پورشهفولکس واگن

سرانجام فولکس و پورشه یکی شدند

روز دوشنبه دو شرکت فولکس واگن و پورشه برای ادغام و فروش باقیمانده سهام پورشه به فولکس به توافق رسیدند. بدین ترتیب با پرداخت ۵.۶ میلیارد دلار بابت ۵۰.۱ درصد از سهام، پورشه در تصاحب کامل و صد در صدی فولکس قرار گرفت.

سرانجام پورشه و فولکس واگن، یکی شدند
سرانجام پورشه و فولکس واگن، یکی شدند

این ادغام بزرگ یکی از اهداف فولکس برای تبدیل شدن به بزرگترین خودروساز دنیا تا سال ۲۰۱۸ است. بنظر می رسد که در پی این ادغام هر دو شرکت قوی تر شوند. هم اکنون شرکتهای خودروسازی شامل پورشه، آئودی، اسکانیا، اشکودا، سئات، بوگاتی، مان، اسکانیا، لامبورگینی و بنتلی در تملک فولکس واگن آلمان می باشند.

ساختار فولکس و پورشه قبل از ادغام
ساختار فولکس و پورشه قبل از ادغام
ساختار فولکس و پورشه بعد از ادغام
ساختار فولکس و پورشه بعد از ادغام

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. a-x1

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (189 ديدگاه)

    خوبه.. راحت تر تکنولوجی شو نو با هم ادغام میکنن..
    ادغام راه حلی بسیار خوب در بهران هست که باعث پیشرفت میشه…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. احمد.ف

      ۱۶ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (463 ديدگاه)

      دوست عزیز «بحران» نه «بهران».
      بهران روغن موتوره!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. SANA

      ۲۰ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (30 ديدگاه)

      گرچه دوستمون هم اشاره کردن “تکنولوژی” نه تکنولوجی… !!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. soheil22

      ۲۱ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (15 ديدگاه)

      دوست عزیز تکنولوژی نه…!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    4. پرسش‌گر

      ۲۶ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دو خط نظر دادی بیست تا غلط توشه. مجبوری نظر بدی؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. وحید

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    کاش یه روز بیان یکی ازاین کمپانی های مثلا خودرو سازی مارو بخرند و مدیرای اونو با جارو بندازن بیرون و با مدیریت خودشون یه سر سامونی به وضعیت کیفی خودرو های ما بدن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. شاهین

      ۱۶ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (123 ديدگاه)

      زهی خیال باطل 😀

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. aria

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (543 ديدگاه)

      اونا این تکنولوژی عقب افتاده را به ما انداختن حالا بیان بخرن. خنده داره این همه سادگی ما

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. sa

      ۲۶ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تخیلی حرف نزن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. MATIN

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (212 ديدگاه)

    خیلی خوبه .. از این به بعد باید منتظر ماشینای حیرت انگیزی از این خودرو سازی ادغام شده باید باشیم …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. محمدعلی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (175 ديدگاه)

    اگر توایران همه رو با هم ادغم کنن نمی تونن یه فرغون درست و حسابی بسازن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. amir

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    برادران و خواهران مژده بدهید!با خبر شدیم گویا ایران خودرو تصمیم گرفته فولکس واگن رو بخره و بجای تولید این همه ماشین چرت مثل لامبورگینی از این به بعد رانا تولید کنه!باور کنید راست میگم!باور هم نمکنید نکنید من وقتی تب دارم از این هذیون ها میگم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. sunmartin

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    “اگر توایران همه رو با هم ادغم کنن نمی تونن یه فرغون درست و حسابی بسازن”

    آئودی چند سال پیش لامبورگینی ایتالیا رو خرید باینکه خودش زیر مجموعه غول بزرگ خودروی آلمان فولکس واگن هست ..”ویران خودرو هم دست بدامان چینی ها شده تا قطعات رو با بند ساخت ایران و فرانسه در چین تولید کنه گزارش ورود ۶۵۰۰۰ هزار قطعه در آغاز سال ۹۱ گواه این ادعاست” حتی اگه با یار غار و گرمابه و بانک “سای پا” ترکیب بشه جز کلاه برداری بیشتر و ادغام های عجیب و بی ربط خودروهاشون فقط به فکر خالی کردن جیب ملت هستند و دست آخر اینکه ما همیشه در صحنه برای دادن قبض جریمه و قبض برق و آب و…حاضر هستیم “اصن یه وضی”

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. mersad

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بد بختی که یکی دو تا نیست پیکان رو هم اگه منقرض کنیم پراید تا انقلاب مهدی پایداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. a-x1

    ۱۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (189 ديدگاه)

    احمد.ف
    ممنون دوست عزیز
    به نوشتن پارسی به خط عربی وارد نیستم
    خط میخی خط نوشتار زبان پارسی. حالا که از خط بیگانه استفاده میکنیم چرا عربی؟؟ خط انگلیسی که بهتره….
    😀

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. ناصر

    ۱۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (191 ديدگاه)

    منم چند وقت پیش یکیشونو دیدم ولی از یه آشنای ایران خودرویی سوال کردم گفت که نه اینا تولید همون سالاست که توی انبار بوده و راهنمایی بهشون پلاک نمیداده حالا یه دستکاری جزئی توی موتور و آلایندگیش انجام دادن و ترمزشونم عوض کردن …..با این کار تونستن گواهی های راهنمایی رانندگی رو بگیرن و اونا رو روانه بازار کنن و یه پول کلون به جیب بزنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. دانیال

    ۱۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (344 ديدگاه)

    تصور کنید ایران خودرو و سایپا هم با هم ادغام بشن یک خر تو خری هم میشه !!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. دانیال

    ۱۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (344 ديدگاه)

    فک کن ایران خودرو و سایپا هم با هم ادغام بشن یک خر تو خری میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. pooyan

    ۱۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    vaghan khodrohashun bad az yeki shodaneshun didan dare

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. بهزاد

    ۱۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    ادغام به این میگن هااا

    حالا داشته باش از این به بعد چیا که بسازن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. siavash

    ۱۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (71 ديدگاه)

    پیوندشان مبارک صد سال به این سال ها

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. peiman09

    ۱۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    آرزو بر جوانان عیب نیست !

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. محمد

    ۱۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    دوستان یه سوال واسه من پیش میاد که اینا که ادغام میشن تو ماشینا هم دست میبرن
    یعنی منظورم این هستش که مثلا لامبورگینی ایتالیا در تملک فولکس واگن هستش ایا این لامبورگینی ۱۰۰ % خالص ایتالیاست یه نه دست میبرن توش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. mmf66

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (69 ديدگاه)

      هر دستی بخوان میتونن توش ببرن کلا بوگاتی رو آلمان ساخته تمام تکنولوژی اون مال المنه موتورشم ۲ تا موتو ائودی وی۸ هست که کنار هم گذاشتند لامبورگینی هم تکنولوژی اون مال المانه و خیلی چیزهاش با ائودی مشترکه یه مثل این میمونه که تویوتا بیاد تو ایران کارخونه بزنه و کرولا تولید کنه حالا ماشین ساخت کجاست در اصل مال ژاپنه که تو ایران ساخته و مونتاژ میشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  17. محمد حسین

    ۳۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    دست ببرن بهتره دوست عزیز چون کیفیت آلمانی به کیفیت ایتالیایی می چربه…
    آره بعضی از قطعات لامبورگینی جدید که سال ۲۰۱۳ به جای گایاردو نه گالاردو که تو ایران اسمش اشتباهی جا افتاده…معرفی میشه از قطعات شرکت آئودی و فولکس واگن هم استفاده می کنه…در ضمن موتور آئودی R8 V10 هم همون موتور لامبورگینی گایاردو هست با یه کم بهبود فنی و مصرف سوخت…
    خب که چی…آخرش ماشین ما تو ایران از ماکسیما که بالاتر نمیره اونم خودرویی با ۱۰ سال سابقه…اونم نه اروپایی ژاپنی…چشم بادامیها هم واسه من خودرو می سازن…!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمود

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      در صنعت خودروسازی ژاپنی هارو از بقیه چشم بادامی ها جدا کن . تویوتا میدونی چه اسم بزرگی تو دنیا؟ یا حتی نیسانو مزدا! بگذریم که کره ای ها یه مدته یکم خودشونو بالاکشیدن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  18. mmf66

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (69 ديدگاه)

    از لحاظ تکنولوژی و روح ماشینی حرف اول رو تو دنیا اروپا(المان ایتالیا) میزنه ولی اگه از همه لحاظ حساب کنی قیمت تکنولوژی کیفیت روح ماشین و…
    ژاپن حرف اول رو میزنه ماشینهای ژاپن تو کل دنیا طرفدارهای زیادی دارند و بسیار خوش قیمت و جوندار هستند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا