با 10 هزار دلار در آمریکا چه شاسی‌بلندهایی می‌توان خرید؟

این روزها در بازارهای جهانی خودرو و حتی بازار کشورمان، شاسی‌بلندهای بشدت محبوب شده‌اند و روزبه‌روز بر محبوبیت آن‌ها افزوده می‌شود. به همین دلیل، خودروسازان جهانی تعداد شاسی‌بلندها را در سبد محصولات خود افزایش داده‌اند و بنابراین هم‌اکنون در بازارهای بزرگ جهانی مثل اروپا، ایالات‌متحده و چین، در بخش شاسی‌بلندها تنوع بسیار زیادی جریان دارد. در کشوری مثل ایالات‌متحده اما برای خرید یک کراس‌اوور صفرکیلومتر حداقل باید 20 هزار دلار پرداخت نمود که با این مبلغ نیز صرفاً امکان خرید کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت در تیپ پایه وجود دارد یعنی خودروهایی که تجهیزات کمی دارند، به دلیل اندازهٔ کوچک از فضای داخلی محدود رنج می‌برند و عمدتاً به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند؛ اما در بین خودروهای کارکرده یا دست‌دوم می‌توان با نیمی از این مبلغ خودروهای به‌مراتب بزرگ‌تر و بهتری پیدا کرد.

به همین دلیل قصد داریم در این مطلب 10 شاسی‌بلند کارکرده‌ای را معرفی کنیم که در بازار ایالات‌متحده می‌توان با مبلغی زیر 10 هزار دلار خریداری کرد. ذکر چند نکته در رابطه با این خودروها ضروری است. نکتهٔ اول اینکه سعی شده همهٔ خودروها نمونه‌های نسبتاً جدید با مدل 2010 یا نهایتاً 2009 به بعد باشند چراکه خودروهای قدیمی‌تر به دلیل کارکرد بالا و ورود به محدودهٔ فرسودگی، شاید چندان به‌عنوان خودرویی قابل‌اعتماد برای استفادهٔ روزانه مناسب نباشند. نکتهٔ بعدی اینکه خودروهایی که در این مطلب معرفی می‌شوند همگی سالم، بدون تصادف و با کارکردی زیر 150 هزار کیلومتر هستند و اکثراً تاکنون تنها یک مالک داشته‌اند که این ویژگی‌ها آن‌ها را به گزینه‌های وسوسه‌کننده‌ای تبدیل کرده است؛ و نکتهٔ سوم اینکه در این مطلب خودروهای لوکس موردبررسی قرار نگرفته و خودروهای زیر همگی از بین نمونه‌های غیر لوکس یا معمولی انتخاب شده‌اند.

دوج نیترو مدل 2011

پیشرانه 4 لیتری V6
قدرت 260 اسب بخار
گشتاور 360 نیوتن متر
گیربکس 5 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ
طول 4.54 متر
مصرف سوخت 13.8 لیتر ترکیبی

دوج نیترو یک کراس‌اوور کامپکت بود که روی پلت‌فرم جیپ لیبرتی ساخته شده و در سال 2007 معرفی شد. نیترو در بازار ایالات‌متحده با دو پیشرانهٔ مختلف شامل 3.7 لیتری V6 با 210 اسب بخار قدرت و 4 لیتری V6 با 260 اسب بخار قدرت و در دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک قابل خریداری بود. برای این خودرو علاوه بر گیربکس‌های استاندارد شش سرعتهٔ دستی و چهار سرعتهٔ اتوماتیک، یک نمونهٔ پنج سرعتهٔ اتوماتیک ساخت مرسدس بنز هم قابل سفارش بود. هم‌اکنون می‌توان یک دوج نیترو مدل 2011 کم‌کار را با قیمتی زیر 10 هزار دلار خریداری کرد و نوع پیشرانه نیز تفاوت چندانی در قیمت آن ایجاد نمی‌کند.

فورد اکسپلورر مدل 2010

پیشرانه 4 لیتری V6
قدرت 210 اسب بخار
گشتاور 344 نیوتن متر
گیربکس 5 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ
طول 4.90 متر
مصرف سوخت 14.7 لیتر ترکیبی

کسانی که هم‌اکنون خواهان خرید یک فورد اکسپلورر صفرکیلومتر نسل ششم هستند باید حداقل 33 هزار دلار پرداخت کنند اما می‌توان نسل چهارم این خودرو را با قیمتی بسیار کمتر از این خریداری کرد. اکسپلورر در نسل چهارم که با مدل 2006 به بازار آمد همچنان ساختار بدنه روی شاسی خود را حفظ کرده بود و با انتقال قدرت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک به بازار عرضه می‌شد. پیشرانهٔ استاندارد این نسل همچنان همان 4 لیتری V6 با 210 اسب بخار قدرت بود که از نسل قبلی آمده بود اما یک موتور قدرتمندتر 4 لیتری V8 با 290 اسب بخار قدرت هم برای آن قابل سفارش بود. هم‌اکنون آخرین مدل نسل چهارم اکسپلورر یعنی مدل 2010 با پیشرانهٔ V6 و کارکردی در حدود 150 هزار کیلومتر با قیمتی بین 8 تا 10 هزار دلار قابل خریداری است.

هوندا CR-V مدل 2011

پیشرانه 2.4 لیتری I4
قدرت 180 اسب بخار
گشتاور 218 نیوتن متر
گیربکس 5 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو یا چهارچرخ
طول 4.52 متر
مصرف سوخت 10.0 لیتر ترکیبی

هوندا CR-V یکی از پرفروش‌ترین، خوش‌نام‌ترین و بهترین کراس‌اوورهای بازار ایالات‌متحده است اما کسانی که توانایی خرید نمونهٔ صفرکیلومتر نسل کنونی آن‌را ندارند می‌توانند سراغ نمونه‌های کارکردهٔ دو نسل قبل یعنی نسل سوم بروند. این نسل از اواخر سال 2006 با مدل 2007 به بازار ایالات‌متحده عرضه شد و تا سال 2011 در بازار حضور داشت. هوندا این نسل از CR-V را با یک پیشرانهٔ 2.4 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به بازار آمریکا عرضه کرد که با سدان آکورد مشترک بود. این موتور در ابتدا 166 اسب بخار قدرت و 218 نیوتن متر گشتاور داشت اما در سال 2010 قدرت آن به 180 اسب بخار افزایش پیدا کرد. در حال حاضر یک CR-V تمیز مدل 2010 یا 2011 مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک و با کارکردی زیر 150 هزار کیلومتر با قیمتی بین 8 تا 10 هزار دلار در بازار آمریکا پیدا می‌شود.

هیوندای سانتافه مدل 2012

پیشرانه 3.5 لیتری V6
قدرت 275 اسب بخار
گشتاور 336 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو یا چهارچرخ
طول 4.67 متر
مصرف سوخت 10.7 لیتر ترکیبی

خودروهای کارکردهٔ کره‌ای اُفت قیمت زیادی دارند و به همین دلیل می‌توان در ایالات‌متحده نمونه‌های مدل‌بالا و کم‌کار آن‌ها را با قیمت‌های بسیار پایینی خریداری کرد. یکی از مشهورترین خودروهای کره‌ای در آمریکا هیوندای سانتافه است که در اینجا سراغ نسل دوم آن رفته‌ایم یعنی نسلی که بین سال‌های 2006 تا 2012 تولید می‌شد. این خودرو در آمریکا با دو پیشرانهٔ مختلف شامل 2.4 لیتری چهار سیلندر با 175 اسب بخار و 3.5 لیتری V6 با 275 اسب بخار و با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک به فروش می‌رسید. در حال حاضر می‌توان آخرین مدل از نسل دوم سانتافه یعنی مدل 2012 با پیشرانهٔ چهار سیلندر و کارکردی زیر 150 هزار کیلومتر را با قیمتی بین 7 تا 9 هزار دلار خریداری کرد درحالی‌که در نسخه‌های V6 این عدد به حدود 10 هزار دلار افزایش پیدا می‌کند.

جیپ کماندر مدل 2010

پیشرانه 3.7 لیتری V6
قدرت 210 اسب بخار
گشتاور 320 نیوتن متر
گیربکس 5 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
طول 4.79 متر
مصرف سوخت 14.7 لیتر ترکیبی

جیپ در نمایشگاه نیویورک 2005 اس‌یووی میان سایزی بنام کُماندر را معرفی کرد. این خودرو روی پلت‌فرم یکپارچهٔ نسل سوم گرند چروکی ساخته شده بود و در قسمت‌های مختلفی مثل پیشرانه‌ها و گیربکس‌ها نیز با آن اشتراک داشت. جیپ برای کماندر در بازار ایالات‌متحده سه پیشرانهٔ مختلف شامل 3.7 لیتری V6، 4.7 لیتری V8 و 5.7 لیتری V8 همی را در نظر گرفته بود که همگی از گرند چروکی گرفته شده بودند. تمامی مدل‌های کماندر به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز بودند و در دو نسخهٔ پنج‌نفره و هفت‌نفره تولید می‌شد. هم‌اکنون آخرین مدل کماندر یعنی مدل 2010 با پیشرانهٔ V6 با قیمتی کمتر از 10 هزار دلار قابل خریداری است درحالی‌که نمونه‌های V8 را هم می‌توان با قیمتی در حدود 12 هزار دلار در بازار پیدا کرد. مبلغی که برای یک اس‌یووی توانمند بزرگ با پیشرانه‌های قدرتمند کاملاً مناسب است.

مزدا تریبیوت مدل 2010

پیشرانه 3 لیتری V6
قدرت 240 اسب بخار
گشتاور 316 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو یا چهارچرخ
طول 4.44 متر
مصرف سوخت 11.7 لیتر ترکیبی

مزدا تریبیوت کراس‌اوور کامپکتی بود که روی پلت‌فرم CD2 فورد مشترک با فورد اسکیپ ساخته شده بود و در ظاهر نیز شباهت و اشتراکات زیادی به اسکیپ داشت. این خودرو بین سال‌های 2000 تا 2011 در دو نسل تولید و سپس با مدل CX-5 جایگزین شد. نسل دوم تریبیوت که در سال 2007 با مدل 2008 به بازار عرضه شد، با دو پیشرانهٔ مختلف قابل خریداری بود. موتور اول یک واحد 2.5 لیتری چهار سیلندر با 170 اسب بخار قدرت و دومی از نوع 3 لیتری V6 با 240 اسب بخار قدرت بود. هردوی این موتورها ساخت فورد بودند. نمونه‌های مجهز به پیشرانهٔ شش سیلندر این خودرو با کارکردی زیر 100 هزار کیلومتر هم‌اکنون با قیمتی کمتر از 10 هزار دلار قابل خریداری هستند درحالی‌که قیمت نمونه‌های چهار سیلندر حتی از این هم کمتر است.

نیسان روگ مدل 2011

پیشرانه 2.5 لیتری I4
قدرت 170 اسب بخار
گشتاور 237 نیوتن متر
گیربکس CVT
محور محرک جلو یا چهارچرخ
طول 4.65 متر
مصرف سوخت 9.8 لیتر ترکیبی

نسل اول نیسان روگ برخلاف نمونهٔ کنونی با ایکس‌تریل کاملاً متفاوت بود. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت 2007 معرفی شده و با مدل 2008 به بازار آمد. نیسان برای روگ صرفاً یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با 170 اسب بخار قدرت را در نظر گرفته بود که نیروی آن از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کرد. هم‌اکنون می‌توان یک روگ مدل 2010 یا 2011 تمیز با کارکردی در حدود صد هزار کیلومتر را با قیمتی زیر 10 هزار دلار خریداری کرد و با مبلغی کم مالک یک کراس‌اوور کم‌استهلاک، جذاب و جادار ژاپنی شد.

شورلت تریل‌بلیزر مدل 2009

پیشرانه 4.2 لیتری I6
قدرت 275 اسب بخار
گشتاور 376 نیوتن متر
گیربکس 4 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ
طول 4.87 متر
مصرف سوخت 14.7 لیتر ترکیبی

شورلت تریل‌بلیزر یک اس‌یووی میان سایز با ساختار بدنه روی شاسی بود که بر اساس شاسی پیکاپ کلرادو ساخته شده بود و بین سال‌های 2001 تا 2009 به تولید رسید. نسخه‌های معمولی این خودرو با دو پیشرانهٔ 4.2 لیتری شش سیلندر خطی و 5.3 لیتری V8 با انتقال قدرت دیفرانسیل عقب به بازار عرضه می‌شدند درحالی‌که از سال 2006 نسخهٔ اسپرت SS آن نیز با پیشرانهٔ 6 لیتری V8 کوروت ارائه شد. در حال حاضر اما امکان خرید یک تریل‌بلیزر مدل 2009 با پیشرانهٔ شش سیلندر با قیمتی زیر 10 هزار دلار وجود دارد. شورلت تریل‌بلیزر با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و ساختار بدنه روی شاسی، برخلاف کراس‌اوورهای امروزی، یک اس‌یووی واقعی بوده و یکی از جذاب‌ترین خودروهای این لیست محسوب می‌شود.

ساترن اوت‌لوک مدل 2010

پیشرانه 3.6 لیتری V6
قدرت 290 اسب بخار
گشتاور 366 نیوتن متر
گیربکس 5 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو یا چهارچرخ
طول 5.10 متر
مصرف سوخت 12.7 لیتر ترکیبی

ساترن برندی بود که در سال 1985 توسط جنرال موتورز به‌منظور رقابت با خودروسازان ژاپنی تأسیس شد. این شرکت در نمایشگاه نیویورک 2006 کراس‌اوور فول سایزی بنام اوت‌لوک را معرفی کرد که بر اساس پلت‌فرم لامبادای جنرال موتورز مشترک با شورلت تراورز، بیوک انکلیو و جی‌ام‌سی آکادیا ساخته شده بود. اوت‌لوک که با یک پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 با 290 اسب بخار قدرت به بازار عرضه می‌شد، به سه ردیف صندلی با ظرفیت حمل هشت نفر مجهز بود. این کراس‌اوور فول سایز با 5.10 متر طول، بزرگ‌ترین خودروی این لیست محسوب می‌شود. در سال 2010 اما جنرال موتورز برند ساترن را مُنحل و کارخانجات آن‌را تعطیل نمود و بدین ترتیب تولید اوت‌لوک هم در همین سال خاتمه یافت. در حال حاضر اما مدل‌های 2009 و 2010 این خودرو با کارکردی زیر 150 هزار کیلومتر با قیمت‌های بسیار مناسبی در حدود 6 تا 8 هزار دلار قابل خریداری است که آن‌را به جادارترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین کراس‌اوور این لیست تبدیل می‌کند.

سوبارو ترایبکا مدل 2011

پیشرانه 3.6 لیتری H6
قدرت 255 اسب بخار
گشتاور 350 نیوتن متر
گیربکس 5 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
طول 4.86 متر
مصرف سوخت 13.0 لیتر ترکیبی

سوبارو ترایبکا کراس‌اوور میان سایزی بود که در نمایشگاه دیترویت 2005 رونمایی شد و با یک فیس‌لیفت عمده تا سال 2014 روی خط تولید باقی ماند. این خودرو بر اساس پلت‌فرم سدان لگاسی ساخته شده بود و در دو نسخهٔ پنج‌نفره و هفت‌نفره به بازار عرضه گردید. ترایبکا در ابتدا با یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر تخت عرضه می‌شد اما پس از فیس‌لیفت مدل 2008 که در نمایشگاه نیویورک 2007 رونمایی شد، این موتور با یک نمونهٔ جدید 3.6 لیتری شش سیلندر تخت با 255 اسب بخار قدرت جایگزین شد. همانند دیگر محصولات سوبارو، تمامی مدل‌های ترایبکا به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز بودند. هم‌اکنون در بازار ایالات‌متحده می‌توان یک ترایبکا مدل 2010 یا 2011 تمیز را با قیمتی در حدود 10 هزار دلار پیدا کرد.

 

بد نیست بدانید اگر هر دلار را 12 هزار تومان در نظر بگیریم، 10 هزار دلار برابر با 120 میلیون تومان می‌شود که با این مبلغ در کشورمان می‌توان یک چانگان CS35 مدل 1395 یا 1396 دیفرانسیل جلو با پیشرانهٔ 1.6 لیتری چهار سیلندر 120 اسب بخاری خرید!

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

33 دیدگاه

  1. Sina
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    فقط ژاپنیها و جیپ بدرد بخور بودند
    بقیشون سرطان خالص
    بدترین هم سانتافه

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (36 دیدگاه) ,

      شما کجا زندگی میکنی که به این ماشین ها و به خصوص سانتافه میگی سرطان خالص؟!
      اگه ایران زندگی نمی کنی که هیچ ولی اگه ایران زندگی می کنی و اینطوری میگی من دیگه حرفی ندارم.

      پاسخ
      1. Sina
        سوابق: (221 دیدگاه) ,

        والا دوست عزیز اینجا که من هستم کسی نگای سانتافه هم نمیکنه🙄مخصوصا اتاق قدیمیش دم در صلواتی بذاری هم کسی نمیبره

        پاسخ
      2. Mآsكvيch
        سوابق: (72 دیدگاه) ,

        بنده خدا زیاد need for speed و GTA بازی کرده ! تو GTA چهار بار بنز سوار شد اینا واسش شدن سرطان !

        پاسخ
        1. مهدی
          سوابق: (372 دیدگاه) ,

          خخخخ خوب گفتی

        2. NAVID۰۰۹۸
          سوابق: (1492 دیدگاه) ,

          بنده خدا زیاد need for speed و GTA بازی کرده !

          فکر کنم تو خودت ، همونِشم بازی نکردی .
          متاسفم برای تو که فقط مسخره کردن را یاد گرفتی .
          بنظر من وقتی یکی خودش مسخره باشه ، میتونه شخص دیگه ای رو مسخره کنه و این نِشعت میگیره از خیلی مسائلِ …. .

          پدال ، لطفاً سانسور نکن ، شاید این کوچولو ، بزرگ شه

        3. F22raptor
          سوابق: (42 دیدگاه) ,

          من که همه جا با شما مخالفم ولی اتفاقا اینبار یه حرف خیلی درست زدی
          هر جا هم باشی حق نداری به بقیه توهین کنی پدال هم بجای سانسور نظرات من باید نظراین naive ازخودراضی رو سانسور می کرد
          همه ژاپنیها سرطان اند حالا خوب شد

    2. NAVID۰۰۹۸
      سوابق: (1492 دیدگاه) ,

      یکی از دوستان من ، اگر اشتباه نکنم سال ۱۳۹۱ ، مدل ۲۰۱۲ سانتافه را که آخرین سال تولیدش با این اتاق بود را از نمایندگی آسان موتورخرید به قیمت ۷۸ میلیون تومن ((هم قیمت سمند در اسفند ۱۳۹۷))

      هنوز ۱۰۰۰km نرفته بود که گفت بریم شمال ، و سه نفر شدیم رفتیم شمال ، بنظر من که خودروی خوبی بود ، دوکولر مُجَزا داشت که در تابستان شَرجی شمال ، خیلی توپ ، خُنَک میکرد اتاق را ، همینطور سواری نرمی داشت(( اما مثل همه هیوندای ها صدای مالش اجزا به هم روی مُخ بود )) و همینطور شتاب و کشش بینظیری داشت که نسبت به سانتافه اتاق جدید خیلی خیلی خیلی بهتر بود (( میدونم جدیدها ۲۴۰۰ ccهست ، لطفاً مَلامَت نکنید)) ، همینطور سواریش به سانتافه جدید ((۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ )) خیلی خیلی شَرَف داشت و اینکه فضای داخل کِرِم بود که بسیار چشم نواز و دِواز جِلوه میکرد .
      اما مصرف سوختش واقعاً بیرحمانه بیش از حَد بالا بود و اگر با پدال گاز بازی میکردی راحت میرفت بالای صَدی ۲۰ لیتر (( با اینکه خودرو صفر km بود )) و مصرف معمولی در شهر و ترافیک با سرعت نُرمال راحت بالای ۱۴ لیتر بود .
      و اینکه دوستمون یادم سال بعدش به قیمت ۱۱۴ میلیون فروختش ، اما از ماشین بازان و تعمییرکارها زیاد شنیدم که این خودرو زیاد یاتاقان میزنه و هزینهای نگهداری بالایی داره .

      من از کره ایها به دلایل تجربه سواری شخصی ، خوشم نمیاد ، اما خودروهایی مثل سونوتا ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ ، یا هاچبَک i30 مدل ۲۰۱۲ ، واقعاً خودروهای خوبی بودند و هستند و هنوز هم از بازار خوبی برخوردارند ، اما بقیه کره ایها را به جزء ظاهر زیبا (( اپتیما ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ واقعاً اتاق زیبا و معرکه ای داره )) ، اصلاً نه میپسندم و نه پیشنهاد میکنم .

      ولی یه چیزه دیگه اینه که مزدا تریبیوت را با خودروهای شاسی بلند جدیدش مقایسه کنین که در این ۸ سال چه شکوفا شده و واقعاً پیشرفت را در مزدا بیشتر از بقیه رقبا میشه احساس کرد .

      پاسخ
      1. وحید
        سوابق: (4 دیدگاه) ,

        بازم گلی به جمال کابین سانتافه
        به بقیشون نمیشه نگاه کرد اصن

        پاسخ
    3. محمد
      سوابق: (911 دیدگاه) ,

      اما این جالبه که سانتافه ۲۰۱۲ رو قیمت داده ۷.۰۰۰ دلار
      یعنی الان که دلار گرون شده میشه حدود ۸۰ میلیون!!!
      الان ۲۰۶ رو گرونتر ثبت نام میکنن عزیزان
      جالبه که خود سانتافه همین مدل اینجا حداقل ۳ برابره

      پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    وقتی این ماشین ها رو با قیمت شون و سطح درآمد مردم اونجا (حقوق حداقل 1500تا 2000 دلار) میبینم و با وضعیت کشور خودمون قیاس می کنم میگم واقعا خدا باید خیلی ظالم و ناعادل باشه که اون دنیا هم ما رو در جهنم قراربده.

    پاسخ
    1. M
      سوابق: (1925 دیدگاه) ,

      اگه بفرستتمون جهنم اتفاقا اجرای عدالت رده!
      ما سرنوشت هر قومی را به دست خودشان سپردیم!!!!!!!!
      هررررربلایی سرمون بیاد مقصر خودمونیم
      با این شرایط با این قیمتا با این همه بی همه چیزی که خودروسازا میکنن باز وقتی میگن پیش فروش یارو اگه پول داشته باشه و عاقل باشه خودروسازو تحریم میکنه ولی ا پولداراش که هیچ فقیر فقرا هم فرش زیر پاشونو میفروشن پراید 40 تومنی پیش خرید میکنن !
      چرا نباید سواری بگیرن ؟

      پاسخ
  3. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1492 دیدگاه) ,

    نمیدونم چی کامنت بگذارم .
    وقتی پراید داره به ۵۰ میلیون میرسه(( پراید شده یه نماد در خودروسازی ایران و وِردِ زبان مردم )) و چیزی حدود نصف قیمت این خودروها در خاک آمریکا و *** ما ایرانیایی که خودمون خواستیم ، خودمون انتخاب کردیم (( والا من نمیدونم ما کِی خواستیم و کِی انتخاب کردیم ، وقتی که خودشون میبُرَن و میدوزند و …))

    این روزها در تمام جمع های دوستانه و فامیلی ، یا بحث گرونیه اَجناسه ، یا گوشت و مرغ ، یا خودرو و پراید .
    و مطمئناً همیشه ما ایرانیها یه سوژه برای مطرح کردن و طنز گفتن در جمع داریم (( طنزِ تلخ اما عادی شده مثل آبِ خوردن )) ، اما هیچگاه به این فکر نمیکنیم که چه کشوری میخواهیم تحویل آیندگانمون بدیم و اینکه اصلاً با این روال آینده و نامی از ایران هست یا باید فقط یه یادبودی داشته باشیم از اینکه مثلا یه کشوری بود روی نقشه به اسم ایران که پراید تولیدیه ۳۰ ساله را در ۴۵دقیقه پیش فروش میکردند با زمان نامعلوم تحویل و قیمتی نامعلوم تا اطلاع ثانوی میچَپوندَند در پاچه مِلَت بدبخت .

    پاسخ
      1. بهراد
        سوابق: (115 دیدگاه) ,

        نصفشو که دلال های …متی گرفتن.بقیه تو صف سپر به سپر چسبوندن تا 99. اون موقع کارخونه ورشکست میشه میرن همونطوری که از سر و کول هم بالا میرفتن ، اونجا قشنگ صف میبندن واسه گرفتن حداقل یک دهم پولی که ارزشش از بین رفته و تاوان خیانت کاریشون رو میبینن
        ایشالا بعد ونزوئلا نوبت ماست تا جارو دستمون بگیریم و مملکتمون رو از هر چی بی عرضه و آدم مفت بر و دلال(کسی که کسب و کارش حساب کتابش درسته کاری باهاش ندارم دمشم گرم) پاک کنیم.

        پاسخ
  4. سام
    سوابق: (706 دیدگاه) ,

    من در این لیست هوندا CR-V ،شورولت تریل بلیزر و جیب نیترو را انتخاب می کنم.چون این سه خودرو از قیمت مناسب و طراحی ظاهری با ابهت و باوقاری سود می برند و مشخصات فنی و کیفیت درخوری دارند.

    پاسخ
  5. مهدی
    سوابق: (1988 دیدگاه) ,

    انصافا ازبین اینا طراحی بیرونی سانتافه ازهمه قابل قبول تره. اوناخیلی قدیمی نشون میدن.البته فقط منظورم طراحی هستش

    پاسخ
  6. Archi KHAN
    سوابق: (1984 دیدگاه) ,

    این ماشینها همه شون تقریبا متعلق به 10 ساله پیش هستن !
    رندوم هر کدوم را میخواین انتخاب کنین و مدل فعلیش را هم پیدا و مقایسه کنین
    اون وقت عمق فاجعه در کشورمون را دریابید !!!!!

    پاسخ
      1. NAVID۰۰۹۸
        سوابق: (1492 دیدگاه) ,

        ADAK ، .
        موتور ۳۵۰۰cc را باید با موتورهای ۳۵۰۰cc رقیبهای خودش مقایسه کرد ، و نه خودروهای مونتاژی تولید داخل .

        شما خودت جواب خودت را در قسمت پایانی کامنت خودت دادی = (( اما یکم تفکر و آنالیز بد نیست بخدا )) .

        پاسخ
        1. ADAK
          سوابق: (553 دیدگاه) ,

          با مورانو 3500 مقایسه کنیم خوبه ؟!
          با مصرف بالای 20
          یا با پرادوی 4000 با مصرف 18-19
          بفرما مقایسه کن ، نتیجه اش ار هم بزار برای اطلاع ما

        2. NAVID۰۰۹۸
          سوابق: (1492 دیدگاه) ,

          کجا دیدی ، که یه موتور ۳۵۰۰cc لکسوس es یا تویوتا اوریون که مشابِه هستند ، در شهر با رانندگی نرمال ، بالای صدی ۱۱ بسوزونه .
          همون مورانو در شهر با رانندگی نرمال ، بالای ۱۲ نمیسوزونه .
          چرا جَو الکی میدین

        3. ADAK
          سوابق: (553 دیدگاه) ,

          برو از مورانوسوارها بپرس !!!
          از واقعیت حرف بزن نه رو هوا

  7. ADAK
    سوابق: (553 دیدگاه) ,

    مرد مومن :
    ماشین های ایرانی و چینی اکثرا با موتور 1600 حدود صدی 12-10 میسوزونن !!!
    اون وقت برای موتور 3500 صدی 15 به نظرت زیاده ؟!؟!؟
    اصن سناتافه بد !
    اصن کره بد !
    اما یکم تفکر و آنالیز بد نیست بخدا

    پاسخ
  8. Mآsكvيch
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    چی بگیم از این مملکت دیگه!
    بین اینا سانتافه رو انتخاب میکنم طراحیش بهتر از بقیه هست،فنیش هم که خوبه

    پاسخ
  9. Amir Machine
    سوابق: (473 دیدگاه) ,

    واقعاً ماشین‌های ارزنده‌ای تو این لیست هستن که همه‌شون میتونن یه گزینۀ عالی برای خرید باشن
    من اگه بخوام از بین این‌ها انتخاب کنم، اولویت‌های اولم نیسان روگ، شورلت تریل‌بلیزر و جیپ کماندر خواهد بود
    ساترن اوت‌لوک هم قیمت واقعاً مناسبی داره، سه ردیف صندلی، موتور 6 سیلندر قدرتمند، کارکرد پایین، کابین جذاب و مدرن، همۀ اینا فقط با 8 هزار دلار!
    اوت‌لوک از لحاظ فنی هم هیچ تفاوتی با شورلت و جی‌ام‌سی نداره و نام بزرگ جنرال موتورز پشتشه که این خیال آدم رو راحت میکنه

    پاسخ
  10. علی آقا
    سوابق: (242 دیدگاه) ,

    سوبارو ترایبکا هم ظاهر جذابی داره و هم موتور قدرتمند ۶ سیلندر و هم ۴چرخ متحرک. کور از خدا چه خواهد؟ دو چشم بینا!

    پاسخ
  11. حمیدرضا
    سوابق: (2106 دیدگاه) ,

    همشون پرمصرفن و احتمالا با کلی ایراد فنی خرید شاسی بلند قدیمی کلا به صرفه نیست

    پاسخ
  12. هاتف
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان لطفا بی جهت هیجان زده نشید.
    1- تقریبا 8 سال از عمر این اتومبیلها میگذره (با ماشین صفر مقایسه نکنید)
    2- اکثر این اتومبیلها تو 3سال اول لیز (شبیه اجاره) داده شده و بعد از اون پس گرفته شده و دوباره تو حراج فروخته میشن (خلاصه اینکه رس ماشین رو کشیدن)
    3- مایلج ( مسافت طی شده) اتومبیلها تو آمریکا بالاست. مطمئنا همه اینه بالای 100هزار مایل (170هزار کیلومتر رفتند)
    4- هزینه تعمیرات اینجا “وحشتناک بالاست” گاهی پیش میاد هزینه تعمیر هم قیمت ماشین و یا از قیمت ماشین بیشتر میشه! شاید مجبور شید ماشین رو 100 دلار بدید ببرن!!!
    5- به این دلایل این ماشینا همچین تحفه ای هم نیستند. شاید یه چانگان صفر ازخیلی ازینا بهتر باشه

    پاسخ
  13. بهروز
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    باسلام ادب الان این خودروها نگاه بندازین امنیت بالایی داره وهیچ کس نمیتونه مقایسه بکنه با پراید این خودروهای شاسی بلند برای زنده موندن ارزش بالایی داره اگرنه خسته شدی اززندگی پراید خودرو خوبیه واقعا الان 206میدن باددلارحساب کنی کارکرده دوربر7هزاردلار واقعا اونها حقوق 1500دلار میتونند یک خودرو خوب سوارشن وحقوق کارگر توایران 90دلار حسابشو بکن طرف چیزی نخوره بادهوا روبخوره میتونه با40 ماه حقوقش یک پراید خریداری بکند علی برکت الله

    پاسخ
  14. معلم
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خودروسازی درایران ازاول دست دولت و دارودسته هاشمی خاتمی وروحانی بوده همونایی که همیشه بهشون رای میدین ودرشش سال اخیرهم گول برجام دروغیشونو خوردین و هنوزم قربون ظریف میرین اینا هیچ ربطی به نظام نداره فقط یه دوره بذارین کار دست نیروهای انقلاب باشه ببین چی میسازن همونایی که به اقراردشمن الان موتور توربوجت سخته اند همونایی که موشکهای دوربرد نقطه زن ساختند همونایی که در هسته ای ونانو ولیزروسلول های بنیادی وشتاب دهنده ها دردنیا جزو اولین ها هستند

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.