دوئل کرایسلر 300 و فورد تاروس

همچنان در گروه‌های ابتدایی دور چهارم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال هستیم و امروز نوبت به گروه سدان‌های بزرگ رسیده است. در دوئل قبلی این گروه، رقابت بین بیوک لاکراس و کیا کادنزا برگزار شد که مجموعاً در هردو نظرسنجی تعداد 1931 رأی به ثبت رسیده است. در نظرسنجی سایت در این دوئل، لاکراس با اختلاف نسبتاً زیادی جلوتر است اما در نظرسنجی کانال تلگرام تا لحظهٔ نگارش این مطلب آراء دو خودرو دقیقاً برابر هستند. بااین‌حال با جمع بستن آراء دو نظرسنجی مشخص شد که لاکراس با کسب 1112 رأی یا 57 درصد از کل آراء، پیروز این دوئل لقب می‌گیرد درحالی‌که کادنزا موفق به کسب 819 رأی شده است و حالا امروز در سومین دوئل گروه سدان‌های بزرگ، کرایسلر 300 به مصاف فورد تاروس رفته است.

بیوک لاکراس

کیا کادنزا

هیوندای آزرا

رنو لتیتود

بیوک لاکراس

؟

نیسان ماکسیما

سیتروئن C6

کرایسلر 300

فورد تاروس

نیسان ماکسیما

؟

تویوتا آوالون

شورلت ایمپالا

دوج چارجر

شورلت SS

؟

؟

کرایسلر 300

تاریخچهٔ استفاده از نام 300 توسط کرایسلر طولانی و پرفرازونشیب است. این شرکت آمریکایی برای اولین بار در سال 1955 از این نام استفاده نمود که تا سال 1971 بر روی خودروهای مختلفی قرار گرفت. سپس نام 300 برای چندین سال به فراموشی سپرده شد تا اینکه در سال 1998 کرایسلر با معرفی سدان لوکس بزرگی بنام 300M این نام را بار دیگر زنده نمود. تولید 300M در سال 2004 به پایان رسید و سپس یک سال بعد جایگزین این خودرو با نام 300C معرفی شد. این خودرو استایل و ظاهری جعبه‌ای شکل داشته و از این لحاظ کاملاً با 300M متفاوت بود. نسل اول 300C روی پلت‌فرم LX کرایسلر ساخته شده که با مرسدس بنز E کلاس W211، دوج چارجر، دوج چلنجر و دوج مگنوم مشترک بود. این نسل از 300 در نسخهٔ استیشن هم تولید شد که اشتراکات و شباهت‌های زیادی با دوج مگنوم داشت؛ اما این سدان بزرگ لوکس آمریکایی هم‌اکنون در نسل دوم خود قرار دارد که در سال 2011 معرفی شد. نسل دوم این ماشین نیز همچنان از همان پلت‌فرم LX استفاده می‌کند و در طراحی نیز کاملاً دنباله‌روی نسل قبلی خود است؛ اما در این نسل نسخهٔ استیشن کنار رفته و 300 تنها به‌صورت سدان عرضه می‌گردد. همچنین پس از شکل‌گیری اتحاد فیات-کرایسلر، این خودرو با نام و برند لانچیا تِما در اروپا هم عرضه می‌شود. برای کرایسلر 300 چهار پیشرانهٔ مختلف قابل انتخاب است که شامل یک نمونهٔ V6 توربودیزل (این موتور فقط در بازار اروپا ارائه می‌شود)، یک واحد V6 بنزینی و دو موتور V8 همی می‌شود. قوی‌ترین پیشرانهٔ این جمع، موتور 6.4 لیتری V8 همی است که 470 اسب بخار قدرت داشته و در مدل SRT-8 ارائه می‌گردد ولی ما برای این دوئل مدل 300S را انتخاب کرده‌ایم که از موتور 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی با 300 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این نیرو در حالت استاندارد به چرخ‌های عقب منتقل می‌گردد اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد.

فورد تاروس

تاروس برای نخستین بار در سال 1985 به‌عنوان یک سدان متوسط و برای جایگزینی با سدان LTD معرفی شد. این خودرو تا سال 2007 در چهار نسل و در دو نسخهٔ سدان و استیشن به تولید رسید اما با توجه به اینکه در سال 2006 مدل فیوژن به‌عنوان یک سدان متوسط به سبد محصولات فورد اضافه شده بود، تاروس از نسل پنجم که در سال 2007 معرفی شد، به یک کلاس بالاتر رفته و به سدانی فول سایز تبدیل شد. این نسل تنها به مدت دو سال به تولید رسید تا اینکه سرانجام در سال 2009 نوبت به معرفی نسل کنونی یا ششم تاروس رسید. این خودرو که سدان پرچم‌دار فورد محسوب می‌شود، روی پلت‌فرم D3 این شرکت ساخته شده یعنی پلت‌فرمی که در خودروهای فراوانی از گروه فورد مثل فورد فلکس، لینکلن MKT، فورد اکسپلورر و لینکلن MKZ بکار رفته است؛ اما از نسل پنجم به بعد، تاروس فقط به‌صورت سدان تولید می‌شود و خبری از نسخهٔ استیشن نیست. نسل هفتم این سدان بزرگ نیز در نمایشگاه شانگهای 2015 رونمایی شد اما این نسل فعلاً فقط در بازار چین عرضه می‌گردد و در بازار ایالات‌متحده هنوز نسل قبلی ارائه می‌شود. البته انتظار می‌رود به‌زودی نسل هفتم تاروس در بازار ایالات‌متحده هم عرضه گردد. البته نسل ششم تاروس نیز برای مدل 2013 مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار گرفت تا همچنان توانایی رقابت آن حفظ گردد. این نسل از تاروس با پیشرانه‌های مختلفی عرضه می‌گردد که برخلاف کرایسلر 300 در بین آن‌ها موتور چهار سیلندر هم وجود دارد اما خبری از پیشرانهٔ V8 نیست. قوی‌ترین موتور این خودرو یک واحد 3.5 لیتری V6 اکوبوست است که 365 اسب بخار قدرت داشته و در مدل اسپرت SHO ارائه می‌شود. ولی ما برای این دوئل جهت هماهنگی با رقیب، موتور 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی تاروس را انتخاب کرده‌ایم که 290 اسب بخار قدرت و 345 نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما این خودرو برخلاف کرایسلر 300، سدانی دیفرانسیل جلو است که البته برای آن‌هم امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک وجود دارد.

 

مشخصات فنی

کرایسلر 300

فورد تاروس

پیشرانه 3.6 لیتری V6 3.5 لیتری V6
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت 300 اسب بخار 290 اسب بخار
گشتاور 360 نیوتن متر 345 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب جلو
شتاب صفرتاصد 6.3 ثانیه 6.5 ثانیه
مسافت 400 متر 15 ثانیه 15.1 ثانیه
حداکثر سرعت 250 کیلومتر/ساعت 240 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 10.2 لیتر (ترکیبی) 11.2 لیتر (ترکیبی)
وزن 1855 کیلوگرم 1800 کیلوگرم
طول 5.04 متر 5.15 متر
فاصلهٔ محوری 3.05 متر 2.87 متر
حجم صندوق بار 453 لیتر 566 لیتر
قیمت پایه 33,435 دلار 28,220 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

37 دیدگاه

  1. (ali(chevy nova
    سوابق: (5052 دیدگاه) ,

    عجب رقابتى اى ول
    رقابت فورد و کرایسلر
    مثل سنوات گذشته راى نمىدم اما بنظرم کراىسلر بهتره

    پاسخ
    1. سامان اذری
      سوابق: (2742 دیدگاه) ,

      علی داش هر دو شون رو تقریبا هر روز تو خیابون میبینم
      کرایسلر خیلی قیافه خاص تری و با ابهت تری داره

      پاسخ
      1. فقط انگلستان
        سوابق: (766 دیدگاه) ,

        سامان آذری جان امروز یکی از کامنت های چند روز قبل تو رو خوندم که نوشته بودی کم کم داری میری آمریکا
        خواستم بهت بگم که من قبلا بیشتر به اروپا علاقه داشتم ولی پس از یه تحقیق گسترده به این نتیجه رسیدم که آمریکا بهترین گزینه برای مهاجرته این آمریکای لامصب انواع طبیعت های زیبا رو داره یعنی تنوع خیلی بالایی داره از پرباران ترین و پربرف ترین مناطق دنیا بگیر تا میرسه به بلندترین آبشارها و زیباترین و بزرگترین جنگل ها و … اگه تنوع بالا می خوای هیچ کجا به پای آمریکا نمی رسه
        شرایط پیدا کردن شغل هم خیلی راحت تر از اروپاست و درامدش بیشتر از کشورهای اروپاییه بجز چند مورد انگشت شمار
        شرایط زیادی برای انتخاب یه کشور برای مهاجرت دخیله مثلا برای تو که در یه شهر بزرگ مثل تبریز زندگی کردی به نظرم باید به جایی بری که شهر های بزرگی داره مطمئنا اگه به اروپا بری پس یه مدت یکم دل زده می شی چون بالای نود ونه درصد شهرهاش خیلی کوچیکه و حالت روستا داره و کسی که به جای شلوغ و بزرگ عادت داره زیاد دلچسب نیست و …
        خلاصه کلام بهت بگم که بهترین کشور ممکن رو برای رفتن انتخاب کردی امیدوارم تو و هرکسی که از اینجا می ره و خودشو نجات میده بتونه اونجا زندگی سالم و سعادتمندانه و رضایت بخشی داشته باشه انشا الله من هم چند سال دیگه میرم
        کلام آخر هم اینکه برو زندگی کن.

        پاسخ
        1. سامان اذری
          سوابق: (2742 دیدگاه) ,

          فدات داداش اره
          کانادا و امریکا برا محاجرت بهترین جای ممکن هستند
          مخصوصا اینکه به هیچ عوان مثل اروپایی ها نژاد پرست نیستند
          مخصوصا تو این وضع که کشور های جنگ زده مثل سوریه عراق و…. ریختن ارو پا رو به گند کشیدن
          به قول یکی از دوستام که میگه اگه یه روزی تو خبر ها شنیدید که تو اروگا پناه جو هارو شکار میکنند اصلا تعجب نکنید
          ولی یه چیزی هم هست که بعد ترامپ شرایط خیلی عوض شده و رفتن به امریکا تقریبا محاله
          یکی دو روش هست که اونم زمان بر هست
          فقط ازدواج اسون ترین راهه الان سه چهار تا از دوستام تو امریکا هستند و امیدم اول به خدا بعد اونا هستند
          وضعیت روحیم خیلی خرابه
          به شدت افسرده شدم طوری که شب تاصبح بیدارم و دارم راک متال گوش میکنم
          حالا ببینیم چی میشه

        2. فقط انگلستان
          سوابق: (766 دیدگاه) ,

          با توکل به خدا هر جوری که شده باید رفت.

        3. amirhossein
          سوابق: (55 دیدگاه) ,

          جالبه که میگین اروپا رو به گند کشیدن ! از هر ۱۰۰۰ نفری از خاورمیانه به اروپا رفتن ۹۹۹ نفر آدمای معمولی و بدشانس بودن که از جنگ و بدبختی فرار کردن و سامان آذری هیچ برتری نسبت بهشون نداره!!! چرا میگی اروپا رو به گند کشیدن؟ شما چه سرمایه ی بزرگی میخوای با خودت به اروپا ببری؟ فکر بزرگ داری یا ثروت هنگفت؟

        4. (ali(chevy nova
          سوابق: (5052 دیدگاه) ,

          خوش بحالت داش سامان
          چى مىشد تو همه ى شهرهاى کشورمون این جور ماشىنها رو مىدىدىم

      2. amin
        سوابق: (1052 دیدگاه) ,

        آقا سامان راه آمریکا بسته است اما موسسه *** میتونه براتون ویزای کانادا بگیره و خیلی قوی هستش در این زمینه،چندتا از دوستان و آشنایان من از همین طریق رفته اند

        پاسخ
    2. PaRHaM
      سوابق: (717 دیدگاه) ,

      واقعا طراحی کرایسلر ۳۰۰ رو دوس دارم❤??
      جفتشون هم عالی ان?

      پاسخ
    3. سامان اذری
      سوابق: (2742 دیدگاه) ,

      اقای
      Amirhossein
      اره به گند کشیدند
      من نمیگم.فقط کافیه از کسانی که اونجا هستند بپرسی بهت میگن جریان از چه قراره هیچ وقت ندونسته حرف نزن
      همونهایی که میگی یه ادم معمولی اند سوار کامیون میشن و میرن مردم بی گناه رو زیر میگیرند یا یه اسلحه میگیرن دستشون یا یه بمب میبندن به کمرشون بعد میرن مترو و فرکدگاه مردم رو میکشن به خاطر چی ؟؟؟ به خاطر وعده بهشت و حوری …
      حداقلش اینه من جوش ارگون و co2 مدرک بین المللی دارم دوره غواصی و جوش زیر اب میگذرونم هر جا برم به اون کشور منفعتی نداشته باشم ضرری هم ندارم

      پاسخ
      1. Hosein
        سوابق: (296 دیدگاه) ,

        یخورده انصاف و وجدانم چیز خوبیه.اینا خودشون از دست داعشی که همین آمریکا و اروپا بوجودشون آوردن فرارین فک نکن الان رو شما یه حساب دیگه وا میکنن این جوری بخوای خوب و بد و باهم قاطی کنی به خود تو هم به همون چشم پناهنده نگاه میکنن.هر کی مختاره هرکار ی عشقش میکشه انجام بده ولی ظالم و مظلوم و یکی نکنید

        پاسخ
      2. Amirhossein
        سوابق: (55 دیدگاه) ,

        آقای
        سامان آذری
        چه کسی به شما اجازه داده گناه 100 نفر رو به پای 100 میلیون نفر بنویسی؟
        الحق که جهان سوم متعلق به هیچ سرزمینی نیست بلکه در فکر بعضی ها حکمرانی میکنه
        این طرز تفکر شما بسیار عامیانه و سطح پایینه
        اکثریت پناهجو ها افراد بی‌آزاری هستند که جونشون رو برداشتن و از آتش جنگ فرار کردن.

        پاسخ
        1. سامان اذری
          سوابق: (2742 دیدگاه) ,

          مگه من.همشو.گفتم؟؟
          ببین اون بعضی ها باعث شدن همه مسلمونارو به چشم تروریست نگاه کنند
          من 2 سال پیش رفتم ترکیه همه چیز خوب بود
          فقط یه چیزی بد بود که تو خیابونها عربهای سوری و عراقی گدایی میکردن و چهره شهر رو یکم بد کرده بودند
          یکی دو ماه پیش بود رفتم کلا همه چیز قاطی بود
          یه جریانهایی داره اتفاق می افته نمیدونم از کی دستور میگیرن که زنهاشون روسری رو کاملا با حجاب رو سرشون میکنند حتی یه مو هم بیرون نبود ولی پایین…….
          حتی از دوستم که امریکاست پرسیدم اونم گفت که اینجا هم از اونجور ادما هستند نمیدونم جریان چیه
          منم بیشتر اقامت شغلی میخوام بگیرم شد میرم نشد که هیچ

        2. MAHDI . CHEVROLET
          سوابق: (1439 دیدگاه) ,

          من با سامان عزیز صحبت کردم
          به خاطر محدودیت های سایت نمیتونه همه چیزو بهتون بگه و این بحث هم سر دراز داره
          منم 2 نکته درباره اروپا و اون پناهنده های بیچاره اضاف میکنم

          البته نباید بگیم اروپا بهتره بگیم بعضی کشورای اروپا
          مثل انگلیس که پناهنده پذیریش در مقابل المان و اسپانیا و یونان صفر حساب میشه و وضعش بهتره
          یه اشتباهی رخ داده که میگمش
          پناهنده ها چند سالی تا به شرایط اون کشور عادت کنن و با فرهنگش جور بشن مشکلاتی هست اما مشکل اصلی اینه که تروریستا بین پناهنده ها میرن و بمب گذاری میکنن تا جلوه بدی از اون بیچاره ها نشون بدن و دیگه راهشون ندن

  2. Behnam.xan
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    هردو خوبن
    ولی انتخاب من کرایسلر۳۰۰?

    پاسخ
    1. Amir
      سوابق: (11209 دیدگاه) ,

      .
      درسته ، هر دو واقعا خوبن و جای حرف باقی نذاشتن ،
      ولی از حق نگذریم کرایسلر 300 عجب غولیه واسه خودش.
      یه موتور 6/4 لیتریِ HEMI کم داره تا بشه اون چیزی که آرزوی خیلی از ماست. آسفالت رو به آتیش می‌کشه.
      جدا از برتری های فنی ، ظاهر فورد تاروس یکم قدیمی شده و واسه سال 2013 خوبه نه الان.
      چهره ی 300 یکم به‌روز تره.

      قیمت کرایسلر بیشتره اما مصرف سوخت کمترش جبران میکنه. برام جالبه کرایسلر با موتور بزرگتر و وزن بیشتر 1 لیتر مصرف سوختش کمتره.

      نسل قبل کرایسلر 300 که با کمک دایملر ساخته شد به نظرم خیلی قشنگ تر از این نسل و همچنین تمام رقباش هست. بهش میگفتن بنتلی امریکایی و جالب اینه که قیمتش یک‌دهم بنتلی بود.

      پاسخ
  3. (ali(chevy nova
    سوابق: (5052 دیدگاه) ,

    دوستان تارىخچه کرایسلر 300 بسىار زیباست
    کراىسلر مدل300 رو براى رقابت با کادىلاک دوىل و لىنکلن کانتىننتال به بازار داد
    سال 1955 اولىن نسل 300 تولىد شد و مجهز به موتور331 همى بود و 300 اسب قدرت تولىد مىکرد و تونست لقب قوى ترىن ماشىن امریکا رو تو اون سال بدست بىاره و بخاطر همین هم اسمش رو گذاشتن300
    کرایسلر در سالهاى 58-60 مدل 300 رو کاملا ارتقا داد و مدل 1958 رو با موتور همى جدید به بازار داد و 380 اسب قدرت داشت
    در سال 1960 افزاشى قدرت به 400 اسب رسىد و کرایسلر تونست با رقباى خودش از فورد و جى ام رقابت کنه

    پاسخ
  4. (ali(chevy nova
    سوابق: (5052 دیدگاه) ,

    براى دوستان خودم 2 تا نظر سنجى دارم
    1. Chrysler 300 1957 لاىک
    2. Lincoln premiere 1957 دىس لاىک

    پاسخ
  5. (ali(chevy nova
    سوابق: (5052 دیدگاه) ,

    نظر سنجى بعدى
    1. Oldsmobile 98 1959 لاىک
    2. desoto firedome 1959 دىس لاىک

    پاسخ
  6. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    سوابق: (2757 دیدگاه) ,

    تاروس رو قبلا تست کردم، رنگ قرمزش، ماشین ایده‌آلیه از هه نظر، خوشم میاد ازش، خوش چهره، با کیفیت، جادار، راحت و از نظر فنیم ارضا کنندست. . ‌‌. از طرفیم طراحی خارجی کرایسلر ۳۰۰ رو هم می‌پسندم و از نظر فنی خیلی جزئی برتره. به تاروس رای میدم به دلیل تجربه خوبی که از سواریش دارم و همچنین قیمت مناسبش.

    پاسخ
  7. kamran cooper
    سوابق: (119 دیدگاه) ,

    آخرش یه روز یع کرایسلر ۳۰۰ میخرم‌.فقط کاش تا اون‌روز تولیدش متوقف نشده باشه:)

    پاسخ
  8. MAHDI . CHEVROLET
    سوابق: (1439 دیدگاه) ,

    این گروه چارجر هلکت از لحاظ موتوری از همشون بالاتره
    اینجا به کرایسلر رای دادم چون کرایسلر فقط دو ماشین خیلی خوبی داره که یکیش همینه

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (218 دیدگاه) ,

      یه جوری میگی ریختن اروپارو به گندکشیدن که انگار خودت میخوای بری اروپارو آبادکنی ،تخصصتو میخوای ببری اونجا یا سرمایتو ، وقتی هیچکدومو نداری با اونا فرقی نداری که.

      پاسخ
    2. دانیال_Surrey،England
      سوابق: (2192 دیدگاه) ,

      سامان آذری یکی از بچه های گل سایته.
      برای چی این همه بهش دیسلایک دادین یا((دادی))
      چون دوست داره بره آمریکا و خوشش میاد؟؟؟
      اتفاقا منم خیلی دوست دارم برم آمریکا پس بیاین به منم دیسلایک بدین خالی شین?
      راستی سامان جان چرا نمیری استرالیا ؟؟
      اونجا هم خوبه یه چند سالی برو اونجا مشغول به کار شو به شرایط عادت کن بعد برو آمریکا.
      به نظرم اینطوری بهتره.

      پاسخ
      1. Hosein
        سوابق: (296 دیدگاه) ,

        داداش تروخدا نرو اگه شما برید ما چیکار کنیم؟؟؟؟????

        پاسخ
  9. Wrx
    سوابق: (309 دیدگاه) ,

    یکی از ماشین های که عااشقشم ۳۰۰هست
    اون عکسای بالای مشخصات فنی که بغل هم هستن دومین عکس که نمای کامل بغل ماشینارو نشون میده توجه کنید چه استایلی داره کرایسلر کاملا هماهنگ اصن انگار با ادم حرف میزنه ?اصن با روحو روانه ادم بازی میکنه
    هر روز دارم رنگ سفیدشو میبینم رو مخمه ?
    حیف که دیگه وارد نمیشه تو منطقه ما ☹️

    پاسخ
  10. " Swedish Arrogant Tiger"
    سوابق: (741 دیدگاه) ,

    با تمام احترامی که برا فورد قائلم . به کرایسلر رای دادم چون واقعا قیافه خاص تری داره
    و دلیل دیگشم اینکه دیفرانسیل عقب و به بقیه مشخصات جدول که بازم همه به نفع کرایسلر هست کاری ندارم

    پاسخ
  11. ایمان
    سوابق: (219 دیدگاه) ,

    کرایسلر300 از یه طراحی خاص برخورداره که یه شخصیت متفاوت نسبت به سایر خودروهای این سگمنت به اتومبیل میبخشه و بیشتر شبیه خودروهای لوکسه.به شخصه عقیده دارم بهترین خودروی این سگمنت کرایسلر هست

    پاسخ
  12. Hosein
    سوابق: (296 دیدگاه) ,

    کرایسلر ۳۰۰ خیلی دوست دارم.خیلی استایل قشنگی داره سالار.با موتور قویتر و وزن بیشتر مصرف کمتر .ولی فقط عاشق طراحیشم

    پاسخ
  13. Amirreza
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    هیچ وقت از تاروس خوشم نیومد ولی کرایسلر رو دوس دارم پس رای من 300

    پاسخ
  14. Mercede kaviani
    سوابق: (396 دیدگاه) ,

    انتخاب بسیاربسیار مشکلی است ولی من کرایسلر 300 انتخاب میکنم چون محور محرک عقب است

    پاسخ
  15. مانی
    سوابق: (1122 دیدگاه) ,

    دوستانی که گفتن طراحی فورد قدیمی‌ شده
    اصلا بوی کهنگی نمیده خیلی‌ شیک و مدرن و زیباست
    فقط کرایسلر ۳۰۰ خیلی‌ زیبا و پر ابهته مشکل از فورد نیست
    به نظر من فقط کرایسلر ۳۰۰

    پاسخ
  16. حمیدرضا
    سوابق: (2264 دیدگاه) ,

    انتخاب سختی بود کرایسلر رو انتخاب کردم فورد خیلی جذاب نبود البته هر دو جذاب نبودن جدا تو امریکایی ها

    پاسخ
  17. محمد
    سوابق: (165 دیدگاه) ,

    متاسفانه کامنتای این پست همش شده بود احوالپرسی و بررسی شرایط کشورهای جهان. از دوستان خواهش میکنم رعایت کنن. اینکه کی میخواد کجا بره به بقیه مربوط نیست. من چون خودم کامنتای کل دوستان رو میخونم واقعا مناسب نمیدونم در مورد مسائل غیر از موضوع پست حرف زده بشه.
    درمورد پست هم چون جفتشونو دیدم و هم سوار شدم انتخابش سخته ولی صرفا از روی علاقه و سلیقه شخصی کرایسلر300 رو انتخاب میکنم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.