کادیلاک

قدرت‌نمایی کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ در آفرود

کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ یکی از آخرین خودروهایی است که در زمینه آفرود به ذهن می‌رسد. مجریان کانال TFLoffroad اخیراً به این شاسی‌بلند بزرگ دسترسی داشته‌اند و به دنبال فهمیدن این بوده‌اند که اسکالید جدید در زمین‌های خارج از جاده چه عملکردی خواهد داشت.

این اسکالید که مشاهده می‌کنید قیمت ۱۰۲ هزار دلاری داشته اما فاقد پکیج تریلر هوی دیوتی ۶۰۰ دلاری است پکیجی که شامل جعبه انتقال دو سرعته می‌باشد. اگرچه خبری از دنده‌سنگین نیست اما یک حالت تراین وجود دارد که به نوعی شبیه‌ساز دنده‌سنگین می‌باشد و این کار را با استفاده از ترمزها برای کنترل سرعت خودرو انجام می‌دهد. سیستم تعلیق بادی نیز به راننده اجازه خواهد داد ارتفاع خودرو را کمی بالاتر ببرد. خودروی موردبحث از لاستیک‌های چهارفصل بریجستون که البته برای آفرود کردن خیلی ایده آل نیستند استفاده کرده است.

کادیلاک موردبحث به پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری با قدرت ۴۲۰ اسب بخار و گشتاور ۶۲۳ نیوتون متر مجهز بوده و یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نیز نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. البته باید گفت اسکالید ۲۰۲۱ به‌صورت استاندارد خودرویی دیفرانسیل عقب است. شاسی‌بلند بزرگ و لوکس کادیلاک همچنین با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربودیزل جدید نیز در دسترس می‌باشد پیشرانه‌ای که قدرت ۲۷۷ اسبی و گشتاور ۶۲۳ نیوتون متری دارد.

اما برسیم به آفرود اسکالید که در عبور از شیبی تند شروع راحتی را تجربه می‌کند. پس از هرزگردی چرخ جلوی سمت راننده، قدرت تولیدی به چرخ های عقب منتقل شده و کادیلاک از مانع کوچک عبور می‌کند.

چالش بعدی عبور از دو صخره عمیق‌تر است. سیستم دوربین کادیلاک اینجا بسیار به کار می‌آید. این سیستم از صفحه‌نمایش اصلی برای ارائه چندین زاویه گوناگون از محیط بیرونی خودرو استفاده می‌کند.

برای خودرویی که تأکید بیشتر روی لوکس بودن نسبت به قابلیت‌های آفرود دارد، اسکالید ۲۰۲۱ کاملاً خوب عمل کرده است. احتمالاً مالکان اسکالید هرگز به چنین مکان‌هایی نخواهند رفت اما خب دیدن توانایی‌های آفرود آن همیشه هیجان‌انگیز است.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. Hadi

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    محشره 👌
    تو هر زمینه ای……

    موافقم ۴۸
    مخالفم ۲
    1. پارسا عشق ماشین 3 ای بابا اکانتم فراموش میشه هی

      ۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (193 ديدگاه)

      وای چه نرمه

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱
    2. ADAK

      ۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (991 ديدگاه)

      موافقم ولله
      فقط حیف اون نمای جلو که با این چراغ جلوهای کوچولوی مزخرف عوضش کردن و ابهت ماشین رو گرفتن
      آخه این غول بیابونی این چراغا…
      اونم با این فرم
      هامر جدید هم چراغاش کوچیک شده اما با کلیات جلو پنجره همخوانی داره

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
  2. زیزیگولو

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1388 ديدگاه)

    همیشه یه رقابت نزدیکو شونه به شونه بین کمپانیای خودرو سازی آمریکایی در جریان بوده، یه رقابت واقعی تو سطح بالایی از دانش خودروسازی جوری که فقط جزئیات خیلی ریز هستن که تفاوتا رو بین ماشینای آمریکایی ایجاد کردن ….. یه چیز مهم در مورد ماشینای آمریکایی کاربردی بودنشون تو کلاس خودشون هستش که واقعاً هم کاربردیو با کیفیت هستن و علیرغم کاربردی بودنو با کیفت بودنشون قیمتای معقولیم دارنو هیچوقت مثل ماشینای اسپرتو سوپر اسپرت اروپایی قیمتای میلیون دلاری ندارن

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. Audi s8

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (136 ديدگاه)

    چرا
    مگه چه چیز بدی داره رانندگی خودکار داره قابلیت آفرود سیستم صوتی akg

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۱
  4. MERCEDES_BENZ_EQ

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1220 ديدگاه)

    باید هم همچین چیزی بود آمریکایی یعنی عالی از هر نظر

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۱
  5. مهدی

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (385 ديدگاه)

    آفرودش خوبه ولی زیاد نباید بیاریش تو کوه و کمر بیشتر شهریو لوکسه بعدشم هزینهاشم اگه خراب بشه زیاده

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
  6. Elmiraj

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1873 ديدگاه)

    من باشم این زیبا رو را آفرود نمی‌برم…
    .
    .

    لوکس ، جادار ، قدرتمند ، مجهز به دنده سنگین ، زوایای حمله و فرار مناسب ، قیمت نه‌چندان زیاد و تکنولوژی های فراوان…همه و همه ویژگی هایی هست‌ که یوکان AT4 یکجا داره….
    به علاوه یه دنیا ابهت…

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۱
  7. میثم

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    در کل این کلاس بیشتر کروزر هستن تا آفرودر
    مناسب سفرهای طولانی در هر نو جاده ای و هر نوع آب و هوایی
    خیلی راحت و جادار و ایمن با ابعاد مناسب سفرهای طولانی مدت بدون ایجاد خستگی
    موتورهای قدرتمند با مصرف سوخت مناسب و دوام بالا
    حالا اگه در این سفرها مسیرهای خاکی ناهموار نه چندان سختی هم بود خیلی خوب پاسخگوست
    من عاشق کمک فنرهای مغناطیسیم ولی پرخرجن

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  8. زیزیگولو

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1388 ديدگاه)

    پدال واسه چی بعضی کامنت من میره تو صف انتظار واسه تاید((خیلی کم و انگشت شمار)) ؟؟؟

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
    1. میثم

      ۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1038 ديدگاه)

      برای هممون اینطور میشه چون بعضی کامنتها دارای کلماتی هستن که بنا به تعریف سایت حساسیت زیادی دارن و باید بررسی بشه و بعد از تایید مدیر منتشر میشن

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  9. Mf1

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    همون مدل های قدیمیش قشنگ تر بودن

    موافقم ۳
    مخالفم ۷
  10. محمد

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (558 ديدگاه)

    یک پکیچ کامل در همه زمینه ها

    موافقم ۰
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا