کیا

نسل دومی برای کیا استینگر در کار نیست

هنگامی‌که کیا در سال ۲۰۱۸ برای اولین بار سدان اسپرت استینگر را معرفی کرد، علاقه‌مندان را غافلگیر نمود زیرا این خودروی هنجارشکنی از سوی سازندهٔ کره‌ای بود که برای موفقیت تلاش می‌کرد؛ اما برای اینکه کیا تصمیم به توسعهٔ نسل دوم استینگر بگیرد، آمار فروش معیار بسیار مهمی است و این آمار مطلوب نیستند زیرا فروش استینگر بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تقریباً ۱۸ درصد کاهش یافته است. حال یک گزارش جدید کره‌ای می‌گوید فروش پایین این سدان اسپرت می‌تواند موجب لغو توسعهٔ نسل دوم آن شود.

هرچند این گزارش فعلاً در حد یک شایعه است اما ادعای آن هرگز دور از ذهن و تعجب‌آور نیست زیرا فروش استینگر در سه‌ماههٔ نخست امسال نیز ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ کاهش داشته است. تنها در ماه مارس امسال، سدان اسپرت کیا با کاهش فروش چشمگیر ۴۰ درصدی مواجه شده است. البته طی این ماه همه‌گیری ویروس کرونا بسیاری از نمایندگی‌های فروش خودرو در سراسر دنیا را تعطیل کرده و هرچه این بیماری بیشتر ادامه پیدا کند، آسیب بیشتری به خودروسازان وارد می‌سازد.

کیا تا پایان سال ۲۰۱۸ هنوز تصمیمی در مورد نسل دوم استینگر نگرفته بود و سپس در سپتامبر ۲۰۱۹ مدیر طراحی این شرکت «Gregory Guillaume» گفت این خودرو در فروش به آن خوبی که امیدوار بودیم عمل نکرده است. البته وی افزود که کیا باید در مورد این سدان پرفورمنس محور صبور باشد. مدیر طراحی کیا همچنین اظهار داشت که استینگر در آینده می‌تواند به خودروی دیگری تبدیل شود و به هجوم استفاده از نیروی الکتریسیته در خودروهای امروزی اشاره کرد. البته او اضافه کرد که سازندهٔ کره‌ای هنوز فرصت تصمیم‌گیری در این رابطه دارد.

در حال حاضر شایعات حاکی از آن هستند که کیا در حال آماده‌سازی تازه‌سازی میان‌دوره‌ای استینگر است که شامل ارتقاء پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربوی آن‌هم می‌شود. طی این به‌روزرسانی، دماغه و چراغ‌های عقب استینگر بازطراحی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن‌هم بروز خواهد شد. البته این نسل دوم نخواهد بود اما نشان می‌دهد کیا هنوز امیدوار آیت که استینگر بتواند موفق شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    قطعا به زمان بیشتری برای موفقیت نیاز داره . با یک نسل نمیشه سهم زیادی از بازار رو تصاحب کرد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. کیان

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1412 ديدگاه)

    هرچند کیا رو خیلی دوس دارم اما خوب با قیمتی ک براش گذاشتن و وقتی این همه قدر قدرت تو این کلاس هست واقعا نمیشد انتظاری بیش از این داشت.
    جایی ک ماستنگ و کامارو و … با قیمت پایه خیلی کمتری شروع قیمتی دارن، جایی ک همرده های قیمتی آلمانی وجود دارن واقعا انتظار فروش برای این نو پای کره ای ،انتظار بی جایی بوده !!!

    ولی باز هم میگم کیا بسیار معقولانه تر و بهتر عمل میکنه تا … .

    این آمار فروش جوابی باشه به کسایی ک جایزه ها را ملاک برتری میدونن، از پیشرفت سرسام آور صحبت میکنن، پیش بینی عقب افتادن اروپا از کره و طی ۱۰ سال آینده میکنن.

    با حلوا حلوا کردن و جایزه و تبلیغات سودی نصیب هیچ کمپانی نمیشه وقتی فروشی در کار نباشه، بهتر بود به جای مقایسه کیا فورته با لامبورگینی و نتیجه گیری برای بودن فورته (سراتو خودمون) یکمی دست از بلند پروازی و تبلیغات گول زننده بردارند.

    این شرایط بزودی در انتظار لوکس های کره ای هست ک بلند پروازی کردند جایی ک اصالت و پرستیژ حرف اول و میزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. امیر

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (752 ديدگاه)

    استینگر چهار در رقیبش میشه دوج چارجر نیسان ماکسیما که به نسبت از هر دو اونها قشنگ تر و اسپرت تر بنظرم اگه ادامه داشته باشه تولیدش با موتور قویتر می‌تونه جا باز کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ارشیا

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رزیتا

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    طراح کیا استینگر “پیتر شرایر” آلمانی بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. SS

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (731 ديدگاه)

    برند کیا هنوز کشش این رو نداره که سدان اسپورت لوکس مثل Stinger GT با چنین قیمتی (حدود 50 هزار دلار) عرضه کنه و کیا باید از استقبال فعلی هم راضی باشه.
    به نظرم نسل جدید جنسیس کوپه اگه قیمت مناسبی در همین حدود داشته باشه و تریم GT با موتور V8 عرضه بشه موفق تر عمل کنه چون هم برند بهتری داره و هم در این قیمت رقیب های آلمانی با این پرفورمنس وجود ندارن. البته انتظارات کره ای ها از چنین ماشین هایی بالاست و میخوان در نسل اول به اندازه ی موستانگ که بیشتر از 50 سال سابقه داره فروش کنن که خلاف واقع هست.
    به چنین ماشین هایی باید به عنوان ارتقا دهنده جایگاه برند نگاه بشه و نه محصول با سودآوری بالا؛ مثل کاری که فولکس با برند بوگاتی انجام داده تا توان مهندسی خودش رو نشون بده و گفته میشد به دلیل هزینه توسعه بالا خودرویی مثل ویرون نه تنها سودآور نیست بلکه اگه هزینه توسعه حساب بشه روی هر دستگاه مقداری زیان هم برای شرکت به بار میاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سورنا

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    فقط میخىام ببینم چی کم داشت اخه ؟
    ? حتی قیمتشم میشد راضی کننده باشه
    حیفه حیییییییف

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Farzad

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      البته که چیزی کم نداره اما رقبای گردن کلفت آمریکایی ، آلمانی و ژاپنی سد راهش هستن …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Hadi

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    حیفه که استینگر به این زودی باز نشسته بشه…

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا