آکوراشورلتهیوندای

درگ هیجان‌انگیز جنسیس G70، آکورا TLX تایپ S و شورلت کامارو LT1

وقتی حرف از سدان‌های اسپرت می‌شود، اول از همه ژرمن‌ها به ذهن می‌آیند اما خودروسازان دیگری هم اقدام به ساخت این چهاردرهای جذاب می‌کنند که شاید ساخته‌های آن‌ها خیلی موردتوجه قرار نگرفته باشد. جنسیس G70 3.3T و آکورا TLX تایپ S دو نمونه از همین خودروها هستند که حالا برای برگزاری مسابقهٔ درگ به مصاف هم رفته‌اند. در این جمع اما یک ماسل کار هم حضور دارد که شاید سنخیتی با سدان‌های مذکور نداشته باشد اما تقابل آن با آکورا و جنسیس می‌تواند این رقابت را جذاب‌تر کند.

جنسیس G70 از یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند که ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و باید وزنی ۱۷۸۷ کیلوگرمی را جابجا کند. در سینهٔ TLX تایپ S هم مثل رقیب کره‌ای یک موتور V6 توئین توربو در کنار سامانهٔ چهارچرخ محرک قرار گرفته است اما این موتور از نوع ۳ لیتری با ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور است که کمی ضعیف‌تر از G70 است. آکورا همچنین با وزن ۱۹۰۵ کیلوگرمی، سنگین‌تر هم هست.

شورلت کامارو LT1 اما نه‌فقط از لحاظ کلاس و فرم بدنه بلکه در قوای محرکه هم با این سدان‌ها متفاوت است زیرا زیر کاپوت این ماسل کار آمریکایی یک موتور ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی قرار گرفته که ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این یعنی کامارو به میزان قابل‌توجهی از رقبای خود قوی‌تر است و کمترین وزن را هم دارد (۱۷۱۸ کیلوگرم) اما باید توجه داشت که در این خودرو نیرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود که می‌تواند در آغاز حرکت مشکل‌ساز باشد.

در اولین درگ، این موضوع به‌وضوح خود را نشان می‌دهد زیرا کامارو در ابتدا کاملاً عقب می‌افتد و آکورا که کمی زودتر از دو خودروی دیگر حرکت را شروع کرده با اختلاف پیشتاز می‌شود. بااین‌حال، در ادامه کامارو از جنسیس عبور می‌کند اما دیگر برای پیشی گرفتن از سدان ژاپنی فرصت ندارد و ۴۰۰ متر با پیروزی آکورا و باخت جنسیس به پایان می‌رسد. در درگ دوم اما شرایط کاملاً متفاوت می‌شود و جنسیس که حالا لانچ بهتری دارد جلو می‌افتد اما بازهم مثل قبل، کامارو در ادامه این سدان کره‌ای را پشت سر می‌گذارد و این بار پیروز درگ می‌شود زیرا آکورا حالا که هم‌زمان با رقبا حرکت را آغاز کرده نمی‌تواند جایگاهی بهتر از سوم کسب کند.

پس از این درگ‌ها، دو مسابقهٔ رولینگ هم به ترتیب از سرعت‌های ۵۰ و ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود که نتیجهٔ آن مشابه درگ دوم یعنی پیروزی کامارو، دوم شدن جنسیس و باخت آکورا است.

مقایسه مشخصات فنی

 

کامارو LT1

آکورا TLX تایپ S

جنسیس G70 3.3T

پیشرانه۶.۲ لیتری V8۳.۰ لیتری V6 توئین توربو۳.۳ لیتری V6 توئین توربو
قدرت۴۵۵ اسب بخار۳۵۵ اسب بخار۳۶۵ اسب بخار
گشتاور۶۱۷ نیوتن متر۴۸۰ نیوتن متر۵۱۰ نیوتن متر
گیربکس۱۰ سرعته اتوماتیک۱۰ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقبچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۶۷۰ کیلوگرم۱۹۰۵ کیلوگرم۱۷۸۷ کیلوگرم
قیمت۳۵,۵۰۰ دلار۵۳,۷۰۰ دلار۴۴,۵۰۰ دلار

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    دوستان دقت کردید هر چی درگ و مقایسه هست خودروهای ژاپنی آخر میشن؟ 😂😂😂😂
    جنسیس مثل همیشه عالی
    کامارو هم بد نبود

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۵۶
    1. علی

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (103 ديدگاه)

      اول شدن در مسابقه ای مانند درگ چه افتخاری دارد؟
      ژاپنی ها در مواردی اول هستن که امثال کره ای ها تو خواب هم نمیتونن تصور کنن.

      موافقم ۴۱
      مخالفم ۱۳
      1. حامد

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (779 ديدگاه)

        سیاه و سفید و متعصبانه نبینید
        هر سه تاشون خوب عمل کردن

        موافقم ۳۶
        مخالفم ۰
        1. حق گوی باطل

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (421 ديدگاه)

          چقدر این اکانتای کم کامنت که میخوان دعوا بین کره و ژاپن راه بندازن زیاد شده
          ی آدم چقدر باید بدبخت باشه که صبح تا شب فکر کنه چجوری به بین بچه ها دعوا درست کنه😂😂😂

          موافقم ۲۰
          مخالفم ۶
        2. محمد هادی

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1066 ديدگاه)

          طراحی عقب جنسیس و آکورا چرا انقد شبیه بنز و بی ام و هستن؟!
          مخصوصا فرم چراغ ها
          چرا آخه؟؟
          آکورا خودش کم اعتبار طراحی داره؟؟
          واااا

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    2. downfall

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (37 ديدگاه)

      فعلا که ردبول با موتور هوندا داره قهرمان فرمول یک میشه فشار بخور😂

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۱۰
    3. Erfan

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (463 ديدگاه)

      اینا اکانت های تک کامنتی مشکل موقتی بیش نیستند.
      چون از مهر که مدارس باز شد همشون باید برن مدرسه و دیگه اکانتشون تعطیل میشه😂😅

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۰
      1. Payfast

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (489 ديدگاه)

        والا اینا از درس میزنن که بیان دیس لایک بگیرن و سایت رو گلاب افشانی کنن

        موافقم ۶
        مخالفم ۰
    4. Reza Waffen SS

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (4300 ديدگاه)

      آکورا TLX ارزش خرید بالایی داره

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
    5. Iman99

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1136 ديدگاه)

      کدوم قهرمانی همون که با تقلب دودستی تقدیم ردبول کردن
      و جلوی یکه تازی و برتری مرسدس و فراری رو گرفتن
      با مافیا برای تماشاچیان و درامد بیشتر
      بهترین و قوی ترین موتور و پاوریوتیت فرمول یک رو هم که بازم خود مرسدس بنز و فراری دارن و داشتن
      و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه کلا

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
      1. Iman99

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1136 ديدگاه)

        در همه چیز هم همون اروپا و امریکا اول و بهترین هستن با فاصله زیاد و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه کلا و همه چیز هم از خودشونه از هنر و مهندسی و اختراعات برق و ماشین و اتو و .. تا الان که دارن میرن مریخ رو میگیرن و شما هنوز میزنید تو سر و کله همدیگه

        موافقم ۶
        مخالفم ۰
        1. Iman99

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1136 ديدگاه)

          اتم

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
  2. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (506 ديدگاه)

    ماسل کار با سدان !

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۰
    1. JDM lover

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (886 ديدگاه)

      البته میتونه یه اشاره ظریفی هم به این باشه که کامارو تبدیل به سدان اسپرت میشه و در اینده با اینا رقابت میکنه

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
  3. شاهین

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    یه سازمانی هم نیست به شورولت بگه لعنتی تو که داری کامارو به این خفنی رو تولید میکنی با این مشخصات فنی. خب بیا و کیفیتش هم درحد رقبا خوب کن و قیمتشو بزار ۴۰ ۴۲ هزار دلار ببین فروشش چه جوری میشه اونوقت
    حیف. هزاران حیف که کاماروی جنتلمن انقدر زود و حقیر به پایان راه رسید

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۲
  4. سامان اذری

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2995 ديدگاه)

    فکنم یواش یواش باس پدال رو تحریم کنیم .
    هیچیزش مثل سابق نیس

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۱
    1. Mehdi

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1214 ديدگاه)

      مشکل از پدال نیست سامان جان
      من خیلی وقت میشناسمت خودم از سال ۹۰ تا حالا میام
      یه زمانی بچه ها پدال خیلی خوب بودند احمد که به بنز قرمز عکس اکانتش بود و خیلیای دیگه که همشون به خاطره جو پدال رفتند
      ولی به نظرم مقصر مسیولای پدال نیستند جز معدود سایتایی که حداقل نسبی میتونی ازادانه نظرت بگی
      همیشه از سانسور کردن گله میکردیم یه جا که سانسور نمیکنه هم خودمون باهم درگیریم
      شاید واقعا رفتار فرهنگمون جوری که باید سانسور شه همه چی چون سالهاس عادت کردیم بش
      مشکل از کاربراس واقعا نه پدال مشکل از فرهنگ ایرانی
      شاید همونجاهام که همیشه سانسور میشد گله و شاکی بودیم اگه سانسور نمیشد خودمون با خودمون درگیر میشدسم و در می افتادیم

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
      1. Mehdi

        ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1214 ديدگاه)

        اتفاقا این یه لطف به نظرم از نظر پدال
        که واقعیت هم بیشتر بشناسیم البته اگه راجع به خودمون رفتارمان فکر کنیم و گرنه همون ادامه میدیم برامون مهم نیست
        حذف کردن و نمایش ندادن راحت ترین کار و حقیقت اینه ما زورمون به اونایی که فقط از لحاظ روانی بقیه را ازار میدند و خودشون براشون مهم نیست با حذف اکانت نمیرسه تهش اون فرد تو جامعه است و با رانندگی محل کار بهش یه جایی بر میخوریم تازه اینجا که مجازیه

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
  5. امین

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (308 ديدگاه)

    با احترام به کامارو ، به دلیل کاربردی بودن بیشتر ، آکیورا رو ترجیح میدم

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۹
  6. AMIN JAFARI

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    دمش گرم جنسیس
    جنسیس کلا ماشین با توجه ب راحتی و امکاناته تا پرفورمنس موتوری ولی بازم دمش گرم
    اکورا ک واقعا بیریخته

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲۴
    1. علی

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (283 ديدگاه)

      شما به همون جنسیس ت بچسب!!! نمی‌خواد هوندا و شورولت بخری

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
  7. JDM lover

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    واقعا حیفه که همچین ماسل کار جذابیو داریم از دست میدیم
    GM ، یه فکری به حال کامارو کن….

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۰
  8. 4wheeled

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (57 ديدگاه)

    کامارو خیلی خوب خودشو رسوند،حیف شد که داره دورش تمام میشه
    جنسیس هم باز عالی کار کرد و در کنار i30 ضربه خوبی زد

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۷
    1. ilia2008

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (145 ديدگاه)

      دوره کامارو داره تموم میشه ؟
      شتر بیند در خواب پنبه دانه

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  9. PURIYA

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (136 ديدگاه)

    جای کامارو بین اینا نبود باید بجای کامارو یه مدل لکسوس میزاشتن اینجوری رقابت هم قشنگ تر میشد
    شورلت و جنسیس که از قدیم عشق بودن ولی ناکس آکورا هم ماشین خوبی زده ها از تیپ مردونش خوشم اومد آفرین👏 فقط حیف که چند روز دیگه باید همه ماشیناشون رو برقی کنن

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  10. پیام

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    فکر کنم دیگه الان با این حجم موتور و این عملکرد متوجه شده باشید که قدرت کره جنوبی چیه!

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۹
    1. phonix

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (603 ديدگاه)

      با حجم موتور بیشتر ده اسب از اوکرا بیشتر بود :\
      توان شرکت ها در لمانز و فرمول یک در بخش موتور سنجیده میشه نه درگ وسط بیابون
      اگه کره فنی رالی ببین

      موافقم ۵
      مخالفم ۷
      1. 4wheeled

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (57 ديدگاه)

        Phonix
        چرا هی دنبال ماست مالی هستی؟ ۵٨٠ تا کامنت در طول یک ماه فقط درگیر ماست مالی بود
        با ١٠ اسب بیشتر یا کمتر،ده اسب تفاوت به چشم نمیاد
        زد نابود کرد اکورا رو
        توان شرکت در بخش های مختلف مشخص میشه،اینم یکیشه که جنسیس توانش خیلی خوب مشخص شد
        حالا چون ژاپن تو این درگ خورد زمین شد بی ارزش 🤣
        بی ارزش فقط جا زدن ۴٠۵ با جنسیس جی ٨٠ و منبع آب با الهام

        موافقم ۸
        مخالفم ۹
      2. پیام

        ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (121 ديدگاه)

        ماشین رالی و … یه چیزه، ماشین چهار در چیز دیگه! همین واستون کافی باشه که ژاپن چیزی مثل سری N نداره! اونم با اون قدمت خودروسازی. دیگه دوره بعضی چیزا سر اومده!

        موافقم ۱
        مخالفم ۹
        1. ilia2008

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (145 ديدگاه)

          آره دیگه سوبارو امپرزا و wrx هم کشک

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
    2. Payfast

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (489 ديدگاه)

      یه چیزی داریم به اسمه توربو شما باش آشنایی داری؟

      موافقم ۸
      مخالفم ۵
      1. 4wheeled

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (57 ديدگاه)

        اره همون که اکورا هم داشت اما نتونست جایگاهی بهتر از سوم بین ٣ تا بدست بیاره 🤣

        موافقم ۷
        مخالفم ۹
  11. مهدی

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1153 ديدگاه)

    احساس میکنم کامارو دیگه مثل قبل نیست نه اینکه ضیف شده باشه ها نه
    به خاطر اینکه انگاار پیش پا افتاده شده و دوران محبوبیتش تموم شده
    شاید یکی از دلیلاش اینکه که تنها شده
    در واقع فقط کامارو نیست
    کل ماسل ها
    هعی روزگار

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  12. علی

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (283 ديدگاه)

    اگه آمریکا بیخیال جنگ تو شبه جزیره کره میشد و می‌گذاشت کره شمالی تو جنگ کره پیروز بشه ، الان دیگه شاهد چرت و پرت گویی های فن کره ای نبودیم!!! آخه چند دفعه بگیم کره خوبه اما نباید با ژاپن مقایسه اش کنی !!! زمانی که ژاپن صنعتی شده بود ، تو شبه جزیره کره ، ثروتمندانش با اسب و الاغ رفت و آمد میکردن!! زمانی که ایرانخودرو تو اوج بود ، هیوندای بنکداری میکرد .

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
    1. پارسا

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (256 ديدگاه)

      نه ژاپن سفینه میسازه نه کره طویله پرورش قاطر دوره که نشه با هم مقایسش کنی
      هر ماشینی که تولید میشه رو میشه با هم مقایسه کرد
      به نظر شما آکورا بهتره به نظر یکی دیگه جنسیس هر دو هم برای خودتون دلایلی دارید چرا اینجور سایت رو با سهامداری شرکت های مختلف خراب کردید

      موافقم ۱
      مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا