مرسدس بنز

ابرخودروی برقی مرموز AMG در راه است

مرسدس-AMG با انتشار دو تصویر تیزری از یک مدل برقی مرموز خبر داد؛ احتمال استفاده از موتورهای محوری ۴۸۹ اسب بخاری

درحالی‌که برند AMG سال‌ها پیش تنها به تیونینگ مدل‌های مرسدس مشغول بود، امروز دیگر تبدیل به بازویی مستقل برای تولید خودروهای تمام‌عیار اسپرت، سدان، شاسی‌بلند و حتی ابرخودرو شده است. اکنون، این برند مرسدس‌بنز یک گام بلند دیگر برداشته و با انتشار تصاویری مبهم، از ابرخودروی تمام‌برقی آینده خود خبر می‌دهد؛ خودرویی که شباهت‌های زیادی با کانسپت Vision One-Eleven دارد.

طراحی رادیکال و رنگ خاص؛ ادای احترام به C111

یکی از تصاویر تیزری، کاپوت خودرو را با یک عنصر سیاه‌رنگ، یک دریچه بزرگ هوا و خطوط برجسته نشان می‌دهد؛ عناصری که کاملاً به زبان طراحی کانسپت Vision One-Eleven و همچنین مدل کلاسیک مرسدس C111 اشاره دارند. رنگ نارنجی خاص بدنه نیز دقیقاً همان رنگی است که روی هر دو مدل یادشده دیده‌ایم.

تصویر دوم سقف خودرو را نشان می‌دهد؛ جایی که لوگوی بزرگ «AMG» به چشم می‌خورد و نکته قابل‌توجه‌تر، نبود پنجره عقب است؛ نشانه‌ای که می‌تواند به یک طراحی آینده‌نگرانه برای خودرویی خاص اشاره داشته باشد.

مشخصات فنی احتمالی؛ موتورهای محوری Yasa با قدرت بالا

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن‌اند که این مدل مرموز، همان ابرخودروی برقی سطح بالا است که AMG از سال گذشته در حال توسعه آن بوده و قرار است رقیب مستقیمی برای پورشه Mission X باشد.

این خودرو به احتمال زیاد بر پایه پلتفرم AMG.EA ساخته خواهد شد که از معماری پیشرفته ۸۰۰ ولتی بهره می‌برد. منبع قدرت آن نیز احتمالاً از باتری‌های لیتیم-یونی با سلول‌های سیلندری پیشرفته ساخت شرکت آمریکایی Sila Nanotechnologies تشکیل شده است.

از همه جذاب‌تر، موتورهای برقی آن هستند که طبق گزارش‌ها، از نوع axial flux بوده و توسط شرکت بریتانیایی Yasa تولید می‌شوند؛ شرکتی که در سال ۲۰۲۱ توسط مرسدس خریداری شد.

مشخصات مقدار
نوع موتور محوری (Axial Flux) ساخت Yasa
توان هر موتور ۴۸۹ اسب بخار
گشتاور هر موتور ۸۰۰ نیوتن‌متر
وزن هر موتور ۲۴ کیلوگرم
ولتاژ سیستم ۸۰۰ ولت
پلتفرم AMG.EA
نوع باتری لیتیم-یون با سلول سیلندری (Sila Nanotechnologies)

با در نظر گرفتن استفاده از دو یا سه موتور، قدرت نهایی این ابرخودرو می‌تواند به مرز ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ اسب بخار برسد.

ممکن است سدان نباشد!

اگرچه احتمال می‌رفت این خودرو نسخه چهار درب سدان برقی AMG باشد، اما طراحی بدون پنجره عقب و هواکش‌های تهاجمی روی کاپوت این احتمال را رد می‌کند. سدان موردنظر قبلاً در تست‌های جاده‌ای با پنجره‌های معمولی دیده شده بود، اما این مدل، نشانه‌های یک ابرخودروی دو نفره آینده‌نگر را دارد.

AMG آماده ورود به مرحله جدید

انتشار این تیزرها توسط مرسدس-AMG نشان می‌دهد که این برند آماده معرفی خودرویی است که نه‌تنها طراحی، بلکه فناوری پیشرانه را هم وارد سطح جدیدی خواهد کرد. با موتورهایی سبک، پرقدرت و باتری‌هایی پیشرفته، این مدل می‌تواند آغازگر فصل تازه‌ای در تاریخ ابرخودروهای برقی باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. mr-gtc

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (499 ديدگاه)

    برقی ،برقی، برقی = حال بهم زن ترین ترند خودرو از بدو پدید اومدن خودرو ها

    موافقم 24
    مخالفم 15
    1. کسرا

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (270 ديدگاه)

      البته همه‌شون که نه
      به شخصه ریمک نورا و برقی های آئودی زیبان

      موافقم 9
      مخالفم 5
      1. Taha Ayoobi

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (6587 ديدگاه)

        تو برقی ها از نظر طراحی کادیلاک بهترین طراحی هارو داره

        موافقم 2
        مخالفم 4
  2. ۳۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6646 ديدگاه)

    فکرکنم این پست مال سالهای پیش باشه که اکنون گذاشتینش چون اون خودرو اون amg one همچین چیزی بود اسمش

    موافقم 3
    مخالفم 14
  3. ۳۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6646 ديدگاه)

    این همون ماشینست که یه مدلش از ۱۰۰ مدلش یکی دو ماه پیش آتیش گرفت

    موافقم 1
    مخالفم 23
  4. حامد

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    اینده چیست. خیابان پر از ماشین های برقی . تاکسی ها بدون راننده و کاملا مکانیزه. خیابان هایی بی صدا ولی پر از تردد. واقعا روح نداره خودرو برقی با اون صدا مزخرفی که میده

    موافقم 10
    مخالفم 9
  5. mojavad

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    خداروشکر لوگو ها تغییری نکردن اگه لوگوشو برداره دیگه معلوم نیست بنزه

    موافقم 13
    مخالفم 3
  6. hosen

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1032 ديدگاه)

    حالا چرا مرموز😂😂

    موافقم 5
    مخالفم 1
  7. M power

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (619 ديدگاه)

    طراحی خیلی فضایی دوس ندارم

    موافقم 8
    مخالفم 4
  8. 2646.1

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    بنز بعد از خرید AMG بازی جدیدی با آن شروع کرد که بر خلاف زیرشاخه Maybach، موفقیت آمیز بود. به عنوان فن BMW، منتظرم ببینم این کمپانی چه هدفی برای زیرشاخه Alpina داره؟
    امیدوارم BMW ساخت زیر شاخه اسپرت Alpina رو مثل زیرشاخه لوکس RR و ارزان شهری Mini عالی انجام بده.

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. مازیار

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1732 ديدگاه)

      دوست عزیز به نظر شما M5 جدید در نسخه CS میتونه از زیر بار انتقادات خارج بشه؟

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. 2646.1

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (77 ديدگاه)

        مازیار جان
        نظرات پایین رو به عنوان یک فن و صاحب چندین دستگاه BMW (یعنی از زبان یک مشتری بالقوه) خدمتت عرض می کنم:

        اینکه BMW پرفروش ترین خودروی لوکس جهان است، در بالاترین سطوح سوددهی قرار داره، وارد کلاس های خودرویی جدید شده، تکنولوژی‌های روز دنیا در زمینه موتور (هیدروژنی، ev و …) را در سبد محصولات اش داره، برای من حس خوبی داره اما فقط در حد یک حس …

        قدیم تر که وضعیت BMW به اینجا نرسیده بود، خیلی پیگیر پیشرفت های BMW بودم، فعالیت گسترده در فروم بیمر داشتم، به صورت آنلاین در مراسم رونمایی هاش شرکت می کردم اما دقیقا از حدود آخرین روزهایی که در پدال بودم و BMW به واسطه حماقت های سر طراح بی نام و نشان جدیدش، ترند طراحی جدید BMW رو رونمایی کرد، من رو به عنوان مشتری از دست داد. یادمه تو همون مراسم رونمایی من در کنار هزاران بیننده دیگر چنان هِیتی به طراحی خودرو دادیم که رئیس شرکت مجبور شد در فاصله 2 ساعت بعد از پایان مراسم جلسه مطبوعاتی بگذارد و حمایت کند از ترند طراحی جدید …

        این ترند طراحی جدید BMW هیچ کدوم از المان هایی که باعث شد من عاشق این برند بشم رو نداره، برای من یک موجود بی هویت زشته! طراحی اینتریور هم همین طور، بحث ارگونومی به کنار، نه باهاش ارتباط برقرار می کردم و نه می شناسمش!

        داستان پرفورمنس هم همین قدر غم انگیز است. هیچ وقت قوی ترین نسخه های BMW رو نداشتم، چون وارد کشور نمی شدند. از طرف دیگه ترجیح می دادم تو سفرهام برندهای دست نیافتنی رو رنت کنم، پس BMW برای من وَرای شتاب خارق العاده، نهایت سرعت و توان موتور تعریف شده. برای من BMW در هر کلاس اش بالانس فوق العاده ای است بین هندلینگ و قدرت که بهم لذت فوق العاده رانندگی میده.

        فارغ از بحث طراحی، این نسل M5 رو به هیچ طریقی نمی توان به ایده آل های من رسوند. چقدر مگه میشه سبک اش کرد؟ چقدر مگه میشه قدرت اش رو افزایش داد؟ یا بهتره بپرسم چطوری می خوایم تاثیر وزن زیاد روی هندلینگ و لذت رانندگی رو کم کنیم؟

        مازیار جان، BMW شعار خودش رو در M5 و M5 CS از دست داده، فقط تولید کرده که مارس نشه. اگر تمام خبرنگارهای دنیا هم از این ماشین تعریف کنند، ممکنه ماشین خوبی باشه، اما قطعا لیاقت M5 CS بودن رو نداره.

        موافقم 4
        مخالفم 6
        1. مازیار

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1732 ديدگاه)

          کامل بود ممنون

          موافقم 2
          مخالفم 2
        2. مازیار

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1732 ديدگاه)

          راستش به لحاظ پسند طراحی من سری 3 و 4 جدید رو بیشتر از قبل دوست دارم اما سری 2 و 5 رو نه
          و به نظرم نئوکلاس شاید بتونه به این برزخ پایان بده

  9. Siyavash

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    🤢🤮🤮

    موافقم 1
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا