شورلت

رندری خیالی از شورلت بلیزر آفرود برای رقابت با فورد برانکو

شورلت پس از وقفه‌ای ۲۵ ساله، مدل مشهور بلیزر را احیا و برای مدل ۲۰۱۹ معرفی نمود؛ اما این بلیزر جدید مثل پیشینیان خود یک آفرود خشن نیست. این مدل جدید به یک کراس‌اوور خانوادگی راحت با ظاهر زاویه‌دار کامارو مانند تبدیل شده که در آن از فرم جعبه‌ای شکل و ساختار بدنه روی شاسی بلیزر قدیمی هیچ خبری نیست. در گذشته اما بلیزر رقیب مستقیم فورد برانکو بود و حالا با بازگشت برانکو و وفاداری کامل به ویژگی‌های سنتی خود، به فکر طراحی نسخه‌ای آفرود از بلیزر کنونی افتادیم تا به رقیب مناسبی برای برانکو تبدیل شود.

البته در دنیای رندها هم به‌راحتی نمی‌توان از ظاهر تیز و زاویه‌دار بلیزر فاصله گرفت و دی‌لایت‌های باریک نیز همچنان در جای خود زیر خط کاپوت باقیمانده‌اند اما در دیگر قسمت‌های دماغهٔ خودرو تغییراتی صورت گرفته است. در اینجا جلوپنجره کوچک‌تر شده و در قسمت سپر هم روکش‌های محافظ محکمی کار شده که تا اطراف دهانهٔ گلگیرها ادامه یافته‌اند. همچنین دو قلاب بکسل هم در سپر جلو تعبیه شده است. یکی دیگر از تغییرات ضروری، عمودی‌تر کردن شیشهٔ جلو است تا به ظاهر کلی خودرو نمای جعبه‌ای‌تری ببخشد. یک نوار LED در بالای شیشهٔ جلو و باربندی روی سقف هم به ایجاد نمایی آفرودی کمک کرده است. لاستیک‌ها آفرودی بزرگ، افزایش ارتفاع از سطح زمین و پله رکاب‌های جانبی هم تغییرات ظاهری بلیزر برای تبدیل شدن به یک آفرودر را تکمیل می‌کنند.

این ویژگی‌ها، بلیزر را به برانکو نزدیک‌تر کرده است اما هنوز هم به تغییرات زیادی مثل درهای جداشونده و سقف باز شونده نیاز دارد تا بتواند رقیب تمام و کمالی برای برانکو باشد؛ اما از دنیای خیالات و رندرها که فاصله بگیریم، در واقعیت هدف و شرایط این دو خودرو کاملاً باهم متفاوت است. فورد با هدف ساخت یک آفرودر توانمند برای رقابت با جیپ رانگلر، برانکو را زنده کرد اما شورلت در احیای بلیزر در مسیر دیگری گام نهاده است؛ اما بلیزر فقط یکی از اس‌یووی‌های بسیار خشن و سرسختی است که این روزها در پی تقاضای بازار به کراس‌اووری شهری تبدیل شده است و مدل‌های دیگری مثل هوندا پاسپورت هم همین رویه را در پیش گرفته‌اند. درهرحال هرچند بلیزر دیگر توانایی‌های سابق خود را ندارد اما در اولین سال حضور کامل در بازار یعنی ۲۰۱۹ به فروشی نزدیک به ۶۰ هزار دستگاه دست پیدا کرد. فروش بلیزر در شش ماه اول امسال نیز به بیش از ۴۰ هزار دستگاه رسیده است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. علی"P.F"

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (204 ديدگاه)

    شبیه رضوانی شده

    موافقم 4
    مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4885 ديدگاه)

    اون بلیزرهای مدل دهه شصتو دهه هفتاد میلادی که تو ایرانم زیاد ازشون هست هنوزم که هنوزه سرپا و روی فرم و جذابو گیرا هستن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    این رندر هم شایسته اسم بلیزر نیست.
    اینکه فکر میکنم شبیه تانک رضوانی شده هم بکنار.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  4. پارسا عشقی

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    انگار اومدی یه فرشته رو بال و پرشو زدی چرا نمیان همونی ک هست رو چهارتا لاستیک بزارن واقعا که اگه اگه ایران خودرو بود الان وانت و سدانش هم میزد ما خیلی در این مسایل ها عالی هستیم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. AMG///

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    نگا با کامارو و بلیرز چیکار کردن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    خوشگل میشه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. CAR LOVER

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کاشکی میشد ماشینای با اصالت برگردن.مثل بنز با اون درای گالوینگ،دوج وایپر،بلیزر برگشت اما با کت و شلوار برگشت تا لباس تکاوری!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا