گروه بهمن

عرضه کاپرا ۲ توسط گروه بهمن

سام کاویانی: GRAND TIGER و یا همان کاپرا، محصولی از شرکت ZX AUTO چین است. این پیکاپ تنومند و بزرگ جثه بیش از نیم دهه است که در شرکت بهمن موتور تولید می‌شود. در آشفته‌بازار خودرویی کشور، که ساخته‌های سازندگان نامی دنیا با ارقام کذایی و فضایی خود دور از دسترس عامه مردمان هستند، کاپرا در قبال بهای پرداختی خود، تا حدی توانست کارآمد و کم استهلاک جلوه کند. بی‌شک این خودرو چه ازلحاظ کیفیت و چه ازلحاظ ایمنی و تکنیک، به‌هیچ‌وجه با اسطوره ناموری چون تویوتا هایلوکس قابل قیاس نیست. اما در اینجا نباید از مبحث قیمت غافل ماند؛ نسخه‌های صفر هایلوکس با بهای گزافی، نزدیک به ۲۵۰ میلیون تومان، در بازار معامله می‌شوند و این پیکاپ شرقی حول‌وحوش ۷۲ میلیون تومان.


کاپرا، از معدود والا قامتان ساخت چین است که از شاسی مستقل و مجزایی در پلت‌فرم خود سود می‌برد و آرایش قوای محرکه آن نیز به‌صورت دو دیفرانسیل است. پس می‌توان با آن به مسیرهای سخت و بیراهه نیز رفت و این در جای خود نکته مثبتی است.


پس از چند ماهی وقفه در عرضه کاپرا، اینک شرکت بهمن موتور نسخه فیس‌لیفت آن را با نام کاپرا ۲ مهیای فروش نموده است. در این فیس‌لیفت، نمای ظاهری و داخلی این خودرو دستخوش تحولات بارزی شد. در بدنه، بروز رسانی‌های اندکی صورت پذیرفت و فرم سپر جلو نیز تغییر یافت.


در داخل کابین نیز تغییرات شایان توجهی صورت پذیرفت، جایی که در آن فرم و قالب داشبورد به‌تمامی دگرگون شد. اینک، در میانه کنسول، یک صفحه نمایش لمسی جای گرفته است و فرمانی سه‌شاخه و چندکاره، جای فرمان ساده و نازیبای سابق را پر کرده است و در جای‌جای کابین نیز، ترکیب پلاستیک‌های نقره‌ای و مشکی، فضای جذاب‌تری را نسبت به قبل خلق نموده است. کیفیت متریال مصرفی هم ارتقاء یافته است. یادمان نرود که کاربرد گسترده متریال مصرفی کم کیفیت در کابین نسخه اولیه کاپرا، نقطه ضعف و پاشنه آشیل آن بود.

در این میان، پیشرانه خودرو تغییری به خود ندیده است و کماکان همان نسخه ۲.۴ لیتری ساخت میتسوبیشی وظیفه تحرک بخشی به قوای محرکه این خودروی سنگین‌وزن را عهده‌دار است. پس فعلاً دستیابی به شتاب و سرعتی بالا را از خاطرتان محو کنید!

کاپرا ۲ با شرایط فروش نقد و اقساط توسط بهمن موتور به فروش می‌رسد. بهای نقدی این خودرو معادل ۷۲,۳ میلیون تومان است. در حالت شرایط اقساطی هم می‌توان با پیش‌پرداخت ارقامی معادل ۴۵,۳ میلیون و یا ۳۲,۳ میلیون تومان مالک یک کاپرای صفر کیلومتر شد.

در ذیل توجه شما را به مشخصات این خودرو جلب می‌کنیم.

مشخصات فنی کاپرا ۲

  • نوع موتور: ۴ سیلندر بنزینی خطی میتسوبیشی
  • شناسه پیشرانه: ۴G69S4N
  • حجم موتور: ۲۳۷۸ سی‌سی
  • نسبت تراکم: ۹.۸:۱
  • توان: ۱۲۷ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه
  • گشتاور: ۲۰۰ نیوتن متر در ۲۵۰۰ – ۳۰۰۰ دور در دقیقه
  • حداکثر سرعت: ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت
  • نوع فنربندی جلو: جناغی دوبل با بازوهای پیچشی، میله نوسان گیر
  • نوع فنربندی عقب: فنر تخت، جاذب‌های شوک و ضربه (پر شده با گاز)
  • ترمز جلو: دیسکی
  • ترمز عقب: کفشکی
  • نوع گیربکس: ۵ سرعته دستی

ابعاد

  • طول/عرض/ارتفاع: ۵۳۳۰/۱۷۵۰/۱۷۷۵ میلی‌متر
  • فاصله بین دو محور: ۳۱۰۰ میلی‌متر
  • وزن خودرو بدون بار و سرنشین: ۱۷۶۵ کیلوگرم
  • وزن خودرو با بار و سرنشین: ۲۶۲۰ کیلوگرم
  • ظرفیت بار: ۴۸۰ کیلوگرم
  • ظرفیت باک بنزین: ۷۳ لیتر
  • سایز تایرهای جلو و عقب: ۲۲۵/۷۰ R 16

تجهیزات ایمنی و رفاهی کاپرا ۲

  • ۲ عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو)
  • سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
  • کنترل الکترونیکی به‌کارگیری دیفرانسیل جلو
  • دوربین دنده‌عقب
  • صفحه نمایش لمسی به سایز ۷ اینچ
  • رادیوپخش قابل لمس با ورودی USB/SD CARD به همراه نویگیشن و بلوتوث
  • کنترل رادیوپخش روی فرمان
  • قفل مرکزی با ریموت کنترل با قابلیت بالا رفتن شیشه‌ها پس از قفل شدن
  • سیستم تهویه مطبوع
  • ساعت به همراه قطب‌نما
  • چراغ رانندگی در روز
  • جا عینکی به همراه چراغ مطالعه جلو
  • رکاب آلومینیمی
  • آینه‌های جانبی برقی
  • شیشه‌بالابر برقی
  • رکاب آلومینیمی
  • و…
  • آپشن‌های قابل سفارش برای کاپرا ۲: صندلی چرمی، گارد استیل محفظه بار، کاور پلاستیکی اتاق بار

قیمت

  • در ایران: ۷۲.۳ میلیون تومان

 

منابع:

  • CARNEWSCHINA.COM
  • CHINAAUTOWEB.COM
  • و…

نویسنده مهمان

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (980 ديدگاه)

    چه عجب یک ماشین مدل جدیدش اومد کلی افزایش قیمت به خودش ندیده دوستان این صفحه نمایش لمسی کجاست من ندیدم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. ashkan

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (375 ديدگاه)

      از مزدا رسید به کجا بهمن خودرو

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. محمد

        ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1437 ديدگاه)

        کاش دست از خودخواهی برداره و بجای مونتاژ ماهی ٢،٣ تا مزدا ٣ نسل قبل، محصولات جدید مزدا رو بیاره و به مرور مونتاژ کنه
        یا اینکه بزارن بقیه وارد کنن اگه بهمن خودرو نمیتونه

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  2. حمیدرضا

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    خوبه که یه ماشین کم اصطحلاک باشه برای مصارف کاری ولی این کاپرا یکم تو قطعات ضعیف بود امیدوارم این یکی رو تقویت کرده باشن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (980 ديدگاه)

    الان رفتم مجله که خریده بودم دیدم ظاهرا سایت عکس اشتباه چاپ کرده چون تو مجله که خریدم یک مانیتور بزرگ تو کنسول وسط هستش

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  4. آرش

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (99 ديدگاه)

    خودروی خوبی نیست که بشه روش حساب کرد و سرنشینان ردیف عقب به شدت معذب هستند و در مسیرهای طولانی باعث کمر درد میشه و به شدت تکان داره مخصوصا در ردیف عقب، و همچنین درهای خودرو بسیار بی کیفیت و بعد از مدت کوتاهی دچار صدا میشه اگه کسی میخواد شاسی دو دف سوار شه به دنبال گزینه های دسته دوم تمیز باشه مانند رونیز،پیکاپ یا اگر هم میخواد کمتر هزینه کنه پاترول ،جیپ صحرا، تویوتا اف ۴، لندرور گزینه های بهتری هستن با بقیه پولش میتونه سواری بگیره و داخل شهر راحت باشه در ضمن به درد آفرود نمیخوره چون خیلی استهلاک بالایی داره و به سرعت تعمیر لازم میشه همچنین شتابش خودرو افتضاحه( تقریبا ۱۶ ثانیه) و صدای موتور به شدت زیاد و به راحتی داخل کابین میاد کلاً به درد کسی میخوره که خودآزاری داشته باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
    1. ماکان

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (64 ديدگاه)

      عزیزم شما حتی متن رو هم کامل نخوندی و فقط قصد تخریب این چینیه بی آزار رو داری
      این یک پیکاپ وانت هست میفهمییییی ؟ پیکااااپ وااااانت ، جیپ صحرا و پاترول و رونیز پیکاپ هستن ؟ میتونن کار پیکاپ رو انجام بدن ؟ برادر عزیز در متن گفته شده که خودرو کمی قابلیت آفرود داره و میشه روش کمی حساب باز کرد ، نه اینکه بگه کلا یه خودرو آفروده میفهمی ؟؟ وگرنه همه عقلشون می‌رسه که بدونن برای استفاده مستقیم برای آفرودآخرین گزینه ای که میشه در کل ماشین ها انتخاب کرد می‌تونه کاپرا باشه

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
      1. Roham

        ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (535 ديدگاه)

        این ماشین دقیقا به چه دردی میخوره
        قابلیت آفرود که نداره
        با هیکل ۱.۷ تنی فقط ۴۸۰kg ظرفیت بار داره
        هنر آنرود هم نداره
        کیفیت قطعاتش هم که حرفی واسه گفتن نداره
        این چی داره که نیسان گاوی (جونیور) چهل سال پیش نداره
        با امثال پیکاپ که اصلا نمی شه مقایسش کرد
        این بی آزاره!؟!!!
        غیر از موتورش که اونم به لطف میتسوبیشی هستش بقیش دم به دیقه در مکانیکی هست
        از چی این دفاع می کنید شما!!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. PaRHaM

          ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (740 ديدگاه)

          من ب خوب یا بدش
          اصلا ب هیچیش کار ندارم!
          فقط چرا فرمونش این شکلیه؟
          انگار فلجه?خیلی مسخرس طراحی فرمونش??

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. MAHDI Z

          ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          حالا فرمون به کنار
          داخلش یکم شبیه دنا نیست

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. PaRHaM

          ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (740 ديدگاه)

          نمیدونم والله
          چیزی ک میبینم فقط میدونم خیلی فاجعه اس?

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
  5. کرمانشاه تسلیت(Amrican muscle boys)

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    یه موتور تنبل نسبت به حجم موتور
    میگن دفش مثه پیکان صدا میده
    جلو پنجره عوض شده و گرافیک چراغا
    از نو طراحی شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. سام

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام خدمت جناب سردبیر محترم سایت
    اگر امکان دارد اسم اینجانب در آخر متن آورده شود زیرا در صورت عدم ثبت نام نویسنده در آخر متن،در کارتابل وردپرس شخصی نویسنده نام آن مقاله وارد نمی شود.در صورت امکان،استدعا دارم که در مورد مقاله سیتروئن c3-xr اینجانب نیز همین ترتیب را اتخاذ فرمایید.
    توضیح : این کامنت فقط محض اطلاع جنابعالی درج شده است و لزومی به انتشار آن در سایت نیست.
    با نهایت سپاس
    ارادتمند – سام کاویانی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Kamran cooper

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    روزگاری میشد با این پول دوتا رونیز خرید.
    دیگه صحبتی نمیمونه…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  8. محمدرضا

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (82 ديدگاه)

    داشبورد و فرمون سوبارو لگاسی نسل پنجم رو مستقیم روش نصب کردن!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد رضا

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (743 ديدگاه)

      عاشق تیز بینیت شدم؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. حسین

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2307 ديدگاه)

    موتور وانت امیکو هم میگن میتسوبیشی هس اما چرا مال امیکو ۲۰ اسب قوی تره؟
    متفاوت اند؟
    حجمشونم که یکی هس انگار!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سامان اذری

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2843 ديدگاه)

      شاید مال اون یکم به روزتره

      ولی اگه قیمتشون یکی باشه امیکو از این خیلی بهتره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. كوروش

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    یک ارابه ى افتضاح پُر استهلاک دیگر از کشور دوست و برادر جمهورى
    خلق چین ؛ خارج از رده و دور از صنعت طراحى ؛ ساخت جهانى خودرو توسط گروه بهمن ؛ پا به ایران گذاشت ؛ که فقط ذهنیت خوبى از این خودرو در کشور لیبى جنوبى در قاره آفریقا توسط گروهک تکفیرى القاعده وجود دارد !

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسین

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2307 ديدگاه)

      چه جوری یه ماشین که کارخونه سازندش تازه شروع به ساختش در چین کرده ، خارج از رده هست؟
      معنای خارج از رده چیه؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Roham

        ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (535 ديدگاه)

        معنای از رده خارج این ماشین رو از مصرف سوخت بالا و استهلاک زیاد قطعات راندمان به شدت پایین با توجه به موتور نسباتا پر حجمش و عمر کوتاه بدنه اون میشه درک کرد
        تو همین چینی ها MVM 110 با موتور ۱ لیتریش ۱۵۰km/h سرعتشه
        این حتی بازده موتور نسبتا خوبش به لطف سیستم انتقال قدرت افتضاحش به اندازه اونم نیست.
        این یعنی از رده خارج حتی اگه دیروز از خط تولید خارج شده باشه

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  11. حمید ع

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (229 ديدگاه)

    بجای این ماشین میشه پاژن ۹۰-۹۱ برداشت که هم پیکاپه هم ی آفرودره..موتور ۶سیلندر هیونداهستش.تازه ترمزاش هم ۴دیسکه.البته مدلهای جدیدش دیزلی شدن.ترمزاش هم عقب کاسه ای هست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسین

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2307 ديدگاه)

      پاژن مصرفش زیاده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. MAHDI Z

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1447 ديدگاه)

        کاپرا هم مصرفش کم نیستا
        حداقل پاژن قدرت داره اما کاپرا مصرف بالا و قدرت کم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  12. MAHDI Z

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    اصلا طراحی داخلش با بیرونش جور در نمیاد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. MAHDI Z

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    مهمترین نکته لاستیکای فابریکشه که اصلا برای افرود و گل و برف خوب نیست و حتما باید لاستیک دیگری خریداری بشه
    در کل ماشین بدی نبود
    میگم نبود دلیلش قیمتشه که قبلا مناسب تر بود ولی در حال حاظر به نظرم یکم گرونه
    من خودم اگه این جور ماشینایی بخوام بخرم یه پاژن V6 تمییییز و مرتب میخرم و بهش میرسم و تقویتش میکنم و با خیال راحت استفاده میکنم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. كوروش

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    با سلام و احترام
    خودروىوانت گراند تایگر شرکت ZX Auto کشور چین ؛ همان کاپرا ٢ گروه بهمن از پلت فرم خارج از رده شرکت تویوتا موتورز ژاپن مربوط به وانت هایلوکس ١٩٨٠ میلادىو موتور از رده خارج شده دهه ٨٠ میلادى شرکت میتسوبیشى موتورز ژاپن با حجم ٢۴٠٠ سى سى و قدرت بسیار پائین ١١٨ اسب بخار(طبق اعلام شرکت سازنده) با توجه به وزن بسیار سنگین ١٧۶۵ کیلوگرمى که با حمل سرنشین و بار خودرو به وزن باور نکردنى ٢٧٠٠ کیلوگرم ؛ یعنى سنگین تر از تویوتا لندکروزر ٨ سیلندر میرسد ؛ انجین خودرو و با تراکم بسیار پائین ٩/٨ و تنها ١١٨ اسب بخار با مصرف سرسام آور تولید کرده و تنها مزیت آن سازگارى با سوخت افتضاح ایران مى باشد و به نوبه خود در حجم مصرف سوخت بسیار بینظیر مى باشد.
    گنجایش بار ۴٨٠ کیلوگرم یعنى عملن از یک سوارى سدان سایز C متوسط
    نیز مانند ال-٩٠ کمتر مى باشد .
    کابین ردیف دوّم عملن بلا استفاده ؛ نیمکت مانند و براى مسیرهاى طولانى
    و افراد قد بلند بسیار آزار دهنده مى باشد .
    حال با تمامى موارد فوق الذکر ؛ این خودرو یک خودروى جدید و با تکنولوژى
    جدید ؛ براى ورود به بازار مظلوم و چینى زده ى کشور عزیزمان ؛ ایران میباشد؟!!!
    این خودرو در کشور مهد سازنده خود نیز ؛ حتّى در خیابان هایش دیده
    نمى شود !!!

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  15. بهروز

    ۱۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کسانی که از نقطه ضعف های این ماشین با خبرن اعلام کنن !!!!
    گزینه های هم قیمت را مقایسه کنید …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. پوريا

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    میشه بگید بجاى کاپرا چه ماشین دیگه اى تو این قیمت میشه خرید که صفر باشه؟!
    نیسان پیکاپ مدل ٨۶ اونم مزایده اى الان ۵٠ تومنه
    اونوقت این صفر ٩٧ با قیمت ٧۶ میلیون نمی ارزه که آدم بهش فکر کنه؟
    پاژن هم که دوستان پیشنهاد میدن یه نگاه به طراحى و قطعات موجودش در بازار بندازن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا