پورشهرنو

پورشه ۷۱۸ کیمن T یا آلپاین A110S؟ کدام‌یک در پیست سریع‌تر است؟

پورشه 718 کیمن T یا آلپاین A110S؟ کدام‌یک در پیست سریع‌تر است؟

برند تازه احیاشدهٔ آلپاین سابقه‌ای طولانی در ساخت خودروهای جذاب برای رانندگی دارد اما جدیدترین ساختهٔ این شرکت یعنی A110S با مانع بزرگی بنام پورشه ۷۱۸ کیمن T مواجه است. A110S نه‌تنها از شهرت و اعتبار کیمن برخوردار نیست بلکه ۴,۷۵۵ پوند هم از این اسپرت شناخته‌شدهٔ آلمانی گران‌تر است؛ اما آیا می‌توان این اسپرت کوچک فرانسوی را بر رقیب جذاب آلمانی ترجیح داد؟ برای پاسخ به این سؤال بهتر است در ابتدا به اعداد روی کاغذ نگاهی داشته باشیم.

A110S به پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر متعلق به رنو مگان RS مجهز است که در اینجا ۲۹۲ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. A110S به لطف این ترکیب ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

۷۱۸ کیمن T اما از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. هرچند کیمن کمی قوی‌تر است اما برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۴.۷ ثانیه زمان نیاز دارد آن‌هم درصورتی‌که به گیربکس اتوماتیک دوکلاچه PDK و پکیج سفارشی Sport Chrono مجهز باشد. با گیربکس دستی و بدون پکیج مذکور این زمان به ۵.۳ ثانیه افزایش پیدا می‌کند. حداکثر سرعت این ماشین نیز ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت است.

انتخاب از بین این دو اسپرت موتور وسط به سلیقهٔ افراد بستگی دارد اما کدام‌یک از آن‌ها در پیست سریع‌تر است؟ برای پاسخ به این سؤال، SportAuto دو ویدئو را منتشر کرده که کیمن و آلپاین را در حال تایم زنی در پیست هوکنهایم با یک رانندهٔ حرفه‌ای در پشت فرمان آن‌ها نشان می‌دهد. هردو خودرو در این آزمایش مجهز به لاستیک‌های چسبنده هستند که در A110S میشلن پایلوت اسپرت ۴ و در کیمن پیرلی P Zero هستند. برای اینکه بفهمید در هوکنهایم کدام‌یک از این دو ماشین سریع‌تر است، ویدئوهای زیر را تماشا کنید.

[دانلود ویدئو]

 

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه

  1. ایمان

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2454 ديدگاه)

    دوتاشون عشقن 💙💙

  2. رزیتا

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (413 ديدگاه)

    شتاب صفر تا صد پورشه ۷۱۸ کیمن با گیربکس اتوماتیک ۴.۷ ثانیه هستش که این زمان با گیربکس دستی به ۵.۳ثانیه افزایش پیدا میکنه در صورتی که پورشه آلپاین صفر تا صد رو تو ۴.۴ ثانیه میزنه ، پس ظاهرا جواب این سوال مشخصه : “پورشه آلپاین A110s”

    1. رزیتا

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (413 ديدگاه)

      این کامنتو با یه اشتباه عجیب نوشتم چون آلپاین A110 رو نوشتم پورشه آلپاین !!!!!! الآن که کامنتمو دیدم خودمم تعجب کردم که چی نوشتم !!!

  3. ارسلان

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (121 ديدگاه)

    اخه چه کاریه … خب خودتون توی مقاله میگفتین کدوم سریعتره !! ادم حالش از آپارات بهم میخوره تا میای یه کلیپ ببینی یه تبلیغ اچ-دی ۷۲۰ توی پاچه ی ببینده میکنه کل ویدیو ۵ مگ هست ادم باید ۵۰ مگ تبلیغات ببینه … توی یوتویوب آپلود کنید صد شرف داره به آپارات … یوتویوب با اون عظمتش کمتر تبلیغ میکنه توی پاچه کاربراش … تبلیغاتش هم خیلی سبک هستن و بیشتر وقتا بنری هست تازه پول تبلیغ رو هم با صاحب ویدیو تقسیم میکنه …به نفع خودتون هم هست … من چند ساله اصلا سمت آپارات نمیرم … توی یوتویوب باشه نگا میکنم ولی آپارات اصلا

    1. meysam

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (492 ديدگاه)

      واقعا همینطوره آپاراتو واقعا باید نابود کنن. یوتوب با اینکه فیلتره ولی راحت تر و سریعتر و کم هزینه تر از آپارات تموم میشه.
      واقعا بهتون پیشنهاد میدم قید آپاراتو بزنین و کلیپ هاتونو تو یوتوب بزارین. خرجش برای ما یه قند شکنه که خیلی ارزونتر درمیاد

  4. ارش

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    آلپاین ماشین زیبایه ولی در حقیقت یه پوسته زیبا رو بر روی یه رنو مکان سوار کردن تو ویدئو کاملا مشخص بود که سواری هندلینگ پورشه خیلی بهتر بود فقط حیف که موتورش چهار سیلندره.

  5. Farzad

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    ۷۱۸ کیمن طراحی جذاب تر و گیرا تری داره وبه نظرم انتخاب معقول تریه ، هر چند که تو لذت رانندگی آلپاین دست کمی نداره ازش !

  6. علیرضا

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    کیمن اصیل و قابل اطمینانه . هرچند برای یه دور دور کوتاه الپاین جذابتر و با پرفورمنس بالاتر انتخاب هیجان انگیزیه ولی در درازمدت آیا میشه بهش اطمینان کرد ؟

  7. (Saeed(peugeot

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (153 ديدگاه)

    یه پورشه که قطعا باید قابلیت های پورشه بودن شو تو پیست به رخ بکشه ……از طرفی قابل تحسین اون رقیبی هست که پورشه و به چالش میکشه

    1. آریا ماشین

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (463 ديدگاه)

      انتخاب من پورشه س
      پیشرانه قوی تری داره و همونطور که دیدید تو پیست هم سریع تره و از همه مهم تر یه پورشه س!!! یعنی لذت رانندگی…
      اگه مدل رودستر بود که دیگه فوق العاده بود . البته باکستر به خاطر وزن بیشترش کمی کند تره ولی به هر حال من عاشق پورشه ۷۱۸ باکستر T ام😍

  8. علي-كيوج

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    واسه دوستانی که ندیدن
    تایم پورشه:١،۵٩،٨
    تایم آلپاین:٢،٠٠،١
    پورشه با ۵٣ صدم ثانیه برنده شد

  9. MAHDI

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (4457 ديدگاه)

    مجله SPORT AUTO اکثر کوپه های اسپرت رو در پیست هوکنهایم GP زمان گیری کرده مثل ب ام و M2 کامپتیشن و تویوتا سوپرا و آئودی TT RS و همینطور نسخه سریع تر TT یعنی آئودی TT RS پرفومنس و مرسدس AMG A45 S و فورد موستانگGT و شورولت کامارو V8 که زمان هاشون به این شکل ثبت شده….

    ***پیست هوکنهایم GP مجله SPORT AUTO ***
    ب ام و M2 کامپتیشن // ۱:۵۷.۶۰
    آئودی TT RS پرفومنس // ۱:۵۷.۷۰
    آئودی TT RS ثبت زمان // ۱:۵۸.۸۰
    تویوتا سوپرا ثبت زمان // ۱:۵۸.۸۰
    پورشه کیمن T ثبت زمان// ۱:۵۹.۸۰
    شورولت کامارو V8 زمان // ۱:۵۹.۹۰
    آلپینا A 110 S ثبت زمان // ۲.۰۰.۱۰
    مرسدس AMG A45Sزمان// ۲:۰۰.۷۰
    فورد موستانگ GT ثبت زمان// ۲:۰۱.۲۰
    هونداسویک تایپR ثبت زمان// ۲:۰۲.۸۰

  10. Zonda R

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1817 ديدگاه)

    تو مقاله ای خوندم الپاین بینظیره ادرنالین خالصه وقتی اسم دینامیک سواری میاد ناخواگاه المانی ها بخصوص بی ام و تو ذهن تداعی میشه ولی پورشه لذت سواری بالاتری نسبت به همه المانی ها داره پس الپاین کار بسیار بزرگی کرده اگر چه رنو بارها خودروهای بی نظیری زده
    اما تو اون مقاله نوشته بود که پورشه برای استفاده ی روزمره بهتره

  11. mehran911

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1787 ديدگاه)

    از سال ۱۹۹۶ که پورشه کیمن – باکستر معرفی شدن با اختلاف پر افتخارترین خودروهای کلاس خوشون بودن
    و در عین حال همواره در این سگمنت بهترین انتخاب بودن
    اینجا هم کیمن T در مجموع انتخاب بهتری هستش
    هر چند بیشتر منتظر نسخه ی GT4rs با قدرت احتمالی ۵۰۰ اسب هستم تا دوباره قوانین این کلاس رو تعیین کنه

  12. آرش وان

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (195 ديدگاه)

    بررسی فنی و تست میدانی رنو آلپینA110 و پورشه ۷۱۸ کیمن(کایمن) در نشریه معتبر آلمانی🇩🇪 Auto Motor und Sport

    🥇آلپینA110 ؛ ۳۸۰ امتیاز
    🥈پورشه۷۱۸ ؛ ۳۷۷ امتیاز

    منبع 👈 goo.gl/eEzT7H

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن