سایر خودروهای آمریکایی

توان پیمایش ۶۰۰ کیلومتر فارادی فیوچر FF91 توسط EPA تایید شد

بسیاری از برندهای مشهور محصولاتی را در صنایع گوناگون ارائه داده‌اند که در ابتدا، سروصدای زیادی را به پا کردند اما با گذر زمان با مشکلات متعدد مالی و… روبه‌رو شده و نهایتا به فرجام نرسیده‌اند. گاه مشکل ظهور یک رقیب یا مشکلات مالی محسوب می‌شود که باعث شکست یک پروژه محبوب می‌شود و گاه هم یک شرکت دیگر حق تولید محصول را به دست می‌گیرد و با بی‌تدبیری به عمر آن خاتمه می‌دهد.

داستان برند فارادی کاملا مشخص نیست اما محصول این برند یعنی فارادی فیوچر FF 91 درحال تبدیل‌شدن به یکی از آن دسته محصولات سردرگم بازار است. دیگر حرف از زمان عرضه این خودرو نیست بلکه برای بسیاری سوال شده که آیا فارادی فیوچر FF 91 سرانجام تولید خواهد شد یا نه؟! خوشبختانه این کراس‌اوور تمام برقی به‌تازگی تست‌های مجموعه EPA را گذرانده که صحت ادعای سازنده این خودرو درباره گستره مسافت قابل‌پیمایش آن را تایید می‌کند؛ بنابراین احتمال تولید آن وجود دارد.

فارادی فیوچر ff 91

براساس گزارش EPA، فارادی فیوچر FF 91 مجهزبه رینگ‌های ۲۲ اینچی با یک‌بار شارژ کامل تا ۶۰۹ کیلومتر راننده‌اش را همراهی خواهد کرد. این رقم از اعلامیه رسمی خود فارادی برای نسخه‌های متفاوت این خودرو که برای پیش‌فروش آماده شده بودند بیشتر است.

نکته جالب دیگر درباره این گزارش، بیانیه رسمی فارادی به نقل از «green car reports» است:

فارادی به اطلاع green car reports رسانده که رنج تعیین‌شده در تست EPA مختص مدل‌های مجهزبه بسته باتری ۱۴۲ کیلووات ساعتی است.

فارادی تاکنون حرف از باتری ۱۴۲ کیلووات ساعتی نزده بوده است. این شرکت زمانی که از FF 91 در سال جاری پرده‌برداری کرد تنها صحبت از یک باتری ۱۳۰ کیلووات ساعتی را به میان آورد. وبگاه رسمی این خودروساز نوپا نیز اعلام کرده که FF 91 مجهزبه باتری ۱۳۰ کیلووات ساعتی، می‌تواند با یک‌بار شارژ کامل تا ۶۰۴ کیلومتر را طی کند.

فارادی فیوچر ff 91

احتمالا این مجموعه برای رسیدن به مسافت بیش‌از ۶۰۰ کیلومتر دست به افزایش گنجایش باتری خود زده است تا از بدقولی نسبت‌به خریداران جلوگیری کند. درهرصورت، واقعیت این ماجرا تا زمان تحویل این خودرو به دست مشتریان در هاله‌ای از ابهام باقی خواهد ماند.

در مقام مقایسه می‌توان به رقبای اصلی FF 91 یعنی تسلا مدل X پلید مجهزبه رینگ‌های ۲۲ اینچی و ۲۰ اینچی اشاره کرد که در تست‌های EPA به‌ترتیب موفق به پیمایش مسافت ۴۹۷ و ۵۳۲ کیلومتر شد. سدان لوکس لوسید ایر دریم ادیشن R و P (با رینگ‌های ۱۹ اینچی) نیز توانستند به‌ترتیب ۸۳۲ و ۷۵۳ کیلومتر را طی کنند. نسخه تورینگ و پیور این سدان بزرگ‌جثه نیز قابلیت پیمایش مسافت ۸۲۵ و ۶۵۰ کیلومتر را دارند.

تنها نسخه دردسترس خریداران برای پیش‌سفارش FF 91 نسخه موسوم‌به «آینده‌نگرانه» آن است که به سه موتور برقی مجهز شده است. نیروگاه الکتریکی این خودرو توان تولید ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت را دارد و قادر است آن را تنها درعرض ۲.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. فارادی فیوچر برای ثبت‌نام خرید این خودرو تنها ۱۵۰۰ دلار هزینه را از مشتریانش طلب می‌کند. قیمت نهایی این خودرو در زمان تحویل چیزی حدود ۱۸۰ هزار دلار خواهد بود و طبق ادعای سازنده، «به‌زودی» به دست مشتریان خواهد رسید.

براساس شایعات ممکن است فارادی فیوچر یک نسخه ضعیف‌تر FF 91 را نیز روانه بازار کند که تا با بهره‌گیری از یک بسته باتری کوچک‌تر آن را با قیمت ۱۲۰ هزار دلار بفروشد. همان‌گونه که در ابتدای مطلب نیز اشاره شد، این برند نوپا هنوز با مشکلات جدی دست‌وپنجه نرم می‌کند و برای ورود FF 91 به خط تولید به سرمایه بیشتری نیاز دارد. هدفگذاری آن‌ها جذب سرمایه لازم برای تاسیس خط تولید تا پایان سال میلادی جاری است.

فارادی فیوچر ff 91

با وجود مشکلات متعدد این خودرو، مدیرعامل این برند، «کارستن بریتفلید»، می‌گوید که ارائه ارقام رسمی تست‌های EPA قدمی بزرگ در راه رساندن FF 91 به دست مشتریانش است و ثابت می‌کند که مهندسان این شرکت در کار خود مهارت دارند. نظر شما درباره فارادی فیوچر FF 91 چیست؟ آیا فارادی با وجود مشکلات خود شانسی برای بقا در صنعت پرتلاطم خودرو دارد؟!

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ۹۱۱

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (360 ديدگاه)

    بازم یه برقی بی هویت دیگه…..

    این جزوه آخرین کامنت های من هست از دنیای خودرو از قبل ازتون خداحافظی میگیرم…..

    موافقم ۸
    مخالفم ۲۵
    1. Ariom

      ۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (22 ديدگاه)

      رفتی ،در رو هم پشت سرت ببند

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۱
    2. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (615 ديدگاه)

      منم میام 😂😂😂

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  2. علی

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    یه سوال؟ مگه ظرفیت باطری عامل اصلی میزان پیمایش خودروهای برقی نیست ؟ مث موتورهای درونسوز که نیستن مصرف بنزین به نوع موتور مربوط باشه
    چطور خودروها با وزن تقریبا مشابه با مثلا باطری ۱۱۰ یکی ۸۰۰ کیلومتر پیمایش داره یکی ۵۰۰ تا ؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۶
    1. REBORN OF KAMRAN

      ۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (38 ديدگاه)

      مصرف انرژی TESLA رو با محصولات فلکس بخصوص تایکان مقایسه کنید تا گسل تکنولوژی رو ببینید
      ضرییب درگ پایین لوسید ایر زیبا رو ببینید با تخم مرغ گندیده EQS مقایسه کنید

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۲۵
      1. بی خیال اسم

        ۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (649 ديدگاه)

        باشد

        موافقم ۳
        مخالفم ۳
    2. Ali_x76

      ۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1119 ديدگاه)

      وزن خودرو
      ضریب ایرودینامیک
      اصطکاک لاستیک
      ضریب بهره‌وری موتور الکتریکی
      تلفات باطری و مسیر انتقال انرژی
      عملکرد سیستم کولینگ الکتروموتور و باطری

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱
  3. سوشیانت

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    بیشترین تعداد نمایشگر رو تو صنعت خودرو داره

    موافقم ۲
    مخالفم ۵
  4. Hamid

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (33 ديدگاه)

    سلام
    من طراحی این برند را می پسندم، یه ساختار شکن واقعیه. مثل تسلا، فقط یه کم از تسلا دیرتر شروع کرد. انقلاب و جسارت خاصی در درون خود داره که در محصولاتش اگر به تولید نهایی برسه، کاملا هویدا خواهد بود.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
  5. امیررضا

    ۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (111 ديدگاه)

    الکتریکی سازی خودروها باعث میشه خودروسازی ها و استارتاپ های زیادی خیلی راحت‌تر از زمانی که بخوان درون سوز بسازن وارد این بحث بشن. منتظرم ببینم فارادی قراره چیکار کنه.

    موافقم ۶
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا