پژومسابقات

جزئیات جدید بازگشت پژو به لمانز در سال ۲۰۲۲

پژو یک‌بار دیگر اعلام کرد از سال ۲۰۲۲ به مسابقات ۲۴ ساعته لمانز بازخواهد گشت. این بازگشت با هایپرکاری رقم خواهد کرد که با همکاری توتال توسعه می‌یابد.

این خودروساز فرانسوی در بالاترین کلاس لمانز یعنی کلاس هایپرکارها LMH حضور خواهد یافت و با شرکت‌های تویوتا، اسکودریا کامرون گلیکنهاوس و بای کولس به رقابت خواهد پرداخت. آلپاین هم اخیراً ورود خود به کلاس LMP1 در سال ۲۰۲۱ را با استفاده از شاسی اورکا و پیشرانه گیبسون اعلام کرده است.

اما پژو می‌گوید به چند دلیل کلاس LMH را انتخاب کرده که یکی از این دلایل آزادی مشخصی در بحث آئرودینامیک می‌باشد. این امر باعث شده خودروی مسابقه‌ای پژو از عناصر زیبایی‌شناسی خاص این برند که در اسکچ های اولیه منتشر شده دیده می‌شود بهره ببرد. این خودرو دارای رنگ‌ها و طرح پنجه سه‌گانه خاص محصولات پژو می‌باشد.

دیگر دلیل مهم پژو برای حضور در این کلاس استفاده از تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های مشابه محصولات تولیدی‌اش می‌باشد. پژو و توتال قبلاً توسعه هایپرکار الکتریکی هیبریدی خود را کلید زده‌اند. این خودرو از پیشرانه الکتریکی و گرمایی سود برده و قدرت ۶۷۱ اسب بخاری خواهد داشت.

با توجه به قوانین باید گفت هایپرکار مسابقه‌ای پژو از سیستم چهار چرخ محرک سود برده و پیشرانه الکتریکی آن در جلو نصب شده و حداکثر قدرت ۲۶۸ اسب بخاری خواهد داشت. ۴۰۲ اسب بخار باقی مانده نیز توسط پیشرانه درون‌سوزی تولید خواهد شد که فعلاً مشخصاتش منتشر نشده اما نیروی خود را به چرخ های عقب خواهد رساند. خودروی LMH پژو در مقایسه با مدل‌های کلاس LMP1 طویل‌تر و پهن‌تر خواهد بود.

پژو فعلاً تصمیمی درباره چارچوب کاری الکتریکی و ایده‌ی زنجیره کشش هیبریدی نگرفته است. تمامی بخش‌های فنی و اسپورت پژو در توسعه این فازها دخیل خواهند بود.

فیلیپ ایمپاراتو مدیرعامل پژو گفته است:

پژو با این تعهد خود در حال بازگشایی فصل جدیدی از پرفورمنس است. ما به خاطر اینکه فرصت کار در موتور اسپورت با روش متفاوتی را پیدا کرده‌ایم دوباره به لمانز بازمی‌گردیم.

موضوع جالب اینکه پژو اشاره‌ای به رِبِلیون نکرده است. این تیم مسابقه‌ای سوئیسی در ابتدا قرار بود همکار پژو در پروژه LMH باشد اما فعلاً خبری از این تیم نیست.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه

  1. nikzad

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (242 ديدگاه)

    چه طراحی خفنی داره ادم ته دلش خالی میشه.ولی مشخصات خوبی داره‌.

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۵
  2. Hadi

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (997 ديدگاه)

    شیر هیبریدی 😎

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۵
  3. (Saeed(peugeot

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (240 ديدگاه)

    عشقی تو پژو ……

    ۲ _ ۳ سالی اومدی تو رالی داکار …. ترکوندی و درو کردی جوایز و ….

    ایشالا تو لمانز هم غوغایی به پا میکنی با این خودروی منحصر بفرد🇫🇷

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۴
  4. AMG_73///

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (308 ديدگاه)

    شیر لمانز برگشت
    تیم های تازه به دوران رسیده برن کنار
    شیر وارد میشود
    P E U G E O T

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱
  5. AMH-mc20

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (553 ديدگاه)

    خیلی خوشگله ولی من با پژو حال نمیکنم ماشین های جذابی نداره کلا تو فرانسوی ها فقط سیتروئن و دی اس خوشم میاد

    موافقم ۹
    مخالفم ۱۹
  6. ارشیاSVJ

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1065 ديدگاه)

    اقا بلاخره کیا تو کلاس هایپرکارای لمانز هستن.
    همه گفتن ما میخوایم باشیم.
    لامبو،کونیگ،تویوتا،SCG،استون و …
    فقط گفتن ما دوست داریم باشیم ولی در عمل فعلا SCG حضورش تایید شده.

    موافقم ۵
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا