کادیلاک

آیندهٔ نامعلوم پیشرانهٔ بلک‌وینگ کادیلاک

سدان اسپرت کادیلاک CT6-V عمر چندان درازی نخواهد داشت و به نظر می‌رسد پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 توئین توربوی جدید این شرکت یعنی بلک‌وینگ هم سرنوشت مشابهی داشته باشد زیرا به گفتهٔ موتورترند، این موتور به دلیل کاهش هزینه‌ها تقریباً بلااستفاده شده و درنتیجه احتمالاً با CT6-V کنار خواهد رفت. البته این چیزی نبود که جنرال موتورز در ابتدا در ذهن داشته باشد. طبق گفتهٔ این نشریه، قرار بود هردو مدل جدید کادیلاک CT5 و XT6 روی پلت‌فرم اُمگا ساخته شوند یعنی همان پلت‌فرمی که در سدان پرچم‌دار CT6 بکار رفته است.

این امر باعث می‌شد نصب پیشرانهٔ بلک‌وینگ در این مدل‌ها امکان‌پذیر باشد اما متأسفانه جنرال موتورز با کاهش فروش مواجه شد و تصمیم به کاهش هزینه‌ها گرفت. به همین دلیل، CT5 به پلت‌فرم آلفا منتقل شد و XT6 هم روی پلت‌فرم C1XX شکل گرفت که در بیوک انکلیو، شورلت بلیزر و جی‌ام‌سی آکادیا هم مورداستفاده قرار گرفته است. به خاطر این تصمیم و تغییر پلت‌فرم، این مدل‌های جدید نمی‌توانند از موتور بلک‌وینگ استفاده کنند.

اما متأسفانه خبرهای بد به اینجا ختم نمی‌شود زیرا موتورترند همچنین گزارش داده است که بلک‌وینگ زیر کاپوت نسل آیندهٔ اسکالید هم قرار نخواهد گرفت. این موضوع هم به خاطر کاهش هزینه‌ها است و این یعنی اس‌یووی پرچم‌دار کادیلاک باید همچنان از همان موتور V8 پوشراد سنتی جنرال موتورز استفاده کند؛ بنابراین احتمالاً در سینهٔ اسکالید جدید همچنان همان موتور ۶.۲ لیتری V8 فعلی قرار خواهد گرفت. اگر این گزارش‌ها حقیقت داشته باشند واقعاً ناامیدکننده است اما مرگ موتور بلک‌وینگ به معنای این نیست که در آینده شاهد هیچ کادیلاک عملکرد بالایی نخواهیم بود زیرا این شرکت ساخت جانشین مدل‌های ATS-V و CTS-V را تأیید کرده و شایعاتی هم به ساخت اسکالید V با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با قدرتی در حدود ۶۵۰ اسب بخار اشاره داشته‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. یانکی

    ۱۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    امکان نداره مگه میشه این همه هزینه و تلاش که منجر به بوجود اومدن یه انجین بسیار پیشرفته و عملکردی شده به همین راحتی بره کنار.راستی تو یوتیوب یه فیلم از ct6v اومده عجب صدای توپی داره.ct5vبلکوینگ وct4v بلک وینگ از همین موتور استفاده میکنن.چونکه صداشون با ct6v یکیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    GM با چندین زیرمجموعه و سرمایه زیادی که داره نمی تونه یک انجین کارآمد و سطح بالا رو حفظ کنه ؟؟؟؟ شما که دیگه تحریم نیستین و نباید نگران هزینه ها باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بی نام

    ۱۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    هدر دادن سرمایه به معنای واقعی کلمه. این ماریا بارا چی داره که سهامدارای جی ام با این همه اشتباهاتش کنار میان؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهراد

    ۱۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (761 ديدگاه)

    من بجای GM بودم مری بارا رو میدادم خروس قندی میگرفتم
    اصلا چه توجیهی داره یه خانم مدیر عامل کمپانی خودروسازی باشه ؟؟ اونم نه هر کمپانی ای بلکه جنرال موتورز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مانی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اینهمه هزینه کنی‌ موتور توسعه بدی بعد بذاری کنار؟؟؟!!!
    نکنه مدیران ما تو جی ام نفوذ کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. نوید جهرمی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    این انجین رو با سود دلال حساب کنید بندازید به ما. خریداریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا