کیا

معرفی نسل جدید کیا اُپتیما برای بازار آمریکا با نام تازهٔ K5

سرانجام کیا نسل جدید سدان میان سایز اپتیما را برای بازار ایالات‌متحده معرفی کرده و همان‌طور که قبلاً مشخص شده بود، نام آن‌را به K5 تغییر داده است. این ماشین که بر اساس پلت‌فرم جدید N3 مشترک با هیوندای سوناتا ساخته شده، ۵۰ میلی‌متر کشیده‌تر، ۲۵ میلی‌متر عریض‌تر و ۲۰ میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر از قبل شده و فاصلهٔ محوری آن‌هم ۴۵ میلی‌متر افزایش یافته است.

K5 به لطف زبان طراحی جدید کیا، در ظاهر بسیار تیزتر از قبل به نظر می‌رسد و استایل تهاجمی‌تر و جسورانه‌تر، حالا آن‌را به یکی از جذاب‌ترین سدان‌های میان سایز بازار تبدیل کرده است. دماغهٔ این ماشین تحت سلطهٔ نسخهٔ جدیدی از طرحی است که کیا آن‌را «چهرهٔ ببر» می‌نامد. این طرح شامل جلوپنجرهٔ عریض و نازکی می‌شود که تا چراغ‌های جلو کشیده شده است.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های طراحی بیرونی K5 نیز می‌توان به چراغ‌های جلوی باریک با دی‌لایت‌هایی به سبک ضربان قلب، تریم کرومی در خط سقف و چراغ‌های متصل‌به‌هم عقب اشاره کرد. همچنین هرچند این یک سدان سنتی است اما در اطراف شیشهٔ عقب آن ‌تریم مشکی براق کار شده تا نمایی فست‌بک مانند ایجاد شود. K5 در ابتدا در چهار تیپ مختلف شامل LX، LXS، GT-Line و EX به بازار ایالات‌متحده عرضه می‌شود و بعداً نسخهٔ اسپرت و بالا ردهٔ GT هم به آن‌ها اضافه خواهد شد.

چهار تیپ اولیهٔ K5 همگی با یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو ارائه می‌شوند که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ جدید صورت می‌گیرد. همچنین برای اولین بار در تاریخ این سدان میان سایز، کیا سامانهٔ چهارچرخ محرک را هم به‌صورت سفارشی برای آن ارائه کرده که از اواخر امسال قابل سفارش خواهد بود.

مدل بالا ردهٔ K5 GT اما به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز شده که انتظار می‌رود ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشد. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه متصل شده که توسط خود کیا توسعه پیدا کرده است. این ترکیب باعث می‌شود K5 GT ظرف ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد.

K5 در داخل هم به جدیدترین تکنولوژی‌ها مثل اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم (برای اولین بار در یک کیا)، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و امکان انتخاب بین نمایشگرهای ۸ یا ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری و تشخیص صدای طبیعی مجهز شده است. در این ماشین همچنین متریال عایق صدا هم بهبود یافته که در کنار شیشهٔ جلوی آکوستیک موجب سکوت بیشتر کابین می‌شود.

امکان استارت پیشرانه و روشن کردن سیستم تهویه از راه دور و همین‌طور یک سیستم صدای فعال که با افزایش صدای موتور و تغییر دنده‌ها تجربهٔ شنیداری پویایی را ارائه می‌کند هم از دیگر ویژگی‌های هوشمند K5 هستند. لیست تجهیزات ایمنی فعال این خودرو نیز بسیار طولانی است و شامل همه‌چیز از دستیار جلوگیری از برخورد جلو و دستیار دنبال کنندهٔ خطوط به‌صورت استاندارد گرفته تا دستیار جلوگیری از برخورد عقب، کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری و دستیار رانندگی بزرگراه به‌صورت سفارشی می‌شود.

سدان جدید کیا K5 از تابستان امسال در تیپ‌های LX، LXS، GT-Line و EX با پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری در سراسر ایالات‌متحده عرضه خواهد شد اما کسانی که خواهان نسخهٔ قوی‌تر GT با موتور ۲.۵ لیتری هستند باید تا پاییز آینده صبر کنند.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه

  1. آرین

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (82 ديدگاه)

    اپتیما یه ابهت دیگه ای داشت… K5 چیه خدایی 😅
    همیشه اپتیما رو به سوناتا ترجیح میدادم! مخصوصا تو آپدیت های جدید کیا و هیوندای اپتیما از نظر طراحی خیلی بهتر از آب درآمده… خشن تر و اسپرت تر به نظر میاد…

    1. کیان

      ۱۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (458 ديدگاه)

      واقعا این کد اسم خیلی ماشین و بی هویت میکنه، اسم خیلی بهتر بود
      و واقعا ماشین جذابی شده هست، تفاوت عمده اپتیما با سوناتا اینه ک واقعا میشه گفت اپتیما هم زبان طراحی داره هم در حدود یک دهه از زمان معرفیش میگذره میشه گفت اصالت طراحی داره و با دیدن هر نسلی از اپتیما میشه تشخیص داد این اپتیما هست و این واقعا نکته مثبتی حساب میشه برای خودرویی ک در کلاس اقتصادی قرار داره.
      طراحی داخلی معقول و جذاب، طراحی خارجی خوبی ک اگر ادم بخواد بهش گیر بده باید گفت نقد مقرضانه هست، هر چند مطمئنا فیس لیفتش اگر ایرادی داشته باشه برطرفش میکنه.
      دلیل برتری کیا هم به هیوندای هرچند ک زیر مجموعه ای از هیوندای حساب میشه، اصالت و قدمت بیشتر اون هست، کیا دومین کارخونه خودروسازی کره هست و هیوندای شاید نوظهور ترین، اما خب پول و سرمایه هیوندای به قدمت و اصالت کیا چربش پیدا کرده.

    2. مک وال

      ۱۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (112 ديدگاه)

      هر چقدر اپتیما داره آرام آرام چهره قشنگ تر و گیراتری به خودش میگیره، سوناتا داره سال به سال بیریخت تر میشه!

  2. مصطفی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    پشتش پشتش پشتش!!!

  3. سپهر

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این نسلش کمکهاش نمیشکنه؟

    1. سورنا

      ۱۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (676 ديدگاه)

      هر حوقع خودت تجربه کردی و فقط از گفته ها و شنیده ها اسمی نرفتی بیا در موردش نظر بده
      تو دوسالی که داشتم تقریبا هر روز تو رفت و امد به بابلسر بودم به خاطر شغلم
      هیچ خرجی و مشکلی به جز تعویض روغن و سرویس نداشت

  4. آرمان

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (109 ديدگاه)

    هزار برابر خوشگل تر از سوناتا است

  5. محمد

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (206 ديدگاه)

    ۴ متر و ۹۰ سانت شده طولش – عملا هم اندازه کادنزا و آزرا داره میشه سایزش

    1. رامتین

      ۱۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      درسته ولی آزرا هم در نسخه ۲۰۱۹ شده ۵ متر و در فیس ۲۰۲۱ بالای ۵ متر میشه که اختلاف حفظ بشه.

  6. MjM

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (591 ديدگاه)

    خدارو شکر کیا (فعلا) طراحیهاش مثل بعضیا نشده!
    چراغ نسل قبلی کشیده بود روی گلگیر عقب و خیلی شیکتر بود
    الان اون قسمتشو بریده از وسط چسبوده بهم. ک الان چندتا از شرکتهای دیگه این کارو کردن رو ماشیناشون. از نظر من خوشکل نیست چراغ متصل!

    1. javad

      ۱۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (24 ديدگاه)

      اره موافقم
      ولی خیلی چیز خوبی شده
      صدبرابر از سوناتا بهتره

  7. آرمان

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (109 ديدگاه)

    کابینش واقعا از هم رده هاش یه سر و گردن بالاتره و طراحی بیرونش هم که فوق العاده است فقط یکم کابینش شبیه لکسوس شده ولی مدرن تر

  8. مهدی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1078 ديدگاه)

    عجب چیزی شده فوق العاده عالیه

  9. Farzad

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1155 ديدگاه)

    دیلایت هایی به سبک ضربان قلب ، هوشمندانست 👍

    1. مرتضی

      ۱۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (50 ديدگاه)

      و نارنجی. فک کنم خواسته هزینه هاش کمتر شه دیلایتو نارنجی کرده

      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۲ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (3361 ديدگاه)

        نه آقا ، اشتباه نکنید .
        سفارش آمریکا باید نور نارجی باشه و در قانون بزرگراه‌های آمریکا اومده و اگر توجه به تمام خودروهای سفارش آمریکا کنید ، متوجه میشوید .

        1. مرتضی

          ۱۶ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (50 ديدگاه)

          خیلی ماشینای سفارش آمریکای دیگه هم هستن که دیلایتشون سفیده. مث bmw سری ۳. من منظورم اون شبرنگ پلاستیکیا رو سپر نیست. شاید جدیدا قانونا عوض شده.

  10. AMG.63

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    با این ظاهر ‌جدید خیلی اسپرت به نظر میرسه

  11. Hadi

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (539 ديدگاه)

    مشخصاتش عالیه…
    ولی از نام گذاریش متنفرم…
    مگه اپتیما چش بود که کردین k5؟
    الان اسمش k5 ولی اکثرا همون اپتیما صداش میکنن….

    1. بهراد

      ۱۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (499 ديدگاه)

      کیا مثل bmw سری ماشیناشو با عدد نامگذاری می کنه مثل k3 Forte, k5 optima, k7 (cadenza) ,k9 عموما تو کره جنوبی با عدد شناخته میشه و حتی بجای آرم کیا روی کادنزا k7 نصب میشه! ولی برای ما اعدادش ناشناخته س

  12. Mohsen. G

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (85 ديدگاه)

    فوقالعاده جذاب… اون کروم بالای شیشه ها که تا انتهای خودرو کشیده شده وجه تمایز این نسل اشه، تو سوناتا دیلایت هایی که تا میانه های کاپوت خودرو کشیده شده وجه تمایزه… ابتکار کیا بسیار زیباتر از هیوندای شده… منم از چراغای عقب متصل به هم زیاد خوشم نمیاد مگر اینکه حساب شده باشه مثل چراغ های عقب تولیدات به روز پورشه… مثلا چراغهای عقب آزراهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ وارداتی چندان جذاب نیست. ولی، ولی چراغ های عقب اپتیمای کنونی رو دوست دارم… این ماشین بسیار کاربردی طراحی شده، صندوق عقب رو ببینید، ارگونومی داخل کابین… حتی دسته دنده کیا که به نسبت دسته دنده های جدید زیبا نیست ولی کاربردی تر از دکمه های تعویض دنده است که مورد علاقه من ام نیست هرچند مدرن تره… شبیه ماسل کارهای امریکایی طراحی شده… البته فقط شبیه… البته در نهایت انتخابش نسبت به سوناتا بهتره ولی همچنان کمری، آکورد، مزدا ۳ انتخاب عاقلانه تریه… البته واسه ما… اینکه تو آمریکا خدمات پس از فروش کمپانیها چی هست و چه تأثیری تو خرید میذاره بنده بی اطلاعم

    1. behnam1012

      ۱۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (309 ديدگاه)

      فقط خواستم بگم مزدا ۶ رقیب اپتیما و سوناتا و کمری محسوب میشه
      مزدا ۳ با النترا و سراتو

      1. Mohsen. G

        ۱۲ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (85 ديدگاه)

        ببخشید کاملا درست میفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن