کیا

بازنگری در برنامه S کیا، تولید 7 خودروی الکتریکی تا سال 2026

کیا در حال به‌روزرسانی برنامه S خود بوده و می‌خواهد تا سال ۲۰۲۶ تعداد ۷ خودروی تمام الکتریکی را عرضه کند. همچنین این خودروساز کره‌ای تخمین زده تا سال ۲۰۳۰ حداکثر ۴۰ درصد فروشش را خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی تشکیل خواهند داد.

این میزان فروش یعنی حدود ۱.۶ میلیون دستگاه خودروی الکتریکی شده در سال و کیا می‌گوید از این تعداد ۸۸۰ هزار دستگاه خودرو دارای قوای محرکه تمام الکتریکی خواهند بود. به نظر می‌رسد این بازنگری در استراتژی کیا پاسخی به بیانیه‌های مشابه برندهایی همچون جنرال موتورز، نیسان و… می‌باشد.

کیا علاوه بر ۷ خودروی الکتریکی جدید اقدام به تولید ۴ محصول هیبریدی با پلتفرم‌های کنونی مدل‌های درون‌سوز خواهد کرد. مدل‌های الکتریکی هم از معماری جدید E-GMP سود خواهند برد. این برند می‌گوید پلتفرم یاد شده با به‌روزرسانی از راه دور هماهنگ خواهد بود و برد ۵۰۰ کیلومتری و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۳.۵ ثانیه‌ای و… خواهد داشت.

همانند دیگر بازیگران صنعت خودرو کیا علاقه خود به تجارت حمل‌ونقل را نشان داده و به همین خاطر از اولین خودروی مخصوص این بخش بازار در سال ۲۰۲۲ رونمایی خواهد کرد. همچنین خودروهای الکتریکی طراحی شده برای استفاده از شاتل‌ها، سرویس‌های تحویل و… نیز تولید خواهند شد. در نهایت این برند کره‌ای اقدام به توسعه پلتفرم الکتریکی مخصوص این‌گونه خودروها خواهد کرد.

کیا همچنین می‌گوید به دنبال حضور در بخش سرویس‌های اشتراک خودرویی بوده و سرویس مدنظرش ترکیبی با سرویس‌های آبونمانی خواهد بود.

کره‌ای‌ها علاوه بر موارد یاد شده اعلام کرده‌اند به دنبال افزایش درآمد و سود در سال ۲۰۲۱ هستند. همه این تغییرات اندکی پس از افزایش قابل‌توجه ارزش سهام کیا به خاطر شایعات مذاکره با اپل و دست‌یابی به توافق تولید خودروی این غول تکنولوژی اعلام شده‌اند. البته زمانی که اعلام شد مذاکرات به در بسته خورده شاهد افت وحشتناک ۵.۵ میلیارد دلاری ارزش بازاری کیا بودیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (443 ديدگاه)

    کیا اونجا،سایپا اینجا
    هیوندای اونجا،ایران خودرو اینجا
    ههیییععیییی

    موافقم 11
    مخالفم 2
  2. mahan

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    کلا نظرم نسبت به کیا مثبت هست.خودرو های نسبتا خوبی داره با توجه به قیمتی که ارائه میده.انشالله تمامی خودروسازا پیشرفت کنند چون در این صورت به نفع منه مصرف کننده تموم میشه.وقتی همه خودرو ها کیفیت و اپشن داشته باشند دیگه ماشینی با چندتا اپشن بیشتر یا کیفیت برتر قیمتش نجومی بالا نمیره

    موافقم 7
    مخالفم 2
  3. HamidReza

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    کره ای ها خوب دارن پیشرفت میکنن … دمشون گرم …
    اگه طرز فکر یه عده بی مغز و بی چیز تعصبی و حذف قانون کپی رایت و انزوا از جهان نبود ما هم شاید صنعتی در حد اونا داشتیم … یعنی یه جوری تو مغز ما حک شده انگار واقعا از یه سیاره دیگه اومدیم و یه ایرانی از همه چی محرومه! خوشحال میشیم وقتی یه بار میریم یوتوب بدون وی پی ان بالا میاد! هعی …
    ی زمان پیش بینی میکردن ( کلی میگم) ایران جزو پنج کشور برتر صنعتی میشه … اما چیشد! با یه مقدار جهل و خرافه پراکنی و سنگ اندازی و دزدی و … همه چی به فنا رفت … حالا آرزوی سوار ماشین کره ای شدن رو داریم … کره شدن بماند!

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. mahan

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      واقعا ما منابع کم نداریم اگر الان هم شروع کنیم دیر نیست.بنابر چند خبر سایت پورشه توی مالزی کارخونه داره میزنه واقعا تنها چیزی که عقبیم امنیت اقتصادی برای شرکت ها و کارخانجات هستش وگرنه منابع غنی داریم.ما سالهاست کارخونه دار هستیم.هیچ وقت مشکل کمبود قطعات و فراورده ها نداشتیم اکثرا مشکل در عرضه و مدیریت هستش.بنظرم فقط دولت مقصر نیست ماهم به اندازه خودمون مقصر هستیم که با انتخاب ها و رای هامون مشکلاتی ایجاد کردیم که جاش نیست اینجا توضیح بدیم.ولی یک گرا بهت بدم مهندسایی داریم که قطعات و پمپ نفتی که جدیدا تولید میکنه از چین بهتر و برابر با محصولات ایتالیا حالا نه در اون حد ولی نسبی به خوبیش.می خواستم بگم مشکل ما بیشتر اخلاقی و فرهنگی هست

      موافقم 10
      مخالفم 2
  4. Aryan kia

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    آقا ماهان حرف شما کاملا درسته و باشما موافقم اما شما به من بگو وقتی نامزد هایی که در انتخابات مختلف وجود دارند یکی از یکی بدتر هستند دیگه به کی میشه رای داد؟؟؟

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. mahan

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      اقا ارین عزیز اگه بحث رای ندادن که نیاز به اتحاد داره و کلا ایده خوبی نیست بنابه دلایلی رو باز نکنم.برای مثال ایا تا حالا خودمون رو مسئول دونستیم و کاندید کردیم؟منی که سواد و پول کافی ندارم که تو انتخابات هرچی حالا شرکت کنم ولی دوست منی که سواد داره و شرایط شرکت کردن داره چی؟ گیرم اصلا به همه ما اجازه ندادن ما مردمی که پست کوچکی مثل شورا شهر میگیریم دیگه خودمونو از مردم جدا میدونیم این دیگه خود مردمیم(جاش نیست نام ببرم ولی بعضا رفتگر اومده شورا شهر با ننه من غریبم بازی رای اورده اینو من شاهد بودم الان برای خودش گرد و خاک ایجاد کرده) نمیگم رفتگره و فلان شاید از یه دکتر بهتر باشه این مغرور شدن به جایگاهمون و سواد ناکافی.
      اصلا کاندید هایی که اومدن ایا بهشون گفتین وعده میدید به ما تاریخ بدید که سندیت داشته باشه حرفتون.ایا شکایت کردیم که تو این تاریخ با فلان مشکلات که قول دادی وعده ات رو انجام ندادی؟
      برای کارخونه ای که توی منطقه ازاد انزلی زدم یکی از شورا های شهری اومدن نام نمیبرم که اگه فلانقدر پول بدی و کمک کنی رقیب هاتو اذیت میکنم و فلان کارو برات می کنم.خب من ایشون پرت کردم بیرون ایا همه ما هوای رقیبامونو داریم؟ایا هم دست نمیشیم؟
      خب ما یکم منفعلانه برخورد میکنیم ما هم اگر فعال و ناظر باشیم بد نیست
      بی نهایت سپاسگزارم از دوستان و ضمن عذرخواهی ازین که نظرم ربطی به ماشین نداره ولی در جواب دوستم ایدئولوژی ذهنمه که شاید نادرست هم باشه ولی من مسئولم در قبال کامنتی که گذاشتم توضیحات بیشتری میدادم.بازم ممنون

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Aryan kia

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (574 ديدگاه)

        خیلی ممنون که نسبت به حرفتون احساس مسئولیت دارید
        در رابطه با حرف های شما هم کاملا موافقم

        موافقم 4
        مخالفم 1
      2. Aryan kia

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (574 ديدگاه)

        شما ساکن استان گیلان هستید؟ چون من رشت زندگی میکنم

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. mahan

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          راستش ارین جان اصالتا رگ و ریشه مون یک طرف میخوره لاهیجان ولی این کارخونه ای که توی منطقه ازاد انزلی تاسیس کردیم موجب سعادت این شده ماهی 14تا 15 روز رشت و انزلی هستم.درخدمتیم دوست عزیز

          موافقم 2
          مخالفم 1
  5. Sina

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    کیا هم رفت واسه شتاب زیر ۳.۵ ثانیه!!!!
    پس مشخص میشه اعداد شتاب صفر تا صد فاقد کمترین ارزشی هستن
    اینکه بیایم معیار یه ماشینو بذاریم شتاب از بیخ و بن اشتباهه
    اما با این حال به نظر آینده طراحی کیا از هیوندای بهتر به نظر برسه
    ماشینای کیا طراحیشون عالی شده

    موافقم 0
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا