پژوهفته نامه

پرسش‌هایی درباره پژو 2008 ایران‌خودرو

سام کاویانی: اخیراً با نزدیک شدن زمان عرضه خودروی پژو ۲۰۰۸ توسط ایران‌خودرو، بحث‌های بسیاری پیرامون آن در فضای مجازی و مکتوب کشورمان در حال انجام است که به نظر می‌رسد که بسیاری از این بحث و جدل‌ها با کم‌اطلاعی و یا بعضاً غرض‌ورزی‌هایی توأم است که ممکن است خود تردیدها و شبهات بسیاری را در ذهن خریداران آتی این خودرو ایجاد نماید. لذا برای رفع این دست از شبهات و پاسخ به آن طیف از عزیزانی که با پرسش‌هایی درباره این خودرو مواجه‌اند، متن پرسش و پاسخی را تهیه دیدم که امیدوارم که مورد لطف و پسند قرار گیرد.

آیا پژو ۲۰۰۸ یک خودروی هاچ‌بک است؟
New Peugeot 2008 2017
پاسخ: خیر. پژو ۲۰۰۸ در کلاس و یا سگمنت خودروهای کراس‌اوور ساب کامپکت (SUBCOMPACT CROSSOVER) و یا به قولی «مینی کراس‌اوور» جای می‌گیرد. این دسته از خودروها، عمدتاً از ارتفاع بیشتری نسبت به انواع هاچ‌بک برخوردارند و فاصله کف آن‌ها نیز از سطح زمین بالاتر است. بازار اصلی فروش این گروه از خودروها در کشورهای قاره اروپاست. پژو ۲۰۰۸ بر مبنای پلت‌فرم PF1 شرکت PSA تکوین و توسعه یافته است که با پژو ۲۰۸ مشترک است و به لحاظ ابعادی هم تقریباً در حد و اندازه خودرویی چون لیفان X50 است.

آیا پژو ۲۰۰۸ فقط در چین تولید می‌شود؟
New Peugeot 2008 2017
پاسخ: خیر. کشور چین تنها یکی از نقاطی است که این خودرو در آن تولید می‌شود. فرانسه که سرزمین مادری آن است و برزیل و مالزی هم از دیگر مکان‌هایی هستند که ۲۰۰۸ در آن‌ها به تولید می‌رسد. ایران نیز به‌عنوان پنجمین کشور سازنده، به‌زودی به این جمع ملحق می‌شود.

آیا پژو ۲۰۰۸ خودرویی قدیمی به‌حساب می‌رود؟
2015 Peugeot 2008
پاسخ: خیر. از زمان عرضه این خودرو به بازارهای جهانی تقریباً سه سالی است که می‌گذرد. این خودرو در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی معرفی و در اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی هم وارد بازار شد و اخیراً نیز، دستخوش یک فیس‌لیفت در طراحی داخلی و خارجی خود گردید که البته نمای جذاب‌تر و گیراتری را برای آن مهیا ساخته است.

آیا نسخه اولیه و یا غیر فیس‌لیفت پژو ۲۰۰۸ در ایران تولید می‌شود؟
peugeot-2008-01
پاسخ: خیر. بنا به واپسین اظهارات مسئولین شرکت ایکاپ، جدیدترین نسخه از این خودرو که همان نسخه فیس‌لیفت و به‌روز آن است در ایران تولید خواهد شد.

آیا پژو ۲۰۰۸ خودرویی ناموفق و شکست‌خورده در بازارهای جهانی است؟
2016-Peugeot-2008-rear-three-quarter-in-motion-02
پاسخ: هرگز این‌طور نیست. این خودرو یکی از موفق‌ترین محصولات پژو و از ستون‌های اصلی فروش آن در بازارهای جهانی محسوب می‌شود. در بازار اروپا نیز این خودرو موفقیت بسیاری را کسب نموده است؛ به‌گونه‌ای که در سال ۲۰۱۶ میلادی، با فروشی معادل ۱۷۵,۰۷۹ دستگاه، جایگاه دومین خودروی پرفروش این قاره را در کلاس «کراس‌اوورهای ساب کامپکت» پس از رنو کپچر، از آن خود نمود.

آیا قرار است که نسخه ضعیفی از پژو ۲۰۰۸ در ایران تولید شود؟
2016-Peugeot-2008-side-in-motion
پاسخ: خیر. بنا به اظهارات مسئولین مربوطه، قرار است که قوی‌ترین نسخه از این خودرو که دارای یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو به توان ۱۶۵ اسب بخار است در ایران تولید شود.

آیا خودروهای مدرن ساخت پژو محصولاتی بی‌کیفیت هستند؟
Peugeot 2008 2016
پاسخ: خیر. خودروهای پژو عمدتاً به محصولاتی جان‌سخت و باکیفیت در بازارهای جهانی معروف هستند و بر پایه آخرین گزارشی که اخیراً سایت معتبر جی.دی پاور (J.D POWER) درباره بازار آلمان انتشار داده است، محصولات برند پژو بعد از میتسوبیشی توانستند دومین جایگاه را به لحاظ کسب رضایت مشتریان از آن خود نموده و به‌عنوان «کم ایرادترین» خودروهای بازار آلمان مطرح شوند. این تحقیق شامل خودروهای مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی و یا خودروهایی دارای حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۳۶ ماه کارکرد بود.
در اینجا ممکن است بسیاری از عزیزان خواننده با توجه به کیفیت نه‌چندان مطلوب خودروهایی چون پژو ۴۰۵ و پارس و ۲۰۶، درباره محصولات مدرن و فعلی پژوی فرانسه نیز همان‌گونه قضاوت نموده و در کیفیت و کارکرد آن‌ها تشکیک نمایند. در اینجا بنده پرسشی از این دسته از عزیزان دارم. آیا این دوستان درباره تولیدات دیگر برندها هم این‌گونه قضاوت و داوری می‌کنند؟ آیا می‌توان درباره کیفیت عالی تولیدات جدید شرکت نیسان ژاپن، به‌حساب کیفیت نه‌چندان مطلوب «وانت نیسان آبی ساخت ایران» تردید نمود؟ و آیا اصولاً می‌توان کیفیت ساخته‌های جدید شرکت‌هایی چون مزدا و کیا را با استناد به کیفیت محصولات از رده خارجی چون «مزدا وانت» و «پراید» زیر سؤال برد؟ مسلم است که نمی‌توان چنین نمود. پس درباره محصولات مدرن پژو هم نمی‌توان برحسب محصولات قدیمی و از رده خارج آن قضاوت و داوری نمود.

آیا پژو ۲۰۰۸ خودرویی ضعیف و نا امن است؟
peugeot-2008
پاسخ: خیر. پژو ۲۰۰۸ با کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه یورو انکاپ (EURONCAP) یکی از ایمن‌ترین خودروها در کلاس خود به شمار می‌رود. درجه ایمنی سرنشینان بزرگسال نیز در آن معادل ۸۸ درصد است.

مهم‌ترین رقبای پژو ۲۰۰۸ در بازار ایران چه خودروهایی هستند؟
peugeot-2008-vs-citroen-cactus-vs-ford-ecosport-01
اگر پژو ۲۰۰۸، آن‌چنان‌که گفته می‌شود با قیمتی بین ۸۵ الی ۹۵ میلیون به بازار داخلی کشورمان عرضه شود، می‌توان مهم‌ترین رقبای قیمتی آن را خودروهایی چون رنو کپچر، سانگ‌یانگ تیوولی، جک S5، چری تیگو ۵ و هایما S7 توربو دانست.

منابع:
EURONCAP.COM
WIKIPEDIA.ORG
و…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۸۸ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (550 ديدگاه)

    فولش بیش از 55 نمی ارزد اگه بالاتر بدن شکست میخوره تیراژش پایین میاد
    اونوقته که باید مثل سراتو توش بمونن
    رنگ بد – بدنه ضعیف – داخله ماشین خفه – صندلی عقب فضا محدود
    افتضاح…………………………..

    موافقم 0
    مخالفم 2
  2. کیان

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (94 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه که 2008 که تو نمایشگاه بود ESP داشت یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. «میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود . سردبیر عزیز . دیدگاه دیشب من نیست . لطف کنید پیگیری کنید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهران

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به محصول فرانسه ایرادی نیست ولی به ایرانخودرو اعتمادی نداریم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرخ

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موضوع اینه که ما به اصل خودروی تولیدی شک نداریم ؛ به شرکت های خودروساز داخلی شک داریم که هر برندی را وارد و تولید کردند به مرور زمان از کیفیت آن کاسته و بر قیمت آن افزوده اند. بازار انحصاری خودرو نتیجه ای جز این ندارد… زیان مشتری و سود روزافزون شرکت های مونتاژکار …!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. «میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود . این دیدگاه در جواب آقای حقیقت است .
    من دائما به ژاپنی ها فحش دادم؟؟؟ من نظرمو نسبت به عملکرد یکسری ژاپنی ها گفتم . اونم در مقابل غلو های بعضی دوستان . تاحالا دیدی من به هوندا انتقاد کنم؟؟؟یا به سوبارو؟؟یا به سوزوکی؟؟؟ یا به نیسان؟؟؟جز این بوده که همیشه هوندارو از نظر طراحی بالاتر از تویوتا دونستم ؟؟؟من عملکرد هوندارو در یکسری زمینه ها بهتر از تویوتا میدونم . اینکه در محصولات آکورا . اینفینیتی زبان طراحی دیده میشد ، در لکسس دیده نمیشد ، مورد انتقاد من بود . اینکه هیچ کس رتبه مزدا 3 رو در رنکینگ جهانی نمیدید که اوله و فقط مدام میگفت تویوتا ، عذاب آور بود . چون تویوتا چندین عنوان داشت ، با مرسدس بنز مقایسه میشد . اما وقتی ارزش برند و فروش . طراحی و …… به بحث کشیده میشد ، جز جواب چرت چیزی ندیدم . کسی منکر عملکرد بی نظیر تویوتا و بقیه برندهای ژاپنی نیست . اما غلو کردن و دستگزاری روی آیتم های خاص ، تو کته من نمیره . این از بحث ژاپنی ها .
    برندهای اروپایی اکثرا خوب هستن ، اما با مشاهده به عملکرد پژو نسبت به زیر مجموعه هایی که تاحالا داشته . عملکردش در بازار آمریکا . در خود اروپا . در بازار چین و ایران ، چیز خاصی نمیبینید .
    خودروساز 120 ساله اندازه هیوندای و کیا نیست . نه در فروش . نه در رنکینگ جهانی . نه در استهلاک و میزان خرابی . نه در حضور در بازارهای گوناگون و ……
    برو علت خروج پژو از بازار امریکارو بخون . موتور 1.8 بنزینی ، آلاینده تر و پرمصرف تر از موتور های 6 سیلندر آمریکایی بوده .بیشتر مدلهاش . من برای تمام حرفام سند دارم . اگر از نظر شما با سند و مدرک حرف زدن ایراد داره ، دیگه این مشکل من نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. «میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      من از روی هوا حرف نمیزنم . اما مثل اینکه شما با دیدگاهی گذاشتی ، از این دست حرف ها خوشت میاد . حرف بی پایه و بی سند و بی اساس دوست میداری. موفق باشید .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حقیقت

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (899 ديدگاه)

        آقای میلاد.مطمئنی که خودت از روی هوا و بی پایه و اساس حرف نمی زنی.بنده از شما مؤدبانه خواستم که دلیل تغییر موضع هایت را به من بگویی ولی شما شروع شروع کردی به سفسطه کردن.شما عادت داری مؤدبانه فحاشی کنی.جواب چرت شنیدم یعنی چه؟مگه شما نبودی که در همین پدال هی پشت سر هم کامنت می گذاشتی و فراخوان های خودروهای ژاپنی و از جمله تویوتا رو به رخ دیگران می کشیدی و بر این مبنا آنها را بی کیفیت و بی اصالت می دانستی و اروپایی ها رو با کیفیت و با اصالت.مگه شما نبودی از مدل های جدید پژو تعریف می کردی؟پس کی بود؟
        اما در مورد مدل های پژو،شما می گی پژو 108 همون تویوتا آیگو هست؟ خوب مگر این کار اشکالی داره؟مگر همکاری بین دو تا کمپانی و استفاده از پیشرانه و پلت فرم مشترک کار خلافی هست که شما آن را عمده می کنی.مگه همین الان خیلی از خودروها با پلت فرم و پیشرانه مشترک در دنیا تولید نمی شوند؟نمونه اش همین تویوتا GT86 و سوبارو BRZ است که هر دو روی یک پلت فرم ساخته می شوند و یا تویوتا یاریس IA که همون نسخه سدان مزدا 2 است و خیلی از این مثال ها.تازه تویوتا آیگو و پژو 108 و سیتروئن C1 هر سه تا زیر یک سقف و در کارخانه ای مشترک توی جمهوری چک و با قطعات مشترک ساخته می شوند.جنابعالی که امروز طرفدار تویوتا شدی این سئوال منو جواب می دهی که چرا تویوتا توی این همه کمپانی معتبر دنیا می آید با یک کمپانی به قول شما بی اعتبار مثل پژو جوینت می شود؟مگر تویوتا با آن توان مالی بالا نمی تواند به تنهایی دست به تأسیس کارخانه بزند پس چرا می آید اعتبارش را خراب می کند و با پژو تن همکاری می دهد و با قطعات مشترک با پژو اعتبار خودروهایش را زیر سئوال می برد؟یعنی تویوتا نمی داند که پژو بی اعتبار است؟
        شما می گی پژو 208 همان 206 است؟والا بنده که این همه مدت سایت های خارجی با زبان اصلی را مطالعه می کنم اصلا نه همچنین چیزی را دیده ام و نه خوانده ام.این درست است که پلت فرم این خودرو با پژو 206 مشترک است ولی این دلیلی بر بی کیفیت بودن و یا قدیمی بودن این خودرو نیست و خیلی از خودروهای جدید در دنیا هم با پلت فرم های قدیمی تولید می شوند.آمار فروش این خودرو در اروپا هم در حد بالایی هست و در اکثر تست ها،سایت های معتبر دنیا این خودرو را تأیید کردند و من هیچ متنی را نخواندم که این خودرو را بی کیفیت بداند.
        شما می گی پژو 508 زیر همه رده هاشه این یعنی چه؟
        شما می گی پژو 5008 که کنسل شد،اصلا معلوم نیست کجا رفت …..مگه شما خبرهای پژو را دنبال نمی کنی مگه نمی دانی که نسل جدید پژو 5008 همین چند ماه پیش معرفی شد.توی همین پدال چند بار درباره آن مقاله نوشته شد چطور آن را ندیدی؟!
        408 پخی نیست یعنی چه؟
        شما می گی پژو ماشین آشغالی هست و صد تا سطر را هم بابت اینکه حروفت را به کرسی بنشانی سیاه کردی.من از شما یک سئوال دارم.چطور پژو و از جمله مدل 2008 آن ماشین های آشغالی هستند که سایت های معتبری مثل آتواکسپرس و کارادوایس و….پژو را بارقباش از جمله هوندا HR-V و سوزوکی سوئیفت و…مقایسه می کنند؟چطور این سایت های معروف متوجه نشدند که خودروهای پژو بی کیفیت و بی مقدار هستند ولی شما متوجه شدی؟
        نه بنده سهامدار پژو و ایران خودرو هستم و نه شما احیانا مأمور خراب کردن و بی اعتبار کردن برند پژو در ایران.بلکه مسئله اصلی روشن کردن چراغ حقیقت است.همین!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. «میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .
          اولا : شما 1 زمانی ال کردی بل کردی …. با این حرفها میخوای چی رو ثابت کنی ؟ اگر حرفهای من اشتباهه با سند بگو اشتباس ! الان من در مورد پژو صحبت میکنم و نه شما نه هیچ کس دیگه در مسند قضاوت شخص من نیست !! من برای تمام حرفام سند میذارم !! دوما : اشتراک پلت فرم و همکاری برای تمام خودروساز های دنیا اتفاق میفته ! کاملا صحیحه ! اما 1 خودروساز 120 ساله به من نشون بدید که بیش از نصف تولیداتش در اشتراک با با بفیه کمپانی ها باشه !!!! یک خودروساز به من نشون بدین که از تویوتا و میتسوبیشی تا بی ام و و فورد اشتراک پلت و موتور داشته باشه ! یک خودروساز به من نشون بدید که برند لوکسش 90 درصد از پیشرانه ساخت بی ام و باشه ! (با سند اثبات میکنم کل نقش پژو در ساخت اون پیشرانه استفاده از ابعاد tu5 و دادن ابعاد به بی ام و بوده که به نظر میرسه تنها هدف راحت کردن تولید اون موتور برای پژو بوده ! مبادا هزینه تولید زیاد بشه !!!!! ) ! 1 خودروساز به من نشون بدید که با 120 سال سابقه تنها awd برای مشتریش 4008 باشه که از awd میتسوبیشی asx استفاده میکنه !!!!!! در حالی که روی موتور 80 اسبی تیوولی هندی-کره ای ! میشه awd سفارش داد !!!!!! کار پژو از همکاری گذشته ! به نظر میرسه تعریف شما از همکاری با تعریف سایرین فرق داره !!!!
          سوما : شما که اخبار 5008 رو دنبال میکنی ، لطف کن از سایت رسمی پژو سیتروئن ، 5008 و لینک خرید و قیمتش رو برای من بذار ! بنده دوست دارم این ماشین رو بخرم !!!!!! روی سایت رسمی پژو 5008 mpv قبلی هنوز با قیمت داره عرضه میشه !!! و 5008 جدید صرفا در حد 1 تبلیغ بدون قیمت بدون امکان سفارش باقی مونده !!! مثل اینکه شما خیلی خوب پژو رو دنبال میکنی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تشریف ببرید اخبار رو مطالعه بفرمایید ! به گفته پژو ، عرضه 5008 تا تابستان عقب افتاده !!!!!!! خیلی ممنون که شما پیگیر اخبار پژو هستید !
          چهارم: شما مطمئنی نشریات معتبر رو مطالعه میکنی ؟ شمایی که اسم اتو اکسپرس رو میاری ، واقعا اتو اکسپرس رو خوندی و از پلت فرم 206 دفاع میکنی ؟ به گفته اتو اکسپرس !!! 208 فراخوان نقص ساب فریم داشته !!!! پلتش مشکلی نداره ؟ شما اتواکسپرس میخونی ؟ کار اونجایی خراب میشه که شمایی که ادعا داری از پژو آگاه هستی حتی نمیدونی تا سال آینده کراس اوور اوپل روی پلت 206 معرفی خواهد شد ! و این یعنی ادامه تولید پلت 206 حداقل تا سال 2022 !!!!!!
          پنجم : و اما 408 !! مدلی که پژو صرفا برای بازار چین عرضه کرده ! شمایی که انقدر دانا هستی ، امار فروش psa رو بذارید در چین !!! کمپانی psa ، رتبه اول لیست نا امید کننده های سال گذشته بازار چین شده!!!!! بفرمایید مدلی که مخصوص بازار چین طراحی شده ، چطور انقدر ماموریتش رو به نحو احسن انجام داده ؟؟؟؟؟؟؟ !!!!!
          و در آخر ! نوشتی که : من سهامدار پژو نیستم ! خب !!!! شما که سهام دار پژو نیستی ! بقیه دوستانی که توی این سایت هستن هم که طبیعتا کاره ای در پژو سیتروئن نیستن !!! مدیران پژو معتقدند : ما هرگز در سطح امروز نبودیم !!!! این گفته مدیران پژو هست !!! در حالی که بعضیا میان مینویسن : 205 و 405 افسانه ای بوده !!! پزو در سری 7 خودش یعنی 407 و 207 و … افت کرده و امروز داره به اوج برمیگرده !!!!!!! گویا از مدیران پژو بیشتر آگاه هستند ! توهم خود عقل کل پنداری نداشته باشیم !!! وقتی میخوایم طرفداری کنیم 1 چیزی ننویسیم که حتی مدیران کمپانی هم بهش اعتقاد نداشته باشن ! اینطوری خیلی مسخره است !

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حقیقت

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (899 ديدگاه)

          آقای میلاد!من سال های سال است که اخبار پدال رو دنبال می کنم و اکثر کامنت ها رو هم می خونم.شما از جمله کسانی هستی که زیاد در پدال کامنت می گذاری.تا اونجایی که یادمه توی اکثر کامنت هات از مدل های جدید پژو تعریف و تمجید می کردی.من نه قاضی هستم و نه هیچ بابای دیگه ای، فقط یک سئوال مؤدبانه ازت کردم که چرا یک دفعه تغییر موضع دادی و مخالف دوآتشه پژو شدی؟چرا این همه زیکزاکی می ری؟واقعا حرف حسابت چیه؟
          من باز هم تکرار می کنم که همکاری بین کمپانی های خودروسازی در دنیا و استفاده از پیشرانه و پلت فرم مشترک هیچ عیب و ایرادی نداره و کاری متداول و رایجه.اکثر کمپانی ها توی دنیا برای کاهش هزینه های تولیدی خودشون از این روش استفاده می کنن و پژو هم اولین کمپانی نیست که این کار رو می کنه که شما این قدر شما تعجب کردی! شما می گی که موتور 1.6 لیتری ds رو ب ام و می سازه،من هر سایتی رو دیدم نوشته بود که این موتور با همکاری میان ب ا م و و پژو توسعه یافته است (developed) و یا طراحی شده است (designed).من نمی دونم که عدد 90 درصد ساخت از کدام منبعی درآوردی،رفرنس بده.ثانیا مگه الان میتسوبیشی از موتورهای دیزلی پژو در داخل ماشین هاش استفاه نمی کنه،مگه موتور 1.6 لیتری دیزلی میتسوبیشی asx ساخت پژو نیست.مگه رنو و نیسان و داچیا از موتورها و پلت فرم های مشترک استفاده نمی کنند؟مگه موتور تویوتا GT86 ساخت سوبارو نیست؟شاید منظورت اینه که پژو بلد نیست موتور و پلت فرم بسازه و یا بعد از 120 سال یادتش رفته!!
          شما می گی که سایت اتواکسپرس از فریم پژو 208 ایراد گرفته است.من تمام بررسی مربوط به 208 را در این سایت مطالعه کردم و اصلا چنین نکته ای را ندیدم.چرا دروغ می گی و بی سند و پایه حرف می زنی؟ اتواکسپرس توی بررسی خودش نکات مثبت 208 را شامل :
          GOOD LOOKING (نمای ظاهری خوب )
          WELL EQUIPPED (خوب تجهیز یافته و یا همان مجهز)
          REFINED AND ECONOMICAL ENGINES (پیشرانه های مقرون به صرفه و اصلاح شده)
          و نکات منفی 208 رو در :
          NOT AS MUCH FUN TO DRIVE TO SOME RIVALS (به اندازه رقبایش لذت بخش و یا هیجان انگیز نیست)
          HARD-TO-SEE INSTRUMENTS (دیدن پشت آمپر فرمان سخت
          است)
          FIRM RIDE (سواری سفت و سخت)
          کجای متن اتواکسپرس از فریم پژو 208 ایراد گرفته و یا اسمی از پژو 206 آورده که من ندیدم؟!! لطف کن نشون بده.
          شما می گی کمپانی PSA رتبه اول ناامید کننده ترین برند را در داخل چین داشته،اولا منبع این حرفت کدوم سایت و مجله است؟ ثانیا من آمار فروش پژو 408 را در سال 2016 در سایت CHINAAUTOWEB دیدم.فروش این خودرو فقط در سال 2016 معادل 100,156 دستگاه در چین بوده و اتفاقا پرفروش ترین محصول پژو در چین بوده و بعد از تویوتا کمری توانسته مقام 42 رو توی 100 سدان پرفروش چین بدست بیاره و بالاتر از ماشین هایی چون هوندا سیویک،نیسان تیدا وایسه،ممکنه فروش چندان بالایی نباشه ولی ناامید کننده ترین هم نیست.پژو 308 هم 75,123 دستگاه و پژو 301 هم 73,641 دستکاه فروخته و حتی نسل سابق پژو 3008 هم بالای 44 هزار دستگاه فروش داشته.
          شما می گی که فروش 5008 برای تابستون سال آینده برنامه ریزی شده،خوب مگه اینکار عیب و ایرادی داره که شما اینجور تعجب کردی.شمایی که اینقدر خودت رو دانا و خبره می دونی و اخبار خودروها رو دنبال می کنی مگه نمی دونی که بین معرفی یک خودرو و آماده سازی خط تولیدش همیشه یک فاصله زمانی است و اکثر خودروها هم کمی دیرتر از معرفی شون میان تو بازار.شما توی ویکی پدیای انگلیسی درباره هر خودروی معروفی که بخونی می بینی یک فاصله ای بینشون است و این یک مسئله عادیه.
          شما گفتی که پژو ماشین هاش خیلی آشغالند متأسفم که بهتون بگم پژو 3008 ماشین سال 2017 اروپا شد.شاید کارشناسان اروپایی به اندازه شما دانا و خبره نیستند که بفهمند ماشین های پژو آشغال هستند و لیاقت هیچ تشویق و جایزه ای رو ندارند!و شاید هم این کارشناس ها توهم کل عقل پنداری دارند که ما خبر نداریم!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. پرهام

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (741 ديدگاه)

      بالاخره یکی پیدا شد حرف دله منو بزنه?
      با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. افتخار

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    من تو نمایشگاه تهران دیدمش ، تازه اگه موتورش موتور 1600 پژو 206 نباشه حداکثر 75 می ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. شایان

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (41 ديدگاه)

    به نظرم تا قیمت 110 120 میلیون تیوولی سرتره از نظر کیفیت مونتاژ که نیاز به توضیح نداره قطعا بهتره؛ از نظر آپشن که بی رقیبه؛ فقط عمده مشکلش شرایط خدمات پس از فروشش هست که واقعا هم جای نگرانی داره فکر نکنم شرکت وارد کننده بتونه از پس این مسئله بربیاد؛ فقط اومدن روی 2008 توربو نصب کردن که بگن از نظر فنی و موتوری سر هست. ولی بنزین ایران با توربو سازگاری نداره و بعد از یه مدت موجب ناک زدن موتور میشه و کلا توربو استهلاک بیشتر موتور رو سبب میشه که در درازمدت این مشکل خودشو نشون میده؛ داخل کابین هم واقعا فضای بدی داره تقریبا مثل 206 میمونه.
    در کل من تیوولی رو به این ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. کیان

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (94 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه که نمونه مونتاژی 2008 ایرانی ESP داره یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهدی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (550 ديدگاه)

    جناب آقای حقیقیت سلام
    پژوه 2008 را در نمایشگاه دیدم با قیمت نجومی ارزش نداره
    به نظر بنده از نظر رنگ و بدنه و فضای داخلی خفه ؛ مثل 206 است از نظر فنی موتوری نمدانم
    ما برای خرید و استفاده در ایران قضاوت میکنیم مثلا حالا اگر قیمت خودرو تا 55 باشه می ارزه اما اگر بیشتر باشه چی !!
    شنیدم تا 75 میلیون قیمت گذاری میشه بنظر شما می ارزه
    حالا میگم که همان 206 با بیست درصد بهبود است اما قیمت دوبرابر هم بیشتر برای همین نمی ارزد
    از نگاه مصرف کننده داخلی اگه – بی ام و 2017 – ر ا مجانی بدن اما قطعات مصرفی و …. ندهند پس – بی ام و- هم نمی ارزد دیدگاهم به 2008 اینه
    برای من توضیح دهید 2008 با چه قیمتی می ارزد من اطلاعات فنییم از خودروها بسیار کمه اما نسبت به تحلیل ضعیفم میگم . چون اگه قیمتش 55 باشه من قبول دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا