پورشه

ویژگی‌های مهم نسل جدید پورشه ۹۱۱ GT3 RS

تنها چند ماه از معرفی نسل جدید پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۲ می‌گذرد و جزئیات کامل آن منتشر شده است. تا به حال مدل‌های کررا S و ۴S کوپه و کابریولت پدیدار شده‌اند اما در آینده نیز دیگر نسخه‌های تواناتر این خودروی نمادین معرفی خواهند شد. یکی از این خودروها GT3 RS نام دارد که به تازگی برخی جزئیات جالب از آن منتشر شده است.


نشریه‌ی استرالیایی ویلز با مدیر خط تولید ۹۱۱ در زمان معرفی کررا S گفت‌وگویی ترتیب داده تا جزئیات بیشتری از نسل جدید GT3 RS را به دست آورد. این مقام رسمی پورشه که زودی بازنشست خواهد شد تأیید کرده نسل بعدی این خودرو از پیشرانه‌ی ۴ لیتری تکامل یافته استفاده خواهد کرد و مهندسان شرکت از توربو استفاده نخواهند کرد؛ به عبارت دیگر این پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تخت همچنان به‌صورت طبیعی نفس خواهد کشید اما از نظر حجم کمی رشد خواهد کرد. مهندس پورشه خاطرنشان ساخته افزایش حجم پیشرانه نسل جدید در مقایسه با حجم ۴ لیتری پیشرانه‌ی مدل قبلی به اندازه‌ای کوچک خواهد بود که شاید به چشم هم نیاید. انتظار می‌رود این خودرو چند اسب بخار بیشتر داشته باشد.


یک راه مشخص می‌تواند استفاده از پیشرانه‌ی بکار رفته در مدل مسابقه‌ای GT3 R باشد که البته مدیر پورشه نیز اعلام کرده ارتباطی بین توسعه‌ی پیشرانه‌ی GT3 RS جدید و قوای محرکه‌ی مدل مسابقه‌ای وجود دارد. اگرچه مدل کررا S یاد شده از گیربکس ۸ سرعته پانامرا استفاده می‌کند اما مدل متمرکز روی پیست GT3 RS دارای گیربکس ۷ سرعته PDK خواهد بود.

از نظر وزن خودرو به احتمال زیاد تغییر چندانی رخ نخواهد داد و وزن نسل جدید حول‌وحوش وزن ۱۴۳۰ کیلوگرمی مدل قبلی خواهد بود اما در خبرها آمده که شاید کاهش وزن هم رخ دهد. آئرودینامیک بهتر هم باعث افزایش سرعت خودرو در عبور از پیچ‌ها خواهد شد و پایداری خودرو در سرعت‌های بالا نیز بهبود خواهد یافت. این خودرو همچنین در کابین از پشت آمپرهای دیجیتالی برخوردار خواهد شد.

به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها شاهد رخ‌نمایی پورشه ۹۱۱ GT3 RS جدید باشیم زیرا فعلاً تحویل مدل‌های کررا S و ۴S به مشتریان آغاز نشده است.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. MAHDI

    ۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (4849 ديدگاه)

    چندساعت پیش داشتم رقابت جدید بین پورشه۹۱۱gt3 ومرسدسamg gtr ونیسان gtr نیسمو رو تماشا میکردم که زمان گیری دور پیست بود.
    جایگاه اول: پورشه۹۱۱ gt3 با زمان ۱:۳۱.۰۵
    جایگاه دوم:مرسدسamg gtr بازمان ۱:۳۱.۹
    جایگاه سوم:نیسان gtrنیسمو بازمان ۱:۳۲.۸۱

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. MAHDI

    ۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (4849 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۱gt3 rs فوق العاده است.البته من مدل gt3 معمولی رو خیلی بیشتر از مدلgt3rs دوست دارم. چون هم ظاهرجذاب تری داره با اسپویلرکوچیک ترش.قطعاسواری راحتری هم داره نسبت به rs.اونم بارنگ زرد ویاقرمز

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (4028 ديدگاه)

    تعجب میکنم ، کسی ۹۱۱ رو دوست نداشته باشه ، اصلاً مگه میشه پورشه را دوست نداشت !!! .

    پولشم داشته باشم ، نمیخرمش ، اما نمیدونم چرا عجیب زیاد دوسش دارم ، حِسِش خوبه ، به دل میشینه .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. King918

    ۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2472 ديدگاه)

    چقدر لاته این ماشین …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. M

    ۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2369 ديدگاه)

    جل الخالق !
    چیکار داره میکنه پورشه ؟
    مگه میشه شش سیلندر تنفس طبیعی اینجوری طوفان کنه همه جا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. محمد

    ۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1437 ديدگاه)

    خود خودرو که جذابه
    معمولا پورشه خودرو زشت نمیسازه کیفیت فنی آلمان هم مشخصه
    اما این یکی دیلایت خاصی داره
    بنظرتون این طرح دیلایت زیبا هست؟؟؟ +++
    زیبا نیست؟؟؟ – – –

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. net

    ۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1397 ديدگاه)

    این رینگهای مشکی با لنتهای ترمز قرمز رنگ و زرد رنگ ماشینهای اسپرت زشته،کلا رینگ رنگ مشکی همه ماشینها رو زشت و رینگ به رنگ خاکستری تیتانیوم قشنگه و این که لنت ترمز هم اگر مشکی باشه قشنگتره تا رنگش در رینگ مشخص نباشه
    مثلا در این عکس رینگ مشکی پورشه با لنت رنگ زرد خیلی زشته و لنت زرد تو ذوق میزنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. mehran911

      ۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1828 ديدگاه)

      ببین رفیق
      پورشه اولین خودروسازی بود که سیستم ترمز کربن سرامیکی رو در نمایشگاه فرانکفورت سال ۲۰۰۶ ارائه کرد ( سالش رو دقیق خاطرم نیست احتمالا ۲۰۰۶ )
      .
      سال ۲۰۱۷ هم پورشه اولین سیستم ترمز با آلیاژ کاربید تنگستن رو به دنیا معرفی کرد ( کاربید تنگستن یکی از مقاوم ترین آلیاژ های ساخته شده توسط بشر هستش )
      سال گذشته هم اعلام شد پورشه در بین خودروسازها بهترین سیستم ترمز هارو توسعه میده
      بگذریم …
      این رنگ ها هر کدوم نشون دهنده نوع خاصی از سیستم ترمز هستن
      رنگ زرد ترمز های کربن سرامیکی
      رنگ قرمز سری ترمز های پرفورمنس
      رنگ سفید هم ترمز کاربید تنگستن
      .
      در حالت کلی پورشه ۶۵۰ نوع آپشن قابل تغییر در ۹۱۱ داره که یکی از اونها رنگ همین کالیپر هاست که میشه تغییر داد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. Mohammadreza

    ۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (749 ديدگاه)

    پورشه میتونست در این چندسال رویکرد و برنامه ریزی بهتری درباره ۹۱۱ داشته باشه
    تنها تفاوت عمده و مشهود نسل جدید و نسل قدیم ۹۱۱ اینه که نسل جدید قابلیت هیبریدی شدن رو دارن(وگرنه در بقیه موارد ارتقا ها صرفا در حد یک فیس لیفت هستن)
    بعد از اونطرف پورشه اعلام میکنه هنوز از باتری ها برای نصب روی خودرو هاش رضایت نداره!
    و این باعث حجم زیادی از انتقادات شده
    راستش این بی برنامگی رو از پورشه انتظار نداشتم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. mehran911

      ۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1828 ديدگاه)

      (((( تنها تفاوت عمده و مشهود نسل جدید و نسل قدیم ۹۱۱ اینه که نسل جدید قابلیت هیبریدی شدن رو دارن ))))
      پلتفرم کاملا جدیده که سال ۲۰۱۷ مشترکا با آئودی توسعه داده شد
      پیشرانه کاملا ارتقا پیدا کرده
      طراحی داخلی و خارجی کاملا تغییر کرده
      از نسل جدید گیربکس ۸ سرعته pdk استفاده شده که در نسل جدید پانامرا هم موجوده
      کاکپیت و سیستم اطلاعات و سرگرمی و تکنولوژی دیجیتال کاملا جدیده
      سیستم تعلیق و فنربندی هم ارتقا پیدا کرده
      .
      (((( راستش این بی برنامگی رو از پورشه انتظار نداشتم))))
      در کمپانی پورشه غیر از هیئت مدیره پورشه و فولکس واگن ، روسای کمپانی مادر پورشه SE هم تصمیم گیرنده هستن
      در کمپانی پورشه از سال ۱۹۹۳ زیر مجموعه ای متشکل از چیزی در حدود ۵۰۰ نفر نابغه حقوقدان و مدیر و مهندس تاسیس شد که کارش آنالیز و رصد بازار و بهبود فرآینده های تولید و افزایش بهره وری هستش
      این شرکت کارش مشاوره دادن به کمپانی های بزرگ دنیا برای نجات از رکود و ضرر دهی هستش
      به گفته خودشون((( ما مشاوره کمپانی های ضرر ده رو تقبل میکنیم و بصورت تضمینی به سوددهی میرسونیم )))
      همین الان مدیریت پروژه متروی فراکنفورت دست همین گروه هستش
      برنامه ریزی برای نجات فولکس از دیزل گیت توسط همین گروه انجام شده
      و پروژه های بسیاااار زیاد دیگه
      وظیفه ی اصلی این گروه رصد و آنالیز داده برای بهینه سازی بهتر سیستم تولید و ایجاد فرصت و بهره وری حداکثری در کمپانی پورشه است
      به همین دلیل پورشه ورشکست نمیشه . ضرر نمیکنه . همیشه بهترین تصمیم رو میگیره و بهترین کار رو انجام میده . به همین دلیل که موفقترین خودروسازه حال حاضره
      .
      داستان پورشه با همه فرق میکنه از این دست موارد بسیار زیاده که برای خودروسازهای دیگه قابل تصور هم نیست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. mehran911

    ۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1828 ديدگاه)

    (((( تنها تفاوت عمده و مشهود نسل جدید و نسل قدیم ۹۱۱ اینه که نسل جدید قابلیت هیبریدی شدن رو دارن ))))
    پلتفرم کاملا جدیده که سال ۲۰۱۷ مشترکا با آئودی توسعه داده شد
    پیشرانه کاملا ارتقا پیدا کرده
    طراحی داخلی و خارجی کاملا تغییر کرده
    از نسل جدید گیربکس ۸ سرعته pdk استفاده شده که در نسل جدید پانامرا هم موجوده
    کاکپیت و سیستم اطلاعات و سرگرمی و تکنولوژی دیجیتال کاملا جدیده
    سیستم تعلیق و فنربندی هم ارتقا پیدا کرده
    .
    (((( راستش این بی برنامگی رو از پورشه انتظار نداشتم))))
    در کمپانی پورشه غیر از هیئت مدیره پورشه و فولکس واگن ، روسای کمپانی مادر پورشه SE هم تصمیم گیرنده هستن
    در کمپانی پورشه از سال ۱۹۹۳ زیر مجموعه ای متشکل از چیزی در حدود ۵۰۰ نفر نابغه حقوقدان و مدیر و مهندس تاسیس شد که کارش آنالیز و رصد بازار و بهبود فرآینده های تولید و افزایش بهره وری هستش
    این شرکت کارش مشاوره دادن به کمپانی های بزرگ دنیا برای نجات از رکود و ضرر دهی هستش
    به گفته خودشون((( ما مشاوره کمپانی های ضرر ده رو تقبل میکنیم و بصورت تضمینی به سوددهی میرسونیم )))
    همین الان مدیریت پروژه متروی فراکنفورت دست همین گروه هستش
    برنامه ریزی برای نجات فولکس از دیزل گیت توسط همین گروه انجام شده
    و پروژه های بسیاااار زیاد دیگه
    وظیفه ی اصلی این گروه رصد و آنالیز داده برای بهینه سازی بهتر سیستم تولید و ایجاد فرصت و بهره وری حداکثری در کمپانی پورشه است
    به همین دلیل پورشه ورشکست نمیشه . ضرر نمیکنه . همیشه بهترین تصمیم رو میگیره و بهترین کار رو انجام میده . به همین دلیل که موفقترین خودروسازه حال حاضره
    .
    داستان پورشه با همه فرق میکنه از این دست موارد بسیار زیاده که برای خودروسازهای دیگه قابل تصور هم نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. MAHDI

    ۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (4849 ديدگاه)

    ۹۱۱ نسل جدیدخیلی خیلی پیشرفت داشته.کاملا به تکامل رسیده انگار.کابینش هم که فوق العاده جذاب شده.افسانه زنده۹۱۱

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. doubt

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (257 ديدگاه)

    دنیایی که توش ۹۱۱ هست اما نمیتونی داشته باشیش دنیای قشنگی نیست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا