آکورافولکس واگنمزدا

درگ جالب آکورا اینتگرا با فولکس‌واگن گلف GTI و مزدا 3 توربو

آکورا اینتگرا با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری ۲۰۰ اسب بخاری و گیربکس CVT در مسابقهٔ درگ در برابر مزدا و گلف ۲۵۰ اسب بخاری چه عملکردی خواهد داشت؟

اینتگرا برای مدل ۲۰۲۳ در قالب یک سدان لیفت‌بک دوباره به سبد محصولات آکورا بازگشت. این خودرو درواقع بر اساس هوندا سیویک Si ساخته شده و از همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند؛ اما برخلاف سیویک Si که صرفاً با گیربکس دستی ارائه می‌شود، انتقال نیرو در اینتگرا به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد؛ با این ویژگی‌ها، آیا این سدان کامپکت ژاپنی می‌تواند در ۴۰۰ متر حریف هاچ‌بک‌های اسپرتی مثل فولکس‌واگن گلف GTI و مزدا ۲ توربو شود؟

سم کارلیجن قصد دارد در ویدئوی جدید خود به این سؤال پاسخ دهد. اینتگرای قرمزرنگ حاضر در این ویدئو به گیربکس CVT مجهز است که قطعاً عملکرد آن به‌خوبی گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ گلف و شش سرعتهٔ اتوماتیک مزدا نیست. علاوه بر این، هردو هاچ‌بک مذکور ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارند و حتی مزدا ۳ به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم مجهز است که این کار اینتگرا را بسیار سخت خواهد کرد. درهرحال، سم کارلیجن دو درگ از حالت سکون و دو مسابقهٔ رولینگ برگزار می‌کند تا ببینیم کدام خودرو سریع‌تر است.

در اولین درگ، همان‌طور که انتظار می‌رود مزدا به لطف برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک جلو می‌افتد. در این درگ گلف لانچ خوبی ندارد و عقب می‌افتد اما در ادامه به هاچ‌بک ژاپنی نزدیک می‌شود. در درگ دوم، هر سه خودرو لانچ بهتری دارند اما گلف در مقایسه با درگ اول بیشترین پیشرفت را داشته و به‌سرعت فاصلهٔ اولیه با مزدا را جبران می‌کند تا از رقیب عبور کرده و پیروز شود. اینتگرا هم مثل درگ اول در جایگاه آخر قرار می‌گیرد. دو مسابقهٔ رولینگ که از سرعت‌های ۵۰ و ۸۰ کیلومتر بر ساعت آغاز می‌شود هم با همین نتیجه به پایان می‌رسد.

البته با توجه به قدرت کمتر و گیربکس CVT اینتگرا، این عملکرد دور از انتظار نبود اما این ماشین به‌زودی با نسخهٔ تایپ S که بدون شک یک سیویک تایپ R در لباس شیک‌تر خواهد بود، جبران خواهد کرد. اینتگرا تایپ R که با مدل ۲۰۲۴ راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد، با موتور ۲ لیتری توربو و گیربکس شش سرعتهٔ دستی عرضه می‌شود. به‌احتمال‌زیاد، خروجی این موتور با سیویک تایپ R یکسان خواهد بود و بنابراین باید انتظار قدرتی ۳۱۵ اسب بخاری را داشته باشیم که ورق را کاملاً برای سدان آکورا برمی‌گرداند.

مشخصات فنی

 

آکورا اینتگرا

گلف GTI

مزدا ۳ توربو

پیشرانه ۱.۵ لیتری I4 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۵ لیتری I4 توربو
قدرت ۲۰۰ اسب بخار ۲۵۰ اسب بخار ۲۵۰ اسب بخار
گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر ۳۷۰ نیوتن متر ۴۳۵ نیوتن متر
گیربکس CVT ۷ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو چهارچرخ
وزن ۱۴۱۵ کیلوگرم ۱۴۵۵ کیلوگرم ۱۵۳۵ کیلوگرم
قیمت ۳۲,۴۹۵ دلار ۳۲,۴۲۵ دلار ۳۳,۵۱۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (839 ديدگاه)

    مزدا انتخابم هست . هوندا و گلف رتبه های بعدی

    موافقم 26
    مخالفم 5
    1. 0098_Fan

      ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      زنده باد ژاپن بزرگ گلف اروپایی لایق کناز هوندا و مزدای کبیر بودن را ندارد .

      موافقم 10
      مخالفم 37
      1. Iman1199

        ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        شما هم لایق فن زاپن بودن نیستی با این نوع نظر اشتباهی که داری

        موافقم 30
        مخالفم 1
    2. محمدهادی

      ۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2395 ديدگاه)

      به به
      هاچبک داغ مزدا کجا بود خیلی وقت بود ازش خبری ندیده بودیم
      جاااان چه حجم موتوری
      چه توانی
      همیشه هاچبک داغ مزدا در توان و موتور چیزی کم نمیذاشته
      انتخاب من هم با احترام به گلف،مزدا هست و تمام

  2. sina

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2657 ديدگاه)

    عجب انتخاب بدیه cvt رو اینتگرا :/

    موافقم 23
    مخالفم 1
  3. احمدرضا

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    اسب های مزدا خستن انگاری
    بدجور جا میموند از گلف
    با اینکه حدود صد کیلو سنگینتره اما کلی گشتاور بیشتر داره

    موافقم 12
  4. مهران میرابوالقاسمی

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم 9
    مخالفم 1
  5. وی

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (374 ديدگاه)

    اینتنگرا ها چه مدرن چه کلاسیک هیچ وقت حس و حال و محبوبیتشون به سیویک ها نمیرسن

    موافقم 4
    مخالفم 1
  6. Reza Waffen SS

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    اینتگرا انتخابم

    موافقم 2
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا