نتایج مطالعهٔ 2019 جی‌دی پاور از میزان رضایتمندی خریداران خودرو

جی‌دی پاور نتایج جدیدی‌ترین مطالعهٔ خود در مورد میزان رضایتمندی خریداران خودرو را منتشر کرده است. این مطالعه که به‌صورت مخفف APEAL نامیده می‌شود، بررسی می‌کند که خریداران خودروهای جدید پس از 90 روز مالکیت، چگونه خودروی خود را ارزیابی می‌کنند. طی این بررسی‌ها از مالکین خواسته می‌شود به 90 ویژگی خودرو در 10 دستهٔ مختلف امتیاز دهند و از این طریق همه‌چیز خودروهای جدید از پویایی رانندگی گرفته تا چگونگی کارکرد سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به‌خوبی مشخص می‌شود.

نتایج این مطالعه در سال جاری نشان می‌دهد که خریداران تا حد زیادی از خودروهای جدید خود راضی هستند. امسال میانگین سطح رضایت به 823 از 1000 امتیاز رسیده که هرچند نسبت به میانگین 820 امتیازی سال قبل افزایش ناچیزی داشته است اما از بین 32 برند، وضعیت 22 برند نسبت به سال 2018 بهبود پیدا کرده است. برندهٔ مطالعهٔ امسال پورشه است که با امتیاز 891 در صدر لیست جای گرفته است درحالی‌که ب‌ام‌و جنسیس هردو با 868 امتیاز مشترکاً دوم شده‌اند و آئودی و ولوو هم در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

اما بیشترین بهبود در مطالعهٔ امسال را برند رم تجربه کرده به‌گونه‌ای که 26 امتیاز بیشتر از سال 2018 دریافت نموده و حالا با امتیاز 851، در بین برندهای غیر لوکس بهترین رتبه را به خود اختصاص داده است. پس از رم نیز دوج با 848 امتیاز، مینی با 835 امتیاز، فولکس‌واگن با 829 امتیاز و فورد با 828 امتیاز بیشترین میزان رضایتمندی را در بین برندهای غیر لوکس داشته‌اند. از سوی دیگر، میتسوبیشی با 773 امتیاز در قعر جدول جای گرفته و پس‌ازآن بیوک و سوبارو قرار دارند. کمترین میزان رضایت در بین برندهای لوکس نیز از اینفینیتی با 828 امتیاز، آکورا با 832 امتیاز و جگوار با 843 امتیاز بوده است.

به گفتهٔ جی‌دی پاور، امسال اختلاف بین میانگین رضایتمندی برندهای لوکس و غیر لوکس به کمترین میزان در تاریخ این مطالعات رسیده است. تفاوت امتیاز بین این دو گروه امسال 35 امتیاز است درحالی‌که سه سال پیش این اختلاف 50 امتیاز بود. در بخش خودروها نیز مدل‌هایی مثل شورلت بلیزر، جی‌ام‌سی تراین، هوندا آکورد، هوندا اودیسه، نیسان آلتیما، نیسان ماکسیما، تویوتا کمری، تویوتا یاریس، مرسدس بنز S کلاس، پورشه کاین، دوج چلنجر و کیا فورته بیشترین رضایتمندی را در کلاس خود داشته‌اند.

فورد با مدل‌های اکسپیدیشن، F150، رنجر، سوپر دیوتی و لینکلن نویگیتور که همگی بهترین رتبه را در کلاس خود کسب کرده‌اند، بیشترین پیروزی را در بخش سگمنت‌ها داشته است درحالی‌که ب‌ام‌و با چهار پیروزی برای مدل‌های X4، سری 2، مینی کوپر و مینی کانتریمن با اختلافی جزئی در تعقیب فورد بوده است. در بین تمامی خودروهای موجود در بازار نیز آئودی A7 بیشترین امتیاز کلی را کسب کرده و بالاترین میزان رضایت را در بین همهٔ خودروها داشته است.

معاون ارشد بخش خودروی جی‌دی پاور آقای «Dave Sargent» در مورد مطالعهٔ APEAL امسال گفته است:

رضایت از تکنولوژی‌های جدید بهبود پیدا کرده است اما در سیستم‌های اطلاعاتی-سرگرمی خودروسازان همچنان می‌توانند بهتر شوند. خریداران اگر خودروی خود را به سیستم‌های ایمنی مثل پایش نقاط کور، جلوگیری از برخورد و هشدار خروج از خط مجهز کنند، رضایت بیشتری خواهند داشت. این باید نشانهٔ مثبتی برای خودروسازان باشد زیرا این سیستم‌ها پایه‌های اولیه برای خودروهای خودران هستند

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

21 دیدگاه

  1. امیر
    سوابق: (1701 دیدگاه) ,

    رمو ببین صفا کن
    زیباترین پیکاپ تولیدی تا به امروز

    پاسخ
    1. MOHAMMAD.DEMON
      سوابق: (243 دیدگاه) ,

      هرچقدر میزان تیراژ یه برند کمتره
      رضایت مشتری بیشتره
      لیست هم اینو میگه
      فقط استثنایی که هست
      رم و داج اون بالا چیکار میکنن بین لوکس ها
      و تسلا چرا نیست چرا قرارش نمیدن ؟

      پاسخ
      1. علی
        سوابق: (140 دیدگاه) ,

        تسلا رو بزارن که از جدول میزنه بیرون 😐

        پاسخ
        1. MAHDI
          سوابق: (3371 دیدگاه) ,

          شرکت تسلا خبرش اومد که اعلان کرده در 3ماهه دوم سال 408 میلیون دلار ضرر دادن!!!

      2. امیر
        سوابق: (1701 دیدگاه) ,

        این یعنی لذت رانندگی و‌لذت لاستیک دود کردن چقد برای بعضی افراد مهمه

        پاسخ
      3. Elmiraj
        سوابق: (1051 دیدگاه) ,

        تسلا تنها برند فول الکتریک تولید انبوه دنیاست…
        تا حالا ندیدم JD power بررسیش کنه..!!

        پاسخ
  2. Hamid...Audi
    سوابق: (661 دیدگاه) ,

    «در بین تمامی خودروهای موجود در بازار نیز آئودی بیشترین امتیاز کلی را کسب کرده و بالاترین میزان رضایت را در بین همهٔ خودروها داشته است.»
    نمیدونم چرا این برند انقدر دلنشینه.

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (1701 دیدگاه) ,

      دقیقا!
      به طرز عجیبی از بنز و بیمر بیشتر دوسش دارم
      اسپورت بودن و‌ لوکس بودن هردو رو داره

      پاسخ
    1. ali
      سوابق: (63 دیدگاه) ,

      ما همیشه بر اساس امار اونم نه امار این اتباع امریکا که داخل ایران زندگی میکنن، بلکه بر اساس اون شهروندای خود امریکا حرفمونو زدیم. بدونه هیچ توهینی. بدونه هیچ بد گویی از باقی برندها
      اما خدا نکنه یه پست درباره ماشین ژاپنی و المانی باشه. سریعا میریزن و هی بدگویی و توهین و ناسزاست که کامنت میشه. بعدم اسم این حرکتشونو میزارن انتقاد
      به طور عجیبی خودشونو شهروند امریکا خطاب میکنن. اما دریغ از ویزا. حتی ویزا هم نمیدن بهشون

      پاسخ
  3. me84
    سوابق: (1657 دیدگاه) ,

    .
    از بابت ژاپنیها یه کم ناراحت شدم. بخصوص سوبارو که خیلی دوسش دارم.
    عادت کرده بودم تو این لیستها اسم ژاپنیها رو به تعدادخیلی بالاتر از اینها ببینم.
    آفتاب تابان انگار کمی کم فروغ شده.

    پاسخ
  4. ارش
    سوابق: (834 دیدگاه) ,

    ۴ تا آلمانی در بین ده تای اول پیکاپ دوج رم واقعا زیباست شاید شورلت و فورد بهتر باشند ولی رم دوست داشتنی تره.

    پاسخ
  5. Elmiraj
    سوابق: (1051 دیدگاه) ,

    Expedition در کلاس SUV های بزرگ…
    F150 در کلاس پیکاپ های فول سایز سبک…
    Ranger در کلاس پیکاپ های میان سایز…
    Super Duty در کلاس پیکاپ های فول سایز سنگین…
    Navigator در کلاس SUV های بزرگ لوکس….
    .
    .
    .
    فورد در پنج کلاس خودرویی خدایی می کنه ، واقعا باید از عظمتش ترسید…!!!!

    پاسخ
  6. MAHDI
    سوابق: (3371 دیدگاه) ,

    پورشه /BMW / آئودی

    دمشون گرم فوق‌العاده کار کردن.

    پاسخ
  7. Mohammadreza
    سوابق: (663 دیدگاه) ,

    نه که این لیست رو قبول نداشته باشم و انکار کنم و دست ها و پول های پشت پرده و…
    اره قبول دارم خودروهای ژاپنی در دیدار اول برخلاف آلمانی ها خیلی جذاب نیستن ولی از رتبه بالای امثال ولوو و لندرور میشه فهمید این لیست خیلی ارزشی نداره، نه اینکه اینا(ولوو و لندرور) بد باشن ولی بدون تعارف مدتیه از سطح اول خودرو سازی دنیا فاصله گرفتن
    بازم میگم من کاملا قبول دارم که المانی ها در دیدار اول و بازه زمانی کوتاه رضایت مشتری رو جذب میکنن و ژاپنی ها نه
    ولی هرچی بازه زمانی بزرگ تر و طولانی تر بشه المانی ها و ژاپنی ها جاشون عوض میشه
    من قبلا گفتم و بازم میگم از نظر من لیست وفاداری مهمترین لیستیه که توسط این موسسات منتشر میشه چون هم کیفی نیست و کمیه(برخلاف لیست رضایت که یه متغییر کیفیه) پس بحث روش نیست و هم نتیجه همه این لیست ها اون لیسته
    در لیست وفاداری ژاپنی ها با اقتدار در صدر هستن و اینه که مهمه

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (1427 دیدگاه) ,

      TUV report
      رو تو بازه ۵ ساله نگاه کن
      آلمانیها تو طولانی مدت هم کیفیتشون رو به رخ میکشن

      پاسخ
  8. مهدی
    سوابق: (591 دیدگاه) ,

    جنسیس واقعا عالی عمل کرده به نظر میرسه تا چند سال دیگه کاملا تثبیت بشه برند کره ای با طعم اروپایی ژاپنی هم مثل اینکه به دردسر افتادن

    پاسخ
  9. ahmad
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    نمیدونم جنسیس اصلا مگه چندتا فروخته که بخوان بررسیش هم بکنند

    پاسخ
  10. مهران
    سوابق: (108 دیدگاه) ,

    ممنون از آقای دهقان در مورد این گزارش. جالبه بدونیند یه موسسه در ایران هم سال گذشته با الگوبرداری از جی دی پاورفعالیتی رو شروع کرد و تحقیقاتی این چنین انجام داد . اما تقریبا مضحک بود. از تلاششون قدر دانی میکنم اما کارشون رو با اشتباهات اساسی شروع کردن و همین باعث شد نتیجه انچنان قابل قبول نباشه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.