پورشه

اولین تجربه رانندگی با شاسی‌بلند لوکس پورشه کاین کوپه 2019

پورشه کاین نسل اول که حدود ۲۰ سال پیش عرضه شد از نظر هندلینگ خود به یک معیار و سنگ محک در کلاس شاسی بلندهای لوکس بدل شده بود. جدیدترین نسل کاین که اواخر سال ۲۰۱۷ معرفی شده از نظر دینامیکی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.


اما درحالی‌که رقبایی همچون مرسدس بنز و ب ام و در حال ایجاد تنوع در سبد محصولات خود هستند پورشه کمی تعلل کرده و شاسی بلندهای آن خیلی زیاد نیستند؛ اما برای بهتر بودن هرگز دیر نیست و این برند آلمانی در نمایشگاه شانگهای امسال نسخه‌ی کوپه‌ی کاین را معرفی کرده است.


نام خودرو نشان‌دهنده‌ی ویژگی‌های کاین بوده و این خودرو در همان زمینی بازی می‌کند که برای اولین بار ب ام و X6 در سال ۲۰۰۸ تأسیس کرده است. از دماغه تا ستون B پورشه کاین کوپه مشابه نسخه استاندارد بوده ولی خب شیشه‌ی جلو کمی تخت‌تر شده است؛ اما از در راننده ب سمت عقب شاهد ایجاد ظاهر گیراتری هستیم.


درست همانند آئودی Q8 که پلتفرم مشترکی با کاین کوپه دارند خط سقف این خودرو زودتر خم شده و حدود ۲۰ میلی‌متر ارتفاع کمتری دارد. شیشه‌ی عقب کاین کوپه به قوانین شاسی بلندهای کوپه تعظیم کرده و با یک اسپویلر نصب شده روی درب پشتی تکمیل گردیده است. جا پلاک کاین استاندارد هم به روی سپر منتقل شده تا زیبایی بصری بیشتری ایجاد شود. روی درب پشتی هم نوشته‌ی متمایز توربو خودنمایی می‌کند.


مقامات پورشه از این خودرو به ‌عنوان محصول اسپورت ناب ژرمن‌ها نام برده‌اند. در زمان عرضه سه نسخه از کاین کوپه در دسترس خواهد بود. علاوه بر نسخه‌ی پرچم‌دار کنونی کاین توربو، پورشه همچنین نسخه‌ی پایه‌ی کاین کوپه با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳۳۵ اسبی و نسخه‌ی ۴۳۴ اسب بخاری کاین S را عرضه می‌کند. قیمت این خودروها از ۶۲۱۲۹ پوند برای مدل پایه آغاز شده و به ۱۰۴۷۲۹ پوند برای مدل توربوی تست شده در این مقاله می‌رسد.


همان‌گونه که انتظار دارید خط سقف متفاوت خودرو تأثیر مثبتی روی پرفورمنس آن داشته است. این خودرو تنها در عرض ۳.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده که دودهم ثانیه سریع‌تر از کاین توربوی استاندارد است. آیا این خودرو سریع‌تر از کاین استاندارد است؟ نه! هرچند می‌توان آن را کمی پایدارتر دانست. در نظر داشته باشید که با یک خودروی ۲.۳ تنی روبرو هستیم.


برخلاف لامبورگینی اوروس، پیشرانه‌ی کاین کوپه تجربه‌ی رانندگی آن را تحت تسلط خود ندارد. پیشرانه همیشه حاضر بوده و آماده‌ی گرد و خاک به پا کردن است؛ اما این پیشرانه‌ی ۸ سیلندر آن خشونت و گیرایی برادر ایتالیایی را ندارد. غرش‌های پیشرانه در پس‌زمینه حضور داشته و موج گشتاوری که با فشار پدال گاز ایجاد می‌شود به بی‌رحمی اوروس نیست.


این حقیقت که پیشرانه همه‌چیز را تحت تأثیر خودش قرار نمی‌دهد به چگونگی توانایی‌های کاین کوپه از نظر دینامیکی مربوط است. فاصله‌ی بیشتر بین چرخ‌های عقب و عملکرد سیستم چهار چرخ محرک باعث می‌شود کاین کوپه توربو چابک‌تر از اکثر خودروهایی که نصف آن هستند به نظر برسد. تشخیص تفاوت بین کاین استاندارد و این خودرو سخت است اما اعتباری که کاین کوپه دارد واقعاً سطح بالاست. این خودروی اسپورت کاربردی‌ای است که ارزش نشان پورشه را دارد…


خودروی حاضر در تست به‌صورت سفارشی از پکیج سبک‌وزن اسپورت با بهای ۷۴۸۲ پوند سود می‌برد که در آن بجای سقف پانورامیک استاندارد سقف تمام فیبر کربنی دیده می‌شود. این امر باعث شده ۲۱ کیلوگرم از وزن خودرو کاسته شود و مرکز ثقل نیز بهبود یابد. از دیگر موارد می‌توان به سیستم اگزوز اسپورت، رینگ‌های ۲۲ اینچی GT و تریم های فیبر کربنی اشاره کرد. پکیج مدنظر همچنین برخی متریال ایزوله کننده‌ی صدا را حذف کرده و این موضوع تأثیر قابل‌توجهی روی آرامش کابین داشته است. اگر خواهان شاسی‌بلندی ساکت و آرام هستید پس بهتر است این پکیج را کنار بگذارید.


عملکرد خودرو در سر پیچ‌ها همچون تیغ بران بوده و در جاده‌های پر پیچ‌وخم و تنگ نیز کاین کوپه توانایی‌های برجسته‌ی خود را نشان می‌داد. تکان‌های بدنه کاملاً تحت کنترل بوده و فرمان نیز پاسخ‌های دلپذیری دارد. سنگینی فرمان به‌صورت طبیعی بوده و اصلاً حس مصنوعی بودن را ندارد.


بزرگ‌ترین مشکل کاین کوپه از نظر ما در شهر پدیدار می‌شود. به احتمال زیاد مشکل این خودرو به رینگ‌های بزرگ مربوط می‌شود که باعث می‌شود دست اندازها احساس شوند. با افزایش سرعت وضعیت سواری بهتر می‌شود اما در سرعت‌های پایین ناهمواری‌ها را حس خواهید کرد.


داخل کابین تفاوت زیادی بین کاین و کاین کوپه وجود ندارد. تمامی نسخه‌های این شاسی‌بلند از صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی، داشبورد حساس به لمس و دورشمار مشابه ۹۱۱ استفاده کرده‌اند. چهار نمایشگر دیجیتالی نیز این دورشمار آنالوگ را احاطه کرده و البته راننده می‌تواند آن‌ها را شخصی‌سازی کند.


با نگاهی به آینه وسط تفاوت‌های این خودرو با کاین استاندارد را مشاهده خواهید کرد. نیمکت عقب سه‌نفره کاملاً بازنگری شده و دارای دو صندلی شخصی است. این موضوع روی خصیصه‌ی اسپورت کاین کوپه تأکید داشته اما خط روی فضای کابین تأثیر گذاشته است. علیرغم اینکه خودرو ۳۰ میلی‌متر به زمین نزدیک شده اما از نظر فضای سر شاهد محدودیت‌هایی خواهید بود ولی این موضوع بدتر از ب ام و X6 یا مرسدس GLE کوپه نیست.

فضای بار نیز ۶۰۰ لیتر است که ۱۴۵ لیتر کمتر از کاین استاندارد می‌باشد. البته در واقعیت باید اذعان کرد خط سقف خمیده‌ی خودرو کاربردی بودن و انعطاف کلی را تحت تأثیر قرار داده است. اگر خواهان حمل هرچه بیشتر چمدان‌ها و کیف‌ها باشید شاید کاین کوپه انتظارات شما را برآورده نکند.


انتخاب پورشه کاین کوپه تا حد زیادی به سلیقه‌ی شما در زیبایی‌شناسی بستگی خواهد داشت زیرا این خودرو در جاده تفاوت‌های زیادی با نسخه استاندارد ندارد. این خودرو فضای کابین و بار کمتری داشته و کمی هم گران‌تر است اما برای افرادی که خواهان این نوع خودروها هستند جذاب خواهد بود و این روی موضوع تأثیرگذار نیست. کاین کوپه همچنان یکی از تیزترین شاسی بلندهای بازار بوده و حالا با ظاهری دینامیک‌تر وارد میدان شده است.

مشخصات پورشه کاین کوپه ۴.۰ V8 توربو

  • قیمت: ۱۰۴۷۲۹ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۵۴۲ اسب بخار/۷۷۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۸۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۱.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (40 ديدگاه)

    رینگ و رنگش خیلی زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. net

    ۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3133 ديدگاه)

    این مدل ال سی دی مستطیلی که درون داشبورد نصب شده خیلی قشنگه و ایودی a8 مدل ۲۰۱۹ هم همچین ال سی دی زیبایی درون داشبورد داره
    دو طرف دنده این پورشه که مثل دیوار هست خیلی زشته ،جدیدا اکثر تولیدکنندگان دارند اطراف دنده این مدل دیوار زشت میکشند برای چی اینکار میکنند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۷ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      دقیقاْ این دستگیره ها تو مرسدس جی ال ای هم هست و خدایی جذابیت کنسول وسط رو نابود میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ADAK

      ۷ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1841 ديدگاه)

      شاید طراحش بنا بوده !
      علاقه داشته به دیوار کشیدن …
      :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Omid622

    ۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    تنها مشکلش فقط و فقط
    قیمتشه
    در بقیه موارد عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ahmadreza 2002

    ۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    بین دو تا صندلی عقب می تونستن یه کنسول خیلی شیک تر بزارن
    البته شاید گذاشته باشن و تاشو باشه ولی بعید میدونم اونی ک مد نظر منه باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. shirko

    ۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (499 ديدگاه)

    به نظر من که بنز جی ال ای و ب ام و ایکس 6 طراحی بهتری دارن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۸ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      انصافا طراحی خوبی داره.
      راستی ب ام وX1 فیس لیفت هم معرفی شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. سام

    ۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (7 ديدگاه)

    از زه دور گلگیر متنفرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فرهنگ

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (40 ديدگاه)

    دم همه بچه های پدال گرم الان چندین ساله که هر روز حداقال ده بار سایت رو چک می کنم و همیشه هم پست های جدید هست!

    به عنوان یه طرفدار چند ساله،ازت ممنونم پدال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. porschesport

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    از مدل پایه جذاب تر بنظر میرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا