فولکس واگن

فولکس ID.3 الکتریکی ارزان‌تر از نمونه‌های درون‌سوز!

فولکس‌واگن شروع به مقایسه‌ی خودروی الکتریکی ID.3 و برخی مدل‌های درون‌سوز قابل‌مقایسه همچون گلف کرده و می‌گوید این خودروی الکتریکی نه‌تنها هزینه‌های نگهداری کمتری خواهد داشت بلکه قیمتش نیز نسبت به این خودروها کمتر خواهد بود.

بنا به گفته این برند آلمانی، نسخه پایه ID.3 که از باتری ۴۵ کیلووات ساعتی استفاده کرده و برد ۳۳۰ کیلومتری خواهد داشت، با قیمت پایه ۲۳۴۳۰ یورویی در آلمان عرضه خواهد شد و پس از اعمال مشوق‌های دولتی، این خودرو ارزان‌تر از گلف ۱.۵ TSI 130 PS یا گلف ۲.۰ TDI 115 PS خواهد بود.

آلمان در حال حاضر مشوق محیط زیستی را برای خودروهای الکتریکی ارائه کرده و مدل‌هایی که حداکثر قیمت ۴۷۶۰۰ یورویی خواهند داشت با مشوق ۶۵۷۰ یورویی عرضه خواهند شد و مدل‌هایی با حداکثر قیمت ۷۷۶۰۰ یورویی شامل مشوق ۵۵۷۰ یورویی خواهند بود.

به این ترتیب قیمت فولکس‌واگن ID.3 جدید در آلمان از حدود ۳۰ هزار یورو (پیش از اعمال مشوق‌های دولتی) شروع خواهد شد. مدل ID.3 Pro که برد بیشتر ۴۲۰ کیلومتری دارد قیمت زیر ۳۵ هزار یورویی خواهد داشت و حتی ارزان‌تر از مدل قبلی گلف الکتریکی خواهد بود.

بی‌شک ID.3 مهم‌ترین خودروی جدید این خودروساز بوده و فولکس‌واگن تلاش‌های زیادی برای عرضه اولین سری آن به بازار می‌کند.

علاوه بر قیمت پایه کمتر از نسبت به برخی مدل‌های گلف، فولکس محاسبه کرده هزینه ماهانه‌ی ID.3 حدود ۷۰ یورو کمتر از مدل‌های قابل‌مقایسه درون‌سوز خواهد بود و بنابراین مالک در هر سال صرفه‌جویی ۸۴۰ یورویی خواهد داشت.

ID.3 جدید حق بیمه کمتری هم در آلمان خواهد داشت و البته هزینه‌ی سرویس آن نیز کمتر خواهد بود زیرا سرویس آن صرف‌نظر از کارکرد خودرو هر دو سال یک‌بار است.

ژرمن‌ها از تابستان سال جاری میلادی ID.3 را در بازارهای اروپایی عرضه خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (27 ديدگاه)

    از نظر من خودروهای برقی عالی هستن چون از نظر نگهداری به مراتب راحتترن، فقط لنت ترمزه که باتوجه به اینکه قبل از لنت خود موتور تا حد زیادی کار ترمز انجام میده احتمالا چند سال یه بار باید لنت عوض کنی، یه باطری هم هست که تا حداقل پنج سال مشکلی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hadi

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    عالی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امین

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (568 ديدگاه)

    این خودرو بعد عرضه اولین سری (ریسک و مشکلات رفع شه ) قصد خرید دارم
    بیشتر بخاطر صرفه اقتصادی اش مشوق اقتصادی دولتی ۳ماه حداقل درآمد هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا