پژو

پشت فرمان پژو ۳۰۰۸ هیبرید ۴ جدید ۲۰۲۰

این پژو ۳۰۰۸ هیبرید ۴ است، خودرویی که تنها ۲۹ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر تولید کرده و در حقیقت پاک‌ترین عضو خانواده این شاسی‌بلند است.

پژو 3007 هیبرید 4

این آلایندگی کم به مدد قوای محرکه‌ای حاصل شده که در طول دو سال آینده به گزینه‌ای کاملاً آشنا تبدیل خواهد شد. این قوای محرکه بنزینی/الکتریکی جدید قدرت ۲۹۶ اسب بخاری داشته و در دی اس ۷ کراس بک E Tense بکار رفته است. محصولات آتی پژو، سیتروئن، دی اس و اوپل نیز از این مجموعه استفاده خواهند کرد.

پژو 3007 هیبرید 4

شاید موضوعی سورپرایز کننده برای خودرویی با چنین آلایندگی کم وجود قدرت زیاد باشد. سیستم پلاگین هیبریدی ۳۰۰۸ نه از یک بلکه از دو پیشرانه الکتریکی استفاده کرده و هریک قدرت ۱۰۸ اسبی تولید می‌کنند. این دو پیشرانه با یک قلب آهنین ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی همراه می‌شوند. این پیشرانه درون‌سوز هم خروجی ۱۹۷ اسبی دارد. به دلیل اینکه هیچ‌کدام از این پیشرانه‌ها به‌صورت هم‌زمان حداکثر قدرت خود را تولید نمی‌کنند بنابراین قدرت کل مجموعه به ۲۹۶ اسب بخار رسیده و حداکثر گشتاور آن نیز ۴۵۰ نیوتون متر است.

پژو 3007 هیبرید 4

وقتی حالت اسپورت رانندگی را انتخاب کنید این کراس اوور خانوادگی چهار چرخ محرک شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۹ ثانیه‌ای خواهد داشت و واقعاً هم این شتاب را حس خواهید کرد. وقتی پدال گاز را فشار دهید گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک سریعاً دنده مناسب را انتخاب خواهد کرد و ۳۰۰۸ همانند یک هاچبک اسپورت خواهد تاخت.

پژو 3007 هیبرید 4

با توجه به اینکه پیشرانه بنزینی قبلاً در ۲۰۸ GTI و ۳۰۸ GTI بکار رفته بنابراین صدای جذابی هم دارد هرچند وقتی دور پیشرانه به ردلاین نزدیک شود لرزش‌هایی از طریق آن به فرمان خواهد رسید.

پژو 3007 هیبرید 4

باتری ۱۳.۲ کیلووات ساعتی پژو باعث ایجاد شعاع حرکتی ۵۸ کیلومتری در حالت تمام الکتریکی می‌شود. وقتی فقط از پیشرانه‌های الکتریکی استفاده شود ۳۰۰۸ حس نرمی، سکوت و ریلکس بودن را منتقل خواهد نمود. این خودرو حتی در صورت استفاده از رینگ‌های ۱۹ اینچی نیز راحت است.

پژو 3007 هیبرید 4

خودرو از زمان استارت در حالت الکتریکی قرار می‌گیرد و حالت هیبریدی نیز باعث می‌شود خودرو به بهترین شکل ممکن از پیشرانه‌های بنزینی و الکتریکی استفاده نماید. یک حالت چهار چرخ محرک کامل نیز وجود دارد که علاوه بر سیستم کنترل حرکت در سربالایی باعث می‌شود ۳۰۰۸ تا حدی خاصیت آفرود هم داشته باشد. موضوع جالب اینکه در اغلب اوقات حتی پیشرانه بنزینی وارد مدار هم نمی‌شود.

پژو 3007 هیبرید 4

دیگر حالت رانندگی باعث می‌شود بخشی از نیروی الکتریکی برای سفرهای طولانی مورداستفاده قرار گیرد. باقی مانده نیروی الکتریکی نیز برای ترددهای شهری تدارک دیده شده است. یک برنامه موبایلی هم به کاربران اجازه می‌دهد تا برخی تنظیمات همچون تنظیم دمای کابین را انجام دهند.

شارژ کامل باتری با استفاده از شارژر عادی حدود ۸ ساعت طول می‌کشد اما اگر از شارژر ۷ کیلوواتی استفاده کنید این زمان تنها حدود ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه خواهد بود. خود باتری کنار باک سوختی قرار دارد که ۱۰ لیتر کوچک‌تر از دیگر مدل‌های ۳۰۰۸ می‌باشد.

بدون تعجب چندانی باید گفت باتری روی محفظه بار تأثیر منفی گذاشته است. محفظه بار ۵۲۰ لیتری مدل‌های بنزینی و دیزلی به ۳۹۵ لیتر کاهش یافته درحالی‌که فضای ۲۵ لیتری برای کابل شارژ در کف صندوق وجود دارد. البته فضای کابین کوچک‌تر نشده ولی همانند دیگر مدل‌های استاندارد، پژو ۳۰۰۸ کابین کوچک‌تری نسبت به سئات آتکا دارد.

پژو 3007 هیبرید 4

علاوه بر دو پیشرانه الکتریکی، باتری هم باعث افزایش وزن شده و در واقع این خودرو ۳۴۰ کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه بنزینی استاندارد است؛ بنابراین اگرچه پرفورمنس این خودرو سرزنده و چابک بوده اما هیبرید ۴ در عبور از پیچ‌ها سست و بی‌حال حس می‌شود؛ اما خب این وزن به پایین خودرو اضافه شده و بنابراین توازن طبیعی خودرو به هم نخورده و چسبندگی نیز همچنان بالاست.

اما برسیم به بحث قیمت که پژو ۴۶۷۳۵ پوند برای ۳۰۰۸ هیبرید ۴ طلب می‌کند و این خودرو کاملاً در قلمروی محصولات لوکسی همچون ب ام و X3 xDrive30e و یا آئودی Q5 55 TFSl e قرار می‌گیرد.

یکی از دلایل گران بودن این خودرو به این موضوع مربوط می‌شود که هیبرید ۴ تنها در تریم فول GT عرضه می‌شود که خب بسیار هم مجهز می‌باشد. از جمله تجهیزات ۳۰۰۸ هیبرید ۴ می‌توان به صندلی‌های جلوی ماساژوردار، سانروف پانورامیک، درب پشتی خودکار، کروز کنترل تطبیقی و… اشاره کرد.

پژو 3007 هیبرید 4

آلایندگی کم محصول پژو نیز باعث شده هزینه‌های مالکیت آن پایین باشد.

پژو 3007 هیبرید 4

برای خریداران شخصی که نمی‌توانند این قیمت را هضم کنند یک پاسخ وجود دارد. پژو ۳۰۰۸ هیبرید بدون پیشرانه الکتریکی عقب هم عرضه می‌شود که قدرت ۲۲۲ اسبی داشته و شتاب آن در حدود ۸ ثانیه ثبت می‌شود. این نسخه ۵ هزار پوند ارزان‌تر بوده اما خب در تریم های پایین‌تر هم عرضه شده و ارزان‌ترین آن‌ها در تریم Allure قیمت نسبتاً معقول ۳۶۵۸۵ پوندی دارد.

پژو 3007 هیبرید 4

چیزهای دوست‌داشتنی زیادی درباره پژو ۳۰۰۸ هیبرید ۴ وجود دارد. پژو محصولی خوش‌ساخت، مجهز و مدرن را طراحی کرده است. ۳۰۰۸ همچنین خودرویی راحت، اقتصادی و بی‌دردسر است. البته همه‌ی این موارد در نسخه هیبریدی و دیفرانسیل جلوی ۳۰۰۸ نیز وجود داشته و این مدل حدود ۱۰ هزار پوند ارزان‌تر است. پژو ۳۰۰۸ هیبرید ۴ خودروی گران‌قیمتی بوده و نمی‌توان آن را خیلی توصیه کرد.

مشخصات پژو  ۳۰۰۸ SUV GT Hybrid4

  • قیمت: ۴۶۷۳۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی به همراه پیشرانه الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: ۲۹۶ اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. سعید

    ۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (36 ديدگاه)

    ۳۰۰۸ البته

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. شاهین

      ۵ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (3954 ديدگاه)

      اصلاح شد
      ممنون

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. احمدرضا

    ۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (483 ديدگاه)

    با این پول می تونم یه کوروت C8 بخرم یه میلیون برابر بهتر
    این دیگه چه ماشینیه زشت و بیخود و صد البته گرون
    با این پول میشه یه مازراتی هم خرید بهتر از این
    به نظر من مورد های بهتری برای خرید هستش تا این بیخود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. علی

    ۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (369 ديدگاه)

    دوره الکتریکی ها چ عشقی کنن فرانسویا
    از اساتید سوالی داشتم
    اگه حجم موتور رو دو برابر کنیم قدرت هم تقریبا همونقدر افزایش پیدا میکنه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. (Saeed(peugeot

    ۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (326 ديدگاه)

    همه چیزش عالی و فوق العاده هست.
    قیمتش قبول دارم یه کم تنده ولی از آلایندگی بگیری تا شتاب تا کیفیت ساخت همه چیزش عالیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. پویان

      ۵ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (422 ديدگاه)

      ساختنش راحته .کافیه طبق اقتصاد مقاومتی عمل کنیم .اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. هادی 8 سیلندر

        ۵ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (371 ديدگاه)

        اقتصاد مقاومتی چه ربطی به سیری نا پذیر بودن اصلاحات داره اول این درست باید بشه بعد بقیه
        بهترین خودرو برقی رو میشه ساخت همه زیر ساخت هاشم هست از باتری بگیر تا فلزات و موتور تکنولوژی اول باید بساط دزد ها رو تخته کنیم

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    2. پویان

      ۵ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (422 ديدگاه)

      به جای ستایش اینا خودمو نشروع کنیم به اقتصاد مقاومتی .اون موقع باور کن اوانا به ما حسودی میکنند .باور کن

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. دانیال_Surrey،England

        ۶ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (2444 ديدگاه)

        خدا وکیلی صد تومن میدم این بحثو بیخیال شو.?

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. علیx76

      ۶ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (992 ديدگاه)

      خوشحالم که خودرو های هیبرید به اینجا رسیدن
      یه زمان وقتی میخواستن هیبرید بسازن ضعیفترین موتور بنزینی رو برمیداشتن ، سیکل اتکینسون میکردن که باعث کاهش الایندگی و همچنین قدرت میشد
      بعد یه موتور برقی و باطری اضافه میکردن تا کاهش قدرتش جبران شه
      حالا شما یه ماشین داشتی که هم قدرت بنزینی بود . ۳۰۰ کیلو سنگین تر و اقلا ۱۰ هزار دلار گرونتر

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. بنیامین

    ۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (397 ديدگاه)

    بعضی دوستان میان کوروت و مقایسه میکنن با یه خودروی کراس اوور خانوادگی(۳۰۰۸) ….
    آدم مونده چی بگه ….تنها نقطه اشتراک این دو ماشین اینه که هردوشون ۴ چرخ هستند
    اگر هم قراره ایرادی به این ماشین گرفته بشه یه مقدار قیمتشه
    همین ….وگرنه ۳۰۰۸ با همین اتاق رقیبه تیگوان هستش تو فروش
    سالی ۲۰۵/۰۰۰ هزار دستگاه فروش داره….و مشخصاتش عالیه
    وگرنه اگه بحث قیمت زیاد مسئله هستش …فولکس هم مدل t_rock اسپرتش نزدیک ۴۰۰۰۰ پوند قیمت داره

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  6. رحیم

    ۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (75 ديدگاه)

    خودروی خوبیه ولی قیمتش نباید از ۴۰٫۰۰۰ تجاوزمیکرد..ایران که نیست. در اروپا خودروهای مشابه با قیمت پایینتری پیدا میشن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Farzad

    ۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2339 ديدگاه)

    طراحی بدنه عالیه واقعا اما طراحی داخلی تو ذوق میزنه خیلی شلخته است .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. Abbas.Lambo

    ۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (867 ديدگاه)

    اولین باره دارم با قدرت یه پژو حال میکنم،حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن گشتاور،طراحی بیرونی و داخلی هم طبق معمول عالی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. پویان

      ۵ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (422 ديدگاه)

      ما هم اگر طبق اقتصاد مقاومتی عمل کنیم خیلی بهتر از این رو میتونیم بسازیم .ساخت این کاری نداره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Abbas.Lambo

        ۵ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (867 ديدگاه)

        ساختنش کاری نداره بسم الله،شروع کن،اگه به اندازه ی این همه کامنت گذاشتن در مورد اقتصاد مقاومتی عمل کرده بودی الان شرکت بنز در مقابل شرکت تو لنگ مینداخت

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. مانی

        ۶ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (2266 ديدگاه)

        پویان جون شروع کن من پر قدرت پشتتم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. حامد

      ۷ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (3 ديدگاه)

      تازه محدود شده کل قدرت ۴۰۰تاس

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. سعید

    ۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    لامصب مصرف سوختش از موتور منم کمتره ⁦(。♡‿♡。)⁩

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. هادی 8 سیلندر

    ۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (371 ديدگاه)

    چجوریه تویوتا پریوس هم همین مقدار الایندگی رو داره مصرفش صد ۴ ولی این دو !!!!
    ادمین یه برسی تویوتا یاریس هیبرید هم بزار تو دنیا خودرو یکی این خوبه یکی هم لکسوس gs 460

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا