پورشه

معرفی بهترین محصولات “ترنس اکسل” پورشه

زمانی که بحث بهترین خودروهای تاریخ پورشه می‌شود به راحتی می‌توان مدل‌های ترنس اکسل این خودروساز را فراموش کرد. به‌منظور گرامیداشت محصولات پیشرانه جلو و گیربکس عقب پورشه که معمولاً هم نادیده گرفته شده‌اند، این خودروساز محبوب ویدئویی از بهترین محصولات ترنس اکسل خود را منتشر کرده است.


پورشه برای آغاز این ویدئو مدل EA 425 را انتخاب کرده است. این خودروی نسبتاً مبهم قرار بود طی پروژه‌ای مشترک با فولکس‌واگن جایگزین پورشه ۹۱۴ شود. هدف از ساخت آن نیز تولید یک کوپه‌ی دوستدار خانواده با بهای ارزان‌تر و هزینه‌های نگهداری کمتر نسبت به پورشه ۹۱۱ بود. متأسفانه بحران سوخت دهه ۷۰ میلادی باعث شد EA 425 هرگز به تولید کامل نرسد اما خب الهام‌بخش تمامی محصولات ترنس اکسل آتی این برند شد.


خودروی بعدی پورشه ۹۲۴ است که اولین محصول تولید کامل و ترنس اکسل این برند محسوب می‌شود. پورشه ۹۲۴ اولین محصول این برند بود که از پیشرانه آب‌خنک گرفته شده از آئودی استفاده کرد. پورشه این خودرو را به عنوان محصولی اسپورت اما خانوادگی با فضای یک خودروی استیشن تبلیغ می‌کرد.


زمانی که پورشه ۹۲۸ رادیکال با پیشرانه ۸ سیلندر آب‌خنک و استایل آینده نگرانه معرفی شد همگان فکر می‌کردند جایگزین واقعی ۹۱۱ متولد شده است. دوران محصولات ترنس اکسل از فاز تجربه وارد ظرفیت واقعی خود شده بود. این خودرو در سال ۱۹۷۸ عنوان خودروی سال اروپا را به لطف طراحی خلاقانه به دست آورد و بیش از ۲۰ سال به همراه ۹۱۱ در خط تولید بود.


پورشه ۹۴۴ در سال ۱۹۸۲ به عنوان جایگزین ۹۲۴ معرفی شد. مدل ۹۴۴ به‌طور کامل توسط پورشه طراحی شده بود و از پیشرانه ۴ سیلندر طراحی شده توسط خود این برند سود می‌برد. ۹۴۴ موفقیت زیادی در معرفی پورشه به عنوان سازنده خودرویی با قیمت مناسب به دست آورد.


نهایتاً به مدل فراموش شده‌ی ۹۶۸ می‌رسیم که یک کوپه بر پایه‌ی ۹۴۴ بوده و می‌خواست محصولی خانوادگی در بین مدل‌های ۹۲۸ و ۹۱۱ باشد. این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر ۳ لیتری سود می‌برد و تا زمان معرفی شاسی‌بلند کاین آخرین محصول پیشرانه جلوی ژرمن‌ها محسوب می‌شد.


اما زمانی که بحث خودروهای اسپورت پورشه به میان آید این ۹۱۱ است که معمولاً سایه‌ی خود را روی محصولات ترنس اکسل می‌اندازد. به لطف این خودروهای ارزان‌تر پورشه توانست از برخی بحران‌های مالی جان سالم به در برد و همچنان همان برندی محبوب باشد که امروزه می‌شناسیم…

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Muty

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    ترنس اکسل یعنی چی چی ابتداعن ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۲ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سلام
      خودروهای ترنس اکسل خودروهایی هستن که مجموعه دیفرانسیل،گیربکس و… کلا یه جا و همراه پیشرانه جمع شده باشه.
      خودرویی که پیشرانه جلو هست و نیرو هم به چرخ های جلو منتقل میشه و گیربکس نیز تو همین مجموعه یکپارچه شده ترنسل اکسل نامیده میشه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Muty

        ۱۳ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (1846 ديدگاه)

        متشکرم

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. سردبیر

      ۱۳ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (764 ديدگاه)

      درود. به بیان ساده، transmission، Axele و differential یا گیربکس، اکسل و دیفرانسیل وقتی در یک مجموعه قرار بگیرند، ترانس اکسل گفته می شه. مثلا در مورد این پورشه ها ترنس اکسل روی محور عقب بوده. در حالی که موتور جلو قرار داشته.

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا