آکورا

شکایت مالکان عصبانی از محبوب‌ترین محصولات آکورا!

در ماه می‌بود که خبر آمد پرفروش‌ترین محصولات آکورا از مشکلات جدی‌ای رنج می‌برند. دسته‌ای از مالکان آکورا RDX مدل ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ و MDX مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ با ثبت شکایت از این خودروساز ادعا کرده‌اند کراس اوورهای لوکسشان در زمان شتاب گیری تعلل کرده و البته کاهش سرعت ناگهانی و از کار افتادن پیشرانه را هم دارند. برخی مالکان حتی خلاص شدن ناگهانی گیربکس در زمان رانندگی را نیز تجربه کرده‌اند. ظاهراً آکورا از این مشکلات آگاهی داشته اما کار چندانی برای رفع آن‌ها انجام نداده است.

و حالا دسته دوم از مالکان این خودروها شکایت خود از این برند ژاپنی را ثبت کرده‌اند. آن‌ها نیز مشکلات یاد شده را تجربه کرده و این بار گفته‌اند مشکلات موردبحث باعث ایجاد خطرات ایمنی قابل‌توجهی برای تمامی رانندگان شده‌اند. قطعاً خاموش شدن ناگهانی پیشرانه خودرو در سرعت‌های بالا چیز خوشایندی نخواهد بود.

در این شکایت جدید به نقص پدال گاز اشاره شده زیرا دارای ساختارهای متناقضی در پدال، ماژول کنترل پیشرانه و ماژول گیربکس است. این امر منجر شده راننده نتواند به‌صورت کامل از پدال گاز استفاده کرده و به آن دستور دهد. همانند شکایت‌های قبلی در شکایت جدید آمده آکورا از اقدام به فراخوان این خودروها به منظور تعمیرشان سر باز زده است.

اما همه‌چیز به سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد که گروهی از مالکان MDX این شکایات را ثبت کردند اما آکورا فعلاً اقدامی برای تعمیر آن خودروها انجام نداده است. این شرکت در جولای ۲۰۱۵ یک بولتن سرویس فنی برای مشکل MDX منتشر کرده و غیر از آن کار دیگری صورت نگرفته است. در این بولتن به تکنسین‌های نمایندگی‌ها گفته شده فقط نرم‌افزار پیشرانه را به‌روز کنند.

هنوز مشخص نیست که مالکان این خودرو طبق دستور بولتن اقداماتی انجام داده‌اند یا خیر اما این بولتن فقط مختص مدل MDX بوده است. برخی مالکان به نمایندگی‌ها مراجعه کرده و حداقل یکی از نمایندگی‌ها وجود مشکل در خودروها را رد کرده و نمایندگی دیگر هم اشکال را از ماژول کنترل گیربکس دانسته است.

با توجه به افزایش تعداد شکایت‌ها به نظر می‌رسد آکورا باید چیزی بیشتر از بولتن سرویس ۵ سال قبل را انجام دهد. شاید یک فراخوان بتواند مشکل را تا حدودی حل کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاsvj

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    چه خطرناک???

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. Moein

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (894 ديدگاه)

    بعضی از کمپانی ها هم هستن آدم حس می‌کنه یه ایرانی مدیرشه
    واقعا که خودکشی فقط از ارتفاع پریدن نیست!!

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. OMID

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      اتفاقاً مدیرش ایرانیه ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Moein

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (894 ديدگاه)

        پس هیچی دیگه ??

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        واقعاً مدیرش ایرانیه ؟؟؟
        فکر کنم با مدیر ایرانی اینفینیتی اشتباه گرفتین‌ها ؟؟؟

        من ژاپنی بازم و عاشق زاپنی‌هام ، اما اگر واقعاً چنین ایرادی در آکوراها باشه که میخواستند زیر سیبیلی ردش کنند ، امیدوارم چنان جریمه‌ای بشه که درس ادب بشه برای بقیه خودروسازان .

        انسان باید تاوان کار اشتباهش را بده ، حالا هرکسی که میخواد باشه ، قضیه دیزل گیت یادتون میاد ، هنوز چند ده هزار خودروی صفر در آمریکا از هر مدلی که فکر کنید چند ساله داره زیر گرما و سرما تو پارکینگ‌ها نابود میشه و مثل اینکه به ترتیب دارند اوراق میشن که حتی نگذاشتند از متریال‌ها استفاده کنند برای خودروهای دیگر چون خودروها صفر هستند(( آئودی ، فولکس )) و این یعنی قانون درست برای همه ، من به شخصه دوست دارم قانون چنین محکم باشه چون حداقلش اینه که شرکت یا انسان ثروتمند به خودش اجازه نمیده مافیا راه بندازه و بزنه تو سر انسان ضعیف که همون خریدارها هستند .

        فقط قانونشون مقایسه بشه با ایران و شرکت‌های آشغالسازی تا اَشکِتون در بیاد ما کجائیم و آنها کجا .
        تو ایران هم همیشه قانون موافق زورگو و مخالف ضعفا هست .
        دقیقاً اومدیم مطابق کتاب خدا ( قرآن ) در اجرای قانون و کشور‌داری عمل کنید ولی چیزی که دیدیم برعکس در اومد و در عمل دقیقاً دارن برخلاف کتاب خدا عمل میکنند ، کجای کتاب خدا گفته حق‌الناس کنید و کجای دنیا دیدین به جز ایران برای دادگاه‌ها باید تو صف وایستید و نوبت‌های چند ماهه تا یه حکم بخواد اجرا بشه ، موها مثل دندون‌ها سفید میشه .

        قدیما میگفتند ایشالاه گذرتون به بیمارستان‌ها نیوفته ، اما در این سال‌ها باید گفت گذرتون ایشالاه به دادگاه‌ها نیوفته .

        موافقم 2
        مخالفم 1
  3. Aran Milan

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    از قیافه آکورا هیچوقت خوشم نیومد!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. کیان

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    باز هم انتشار مطالب بدون اشاره به منبع یا رفرنس !!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
      1. کیان

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1435 ديدگاه)

        لطفا زحمت بکشید برای همه مقاله ها منبع رو بذارید
        اینطور بسیار معتبر و بهتر هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    1. Abbas.Lambo

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (875 ديدگاه)

      آره دیگه چون ژاپنیه دنبال منبع میگردی و خبر دروغه،اگه کره ای بود که جنابعالی و اون یکی دوتا از دوستاتون سایت رو به آتیش کشونده بودین/:

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کیان

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1435 ديدگاه)

        دیگه از وقتی ک جنسیس ته لیستی شد
        دیگه ما بیشتر سعی میکنیم خبر خودروهای چینی و پیگیر باشیم، جذابیتشون بیشتر هست، خوندن مطالبت در مورد ته لیست وقت تلف کردن هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Abbas.Lambo

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (875 ديدگاه)

          خوشم میاد تا کم میاری میچسبی به آمار فروش جنسیس(:
          وقت؟؟؟جوری میگی تلف کردن وقت انگار در حال کار کردن رو پرتاب فضا پیما هستی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. هاتف

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (99 ديدگاه)

    یکی به این خودروسازای ژاپنی (هوندا، نیسان، تویوتا) بگه با یه توربوشارژ و یه تیکه چرم روی داشبورد نمیشه خودروهای اکونومیک رو به عنوان برند لوکس (آکورا، اینفینیتی، لکسوس) به مردم چپوند. یه ماشین لوکس اصیل ( بنز ، بی ام و پورشه و..) طراحی و پلتفرم و متریال و ساخت و خلاصه همه چیزش لوکس و منحصر بفرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Moein

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (894 ديدگاه)

      سعی کن خودت یجور بگی بهشون?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1094 ديدگاه)

      شما به بزرگی خودتون ببخش.
      قیمت آکورا و اینفینیتی رو با بنز و پورشه مقایسه کن بعد انتظار داشته باش بنز تحویل بده بهت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      هاتف
      اول بگم ، هیچ خودرویی مثل بنز و پرستیژ بنز را نداره بخصوص کلاس S و هیچ ژاپنی یا حتی کادیلاک و لینکلن هم نمیتونه پرستیژ آلمان‌ها را داشته باشه و آلمان‌ها حرف اول را در لاکچری سازی میزنند .

      اما شما تعریفت از لوکس بودن چیه ، میشه توضیح بدی ؟
      یعنی لکسوس لوکس نیست ولی در رده جهانی لوکس شمرده میشه و همه جای دنیا هم لوکس به حساب میاد .
      شما اگر معیارت از لوکس بودن را توضیح بدین ، بهتر میتونیم نقد کنیم ؟
      البته اگر یکبار داخل لکسوس LS مدل 2008 بشینی ، بهتر متوجه میشی لوکس یعنی چی که حتی سواریش را نمیشه حتی در بنز S و سری ۷ دید از بس که نرم و به اصطلاح دُنبه‌ایه .

      هیچکس منکر اصالت آلمان‌ها نیست و من خودم عاشق آلمانی‌ها بخصوص بنز هستم ولی تعریفت از لوکس بودن و چسباندنش به ژاپنی‌ها خنده‌داره و احتمالاً شما جنسیس را رقیب آلمان‌ها میدونی ، درسته ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. msn

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    هیچ وقت از خودروهای هوندا و اکورا علی رقم کیفیت بالاشون خوشم نیمده ، طراحی داخلی و خارجی هم در حد همون جنوب شرق آسیاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. meysam

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    بخاطر همین چیزاست که هیچوقت به لکسوس نرسیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. PERSEPOLIS

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    عجیبه ، یا بهتر بگم ، از یه خودروساز ژاپنی عجیبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. kmal

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (28 ديدگاه)

      من خودم طرفدار پرسپولیسم ولی آخه اسم تیم تو سایت ماشین

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. دانیال

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (596 ديدگاه)

      دقیقا
      واقعا بعیده از ژاپنی ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. chiron sport

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (28 ديدگاه)

    از ژاپنیا بعیده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا