کونیگ‌زگ

غرش پروتوتایپ کونیگ زگ جسکو در حال حرکت

کونیگ زگ مراحل نهایی توسعه هایپرکار جسکو را پشت سر می‌گذارد.

در ویدئوهایی که در اینستاگرام منتشر شده این خودروساز سوئدی پروتوتایپی استتار شده از جسکو را به نمایش می‌گذارد. این هیولا در نزدیکی کارخانه انگلهولم کونیگ زگ مشغول جولان بوده و ما می‌توانیم صدای تولیدی پیشرانه را نیز بشنویم.

جسکو اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو سال پیش و به عنوان جانشین اگرا RS پدیدار شد. برخلاف رگرا هیبریدی که در حال تولید است جسکو بدون دستیار الکتریکی بوده و برای ارائه حد نهایی تجربه رانندگی و پرفورمنس در پیست طراحی شده است.

نیروبخش این هایپرکار تازه‌نفس پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربوست. دیگر محصولات کونیگ زگ نیز از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربو استفاده می‌کنند اما قوای محرکه جسکو منحصربه‌فرد است زیرا دارای میل‌لنگ ۱۸۰ درجه تخت است که باعث می‌شود تا ۸۵۰۰ دور در دقیقه دوران کند و صدای آن شبیه هیچ‌یک از محصولات پیشین این کمپانی نباشد. همه‌چیز به صدا محدود نمی‌شود زیرا پیشرانه به توربوهایی مجهز شده که مستقیماً با یک کمپرسور الکتریکی کوچک در ارتباط هستند. این کمپرسور هوا را به داخل توربوها فرستاده و تأخیر توربو حذف شده است.

کونیگ زگ جسکو همچنین از سیستم سوخت‌رسانی منعطف استفاده می‌کند و می‌توان از بنزین با اکتان بالا یا E85 در آن استفاده کرد. وقتی از E85 استفاده شود قدرت ۱۵۷۸ اسبی و گشتاور ۱۵۰۰ نیوتون متری به دست خواهد آمد.

این شرکت ۱۲۵ دستگاه جسکو با قیمت حدود ۳ میلیون دلار را تولید خواهد کرد و انتظار می‌رود اولین نمونه‌ها تا پایان سال جاری میلادی به دست مشتریان برسند.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه

  1. SF90 STRADALE

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2457 ديدگاه)

    این ماشین اگر شرایط مهیا باشه میتونه رکورد بوگاتی شیرون رو بزنه
    دلم میخواد تو پیست هم مثل خط مستقیم درخشان ظاهر بشه

    ۱
  2. محمد

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (82 ديدگاه)

    سلام و عرض ادب و آرزوى سلامتى براى تک تک شما عزیزان .دوستان کسى میدونه این مجموعه فنر و کمک فنر که روى موتور بعضى از خودروهاى سوپر اسپورت قرار داره براى چه کاریه؟مربوط میشه به سیستم تعلیق یا اینکه یه جور مکمل دسته موتور به حساب میاد؟

    1. farzad

      ۱۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (179 ديدگاه)

      همون سیستم تعلیق هستش به علت فضای محدود میاد روی موتور

  3. Farzad

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    میاد که مرزها رو جا به جا کنه … همچنان منتظرم .

    1. مهدی موتورز

      ۱۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (416 ديدگاه)

      الان 🤣🤣🤣یکی میاد🤣🤣 میگه🤣 همین🤣🤣🤣😂 که نره ته🤣🤣🤣🤣 دره خوبه 🤣🤣🤣😐

  4. Mahdi

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (62 ديدگاه)

    بوگاتی شیرون رکوردت به فنا رفت

  5. Mahdi

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (62 ديدگاه)

    شرکت یعنی این نه مثل بوگاتی ۱۰ تا مدل بده بیرون بخاطر ۳.۴ فرق خیلی کم چند برابر قالب مشتری کنه

  6. امین قلی پور

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    بهترین هایپر کار فعلی جهان هس رقیبش هم شیرونه رقیب شیرون سوپر اسپورت ۳۰۰ جسکو ابسولوته و در هر دو مدل کوعینگ زگ یه قدم جلوتره از رقیبش قبلا هم آگرا آر اس و وان بهتر از ویرون سوپر اسپورت بودن کوعینگ زگ و بوگاتی هر دو شاهکارند تو خودرو سازی شاهنشاه موتور سیکلت هم دوکاتی

  7. امین قلی پور

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    بهترین هایپر کار فعلی جهان هس رقیب شیرون و برادرش ابسولوت رقیب سوپر اسپورت ۳۰۰ که در هر دو مدل یه سر و گردن بهتر از بوگاتین بوگاتی و کوعینگ زگ بهترین هایپر کار هستن در مدل های قبلی هم کوعینگ زگ وان بهتر از ویرون سوپر اسپورت بود

  8. ارشیاsvj

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (590 ديدگاه)

    چرا گاز نداد؟

  9. امین قلی پور

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    بعضیا هم اومدن به نظر من دیسلایک دادن نمیدونم مشکلشون چیه شاید با اون کلمه دوکاتی مشکل دارن آره برادران دوکاتی جی پی ۲۰۱۹ بسیار سریعتر از نینجا h2r هست انواع مقایسه هاشو میتونید تو سایت های معتبر ببینید موتوجی پی شوخی نیست برادر بالاترین تکنولوژی پرفورمنس و کمترین وزن نسبت به اسب بخار توموتو جی پی هاست رقیب کاوازاکی نینجا h2 دوکاتی سوپر لگرا v4 هست که با اختلاف بهتره ازش رقیب h2rکه اجازه تردد نداره مثل جی پی ها دوکاتی جی پی رو در نظر بگیریم از هر لحاظ سر تره بقیه مطلبم نمیدونم چیش غلطه که متعصبای بوگاتی دیسلایک بدن

    1. datsun

      ۱۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1732 ديدگاه)

      دوکاتی سوپر لگرا میتونه ۴۰۰ کیلومتر سرعت بگیره ؟ نینجا h2r تست شده ۳۸۰ و ۴۰۰ کیلومتر رو رفته اگه دوکاتی رسیده به این سرعت حرف شما صحیح. موتورهای جی پی موتورهای مسابقه ان.

      1. امین قلی پور

        ۱۲ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (113 ديدگاه)

        دوکاتی سوپر لگرا به ۴۰۰ نرسیده بله منم نگفتم رسیده رقیبش h2 هست که نرسیده h2rرسیده جی پی هم میرسه تازه با شتاب بیشتر کاوازکی اگر پیشرفته تر و بهتر از دوکاتی بود الان موتو جی پی شرکت داشت ولی حریف نیست چون نسب وزن به اسب بخار در محصولاتش اسفناکه به نسبت دوکاتی انگار خوب متوجه نشدی چی گفتم یه بار دیگه نظرمو بخون و بعدش هم برو تو سایت های مقایسه h2r و ducati gp 19 اوکی برادر؟؟!

        1. Carbonado Aventador

          ۱۳ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (3938 ديدگاه)

          دیگه اینو هر جوجه موتور سواری میدونه که بهترین و پرفروش ترین سوپر بایک دنیا دوکاتی پانیگاله v4 هست.
          بعدش bmw s1000rr
          و بعدشم آگوستا..
          .
          اصن نینجا h2 تو این لیست جایی نداره.
          .
          فقط تو ایران اونایی که لندکروز رو خدا میدونن ،فکر میکنن نینجا هم خداست.

  10. Hadi

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (557 ديدگاه)

    😍

  11. Saeed

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (676 ديدگاه)

    رنگ مشکی چقدر بهش میاد!

  12. امین قلی پور

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    این بحثمون هم شبیه جر و بحث های بین طرفداران بوگاتی و کوعینگ زگ شد دوکاتی یا کاوازاکی البته که هر دو عشقن ولی دوکاتی با مدل سوپر لگرا v4پر سرعت ترین موتوری که اجازه تردد رو داره ساخته موتو جی پی دوکاتی هم سر تر از h2r هست آخه تویی که منی که نه دوکاتی داریم نه کاوازاکی و آخرین مدل موتوری که سورا شدیم هوندا ۱۲۰ هس چرا باید چرت پرت بگیم به هم دیگه؟ چرا تعصب ؟

  13. امین قلی پور

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن