شورلت

معرفی شورولت مونزا هیبریدی ملایم در چین

شورولت مونزا از زمان عرضه در مارس ۲۰۱۹ تاکنون به پرفروش‌ترین محصول این خودروساز در چین بدل شده و بیش از ۱۴۰ هزار دستگاه از آن به دست مشتریان رسیده است.

شورولت می‌خواهد همین روند را ادامه دهد و به همین خاطر اقدام به معرفی نسخه به‌روز شده سدان کامپکت مونزا کرده است. این خودرو هم‌اکنون به تکنولوژی هیبریدی ملایم مجهز شده است. شورولت همچنین پیشرانه ۱.۳ لیتری تنفس طبیعی را برای سدان ساب کامپکت اونیکس در نظر گرفته است.

شورولت مونزا هم‌اکنون با سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی متصل شده به پیشرانه ۱ لیتری ۱۲۵ اسبی یا ۱.۳ لیتری توربوی ۱۶۳ اسبی در دسترس می‌باشد.

این سیستم از یک پیشرانه الکتریکی کوچک، باتری، ماژول مدیریت قدرت و واحد کنترل هیبرید تشکیل شده است. در آغاز کار یک پیشرانه ۴۸ ولتی پیش از ورود پیشرانه بنزینی به مدار فعال می‌شود. در خلال شتاب گیری هر دو پیشرانه باهم کار می‌کنند و بنابراین حجم کاری پیشرانه درون‌سوز کم شده و مصرف سوخت و آلایندگی آن پایین می‌آید.

با کات آف شدن سوخت پیشرانه درون‌سوز در زمان کاهش سرعت، مصرف سوخت خودرو بیش از پیش بهبود می‌یابد. جنرال موتور می‌گوید مصرف سوخت متوسط مونزای مجهز به پیشرانه ۱ لیتری هیبریدی ملایم ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است. مونزا همچنین با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی نیز در دسترس می‌باشد.

در کل ۴ نسخه از این سدان با تکنولوژی هیبریدی ملایم در دسترس است که دو تای آن‌ها از نوع RS و دو نمونه دیگر از نوع ردلاین هستند. همه‌ی این مدل‌ها از سیستم اطلاعات سرگرمی مای لینک پلاس جدید و ۱۰۰ گیگابایت سرویس داده رایگان آن استار در سال سود می‌برد. قیمت این خودرو نیز از معادل ۱۵۴۰۰ دلار شروع می‌شود.

شورولت و بازوی محلی آن یعنی جوینت ونچر سایک اقدام به ارتقای سدان کوچک‌تر اونیکس نیز کرده‌اند. این خودرو هم‌اکنون به پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۳ لیتری تنفس طبیعی با زمان‌بندی سوپاپ متغیر، گیربکس ۵ سرعته دستی و… مجهز شده است. پیشرانه موردبحث قدرت ۱۰۷ اسبی و گشتاور ۱۳۰ نیوتون متری دارد.

این پیشرانه نیز مصرف سوخت متوسط ۴.۸ لیتری در هر صد کیلومتر داشته و جایگزینی ارزان‌تر برای پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی کنونی با قدرت ۱۲۳ اسب بخار می‌باشد. اونیکس مجهز به پیشرانه ۱.۳ لیتری قیمت پایه حدود ۱۱۳۰۰ دلاری دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. mehdi

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (256 ديدگاه)

    خوشگله
    خوشبحالشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    نسبت ب قیمتش زیباس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ممد ژانگولر

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    یک چیزی مابین هیوندایی الانترا مدل ۲۰۱۴ و شورلت مالیبو هستش
    کلا خیلی متناسب و ارزون به نظر میرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. (Alireza(lexus

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (337 ديدگاه)

    آریزو 5

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا