پورشه

پشت فرمان پورشه ۹۱۱ تارگا ۴S هریتیج دیزاین ادیشن ۲۰۲۱

ما تابستان سال پیش پشت فرمان پورشه ۹۱۱ تارگای جدید نشسته و کاملاً تحت تأثیر آن قرار گرفتیم. هم‌اکنون فرصت جدیدی برای تست نسخه خاص‌تر از این خودرو با پسوند هریتیج دیزاین ادیشن پیدا شده است.

پورشه 911 تارگا 4S

تارگا ۹۱۱ محبوب افرادی است که می‌خواهند در زمان حرکت کمی هوای آزاد را حس کنند و البته درعین‌حال علاقه‌ای به سقفی کاملاً باز ندارند. این خودرو فقط به‌صورت چهار چرخ محرک عرضه می‌شود و قیمت پایه نسخه ۴ آن از ۹۸۱۷۰ پوند شروع شده و به ۱۰۹۷۲۵ پوند برای مدل ۴S تست شده می‌رسد. حرف S به معنی قدرت بیشتر پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو است بنابراین با خودرویی که قدرت ۴۴۴ اسب بخاری و گشتاور ۵۳۰ نیوتون متری دارد روبرو هستیم.

پورشه 911 تارگا 4S

به جرات می‌توان گفت تارگا سبک‌ترین عضو خانواده ۹۱۱ نیست. مکانیسم پیچیده و مستحکم سقف باعث شده مهندسان دوباره روی بدنه خودرو کار کنند و همین امر وزن خودرو را به حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم رسانده است؛ اما حتی با این وجود نیز پیشرانه قدرتمند، سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته PDK باعث شده‌اند تارگا ۴S خودروی کندی نباشد. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۰۴ کیلومتر در ساعتی دارد.

پورشه 911 تارگا 4S

تارگا ۴S به اندازه سایر برادران خود در جاده سریع حس شده و نشان دهنده‌ی علاقه پورشه به جلب نظر اکثر افراد در بازار است.

پورشه 911 تارگا 4S

تارگا قطعاً می‌تواند خودروی اسپورتی باشد. این خودرو پر از چسبندگی بوده و در تنظیمات سیستم تعلیق استاندارد از توانایی‌های سود می‌برد که باعث می‌شود خودرویی بسیار سریع در جاده‌های گوناگون باشد. فرمان نیز چیزی جز بهترین‌های ۹۱۱ نیست و سیستم چهار چرخ محرک نیز کار بی‌نقص خود را انجام می‌دهد. خودروهای زیادی نیستند که دقت و پاسخ و توازن وزنی سیستم فرمان پورشه را داشته باشند.

پورشه 911 تارگا 4S

سواری تارگا بی‌نقص بوده و البته کار فوق‌العاده‌ای در روبرو شدن با بدترین ناهمواری انجام می‌دهد.

پورشه 911 تارگا 4S

پیچیدگی مکانیسم سقف کاملاً حس می‌شود زیرا وقتی بسته باشد همان محیط مدل‌های استاندارد ۹۱۱ تداعی می‌شود و اگرچه مکانیسم باز شدن آن جزو سریع‌ترین‌های بازار نیست اما زمانی که پانل مرکزی ناپدید شود شما همچنان حس مزاحمت باد زیادی در کابین نخواهید داشت.

پورشه 911 تارگا 4S

پیشرانه هم گشتاور زیادی در دورهای پایین داشته و شما می‌توانید با اندکی اشاره به پدال گاز گردوخاک به پا کنید. وقتی‌که تنظیمات اگزوز نیز در حالت استاندارد قرار داشته باشد شاهد توانایی‌های کروز کردن تارگا در جاده‌ها و بزرگراه‌ها خواهید بود. پورشه محصولی راحت برای مسافت‌های طولانی ساخته و درعین‌حال کانورتیبلی لذت‌بخش هم می‌باشد. فضای بار این خودرو همچون سایر نسخه‌های ۹۱۱ خیلی قابل‌تعریف نیست و در بخش دماغه فضای ۱۳۲ لیتری وجود دارد.

پورشه 911 تارگا 4S

شاید خریداران تارگا خیلی به فکر خودنمایی نباشند اما ما توصیه می‌کنیم حالت پر سر و صدای اگزوز به عنوان پیش‌فرض انتخاب شود که لذت بیشتری خواهد داشت.

خودروی حاضر در تست کاملاً به عنوان نسخه هریتیج دیزاین ادیشن قابل‌شناسایی است چراکه از برخی شاخصه‌های خاص خود سود برده و سقف تولید آن نیز ۹۹۲ دستگاه است.

این خودرو دارای رنگ جدید چری متالیک است که در زیر تابش آفتاب بسیار زیبا به نظر می‌رسد. همچنین نوشته‌های طلایی‌رنگ روی بدنه دیده می‌شود و مهم‌ترین آن‌ها نیز گرافیک بخش جلویی است. داخل کابین نیز برند هریتیج و پشت آمپرهایی با طراحی رترو دیده می‌شوند.

در کل حس می‌شود هریتیج دیزاین ادیشن هماهنگی بهتری با تارگا ۴S به‌منظور سفرهای طولانی دارد. البته باید گفت که این خودرو ارزان نبوده و بیش از ۲۵ هزار پوند گران‌تر از نسخه استاندارد تارگا ۴S می‌باشد. مجموعاً این خودرو ترکیبی لذت‌بخش از اشرافیت، کیفیت و هیجان است.

تارگا بی‌شک بیش از سایر نسخه‌های ۹۱۱ روی خریدارانی با سبک زندگی خاص تمرکز داشته و این موضوع را با اندکی افزایش وزن نشان می‌دهد اما تارگا همچنان محصولی پرفورمنس و قابل‌اعتناست که مناسب سفرهای طولانی می‌باشد. اگر قیمت بالاتر نسخه هریتیج دیزاین ادیشن را کنار بگذارید، این خودرو را محصولی همه کاری با نقص‌های بسیار کم خواهید یافت.

پورشه 911 تارگا 4S

مشخصات پورشه ۹۱۱ تارگا ۴S هریتیج دیزاین ادیشن

  • قیمت: ۱۳۶۶۴۳ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: ۴۴۴ اسب بخار/۵۳۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۳۰۴ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۰.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه

  1. Farzad

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1980 ديدگاه)

    این اثر هنری عشقه ❤

    موافقم ۵۶
    مخالفم ۶
    1. علی turbo s

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (210 ديدگاه)

      ازاین اثر هنری کیفیت ٬مهندسی ٬لذت و هیجان ٬و حس و حال عجیبی میچکه.

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۴
      1. Farzad

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1980 ديدگاه)

        در واقع این چیزا در تار و پود و روحش نهفته شده .

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۳
      2. Reza

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1742 ديدگاه)

        محشره محشر‌ 💎♥️👌

        موافقم ۹
        مخالفم ۰
    2. محمد رستمی نژاد

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (730 ديدگاه)

      کوالیتی در حد خدا
      خدا چرا ما

      واقعا حدف نداره و ترکیب عالی از پرفورمنس و لوکس بودن و اسپرت بودن و یک ماشین GT

      یه نظرم رقیب عالی برای بنتلی کانتیننتال GT هست شاید بعضی ها قبول نداشته باشن
      ولی به نظرم میتونن رقیب باشن
      هم لوکس هم اسپرت هم…………

      قابل ستایش است

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۱۷
    3. محمد

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (112 ديدگاه)

      خوشبین یدونه داره

      موافقم ۷
      مخالفم ۹
      1. محمد رستمی نژاد

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (730 ديدگاه)

        خوشبین یدونه نداره
        زیاد داره

        خوشم میاد با ماشین هاش رانندگی میکنه

        ولی من دوست ندارم این کار رو
        چرا باید با یه کویینیگزگ رانندگی کرد
        چرا باید در شهر با یه کویینیگزگ رانندگی کرد

        به نظرم باید فقط در خانه باشه و نگاهش کنی
        هیچ دلیل منطقی نمیبینم که با یه
        مثلا شیرون یا P1 یا وننو یا پاگانی رانندگی کرد
        در شهر
        دلیل منطقی خودتون رو بگید اگه دارید

        موافقم ۳
        مخالفم ۴۰
        1. Farzad

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1980 ديدگاه)

          برای چی نباید رانندگی کرد ؟!
          این ماشین ها سرشار از لذت رانندگی هستن و کسی هم که میخره دنبال همین لذته . البته این که گفتی هم دِسِر هست و بعدا خود به خود بهش اضافه میشه .
          بعلاوه این جور خودروها وفتی از تو خیابون رد میشن همه دوربین به دست آمده فیلمرداری هستن و از دیدنش لذت میبرن .
          یه مثال : لامبورگینی سستو المنتو .
          فکر میکنم آرزوی هر عشق ماشینی باشه که از این شاهکار رو از نزدیک ببینه ولی احتمالش خیلی کمه چون کلا ۲۰ تاش بیشتر تو دنیا نیست .

          موافقم ۲۳
          مخالفم ۳
        2. محمد رستمی نژاد

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (730 ديدگاه)

          میدونم چی میگی
          این ماشین ها خیلی خاص هستند و آرزو هم ماشین باز که نه، آرزو هر آدمی هست که ببینشون

          ولی به نظرم واقعا حیف است که چنین ماشین هایی کیلومتر بندازند

          جاش یه دونه لامبورگینی اونتادور بخرن
          لذت کامل رانندگی رو داره
          اصلا استرس رانندگی‌با یه سستولمنتو خیلی زیاده
          هم ماشین گرونی هست هم کمیاب
          فکر کن یه نفر بزنه بهت
          یه معتاد یه ولگرد هزاران آدم هست
          اصلا یه آدم مریض
          اونوقت چی؟؟؟؟
          کاری با خسارت وارد شده به ماشین ندارم
          حیف ماشین نیست که با یه کار احمقانه یه آدم مریض یا احمق یا اصلا شاید زیر ماشین خورد به جایی چون ارتفاع چنین خودرو هایی فوق کم هست

          به نظرم ارزش چنین ریسکی رو نداره

          یه اونتادور بخره
          دقیقا چه چیز اونتادور با اون V12 تنفس طبیعی لامبورگینی از لذت یه وننو کم داره فرزاد جان .
          اون وننو باید در پارکینگ باشه نگاهش کنی

          موافقم ۴
          مخالفم ۱۸
        3. Farzad

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1980 ديدگاه)

          محمد جان عشقت به ماشین رو درک میکنم .
          یاد فیلم سریع و خشن انداختیم که اون شاهزاده لایکن هایپر اسپرت رو در طبقه بالای برج خودش گذاشته بود .
          بالاخره هرکس سلیقه ای داره .
          ولی به قول ون دیزل : هیچ چیز بدتر از زندانی کردن یه هیولا تو قفس نیست .

          موافقم ۱۸
          مخالفم ۴
        4. محمد رستمی نژاد

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (730 ديدگاه)

          ممنون فرزاد جان

          حالا که بحث لایکن هایپر اسپرت شد

          من در اینترنت که گشتم چیز های خاصی از این ماشین دستگیرم نشد
          دقیقا نمیدونم ساخت کجاست
          یکی میگه لبنان
          آخه مگه لبنان میتونه چنین چیزی بسازه یا موتورش از کجا تامین شده
          خلاصه چیز خاصی ندیدم

          گفتم شما چیزی نمی‌دونید؟؟

          موافقم ۵
          مخالفم ۵
        5. Farzad

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1980 ديدگاه)

          خواهش میکنم
          این خودرو ساخت شرکت W موتورز لبنان هست و اگه اشتباه نکنم در ابتدا فقط میخواستن ۷ تا ازش بسازن .
          چرا نتونن وقتی پول باشه میتونن !
          یکی از علت های گران بودنش هم چراغهای جلوش هست که از تیتانیوم با لبه‌هایی از الماس ساخته شده که البته خریدار می‌تونه اون رو با جواهراتی مثل یاقوت ، الماس ، الماس زرد و یاقوت کبود تغییر بده !!

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۳
    4. Bayerische Motoren Werke

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (931 ديدگاه)

      خیلی لایک… .

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۲
      1. Farzad

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1980 ديدگاه)

        ارادت فراوان ‌.

        موافقم ۹
        مخالفم ۲
    5. قاسم

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (79 ديدگاه)

      طراحی های مشابه و حتی تکراری پورشه که هیچ وقت کهنه نمیشه

      موافقم ۸
      مخالفم ۳
      1. محمد رستمی نژاد

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (730 ديدگاه)

        آقایون تو دوئل آلفا و M3 ، آلفا جلو تر هست به خدا

        بعد چرا M3 رو پیروز انتخاب کردن
        واقعا نمیدونم🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
        . 🤔🤔🤔🤔🤔🤔

        موافقم ۶
        مخالفم ۲
        1. محمد رستمی نژاد

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (730 ديدگاه)

          کدام سدان کامپکت اسپرت را بیشتر می‌پسندید؟

          آلفارومئو جولیا کوادریفولیو (۵۱درصد, ۷۸۵ رای)
          ب‌ام‌و M3 کامپتیشن (۴۹درصد, ۷۶۸ رای)
          تعداد آرا: ۱,۵۵۳

          موافقم ۴
          مخالفم ۳
        2. سردبیر

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (637 ديدگاه)

          درود.
          آمار نظرسنجی کانال تلگرام ما رو هم باید درنظر بگیرید. البته این دوئل تمام شده و آرای شمارش شده برای زمان محاسبه برنده هست. ولی خود نظرسنجی ها باز هست و در طول زمان ممکنه آرای هر یکی از رقبا بیشتر بشه.

          موافقم ۷
          مخالفم ۲
        3. محمد رستمی نژاد

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (730 ديدگاه)

          تشکر از پاسختون آقای سردبیر

          ممنون🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

          موافقم ۳
          مخالفم ۲
    6. امین

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (28 ديدگاه)

      ماشین مورد علاقه ام که هیچوقت جزء آرزوهام نبود اما جزء رویا پردازی هام بود

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (5473 ديدگاه)

    مانی خوشبین یکی مثل همینو چند وقت پیش خرید

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳
  3. ""new ""RAMIN

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1385 ديدگاه)

    یه سوال کنم.
    چرا نمیشه پورشه رو دوست نداشت ؟؟؟؟؟

    هرچقدر میخوام به پورشه بگم ( ماشینات زشت هستن و بریخت ! پول برند بگیر ) متاسفانه وجدانم اجازه نمیده 😶

    آدم اگه تعصب رو کنار بگذاره خیلی راحت میشه به خدا یه کم باید واقعیت رو قبول کرد. یه کم منطقی بود. آدم راحت میشه. هیچ وقت برای تغییر کردن دیر نیست. تغییر کردن تو سن بالا خیلی سخته. ولی شدنی هست.

    یه کم سر کیسه رو شل کنی خیلی خوب میشه. بنابراین…

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    درود به بهترین برند کائنات !!!! پورشه 🇩🇪🇩🇪🇩🇪 ❤❤!!!

    🤗🤗🤗🤗

    پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۷
    1. Farzad

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1980 ديدگاه)

      آقا رامین اینم از معجزه پورشه تفکراتت تغییر کرد وشدی New Ramin .
      خیلی هم عالی ، احسنت .

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۲
    2. محمد رستمی نژاد

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (730 ديدگاه)

      من نفهمیدم
      یعنی این همون رامین چانگان خودمون هست

      یعنی میشه اسم رو عوض کردن بدون اینکه دیدگاه ها تغیر کنه ؟؟؟

      موافقم ۹
      مخالفم ۵
    3. ناشناس

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (191 ديدگاه)

      خیلی دوست دارم این رامین جدیده (یا چانگان سابق) رو بیشتر بشناسم

      موافقم ۹
      مخالفم ۶
      1. ""new ""RAMIN

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1385 ديدگاه)

        ناشناس

        بعضی مواقع انسان ها نظراتشون تغییر میکنه. سن هم نمیشناسه. یا ۲۰ ساله. یا ۴۵ ساله
        حالا سوال اینجاس چه طوری تغییر کنی. خب پلتفرم و ابعاد نظراتم همونه فقط چندتا تغییر جزئی کرده. یه تغییر بزرگ در مورد ۲ خودرو ساز آلمان هست.
        در مورد آمریکا هم .. ام… یه چندتا تغییر کوچیک در مورد ژاپنی ها نه هنوز رو نظرات قبلیم هستم. در بحث خودرو چینی هم…. یه خونه تکنونی خیلی بزرگ اومدش همین چند ساعت پیش و فهمید فقط ۲ تا خودرو چینی خوبن. ( به لطف نمایشگاه شانگهای )
        گذر زمان همه چیز رو تغییر میده. پلتفرم همونه. فقط یه کم فیس لیفت شدم !

        فیس لیفتم خیلی اساسی بوده ! البته معتقدم انجین هنوز عالی هست و به عنوان یه خودرو چینی بی رقیبه. اما سیستم انتقال قدرت. ابعاد طراحی داخل طراحی بیرون کلا جدید شده. در آینده تعجب خواهید کرد !!
        البته انجین هم بزودی به جمع بزرگان خواهد پیوست با پروژه ۲۳ میلیارد دلار تو بحث هوش مصنوعی !! حالا اگه انجین رو کنار بگذاریم همه نظراتم عوض شده.

        پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

        موافقم ۶
        مخالفم ۱
      2. محمد رستمی نژاد

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (730 ديدگاه)

        نا شناس تو که اکانت فیک رامین هستی
        این رو همه میدونن

        نکنه میخواهی با اکانت جدید رامین نظران غیر چینی بدی و دیگه از اون حرف ها نزنی

        بعد با این اکانت ناشناس و اون T C A K دوباره از حمایت چینی ها دست بر نداری؟؟؟؟

        موافقم ۵
        مخالفم ۷
    4. محمد رستمی نژاد

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (730 ديدگاه)

      نه بابا
      این خود رامین شده

      التحول مِن اَل ایمان😂😂😂
      عجب تحولی در وجودت صورت گرفته رامین
      الله اکبر

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۴
    5. Amirreza

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (729 ديدگاه)

      به نظرم این رامین جدید میتونه آلمانی باز خیلی خوبی باشه ، حالا فرق نمیکنه پورش باشه یا بیمر

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
    6. Amirreza

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (729 ديدگاه)

      به جمع ما آلمانی بازا خوش اومدبی ، حالا اینکه بهترین برند کائنات پورشست رو هر کی یه نظری داره ولی پورش برند بینظیریه

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  4. BenzSLR

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (816 ديدگاه)

    زیباست

    موافقم ۹
    مخالفم ۴
  5. سهند

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (383 ديدگاه)

    بسیار عالی و بی نقص است.

    موافقم ۸
    مخالفم ۳
  6. عارف

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (95 ديدگاه)

    با این حال میده لایی بازی تو جاده های کوهستانی و سر سبز

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲
  7. Amirreza

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (729 ديدگاه)

    پورشه همیشه نمای داخلش بینظیر بوده و بیشتر شبیه یه سدان تشریفاتی بوده تا یه ماشین سوپرکار برای همین من خیلی دوستش دارم

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲