پژورنو

مقایسه تندر ۹۰ و پژو ۲۰۶ صندوقدار

در کشور ما برای خرید اتوموبیلی سدان و خانوادگی که قیمت مناسبی داشته باشد و متعلق به عصر یخبندان هم نباشد، انتخاب های زیادی در پیش نخواهیم داشت. با این حال افراد مشکل پسند همچنان برای خرید یکی از همین محصولات محدود هم باید چشمهایشان را باز نگه دارند! ما قصد مقایسه دو خودرو این پهنه از بازار را داریم، پژو ۲۰۶SD صندوقدار و رنو لوگان معروف به تندر L90

تندر L90


هرچند مشخصات فنی این دو محصول تطابق چندانی با یکدیگر ندارد، اما هر دو آنها در محدوده قیمتی ۱۳ تا ۱۵میلیون تومان بازار خودرو کشور به فروش می رسند. V20 از موتوری ۱۴۰۰ سی سی با قدرت ۷۵ اسب بخار بهره می برد این در حالی است که E2 به واسطه موتور ۱۶۰۰ سی سی خود قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار تولید می کند. اگر میان خرید V20 و E2 مردد مانده و در عین حال طالب سرعت بالاتری هستید E2 شرایط بهتری در این زمینه دارد به نحوی که پشت فرمان این خودرو می توان تا ۱۸۳ کیلومتر در ساعت (طبق کاتالوگ) گاز داد، اما پدال گاز V20 را نمی توان بیش از ۱۷۰ کیلومتر در ساعت فشرد. از جنبه شتاب صفر تا صد نیز، E2 از V20 جلوتر است؛ چراکه اگر این دو با یکدیگر کورس بگذارند اولی در عرض ۱۰.۲ ثانیه به شتاب صد کیلومتر می رسد و دومی ۴ ثانیه بعد؛ برتری سرعت و شتاب E2 نسبت به V20 در شرایطی است که V20 به لحاظ استاندارد سوخت و آلایندگی از رقیب خود پیش افتاده است. به نحوی که V20 به واسطه استاندارد یورو ۳ در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی ۶.۴ لیتر بنزین می سوزاند و در سیکل اتوبان و شهر نیز مصرف سوختی به ترتیب ۵ و ۸.۹ لیتر دارد در حالی که E2 در هر صد کیلومتر سیکل اتوبان ۷.۱ لیتر بنزین و در سیکل شهری نیز ۹.۷ لیتر سوخت می بلعد.

206 sd

نه اینکه بخواهیم در خانواده ایران خودرو اختلاف انداخته و بگوییم در کل E2 بهتر است یا V20 ، اما از جنبه امکانات ایمنی هم اگر منصفانه قضاوت کنیم E2 شرایط برتری را دارد. این محصول در حالی به ترمز ضد قفل (ABS) و ایربگ مجهز است که V20 فاقد این دو فاکتور ایمنی است. در حال حاضر E2 که اتفاقا شرایط تولید مناسبی نداشته و در عین حال پرتقاضاترین مدل تندر ۹۰ به حساب می آید، با قیمت ۱۴میلیون و ۷۰۰هزار تومان به فروش می رسد و V20 نیز نرخی برابر با ۱۳میلیون و ۹۰۰هزار تومان را دارا است.

این مطلب برداشتی است از روزنامه دنیای اقتصاد

مطالب مشابه

‫۷۲۹ دیدگاه

  1. shahin

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام
    من تمام ماشین های حدود این قیمت را تست کرده ام
    به نظر من بین تمام این ماشین ها از هر نظر L90 انتخاب بهتر و عاقلانه تری هست
    مصرف بسیار کم
    شتاب عالی ( قابل رقابت با موتور های ۲۰۰۰cc )
    اتاق جا دار
    هندلینگ خوب
    سیستم تعلیق مناسب ( در مقایسه با رقبایش)
    اکه یکم اسپرتش کنید هم از نظر قیافه هم اصلا بد نیست.
    بازم میگم شتاب عالی 😀
    L90 بخرید و با هر ماشینی تست شتابگیری بگذارید:D
    .
    در مورد L90 پارس خودرو و ایران خودرو من هر دو خودرو رو بررسی کردم
    موردی که بشه به وضوح دید مشخص نیست
    شاید تو دراز مدت اختلاف این دو شرکت به چشم بیاد.
    در مورد خودرو پارس هم ظاهر خوبی داره اما در هیچ معیاری حتی به گرد پای L90 هم نمیرسه!
    اصلا شرایط مساوی نیست واسه مقایسه!
    مثله اینه که mvm رو با بنز sls مقایسه کنید!
    lol

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. FPS

      ۴ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      مسابقه بین پژو پارس elx
      پژو ۲۰۶ تیپ ۵
      و رنو لوگان ( تندر ال ۹۰ )

      رنو ال ۹۰ به خاطر پهنای جاده از همه عقب تر شروع به حرکت میکنه ولی ببینید در دور اول چه اتفاقی می افته،
      خیلی جالب هست و مسابقه خوبی هست ، اگه ال ۹۰ دور ۳ رو ادامه می داد شاید یک دور کامل جلو می افتاد
      با تشکر از دوستان راننده و تهیه کننده این کلیپ

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. اشکان

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام

    من حرف آقا شاهین رو قبول دارم.ولی در مورد شتاب ال نود من احساس میکنم یه ذره مبالغه میکنی!!!!
    من دو روز پیش با یه ۴۰۵ کورس گذاشتم.دقیقا از سرعت ۲۵ کیلومتر تا ۱۴۰ کیلومتر گاز دادیم.دو ماشین دقیقا پا به پای هم اومدن!خیلی برام جالب بود.دقیقا از سرعت ۲۵ تا۱۴۰ دقیقا مساوی هم بودیم!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. حامد

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان
    نظرات شما رو خوندم ولی دوو سی یلو با حجم موتور ۱۵۰۰ سی سی ال نود رو تو شتاب جا میذاره!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. arash

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام مجدد من l90رو بعد یک هفته فروختم صندلی و سواریش بعد چند روز بسیار خسته کننده شد ،بجاش یک زانتیای مدل ۹۰ خریدم تازه فهمیدم که زانتیای قبلیم چه ماشین نازنینی بوده ،زانتیا رو هم فروختم یه مدته مزدا۳۲۳ خریدم فعلا که راضیم،نظر قبلی رو یکی ۲ روز بعد خرید l90نوشته بودم و خیلی پوزش میخوام که زود قضاوت کرده بودم.ولی صراحتا از ۴۰۵وپرشیا و سمند بهتره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. علی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (40 ديدگاه)

    قدرت موتور ال۹۰از ۲۰۶ وی۲۰ که پایین ترین ابشن اسدی هست کمتره ولی وی۸ با متور۱۶۰۰ سیسی طبق دفترچه راهنما وتست خودم ۵اسب بیشتره مصرف بنزینشم ۱.۵لیتر کمتره از نظر قیافه ۲۰۶ خیلی بهتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. FPS

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تندر ۹۰ ماشین بروز تر و جدید تری و موتور و ترمز و … پیشرفته تر هست
    ترمز بوش با abS+ebd 8، که خیلی جدیدتراز ۲۰۶ تیپ ۵
    شتاپ تیپ۵ (فقط) ۹.۶ هست که .۶ثانیه بهتراز ال ۹۰،
    توان ۱۰۷ (طبق دفترچه و سایت پژو) و گشتاور ۱۴۲

    ال ۹۰ با توان ۱۰۵ (در دور پایین تر)و گشتاور ۱۴۸(در دور پایین تر)،
    که قویتر هست و شتاب تو سرعت ۱۰۰ به بالا تو ال ۹۰ محسوس و بهتر از ۲۰۶ تیپ ۵ هست) و شتاب ر تا ۱۰۰ ال ۹۰ ۱۰.۲ هست،
    ۲۰۶ رانندگی اسپرت و خشک و ال ۹۰ نرم و خانوادگی
    و…
    ال ۹۰ سال ساخت ۲۰۰۴
    ۲۰۶، ۱۹۹۸

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. پژمان

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (4 ديدگاه)

      من ۲۰۶ تیپ ۵ دارم یک ال ۹۰ صفر ثبت نامی و یک هفته خریدم و حالم ازش بهم خورد ! ال ۹۰ تنها حسنی که داره جا دار بودنشه وگرنه جلوی تیپ ۵ واقعا سوسکه ! من بارها با ال ۹۰ کورس گذاشتم و راحت تو ۵ ثانیه ۲۰ متر ازش جلو افتادم و بعد از ۲۰ ثانیه تو آینه عقب نقطه اش کردم ! البته ۲۰۶ من کیت اسپرت موتور تیپ ۵ و که تو نمایندگیهای آپشن سفارشی ایران خودرو گیر میاد داره و شمعهای هم ایریدیوم هست ، کلا ۵۵۰ هزار تومن اسفند ۸۹ خرج برداشت ، شتاب ماشینم تقریبا ۸ ثانیه هستش و پا به پای آزرا ۲۰۰۸ شتاب میگیره و تا سرعت ۱۷۰ عقربه کیلومتر شمار بدون مکث میره ، با این ماشین حتی مزدا ۳ قدیمی را هم گرفتم
      درباره ال ۹۰ هم اگه کسی میخواد بگیرتش حتما باید چراغ عقب و لاستیکهاش و عوض کنه ، الان چراغهای شیکی اومده که ظاهر ماشین و دگرگون میکنه ، لاستیکهای فابریک کارخانه هم بدرد نمیخوره هم خیلی صدا ایجاد میکنن و هم چسبندگی خیلی ضعیفی دارن ، اگه لاستیک میشلن اصل گیرتون اومد بهترین انتخابه ، شیشه هاش و هم اگه دودی کنید ظاهر ماشین خیلی بهتر میشه و از اون حالت مونگولی در میاد ! ولی متاسفانه برای داخلش کار زیادی نمیشه انجام داد ، باید روکش صندل پفکی جنس خوب بندازین تا صندلیهاش تو مسیرهای طولانی قابل تحمل بشن ، همچنین با یک ضبط دی وی دی مونیتور دار میتونین یک مقدار حواستون و از داشبورد بسیار بی ریختش پرت کند !
      در کل تنها ایراد ۲۰۶ جای بسیار کم صندلی عقبش است و مشکل صندوق هم با SD حل شده و از نظر طراحی و فنی به جرات به اندازه یک دهه از ال ۹۰ جلو هستش ، ال ۹۰ خودرویی است که برای اروپای شرقی که فقیر و پر جمعیت هستن طراحی شده و متاسفانه ما ایرانیها که روزگاری بهترین و بروز ترین ماشینهای دنیا رو سوار میشدیم مجوریم ال ۹۰ بر ریخت و سوار بشیم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. حسین

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اگه میشه ال ۹۰ را با وی۸ مقایسه کنید. من میخوام ثبت نام کنم ولی مونده ام چیکار کنم. چیز که تو وی۸ اذیتم میکنه عرض خودرو است که نکنه صندلی های عقب برای ۳ نفر یه کم تنگ باشه. ال۹۰ هم فکر کنم یه کم از لحاظ ارتفاع تا سطح جاده بالاتر از وی۸ باشه و دید بهتری داشته باشه و کلا بیشتر حال بده! (مثلا فکر کنی تو ماشین شاسی بلند نشستی!!)
    الان هم فکر کنم قیمت ال۹۰ ۷.۵۰۰ و قیمت وی۸ ۷.۸۰۰ باشه.یعنی ال۹۰ حدود ۲.۳۰۰ گرون شد ولی وی۸ حدود ۵۰۰ تومان.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. FPS

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      حسین جان،
      به نظر من تیپ ۵ بگیر یا ال ۹۰ یا اکه دنبال شتاب نیستی ۲۰۶ تیپ ۶ اتومات با یکیدوسال کارکرد بگیر یا مگان ۱۶۰۰ کارکرده،

      v8 مورد تایید پژو نیست ،دقیقا همون تیپ ۵ رو فقط صندوق گذاشتن (از همینکارایی که باب شده،موتر پیکان رو میزازن رو پژو میشه آردی،چراغ سمند رو عوض میکنن میشه سورن و…) و اینکار تعادل ماشین در سر پیچها رو تحت تاثیر قرار می ده و همینطور آیرودینامیک و …تست تصادف نداره و….
      توش برای ۳ نفر عقب خیلی تنگ و برای مسافرت فقط ۴ نفر که عقبی ها باید قد کوتاه باشن والا کمر درد و پاادرد می گیرن

      ال ۹۰ بگیری واقعا شتابش ۰-۱۰۰ و ۱۰۰ به بالا بهت لذت میده و ترمزهاش و کنترل ماین قابل مقایسه و با وی ۸ نیست
      قیافش هم دیگه برای ما ایرانی ها جدید نیست و خیلی دوست داشتنی شده مخصوصا با لاستیک ۱۹۵ یا ۲۰۵ بدون خابوندن خیلی خوب میشه
      از نظر کیفیت (صدای داخل خودرو و انواع تستها ) همونطور که لینکش توی همین سایت هست ال ۹۰ کیفیت بهتری داره، تو ۴۶ ثانیه سرعتش به ۲۰۰ میرسه (هیچ ماشینی تا ۲۰۰ این شتاب ثانویه رو نداره*)

      روی لیفان ۶۲۰ هم میتونی فکر کنی،مارک نداره ولی از خیلی از ماشینهای ساخت ایران خیلی بهتره،
      امیدوارم کمکت کنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. FPS

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۰
        سوابق: (2 ديدگاه)

        منظورم هیچی ماشینی تا ۲۰۰۰cc این شتاب رو نداره البته تو ماشین های تولید و مونتاژ داخل

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. پژمان

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۰
        سوابق: (4 ديدگاه)

        ال ۹۰ و سرعت ۲۰۰ ! واقعا خنده داره !!!!!!! اگ ال ۹۰ ۲۰۰ تا بره من هم الویس پریسلی هستم !
        لیفان ۶۲۰ و یکی از دوستام یک ماهه خریده و خیلی راضیه ، در کل اگه بیشتر از ۳ نفر هستید اصلا به ۲۰۶ فکر نکنید ، ۲۰۶ فوق العاده است برای تو شهر و مسافرتهای دو نفره ، عقب ۲۰۶ فقط برای بچه های زیر ۱۵ سال مناسبه و آدمهای بزرگسال اصلا جا نمیشن !

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. ایمان

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۰
        سوابق: (2 ديدگاه)

        دوست جوان!
        کلا همون جور که مشخصات فنی و دیدگاه افراد فنی میگه
        رنو لوگان موتور قوی تری نسبت به تیپ ۵ داره و سرعت بالای ۱۰۰ خیلی سریعتر از اونه، فیلم هاش هم قبلا توسط ایرانی ها و خارجی ها گرفته شده، یه جستجویی کن تو یوتیوب ببین،
        تو شتاب ۰ تا ۱۰۰ هم “نصف یک ثانیه” ۲۰۶ بهتر به شرط اینکه سربالایی نباشه و…
        مطلب در این باره هم زیاد هست تو اینترنت خوبه یک نگاهی هم به اونا بندازی اطلاعات فنیت بالا میره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  8. امير حسين

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    من همشونو امتحان کردم
    پژو ۲۰۶ صندق دار فقط v8 خوبه، یعنی عالیه
    تندر ۹۰ فول پارس خودرو هم خوبه البته برای خانواده نه جوان
    چند ماهی هم هست که لیفان دارم که از همشون بهتره
    درسته چین زده قطعاتو ولی از ماشینای خودمون هم از نظر ایمنی و هم زیبایی و هم آبشن و هم مصرف بنزین خیلی کمش پرچمش بالاست
    لیفان ۵۲۰ دارم من. لیفان ۶۲۰ هم داره که دیکه اون محشره و رقیب نداره تو رنج قیمت خودش
    من با لیفان ۵۲۰ سرعت ۱۸۵ کیلومتر هم رفتم
    شتاب اولیه لیفان ۰ تا ۱۰۰ ۷ یا ۸ ثانیست نهایتش

    خلاصه بگم زیبا جادار مطمئن
    در ضمن لیفان هم برا خانواده خوبه هم ظاهر اسپرتش دل منو که برده
    سوالی بود در مورد لیفان من در خدمتم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. مسعود

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هرکی میخواد ماشین بخره بره سراغ ال۹۰ عالیه.من داشتم باهاش زندگی میکنی به مولا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. ایمان

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بزرگترین مشکل ال۹۰ ظاهر بسیار بد این خودرو هست که باعث می شه با این همه برتری نسبت به ۲۰۶،بازهم ۲۰۶ محبوبتر باشه !

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. سینا

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    اما حسین جان مدیر عامل پژو در نشست خصوصی که با شما در پاریس داشت شما رو توجیه کرد که V8 مورو تاییده شما چطور میگید مورد تایید نیست؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. سعید

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من خودم ال ۹۰ دارم فامیلمونم ۲۰۶ صندوقدار v8 داره اول که صدای دنده عوض کردن ۲۰۶ تو اتاق میاد ولی ال ۹۰ نه بعدش سیستم مرکزی ۲۰۶ اونا خراب شد به عبارتی بخار گرفت که هزینه برداشت بعدش تو مسافرت تهران دیسک صفحه خراب شد که رفتیم تهران سعادت اباد که بازش کردیم دیدیم که دیسکو صفحه نو نیست کار کرده بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. hooman

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)
    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. hooman

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مهمترین امتیاز ماشین ایمنیشه که ۲۰۶ بالاتر از تندره میتونید به لینک بالادرمورد تست جاده ای مراجعه کنید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. shahin

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    آقا اشکان مبالغه نبود
    اگه خواستی من کلیپ تست شتابگییری با ۱۰-۱۲ ماشین که همه از نظر قیمتی از L90 بیشتر است رو براتون میذارم
    شما در ایست کامل با این ماشین هایی که پایین ذکر میکنم بذارید اگه عقب موندید من حاضر به پرداخت باخت شرط شما هستم:D
    تو ایست کامل شروع به شتاب گیری کنید. سعی کنید حداقل take off رو داشته باشید و کمتر درجا بزنید.
    دنده را رو دور موتور ۶۵۰۰ تعویض کنید
    (رو ۶۷۰۰ cut off ماشین فعال میشه. دقت کنید دقیقا روی ۶۵۰۰ که حداکثر شتابگیری را داشته باشید.
    من بهتون قول میدم تا سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت برابر این ماشین ها برنده خواهید بود
    پژو ۴۰۵ – پژو پرشیا – سمند – ۲۰۶ – مزدا ۳۲۳ – پروتون gen2 – هیوندای i30 – هیوندای سوناتا (هم ۲۰۰۹ هم ۲۰۱۲ )- هیوندای کوپه – هیوندای ix35 – تویوتا کمری

    با این ماشینها اصلا شوخی نکنید:
    ماکسیما دنده ای – هیوندای جنسیس (هم کلاسیک هم کوپ) – هیوندای وراکروز یا همون ix55 – تویوتا آریون

    با این ماشینهای رقابت پایا پایی حتی جلوتر خواهید بود اما تا سرعت ۸۰کیلومتر در ساعت. بعد از ۸۰ عقب خواهید ماند
    هیوندای آزرا – زانتیا – مزدا ۳ – هیوندای آوانته

    –شاید بگید شرایط تست یا راننده ها متفاوت بودند
    ولی این تست ها چندین بار و با راننده های مختلف گرفته شده

    شما با شرایطی که گفتم شتابگیری رو انجام بدید
    اگه باختید با من
    😉

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. پژمان

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (4 ديدگاه)

      من با ۲۰۶ تیپ ۵ ال ۹۰ و قورت میدم ! ال ۹۰ بعد از سرعت ۱۱۰ میمیره در حالی که تیپ ۵ مدل ۱۳۸۳ من تو سرعت ۱۶۰ شتابش کم میشه ، هر جا هم خواستید میام تست میدم !

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  16. اشکان

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام

    آقا شاهین من خودم از سال ۸۷ ال نود سوارم!ماشین فوق العاده نرمی هستش و ایمنی بالایی داره.مصرفش پایینه.اصلا خراب نمیشه.همه اینا رو خودم متوجه شدم.ولی در مورد شتاب شما داری مبالغه میکنی!در ضمن ماکزیموم گشتاور تندر ۹۰ تو دور ۳۷۵۰ هست که طبق نظر کارشناسان اگه در دور ۱۵۰۰ تا بالاتر از ۳۷۵۰ دنده عوض کنی ماشین شتاب ماکزیموم خودشو نشون میده.یعنی تو دور ۵۲۵۰ باید دنده عوض بشه نه تو دور ۶۵۰۰!من خودم با یه پژو ۴۰۵ کورس گذاشتم که هیچکدوم موفق نشدیم از هم جلو بزنیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. mohamad

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ال ۹۰ داشتم بهتر ۵ سال بعد راجبش حرف بزنیم هر ماشین مدل بالایی خوبه از نظر من ال ۹۰ قیافش شبیه هلکوپتره عقبش شبیه وانت و از همه مهمتر خانما نمیپسندن
    ماشین تو این قیمتا فقط sdتیپ ۸

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. saba

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من ال ۹۰ صفر خریدم به ۲۴ ساعت نگدشت که زدمش به گارد ریل اتوبان ساری به گرگان با سرعت۱۰۰ کیلومتر در ساعت کنترلش کردم ولی عقب ماشین سمت راننده رو گرفت.سمت راننده سه جاش رنگ میخوره.به نظرتون بفروشمش زیر قیمت یه صفر دیگه بگیرم یا نه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. جعفر علی

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (256 ديدگاه)

      ببین جناب شما اگر ماشین نو می خواهی به من زنگ بزن من یک کلکسیونر هستم می توان از فرانسه برایتان یک ۵۰۵ ۲۰۱۳ را برایتان بیاورم قیمت ان هم ۱۶ میلیون ایران است با همان گمرکی اش با این شماره تماس بگیر ۰۲۱۶۵۵۵۸۳۶۰

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. احمد

    ۲ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تاریخچه ایران خودرو! و سایپا!!
    تیبا= پراید + ریو
    انواع ۴۰۵,glx,slx,gl,gli,rd,rd saal,..= همون ۴۰۵ دهه ۸۰
    پرشیا = ۴۰۵ بزک شده
    سمند = ۴۰۵+ هرچی از هر جایی
    ۲۰۶ صندوقدار = ۲۰۶ + صندوق
    رانا = رنو تندر ۹۰ و ۲۰۶ صندوق دار
    دنا= دوباره سمند دستکاری شده
    پراید ۱۳۳ و ۱۴۱ و …= پراید قدیمی

    ماشالله خوب ماشین درست می کنن، همه ایمن ، کم مصرف، کم استهلاک

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. کاوه

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یدونهL90اسپرت دارم خیلی باهاش حال میکنم واقعابا شتابش ۲۰۶ تیپ۵ میخوره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. REZA

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در پاسخ به حامد جان باید بگویم که احتمالا” دووی شما با موتور جت ۱۵۰۰CC کار مینماید ویا شاید هم ال ۹۰ مذکور احتمالا” دنده خود را از ۱ به ۲ تعویض ننموده و جنابعالی در دنده ۵ حضور داشته اید-قوطی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. CAPRICORN

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امسال تو جاده بروجرد سر یه پیچ یه ماکسیما با سرعت ۱۸۸ کیلومتر از پشت سر کوبید به ماشین۲۰۶ V8 من که سرعتم حدود ۶۰ بود. ضربه ماکسیما به حدی شدید بود که ماشین من به جلو و چپ پرتاب شد و افتادم تو شونه خاکی وماشین چپ و راست شد تا بالاخره در ۳۰۰ متری ماشین رو نگه داشتم. گلگیر سمت چپ وسپر و درب صندوق له شد. الان ماشین توی صافکاریه. همه صافکارها با دیدن ماشین فکردند کامیون یا خاور بهش زده. جالبه بدونین که به در های عقب و اتاق و شیشه ها و اکسل ماشین من کوچکترین آسیبی نرسیده وخدا راشکر خون از دماغ ۴ سر نشین ما نیومد وبا همین ماشین تا گرگان اومدیم. ماکسیما که چرخیده بود و با در عقب به ما کوبیده بود وسطش مثل پرانتز رفت تو. شیشه های بغل و عقب خورد شد و سرنشین عقب با سر پر خون تا آستانه ضربه مغزی رفت اما خوشبختانه ۶-۷ تا بخیه خورد و زنده موند و بعد هم با جرثقیل بردنش. خلاصه صافکارها گفتند بین ماشینهای متوسط محکمترین ماشینها ۲۰۶ و دوو سیلو هستند به دلیل کلاف فولادی دوبل زیر ماشین و خیلی هم از سختی صافکاری این دو ماشین شاکی بودند. من الان مفهوم ایمنی ۴ ستاره ۲۰۶ در سایت euroncap.com رو فهمیدم و حتی حس کردم.گول ظاهر گنده و ارتفاع ال۹۰ و حرف مردم غیر متخصص رو نخورید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. احمد

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      عزیزم،تصادف ازپشت و جلو متفاوت هست و اگه شما با همون سرعت از پشت میزدی به ماکزیما واقعا چیزی از ماشینت باقینموند(واقعا هیچی)، ال ۹۰ هم همینطور،

      نه تنها خواص طراحی جلو عقب خودرو فرق دارهبلکه ماهیت فیزیکی این ۲ تصادف هم متفاوت هست

      اتفاقا دیروز ۲۰۶ به پشت ماشینمن که تندر هست زد با سرعت شاید ۶۰ تا، ماشین من حتی از نطر قیافه هم فرقی نکرد ولی ۲۰۶ تا نصف کاپوتش خم شد.

      امنیت ۲۰۶ بالاتر از تندر هست ،امتیاز ۲۰۶ اول ۴ ستاره و تندر آخر ۳ ستاره، و البته ۲۰۶ تستش قدیمی هست سال ۹۸،مثلا تست عابر پیاده و… نداره،
      ولی درکل ۲ تا ۳ امتیاز بالاتر از ال ۹۰ هست

      اینا رو گفتم که خیلی مواظب باشی،تصادف پشت و عقب با هم فرق داره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. م

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سیلو محکمه؟؟!!! هه هه
      کافیه به بدنه سیلو با چنتا ضربه کوچیک انگشت بزنی بفهمی چقدر نازک بدنش
      باز تویوتا کرونا رو بگی یه چیزی بعد ۲۰ سال از عمرشون شق رق به نظر میرسن و مثل سمندو ماشینای داخل لگن نمیشن و وا نمیره ظاهرشون

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  23. فرهاد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام من۲۰۶ وی ۸ دارم واقعا از همه نظر از ال ۹۰ بهتر ولی احساس میکنم یه جو سازی وتبلیغاتی بین مردم عادی وغیره متخصص شده که انها هم بدون اگاهی ال ۹۰ میخرند والبته نبودن تنوع و بسته بودن انتخاب هم هست وبنظر من وخیلی از افراد صاحب نظر متخصص ال نود استحقاق اینهمه استقبال را نداشت با تشکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. فرهاد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ال نود فقط با پیکان و پراید قابل مقایسه است

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. محمد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیچکدام از دوستان در مورد ماشینهای آشغالی که قیمت خون پدرشون رو میگیرن دعوا نکنید همش آشغاله بابا تو بازار آزاد چابهار ماشین گیر میاد …….دیگه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. hooman

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان خودتون گول نزنید اونهای که میگین ۲۰۶ بهتر بخاطر شکل ظاهر فقط میگین ۲۰۶ حتی در مدلهای قبلی ایربگ هم نداشت و فقط بخاطر اینکه جلوی تولیدش گرفته نشه ایربگ براش گذاشتن و ایربگش هم از نسلهای اولیه است که با تاخیر باز میشه با عرض معذرت ۹۰% دوستان طرفدار ۲۰۶ بخاطر حرف خانم ها ۲۰۶ میگن خوبه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. hooman

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در ضمن من عکسهای از تصادف L90 با یک ۴۰۵ که با سرعت ۱۸۰ کیلومتر به L90 زده دارم هیچ کس دماغش هم تو L90 خون نیومد و تصادف ۲۰۶ v8 هم با ۴۰۵ دارم سرعت ۴۰۵ فقط ۱۱۰ کیلومتر بوده ۲نفر از سر نشینهای ۲۰۶ آسیب شدیدی دیدند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. mehran

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    راجع به استحکام ۲۰۶ دوستان درست میگن. من خودم ندارم ولی پسر عموم که یه گاراژ بزرگ صافکاری و…داره موضوع محکم بودن دوو سیلو و ۲۰۶ رو تایید کرد و گفت که نسبت به ماشینهای امروزی درحکم لادا و BMW 2002 قدیم در مقایسه با ماشینهای اون زمانه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. حکیم

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    علت اینکه بعضی مردم عادی فکر میکنن تندر استحکام داره از لحاظ روانی به دلیل شکل ۴گوش و ارتفاعشه. مبحث مقاومت ضربه در خودرو اصلا ربطی به گنده بودن و شکل و حتی صرفا ضخامت بدنه نداره بلکه با اصول دقیق طراحی مرتبطه. میشه ماشینی ساخت که ظریف و زیبا باشه ولی در آزمون تصادف از یک ماشین سنگین و بزرگ ایمن تر باشه. درسته که لادای روسی و بی ام و ۲۰۰۲ که دوستمون اشاره کرده بدنه های آهنی خیلی ضخیمی داشتند ومحکم بودند اما اولا اقتصادی نبودند وثانیا در صورت تصادف از زوایای خاص ویا کمی شدیدتر تبدیل به قفسهای آهنی مرگباری میشدند درست مثل ماشینهای آمریکایی قدیمی. در طراحی خودروهایی مثل ۲۰۶ از تکنیک طراحی و چیدمان مهندسی خاصی استفاده شده که به جز محکم بودن کلاف دوبل آن، مساله جذب و استهلاک انرژی حاصل از برخورد هم نقش به سزایی داشته. همین موضوع باعث کسب ۴ ستاره ایمنی و دریافت استاندارد Euro4 شده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. اشکان

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام

    تست تصادف پژو ۲۰۶ رو اگه با دقت نگاه کنید میبینید که نمره بچه child براش در نظر نگرفته اند اون هم به دلیل اینکه این اساسا یه ماشین دو نفره است.اگه چهار نفر توش سوار میکردند شک نکنید ایمنیش کمتر از سه ستاره میشد.در این موضوع هم شک نداشته باشین که ایمنی ال نود از ۲۰۶ بالاتره.ال نود ۳۸۰۰ تا خال جوش داره و قطعات شاسی و بدنش همش تکه تکه با خال جوش میچسبن به هم.در صورتی که ۲۰۶ اکثر قطعات شاسی و بدنش یه سره هست و تعداد خال جوش خیلی کمتری نسبت به ال نود داره.من خودم با ال نودم با سرعت ۹۰ تا زدم پشت یه پراید که ساکن بود.پراید تمام صنوقش جمع شد و حتی شاسیش هم آسیب دید ولی ماشین من هیچیش نشد.حتی سپرش هم شل نشد.حاضرم دوستان با همین سرعت با ۲۰۶ بزنن به پشت یه پراید تا بهشون ثابت بشه که ماشینشون تا وصط کاپوت جمع میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا