آکورامسابقات

آکورا و استون مارتین قهرمان دیتونا 24 ساعته؛ ناکامی برای فراری و پورشه

در حضور کادیلاک و پورشه، تیم آکورا توانست مقام نخست مسابقه‌ی ۲۴ ساعته در دیتونا را کسب کند. استون مارتین نیز به قهرمانی کلاس GTD رسید.

در تقویم مسابقات رانندگی استقامت WEC، سه رقابت شامل ۲۴ ساعته لمان، ۲۴ ساعته دیتونا و ۱۲ ساعته سبرینگ امریکا، اهمیت بیشتری نسبت به دیگران دارند. رقابت ۲۴ ساعته در دیتونا از سال ۱۹۶۶ برگزار می‌شود. طی ۳۰ سال اخیر، شرکت رولکس حامی مالی اصلی باقی مانده و نام مسابقات Rolex 24 At Daytona است.  هر دور پیست دیتونا، ۵.۷۳ کیلومتر را شامل می‌شود و تیم برنده مسافتی حدود ۴۵۰۰ کیلومتر را طی می‌کند.

پیست دیتونا

تیم‌ها در چهار کلاس رقابت می‌کنند. بالاترین سرعت و بهترین زمان‌گیری، به گروه GTP تعلق دارد. کلاس‌های LMP2 و LMP3 و GTD نیز رده‌های بعدی هستند.

کادیلاک دیتونا
خودروی کادیلاک در کلاس GTP دیتونا

آکورا برای سومین سال پیاپی، قهرمانی دیتونا ۲۴ را جشن گرفت. جالب‌تر اینکه رتبه‌ی دوم نیز به دیگر خودروی آکورا رسید. کادیلاک توانست جایگاه سوم و چهارم و پنجم را کسب کند.  خودرویی از بی‌ام‌و در کلاس GTP نیز به جایگاه ارزشمند ششم رسید.

آکورا دیتونا

در کمال ناباوری، پورشه نتوانست عنوانی بهتر از چهاردهم کسب کند. هفت خودرو از کلاس LMP2 عملکرد بهتری نسبت به پورشه ۹۳۶ کلاس GTP داشتند که اتفاقی کم‌سابقه محسوب می‌شود.

در کلاس LMP2، هفت خودروی اورکا (Oreca)  از تیم‌های مختلف، بهترین عملکرد را داشتند. تیم آلمانی پروتون کامپتیشن به قهرمانی LMP2 رسید. خودروهای اورکا همگی از پیشرانه‌ی ۴/۲ لیتر V8 تنفس طبیعی ساخت شرکت گیبسون انگلیس استفاده کردند.

استون مارتین دیتونا

رقابت نزدیک گروه LMP3 و GTD منجر به موفقیت تیم کانادایی آوا (AWA) با خودروی مجهز به پیشرانه‌ی نیسان از کلاس LMP3 شد. با اختلافی اندک، استون مارتین توانست مقام شانزدهم کلی و رتبه‌ی نخست GTD را کسب کند.

مرسدس بنز دیتونا

برخلاف انتظار،فراری، پورشه، مکلارن و لامبورگینی و شورولت کوروت نتوانستند عملکردی بهتر از استون مارتین و مرسدس بنز در کلاس GTD داشته باشند. مقام دوم این گروه به تیم امریکایی Weather Tech با خودروی مرسدس AMG GT3 رسید و عنوان سوم و چهارم، در اختیار استون مارتین و شوروت کوروت قرار گرفت.

لکسوس RC F GT3

لکسوس RC F GT3،  به جایگاه ارزشمند بیستم کلی و مقام پنجم گروه GTD رسید. بعد از این خودرو به ترتیب، مکلارن ۷۲۰، آکورا NSX، لامبورگینی هوراکان، پورشه ۹۱۱ ، بی‌ام‌و M4 و فراری ۲۹۶ مسابقه را به اتمام رساندند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. corvette

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    کادیلاک با ماشین جدید سوم شد و این خوبه
    و ماشین آکورا خیلی خفن بود
    در کل
    مسابقه عجیبی بود
    فراری و پورشه ناکام ماندن

    موافقم 41
    مخالفم 1
    1. ali(chevynova)

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      کادیلاک که سوم شد ولی بعضیها میگفتن که بود و نبودش تاثیری نداره در مسابقات
      کلا هرکی اینجا بر ضد امریکاییها حرف زد برعکسش رخ داد
      پورشه که میگفتن فلان و بیسار، ناکام موند
      جالبه
      و مثل همیشه باید ممنون اصالت و تمام امریکن بودن کادیلاک باشم

      موافقم 24
      مخالفم 47
      1. Amir

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (113 ديدگاه)

        حالا پورشه ۱۹ بار قهرمان شده این باختم فدا سرش

        موافقم 18
        مخالفم 10
      2. فرشاد

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (932 ديدگاه)

        اقای اصالت یه بارسوم شدی خودتو میزنی به درو دیوار
        پورشه نوزده بار لمانز و برده شما تازه یه بار بعد نود و بوقی سوم شدی
        هر وقت یک چهارم پورشه تو 24ساعته مقام داشتی بیا غز اصالت برامون بگو

        موافقم 2
        مخالفم 2
    2. ali(chevynova)

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      موفقیتهایی مکرر و پی در پی امریکن کارز و بخصوص کادیلاک در این مدت نشون از اونکه امریکن کارز مسیر درستی رو در پیش گرفتن و با توجه به موفقیتهای گذشته تونستن اینطور موفق بشن
      کادیلاک در طول ۱۰ سال گذشته تونسته با مدیریت صحیح و مدلهای مثل cts و سلستیک و اسکالید و….. موفقیتهای بزرگی بدست بیاره تا احتیاج به فروش سهامش به دیگران نداشته باشه و همچنان صاحبش GM باشه

      موافقم 23
      مخالفم 33
    3. Amin

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2168 ديدگاه)

      فراری توی کلاس gtd هیچ وقت اونطور که انتظار می‌رفت خوب نبوده ، از نتایج سال های قبل هم مشخص هست ، همون زمان هم که 488 فرمانروایی می‌کرد ، توی این مسابقات نتیجه نمی‌گرفت ، دلیلش رو هم نمیدونم …
      در مجموع برای پورشه و فراری ، این مسابقه بیشتر جنبه ی تست داشت تا اینکه پرفورمنس خودرو رو بسنجن ، ولی پورشه ۹۶۳ خیلی کار داره تا به نقطه ی مطلوب که میخواد برسه و هنوز نیاز داره که ماشینش رو توسعه بده
      آکورا ( هوندا ) فوق‌العاده خوب عملکرده و حضورش توی لمانس به عنوان یه رقیب قوی برای تویوتا کاملا حس میشه …این پیست ، پیست سرعت بالا و قدرت محور هست و درگ پایین و قدرت بالای موتور به خصوص عملکرد سیستم هایبرید ماشین خیلی مهمه ، همین‌طور ترمز گیری های سنگین ….برای لمان هم تقریبا همین شرایط برقراره ، البته‌ اونجا پیچ های سرعت بالای سکتور سوم و کفی های بلند سکتور یک و دو ستاپ‌ماشین رو متفاوت میکنه و همینطور ستاپ موتور و خنک کاری
      به هر حال حضور اکورا کاملا حس میشه

      موافقم 19
      مخالفم 2
      1. Amin

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (2168 ديدگاه)

        البته مطمئن هستم که فراری ۲۹۶ و ۴۹۹ رو برای لمان اماده میکنه …پورشه هم همینطور ، چونکه این ماشین ها جدید هستن و اطلاعات تیم در موردشون کم هست ، و زمان میبره تا به حالت ایده آل خودشون برسن
        در مورد ۴۹۹ و ۹۶۳ نمیتونم خیلی تاکید کنم ولی در مورد ۲۹۶ مطمئن هستم ، چونکه تجربیات موفق ترین خودروی مسابقاتی تاریخ رو داره (488 gt3 ) و همینطور توی شبیه‌سازی هایی که خود تیم داشته ، پرفورمنس خیلی بهتری نسبت به ۴۸۸ نشون داده و کاملا خودروی برتری هست

        موافقم 11
        مخالفم 2
        1. Ferrari

          ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1883 ديدگاه)

          مرسی از اطلاعات خوبی که دادی امین عزیز.

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. Iman1199

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          فرصت شد نکاتی رو در مورد خودروی مسابقه ای آکورا بگم
          تا بدونیم این خودرو ها با همکاری شرکت های برتر در اروپا و امریکا ساخته شدن یعنی یه جورایی همش در ادامه توضیح میدم از قطعات تا طراحی و تکنولوژی و مهندسی ها و آی رودینامیک و همه چیز کلا هرچیزیش از شرکت های متخصص اروپایی و امریکایی در این زمینه هست شرکت های متخصصی که خودشون خرف اول رو در زمینه های کاری خودشون میزنن
          مثلا در خودروی آکورا میبینیم موتور الکتریکی ئی سی یو و ژنراتور این خودروی مسابقه ای از شرکت معظم آلمانی بوش هست (MGU)
          پک باتری از شرکت اروپایی مهندسی پیشرفته ویلیامز
          سیستم تعلیق از شرکت امریکایی پنسک هست
          شاسی مونوکوک از شرکت اروپایی اورکا متخصص در این زمینه با همکاری کارخانه توسعه دهنده و سازنده خودروی مسابقه ای آکورا در امریکا ساخته شده
          آقای David Salters
          از امریکا
          رئیس و مدیر فنی مرکز تحقیق و توسعه هوندا در امریکا هست
          مرکز hpd
          یعنی honda Performance Development
          سالهاست مقرش تو امریکاست
          و کل این ماشین از طراحی ظاهری بگیرید تا آئرودینامیک و بقیه قسمت هاش همش همشون امریکایی هستن یعنی این ماشین همش از اروپا و امریکا هست حتی طراحش یک آقای امریکایی هست به نام
          Mark Crawford (Large Project Leader)
          طراحی بیرونی این خودرو هم آقای
          Guy Melville-Brown
           (Exterior Project Lead)
          Bill Yex (Special Projects Lead)

          نکته جالب اینه که همشون یا اروپایی هستن یا امریکایی
          حتی راننده هاش هم همشون از اروپا و امریکا هستن
          طراحی آئرودینامیک این ماشین هم از اسمش مشخصه یک امریکایی یا اروپایی هست آقای
          Jonathan Seaman 
          (Lead Aerodynamicist)
          خود موتور ۶ سیلندر هیبریدی این خودرو هم به طور کامل تو همون مرکز تحقیق و توسعه پرفورمنس هوندا تو امریکا به طور کامل طراحی و مهندسی و ساخته میشه
          یک موتور سفارشی که بطور اختصاصی تو مرکز تحقیق و توسعه پرفورمنس آکورا تو امریکا طراحی شده و کار تحقیق و توسعه و مهندسی و ساخت این موتور هم تو امریکا تو همون مرکز اکورا تو امریکا بوده
          Performance Development of the racing arm for Acura Motorsports in North America
          یعنی حتی موتورش هم توسط خود امریکایی ها در آمریکا طراحی و و مهندسی و ساخته میشه و مراحل تحقیق و توسعه هم همونجا انجام میشه یعنی کلا همش امریکایی هست
          از لاستیک های مسابقه ای میشلن اروپایی هم برای این خودرو استفاده میشه
          گیربکس این ماشین هم گیربکس ۶ سرعته مسابقه ای xtrac از شرکت اروپایی xtrac هست
          کلا خودروی مسابقه ای آکورا همه چیزش از شرکتهای اروپایی و امریکایی هستش
          و تو خود آمریکا هم مراحل طراحی و تحقیق و توسعه و مهندسی و تولیدش انجام میشه hpd تو امریکا هست
          کار برنامه ریزی نرم افزاری و تنظیم و هماهنگی موتور الکتریکی و ژنراتور با موتور احتراق داخلی رو هم مهندسان امریکایی تو همین کارخونه انجام میدن
          دلیل این هم همکاری گسترده اکوراوهوندا با این شرکت ها و مراکز که از اروپا و امریکا هستن باعث شده که اصل کار و همه کار هارو اون شرکت ها انجام بدن و اکوراوهوندا یه جورایی فقط نقش سرمایه گذار رو داشته باشن و از لحاظ مالی این پروژه ها رو پشتیبانی کنند فقط

          موافقم 6
          مخالفم 2
  2. بهنام

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (820 ديدگاه)

    باریکلا به آکورا و شرکت هوندا.

    موافقم 20
    مخالفم 4
  3. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    بدون تعارف با دیدن قسمتهای مختلف مسابقه فکر میکردم کدیلاک اول بشه ولی بازم گل کاشته.ولی در مجموع این مسابقات قشنگن چونکه بصورت مساوی ماشین راننده و شانس دخیلن.دمه آکورا گرم هم ماشینش خوشگله هم موفق.ولی پورشه با اون همه ادعا گند زد از اونطرف کلا 3 دستگاه کوروت حضور داشت و تعداد زیادی 911 حضور داشت که باید مقام میاورد ولی ضعیف عمل کرد.من تو یوتیوب اکثر ماشینها رو از ویدئو داخلشون نگاه کردم ببینم صدا کدوم بهتره به 911 رسیدم دیگه صدای موتور تنفس طبیعی به گوشم نرسید اشتباه نکنم موتور توربو شده شاید همین باعث ضعفش شده.

    موافقم 24
    مخالفم 5
  4. Taha Malek

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (914 ديدگاه)

    آکورا! جدی نمیگرفتمش ولی مثل اینکه ماشین خفنی داره. درکل خودروسازی تولید انبوه با موتوراسپرت فرق داره حتی شرکت نوشابه انرژی زا با سرمایه گذاری درست و استخدام مکانیک و تکنسین و راننده و… خوب میتونه تو موتور اسپرت تبدیل به غول بشه. البته آکورا در تولید انبوه هم خودرو های خفن داشته بالاخره تکنولوژی موتورسازی هوندا هم فوق العادس

    موافقم 13
    مخالفم 8
  5. مشتاقی

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (166 ديدگاه)

    فراری توی پیست حرفی برای گفتن نداره
    فراری استاد چند برابر پول گرفتن از مشتریه

    موافقم 14
    مخالفم 26
    1. HamiD

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      فراری راضی …
      مشتری راضی …
      استغفرالله …

      موافقم 10
      مخالفم 2
    2. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      فراری اشتباه نکنم با دو مدل شرکت کرده بود یکی488 یکی gtb ولی هر دو در افق محو شدن.فراری وقتی شاخه که خودرو ساز دیگل نخوان رقابت کنن.فراری 🎠

      موافقم 10
      مخالفم 23
      1. Ferrari

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1883 ديدگاه)

        اون زمان که فراری با 488gte,فورد gt gte و سال قبل کوروت c8.R رو له کرد کجا بودی.

        موافقم 5
        مخالفم 5
        1. بی خیال اسم

          ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          سوراخ اگزوز کوروت بود

          موافقم 1
          مخالفم 5
  6. phonix

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1798 ديدگاه)

    اینم خدمت اون دوستانی که خیلی حرف میزدن
    گفته بودم اومدیم و دری به تخته خورد فراری نتونست اول شه تا لمانز مونده ولی این شد یه جواب خوب و واقعی که انقدر با اطمینان نظر ندید
    ( اینم هوندایی که بعضی ها مسخرش میکردن البته ادم بی سواد که مشخصه عمدتا داخل سایت دیگه بیسواد نیستن و چیز هایی بلدن حالا هعی رو لینک پست کن )
    خودروهای اورکا همگی از پیشرانه‌ی ۴/۲ لیتر V8 تنفس طبیعی ساخت شرکت گیبسون انگلیس استفاده کردند.( اینم برای اونایی که میگفتن انگلیسیا بلئ نیستن موتور بسازن)

    موافقم 13
    مخالفم 1
  7. R@min

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1666 ديدگاه)

    تقریبا همه مدعی ها خراب کردن به جز آکورا که اولیش کاملا مشخص بود.

    امیدوارم مدعیان برای لمانز آماده شن.

    موافقم 12
    مخالفم 0
  8. Pouyan

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (172 ديدگاه)

    من با این جمله کلارکسون خیلی موافقم که میگه : نمیدونم چرا هوندا با این سابقه فوق العاده توی موتور اسپرت وقت خودشو با ماشین اقتصادی و خانوادگی تلف میکنه.

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. phonix

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      شرکت هوندا از ابتدا شرکتی اقتصادی ساز بود
      ولی علاقه شدید موسس شرکت جناب هوندا باعث شد این شرکت شروع به حضور در مسابقات کنه و تقریبا اون زمان مسابقه ای رو از دست نمیداد با کنار رفتن ایشون شرکت دیگه علاقه خاصی به شرکت در موتور اسپورت نداشت گاهی حضور پیدا میکرد تا از فواید مهندسی و تبلیغاتی استفاده کنه دیگه بخاطر اون عشق اقای هوندا نرفت سمتش
      فراموش هم نکنید که شرکت هوندا بروی خاکستر جنگ بنا شده مردم فقیر و اسیب دیده تمایلی برای خرید محصولات پرفورمنس ندارن و پولش هم ندارن

      موافقم 3
      مخالفم 9
  9. Pouyan

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (172 ديدگاه)

    از موتور اسپرت خارج نشده (فرمول ۱) ولی سرمایه گذاریشو بیشتر برده سمت ماشینای خانوادگی.
    به نظرم با سرمایه گذاری صحیح میتونن بین شرکتای اسپرت ساز سری توی سرا بشن.

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا