پورشهمک لارن

درگ پورشه ۹۱۱ توربو S و مک لارن ۶۰۰LT با نتیجه‌ای واضح!

اگر درباره‌ی پرفورمنس فوق‌العاده‌ی پورشه ۹۱۱ توربو S جدید در خط مستقیم شک دارید پس بهتر است این ویدئو را تماشا کنید. قطعاً شکست دادن یک هاچبک تندوتیز در مسابقه درگ بسیار خوب است اما تیم Carfection برنامه بهتری برای تست ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ داشته‌اند. این مسابقه درگ بین پورشه و سوپرکار مک لارن ۶۰۰LT برگزار شده است.

پورشه ۹۱۱ توربو S جدید یکی از احساس‌برانگیزترین خودروهای بازار است. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری با قدرت ۶۴۰ اسب بخار و گشتاور ۶۱۹ نیوتون متر بوده و از نظر پرفورمنس تقریبا با هر محصول دیگری در دنیا برابری می‌کند. این پیشرانه فوق‌العاده با یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه همکاری دارد.

به منظور اطمینان از چسبندگی و شتاب گیری عالی، ۹۱۱ توربو S دارای سیستم چهار چرخ محرک به همراه هدایت گشتاوری است. این ویژگی‌های عالی باعث می‌شوند پورشه شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۶ ثانیه‌ای را ثبت کند. می‌توان برای شمردن ویژگی‌های خوب این سوپر اسپورت دوست‌داشتنی هفته‌ها وقت صرف کرد.

مک لارن ۶۰۰LT هم سلاحی مخوف برای پیست بوده و از مهندسی پیشرفته تیم مک لارن سود برده است. نیروگاه ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی این سوپرکار بریتانیایی قدرت ۵۹۲ اسبی و گشتاور ۶۱۹ نیوتون متری تولید می‌کند. این نیرو هم از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های عقب فرستاده می‌شود.

اگر پیست کمی طویل‌تر باشد این درگ شاید نتیجه دیگری داشته باشد اما در این مسیر کوتاه‌تر هیچ خودرویی نمی‌تواند چراغ‌های جلوی ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ را ببیند!

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه

  1. MAHDI

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4645 ديدگاه)

    این چندروز درگ های زیادی برگزار شده.که آخرینش هم درگ M8 گرن کوپه و پانامرا توربو S و RS6 و E63S بود از CARWOW
    و البته درگ ۹۱۱ کررا S و کامارو ZL1 از مجله THROTTLE HOUSE
    دیروز هم مجله خودرویی آلمانی GRIP رقابت پورشه ۹۱۱ کررا S و شورولت کوروت C8 رو برگزار کرد که هم درگ بود و هم زمان گیری در پیست.

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۳
    1. MAHDI

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (4645 ديدگاه)

      پورشه ۹۱۱ توربو S اینجا شتاب گیری دیوانه واری داشت. این مجله تست های خیلی جذابی انجام میده.

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۶
      1. nikzad

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (242 ديدگاه)

        یکی از دلایلش میتونه این باشه که زمان مناسبی برای درگ بود و فکر نکنم زمین مرطوب بوده باشه هرچند که راننده هم مهمه.مهدی جان این درگ اگر ۴۰۰متر بوده راننده زمانش چقدر بود با پورشه؟

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۲
        1. MAHDI

          ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (4645 ديدگاه)

          نمیدونم راستش nikzad جان!!!
          اما من وقتی این درگ بالارو دیدم حس کردم شتاب گیری اش از درگ CARWOW که ۹۱۱ توربو S شتاب ۱۰.۱ ثانیه رو ثبت کرد در اونجا بهتر بود. منظورم شروع حرکته. واسه این میگم که راننده به شکل غیرعادی فشار رو بدنش زیاد شد لحظه شروع حرکت، مقابلش هم مکلارن ۶۰۰ هستش که شتاب گیری خیلی سریعی داره اما اینجا خیلی عقب افتاد.
          در هرصورت ماشینی که در پیست عادی بتونه شتاب ۱۰.۱ ثانیه رو ثبت کنه مشخصه چه عملکردی داره. 👍👍👍

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۵
      2. Hadi

        ۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (997 ديدگاه)

        جمله‌ی آخر عجب جمله ی سنگینیه…
        واقعاً تو ۴۰۰ متر هیچکدوم از رقبای turbo s نتونسته چراغ های جلوش و ببینه…
        شاهکار مهندسیه 👌

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۱
    2. یانکی

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1082 ديدگاه)

      من اصلا متوجه نمیشم چرا این کلیپهای صرفا وقت پر کن رو میزارید.اگر بحث درگ باید درگ استاندارد بزارید.تو پیست مخصوصش با ابزار دقیق استارت و تایم گیری.شرایط کاملا برابر.تو پیست درگ با وجود چسبندگی زیاد باعث میشه ماشینهای تک دف شرایط برابری با دو دفها داشته باشن.اینجاست که بحث راننده بودن هم میاد وسط که راننده ماشین تک دف چجوری لاستیک گرم کنه.درگهای زیادی مثلا از دوتا دیمون دیدیم که بینشون اختلاف بوده که اون اختلاف ناشی از ری اکشن گرمی لاستیک و بقیه پارامترها هست.پس پدال لطف کن اگر درگ میزاری درگ استاندار مشتی بزار.

      موافقم ۸
      مخالفم ۱۲
      1. Reza

        ۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1322 ديدگاه)

        آقا اصلا میگیم از این به بعد فقط و فقط و فقط درگ دیمن هار‌و بزارن . چطوره؟؟؟

        موافقم ۷
        مخالفم ۶
        1. SRT

          ۱ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (133 ديدگاه)

          رضا چرا هروقت اسم دیمن میاد کنترلتو از دست میدی؟کام داون برو،کام داون.

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
    3. مهراد

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (425 ديدگاه)

      آقا مهدی درگ بی ام و با پورشه چی برامون داری جیگر ؟؟

      و یه مسئله دیگه اینکه پورشه چرا یهو شلیک میشه ؟؟ 🥴🥴

      موافقم ۶
      مخالفم ۸
  2. nikzad

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (242 ديدگاه)

    ۹۱۱عالیه و معلومه مک لارن رو له میکنه.از مهندسی ۹۱۱بسیار خوشم میاد که چطور اون گیربکس رو با دیفرانسیل تطبیق میدن و چطور با وجود موتور عقب بودن دیفرانسل رو طراحی کردن اصلا اوج مهندسی پورشه رو میشه توی ۹۱۱توربو اس ببینی.چون به ظاهر موتور کوچکی داره اما اینطور نیست.

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۱۲
  3. R@min

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (626 ديدگاه)

    رقابت عادلانه ای نبود واقعا این مدل مک لارن حریف پورش نیست. راننده های خوبی پشت فرمون بودن.

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۴
    1. Mc20

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (551 ديدگاه)

      پورشه درسته نمیدونم پورش رو از کجا در اوردین

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۰
      1. R@min

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (626 ديدگاه)

        اکثر جاهای دنیام می گن پورش مخصوصا کشورای انگلیسی زبون. چیزه عجیب یا غلطی نیست

        موافقم ۲
        مخالفم ۱۳
      2. Reza

        ۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1322 ديدگاه)

        اسم پورش رو اولین بار من تو این سایت گفتم البته گنده گویی نمی‌کنما ممکنه قبل منم کسی گفته باشه ولی
        تلفظ درست و آلمانیش ( پاشه ) هستش ولی ما دوست داریم پورش بگیم چون اینطوری لاکچری میشه.

        موافقم ۳
        مخالفم ۹
    2. mehran (fox)

      ۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (206 ديدگاه)

      اتفاقا حریف توربو اس نسل ۹۹۱ همین مکلارن حتی نسخه ضعیفتر ۵۷۰ اسه منتها این توربو اس ۹۹۲ اونقدر قدر و قلدر شده که همش دارن با سوپر کارا و هایپرکارا مقایسش می کنن…

      موافقم ۲
      مخالفم ۴
  4. nikzad

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (242 ديدگاه)

    لامصب راننده پورشه موقع لانچ نفسش در نمیومد از بس ماشین سریعیه و یکی از دلایل لانچ خوب میتونه تقسیم جرم مناسب و داشتن جرم عالی باشه که این کار حتی باعث میشه کمبود اسب بخار جبران شه مثل کوروت نسل جدید و…

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۴
    1. R@min

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (626 ديدگاه)

      گیربکس خارق العاده و ماورایی پورش به نظرم برگ برنده این ماشینه

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۵
      1. nikzad

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (242 ديدگاه)

        این مدل همه چیز رو با هم داره از هرچی تعریف کنی حیفت میاد بقیه خصوصیاتشو نگی!

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۴
        1. R@min

          ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (626 ديدگاه)

          کاملا موافقم

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۰
      2. Mc20

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (551 ديدگاه)

        پوووورررششششش(ههههههههه)

        موافقم ۹
        مخالفم ۹
  5. ارشیاSVJ

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1065 ديدگاه)

    گمونم گشتاور هر دو ماشین رو اشتباه زدین!!!😏😏😏😏

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  6. Sina

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (797 ديدگاه)

    شاید اگه بگیم میتونه یکی از گزینه های بهترین پورشه تاریخ این مدل باشه ، حرف اشتباهی نزدیم.
    انصافا خیلی خیلی این ماشین بینظیره.
    ولی همیشه نسخه توربو چیز هایی فوق العاده ای داشته، مثلا ۹۱۱ توربو سال ۲۰۰۹ یا ۲۰۱۰ بود فکر کنم شتابش ۳.۲ ثانیه بود که زمان خودش فقط
    هایپرکار ها به اون میرسیدن ، خدا میدونه نسخه GT2 یا GT3 این نسل چقدر فوق العاده باشه

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳
  7. احمدرضا

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    این مدل مک لارن مخصوص پیسته نه درگ
    ضمنا مقایسه ماشین دو دیفرانسیل یا برقی با بنزینی دیفرانسیل عقب معنی نداره مگر در حالت رولینگ
    درگی که نتیجش مشخصه انجام دادن نداره
    در هرحال من مک لارن ۷۲۰s به هر ماشینی ترجیح میده چه ببره چه ببازه
    گرچه نمیشه عاشق پورشه و فراری نبود اما مک لارن واسه من چیز دیگه ایه

    موافقم ۸
    مخالفم ۹
    1. OMID

      ۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1623 ديدگاه)

      این که گفتی معنی نمی‌ده واقعا
      دیگه داشتن این سیستم ها مثل بده بستون هست
      مثلا سیستم چهار چرخ محرک وزن رو افزایش میده
      یا توربو و متعلقاتش خودش وزن زیادی داره و باعث لگ میشه
      مک‌لارن هم میتونست دو دیفرانسیل باشه ولی وزنش زیاد میشد
      اگر بخواهیم اونطوری برخورد کنیم بین هیچ دو ماشینی نمیشه درگ گذاشت چون همه با هم فرق دارن

      موافقم ۵
      مخالفم ۳
  8. زیزیگولو

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    تو همه ی درگ ها ۹۱۱ داره حریفا رو درو میکنه

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۷
  9. محمد

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (192 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۱ رو انگار برا درگ ساختن ،به طور وحشتناکی سریعه تو درگ

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۴
    1. Mc20

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (551 ديدگاه)

      دوج چلنچر موپار احتمالا رقیب این پورشه میشه

      موافقم ۲
      مخالفم ۱۰
  10. SF90 STRADALE

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2577 ديدگاه)

    خیلی خودتون رو اذیت نکنید
    نسل جدید ۹۱۱ توربو S رقیب نداره
    فقط SF90 استراداله اونم ۵۰_۵۰ هست
    جنگ سختی بین آلمان و ایتالیا در راهه 🤛🤜

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۵
  11. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    ۹۱۱ آقای درگ!

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲
    1. MASIHA

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (743 ديدگاه)

      اون دیمونه😄

      موافقم ۴
      مخالفم ۸
      1. M.A.S

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (263 ديدگاه)

        بلی هنوز قدرت دیمن به اینا میچربه
        ولی ۹۱۱ هم خیلی غوله ها!!!

        موافقم ۶
        مخالفم ۴
      2. " Swedish Arrogant Tiger "

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        نکنه m5 competition رو یادتون رفته؟
        میگن چلنجر هنوز کابوس m5 میبینه!

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۵
        1. MASIHA

          ۱ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (743 ديدگاه)

          رو جاده معمولی باشه بعله میبینه
          اما رو پیست درگ قضیه متفاوته🙂

          موافقم ۳
          مخالفم ۳
      3. R@min

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (626 ديدگاه)

        البته دیمن باید یه ساعت وسیله روش نصب کنی لاستیک مخصوص بزاری بنزین اکتان بالا بزنی اونوقت میشه آقای درگ :))

        موافقم ۹
        مخالفم ۱
        1. مانی

          ۱ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (2062 ديدگاه)

          چند تا ۲۴۲۶ آسفالت درگ هم میخواد

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. AMG_S73///

      ۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (308 ديدگاه)

      داداش دیمون داره کابوس m5 رو میبینه
      M5 یه چش قوره به دیمون رفت و گفت هنوز خیلی مونده تا به من برسی///…..

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
      1. M.A.S

        ۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (263 ديدگاه)

        دیگه حوصله بحث درباره دیمن رو ندارم
        بسه دیگه
        یعنی هنوزم ادعا دارید
        فقط به این نکته اشاره میکنم که ردای بدون دیمن کریت و ترنس بریک و لاستیک نیتو درگ رادیال تایم ۱۰.۱ داره
        بقیه اش با خودتون

        موافقم ۰
        مخالفم ۳
  12. MASIHA

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (743 ديدگاه)

    ۷۲۰ نتونست این کوچولو رو بگیره
    ۶۰۰lt پیش کش

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۴
  13. Mc20

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (551 ديدگاه)

    چقدر این نسل ۹۱۱ وحشی شده رسما در اینده جای ۹۱۸ رو میگیره ولی تو این نسل گند زدن به چراغ پشتش خیلی با چراغ پیوسته ماکان و ۹۱۱ حال نکردم خوب از اب در نیومد چراغ پشت ۹۱۱ ۲۰۱۹ خوب بود خیلی زیبا

    موافقم ۵
    مخالفم ۵
  14. کافر مقدس

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (685 ديدگاه)

    ۱۰۰ مین درگی که در پدال شیر میشه و صرفا سایتها برگزار میکنن و تخصصی هم نیستن . کلی درگ معتبر هست نمیدونم چرا باید به این سایت ها بسنده کنه مخاطب ایرانی ! درگ شرایط و مقرراتی داره هیجا ۴تا از عوامل سایت رو نمیارن بذارن پشت ماشین بگن گاز بدید

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
  15. رضا

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (48 ديدگاه)

    از این به بعد باید شاهد برنده شدن توربو اس در اکثر درگ ها باشیم.(در یک چهارم که همه رو میزنه، رقیب نداره)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا