ولوو

معرفی نسل جدید ولوو V60، استیشنی جذاب از اسکاندیناوی

ولوو نسل جدید مدل V60 خود را پیش از اولین نمایش رسمی در نمایشگاه ژنو، معرفی کرده است. هرچند این روزها کراس‌اوورها بر بازار سلطه یافته‌اند اما ولوو امیدوار است بتواند با V60 جدید بار دیگر توجه خریداران را به استیشن‌ها جلب کند. این ماشین که روی پلت‌فرم جدید SPA ولوو ساخته شده، قصد دارد با تکنولوژی پیشرفته، تجهیزات داخلی لوکس و ویژگی‌های اتصالی پیشرفته، استاندارد جدیدی را در بخش خودروهای پریمیوم میان سایز ایجاد کند.

نسل جدید V60 در بیرون از طراحی کاملاً جدیدی بهره‌مند شده که طبق زبان طراحی جدید ولوو شکل گرفته و شباهت زیادی به دیگر برادرانش همچون کراس‌اوورهای XC60 و XC90 و همین‌طور استیشن بزرگ‌تر V90 دارد. به‌طورکلی این استیشن سوئدی استایلی بسیار زیبا و جذاب را به نمایش گذاشته است تا جایی که می‌تواند به‌عنوان جایگزین یک کراس‌اوور موردتوجه قرار گیرد. V60 جدید طولی معادل ۴.۷۶ متر دارد که ۱۱.۷ سانتیمتر بیشتر از کراس‌اوور XC60 است و نسبت به نسل قبلی خود نیز افزایش ۱۳ سانتیمتری را نشان می‌دهد. فاصلهٔ محوری این استیشن سوئدی نیز برابر با ۲.۸۷ متر است که تقریباً با XC60 یکسان است.

کابین نسل جدید ولوو V60 به‌گونه‌ای طراحی شده که با یک ب‌ام‌و یا آئودی اشتباه گرفته نمی‌شود. در اینجا نمایشگر لمسی بزرگی در میانهٔ داشبورد تعبیه شده که کار اکثر دکمه‌های فیزیکی را انجام می‌دهد به‌طوری‌که تهویه مطبوع، ناوبری و رسانه همگی از طریق این نمایشگر ۹ اینچی کنترل می‌شوند. همچنین رشد ابعاد بیرونی موجب افزایش فضای داخلی خودرو شده است به‌نحوی‌که به‌رسم سوئدی‌ها فضای سر و پای خوبی برای سرنشینان V60 جدید وجود دارد.

در یک استیشن اما بیش از هر چیز کارایی اهمیت دارد یعنی جایی که نسل جدید V60 در آن موفق عمل کرده است چراکه حجم صندوق بار آن با ۱۰۰ لیتر افزایش نسبت به نسل قبلی به ۵۳۰ لیتر رسیده است که از ب‌ام‌و سری ۳ تورینگ، آئودی A4 آوانت و مرسدس بنز C کلاس استیت هم بیشتر است؛ اما این تمام ماجرا نیست چراکه با خواباندن صندلی‌های عقب، ظرفیت صندوق بار V60 به ۱۳۶۵ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

محصولات ولوو همواره به برخورداری از ایمنی بالا مشهور بوده‌اند و V60 هم به‌هیچ‌عنوان از این قاعده مستثنی نیست چراکه این استیشن جدید به‌صورت استاندارد به طیف گسترده‌ای از جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های ایمنی مجهز شده است. یکی از این سیستم‌ها، سیستم ایمنی شهری است که در صورت تشخیص تصادف قریب‌الوقوع، به‌طور خودکار ترمزها را فعال می‌کند. علاوه بر این، V60 جدید از سیستم رانندگی نیمه‌خودکار هم برخوردار است که ماشین را در خط خود حفظ می‌کند. دیگر سیستم‌های ایمنی فعال شناخته‌شدهٔ ولوو نیز از مدل‌های بزرگ‌تر سری ۹۰ قرض گرفته شده‌اند؛ بنابراین، با وجود این طیف گستردهٔ سیستم‌های ایمنی و همین‌طور مجموعهٔ کاملی از ایربگ‌ها، انتظار می‌رود نسل جدید V60 پنج ستارهٔ ایمنی کامل را از یورو انکپ دریافت کند.

نسل جدید V60 اولین ساختهٔ ولوو بر اساس پلت‌فرم SPA است که با دو قوای محرکهٔ هیبریدی مختلف عرضه خواهد شد. نسخهٔ هیبریدی اول T6 نام داشته که از قوای محرکهٔ بنزینی-الکتریکی با ۳۴۰ اسب بخار استفاده می‌کند و به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است. مدل هیبریدی دوم که پرچم‌دار خانوادهٔ V60 هم محسوب می‌شود اما T8 نام داشته و ۳۹۰ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که مانند نسخهٔ قبلی از سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برخوردار است. دیگر موتورهای V60 نیز شامل نمونه‌های T5 و T6 بنزینی به همراه مدل‌های دیزلی D3 و D4 می‌شود که همگی در بازار اروپا عرضه خواهند شد.

در ایالات‌متحده اما V60 جدید تنها در دو نسخهٔ T5 و T6 عرضه خواهد شد. ولوو از هم‌اکنون سفارشات خرید نسل جدید V60 را می‌پذیرد و انتظار می‌رود اولین نمونه‌های آن از سپتامبر امسال به خریداران اروپایی تحویل داده شوند. قیمت دقیق این استیشن سوئدی فعلاً تعیین نشده است اما قیمت آن در بریتانیا از ۳۱,۸۱۰ پوند آغاز خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    فوق‌العادست ? با اختلاف، زیباترین استیشن بازار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. تیاگو

      ۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (99 ديدگاه)

      زیبا ترین محصول ولوو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۴ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (95 ديدگاه)

        شاید سری 60 رده متوسط ماشینای ولوو باشه.. ولی واقعا خیلی دقیق .. زیبا و با ابهت طراحی شده..

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ستار

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (145 ديدگاه)

    تو منوتو نشون داد سمند صفر بردن تو بریتانیا قیمت گذاری کردن ۵۰۰ پوند
    اینقد عقب افتاده ایم که…
    جالبیش اینه که اکثر مردممون از شرایط راضی ان

    یا اگه مخالفن با یک چیزای خاصی مشکل دارن
    فکرشون محدود شده ،توقعشون پایین اومده
    به همین خودروهای ایرانی راضین تا ده سال دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجتبی

      ۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (18 ديدگاه)

      سلام منم اون برنامه رو دیدم برنامه رپورتاژ بود خیلی به حال خودمون غصه. خوردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین دهمرد

      ۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2416 ديدگاه)

      اگه تو دوروبری های شما کسی راضیه به بقیه مردم نسبت ندین مردم خودشون زبون دارن.مردم رو محکوم نکنید به فکر محدود.هرکس مشکلات خودش رو داره که شاید مشکل بقیه نباشه
      راضی بودن یا نبودن هم نسبیه اونهایی هم که با همه چی مشکل دارن احتمالا با خودشونم مشکل دارن.
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یانکی

        ۴ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (186 ديدگاه)

        من هم در حمایت دوستمون میگم که ما مردم ایران خودمون باعث این وضع اسفناک شدیم هر اتفاقی که میوفته گوشا و چشمامون رو میگیریم همه بلاها حقمونه خدا تو قران میگه قومی که بر علیه ظلم بلند نشه من کاری براش نمیکنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسین دهمرد

          ۴ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (2416 ديدگاه)

          والا من زیاد سواد ندارم ولی فکر کنم برای قیام علیه ظلم اول باید منبع ظلم رو پیدا کنید.شما میگید فلان کس باید بره خوب همینو ادامه بدید بقیه شو هم بگید که آیا جایگزینی سراغ دارید؟شما فقط میگید نمیخواهیم خوب چی میخواهید؟اینو بگید تا اگه ارزششو داره با هم همراه بشیم.اجرائیات دست کیه؟ از اون طلبکار باشید.
          ارادت

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. sevlan

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    خیلی خوشگل شده ، دم ولوو گرم ، شرکت ولوو نهایت ارادت یک شرکت خودروسازی به طرفدارا و مشتریاس ، ولوو از اینکه اینهمه به جون مردم اهمیت میدی ازت سپاسگزاریم ، درد و بلات بخوره تو سر ایرانخودرو و سایپا و کرمون موتور زالو صفت که خون مردمو کردن تو شیشه ، اینایی که اسم بردم دشمن مردمن ، دشمن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. الهی

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    چه استیشن زیبایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. khofteh

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نسخه ی momentum این ماشین صد و شصت و سه میلیون تومنه تو خود سوئد با احتساب 25 درصد مالیات فروش. در واقع اگه یکی بخواد از خود کارخونه این ماشینو بخره و صادر کنه به ایران قیمتش 122250000 تومن میشه یا به عبارتی صد و بیست و دو میلیون و دویست و پنجاه هزار تومن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. matin

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    besiyar besiyar zibast

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Majid

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    معرکست??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. sami

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    با اختلاف زیباترین استیشنی که تا به حال دیدم.به شدت دوست داشتنیه .یه چیزی مثل شورلت کاپریس استیشن کلاسیک .ساده اما به شدت زیبا و دوست داشتنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر.عارف

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    زیبایی و ایمنی محصولات ولوو واقعا مثل زدنی هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Omid622

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    یه چیزی فراتر از استیشن چه خوشگل شدی تو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا