پژو

خروج پژو از مسابقات رالی داکار

پژو در مسابقات رالی داکار عملکرد درخشانی داشته است. این برند فرانسوی در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ قهرمان این مسابقات شده و می‌خواهد پیش از خروج از داکار آخرین قهرمانی خود را نیز کسب کند.


مدیر بخش پژو اسپورت برونو فامین می‌گوید:

از آنجایی که مسابقات داکار ۲۰۱۸ آخرین سال حضور ما در مسابقات خواهد بود، دوست داریم که با عملکردی فوق‌العاده خداحافظی کنیم؛ اما همان‌گونه که همیشه گفته‌ام، شما نمی‌توانید آینده پیش رو را بفهمید. سخت‌ترین کار پس از پیروزی حفظ و تکرار آن است.


قهرمانی پژو در سال ۲۰۱۶ اولین مقام قهرمانی این برند نبود زیرا بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۰ پژو توانسته ۴ بار دیگر قهرمان داکار شود. اولین قهرمانی پژو با خودروی ۲۵۰ T16 ثبت شده و پس از آن نیز ۴۰۵ T16 توانسته به چنین عنوان دست یابد. البته آن زمان مسابقات واقعاً از پاریس تا داکار برگزار می‌شدند و پس از آن بود که مسیر کنونی مسابقات در آمریکای جنوبی طرح‌ریزی شد.


کمپانی خواهر یعنی سیتروئن نیز در دهه ۹۰ توانسته با خودروی ZX چهار بار قهرمان رالی داکار شود. همان رانندگان پژو ۴۰۵ در سال ۱۹۹۱ به سیتروئن پیوستند و قهرمان شدند و سه قهرمانی بعدی نیز طی سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ به دست آمد.


استفان پیترهانسل و ژاپن پاول کوترت دو قهرمانی اخیر پژو را به دست آورده‌اند که اولی با خودروی ۲۰۰۸ DKR و بعدی با ۳۰۰۸ DKR بوده است. امسال نیز آن‌ها با خودروی ارتقا یافته‌ی ۳۰۰۸ DKR Maxi در داکار حاضر خواهند بود.


اگرچه قوانین مسابقات داکار برای افزایش رقابت بین تیم‌ها بازنگری شده اما این برند فرانسوی هنوز هم یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی دوباره در این رالی و پیش از خداحافظی با آن می‌باشد.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه

  1. کرمانشاه تسلیت(Amrican muscle boys)

    ۱۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    ماشینهای داکا ر پژو که قهرمان شدن
    قطعا سیستم ۴ چرخ متحرک بسیار پیشرفته داشتن
    حالا!
    پژو بیاد از رو تکنو لوژیش استفاده کنه و کراس اوور هاشو awdبسازه

    1. ارمان

      ۱۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      بعید میدونم , با این سایز تایر فکر نمیکنم مجاز باشه استفاده از سیستم چهار چرخ .یه قوانینه عجیبی داره داکار به احتمال ۹۰% چهار چرخ نیست

      1. کرمانشاه تسلیت(Amrican muscle boys)

        ۱۳ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (589 ديدگاه)

        ولی اگه به عکسا دقت کنی معلومه که
        لاستیک عقباش در حال خاک پاشوندن هستن ولی جلو اینطور نیست اینگار فقط دف عقبه

        1. Hami

          ۱۳ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (86 ديدگاه)

          هردو خودرو قهرمان ۲۰۰۸ DKR و ۳۰۰۸ DKR تک دیفرانسیل هستن

          اصلاً حضور پژو با تک دیفرانسیل تو مسابقات داکار تبلیغی بود برای پوشش ضعف نبود سیستم چهار چرخ متحرک تو محصولاتش

        2. ارمان

          ۱۳ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (1307 ديدگاه)

          دف عقبه

        3. SAEED

          ۱۳ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (280 ديدگاه)

          پژو اولین تیمیه که با یه دیفرانسیل عقب قادر به پیروزی در این مسابقات شده

  2. امیرحسین

    ۱۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (70 ديدگاه)

    ماشینی که در تصاویر بالاست (۳۰۰۸ دی کی آر) برخلاف ماشین سایر کمپانی ها دیف عقب هست و موتورش ۳۰۰۰ سی سی دیزل هست. بقیه کمپانی ها دو دیفرانسیل می یارن تو این مسابقات.

  3. amir

    ۱۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (461 ديدگاه)

    این ماشین داکار پژو تنها خودرو تک دیفرانسیل در مسابقات داکار بوده .من که کمپانی دیگه ای را در طول تاریخ به خاطر ندارم با تک دیفرانسیل شرکت کرده باشه.حتی ۴۰۵ تی ۱۶ و۲۰۵ تی ۱۶ هم دودیفرانسیل بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X