و۳و۴و۵ همه آلمانی
    یک هم که جاخوش کرده برا خودش لکسس خان
    پس امریکایی بازان لوکس هاشون را فرستادن گل بچینن ؟!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن