سایر خودروهای آمریکایی

مولن آی گو برقی؛ خودروی شهری ۱۲ هزار دلاری برای اروپا

شرکت مولن اتوموتیو که استارت آپی نسبتاً تازه تأسیس در زمینه تولید محصولات الکتریکی است از خودروی آی گو رونمایی کرد. این شرکت اخیراً سهام بولینگر موتورز و کارخانه اسبق شرکت ورشکسته ELMS را خریداری کرده است. آی گو نیز خودرویی شهری و تجاری برای تحویل وسایل گوناگون خواهد بود. مولن آی گو در چندین کشور اروپایی همچون بریتانیا، آلمان، اسپانیا، فرانسه و ایرلند عرضه شده و طبق گفته سازنده فاصله بین تقاضای فزاینده برای تحویل سریع وسایل گوناگون و فضای کم موجود در شهرهای متراکم اروپایی را پر می‌کند. اولین بازاری که مولن آی گو در آن عرضه خواهد شد آلمان است.

خودروی موردبحث محصول مولن نیست بلکه حقوق تولید آن از یک شرکت دیگر خریداری شده، شرکتی که مولن به جزئیات آن اشاره‌ای نمی‌کند. البته یک جست‌وجوی سریع نشان می‌دهد این شرکت در واقع هنان هنری چین است که آی گو را در وب‌سایت خود با قیمت ۹۳۸۵ دلار عرضه می‌کند.

درصورتی‌که خریدار بیش از ۵۰ دستگاه را سفارش دهد قیمت خودرو ۹۰۸۰ دلار خواهد بود. این وسیله نقلیه در اروپا با قیمت پایه ۱۱۹۹۹ دلار عرضه خواهد شد. اساساً شرکت چینی این خودرو را به عنوان محصول شهری چهارنفره تولید کرده بود اما بیانیه خبری مولن نشان می‌دهد این شرکت از آن برای تحویل وسایل گوناگون در شهر استفاده خواهد کرد. آی گو از طریق توزیع‌کنندگان محلی اروپایی در دسترس خریداران خواهد بود.

خودروی موردبحث کمپانی‌هایی را که به دنبال عرضه محصولات خود هستند هدف قرار خواهد داد. این محصول کوچک از باتری ۱۶.۵ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و شعاع حرکتی ۲۰۰ کیلومتری دارد. پیشرانه الکتریکی این محصول نیز قدرت ۴۶ اسب بخار و گشتاور ۱۰۲ نیوتون متری را تولید می‌کند. حداکثر سرعت محصول جدید مولن نیز ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های آی گو می‌توان به فاصله بین محوری ۲۴۳۸ میلی‌متری و وزن ۷۹۵ کیلوگرمی اشاره کرد. مدیرعامل مولن اتوموتیو اظهار می‌دارد:

هدف مولن تولید طیف کاملی از خودروهای تجاری الکتریکی بوده و ما فهمیده‌ایم یکی از مهم‌ترین مشکلات امروزی در شهرها تحویل وسایل گوناگون در مسیرهای کوتاه است. معرفی آی گو به عنوان خودرویی کاملاً هماهنگ با قوانین بازار اروپا فرصت‌های زیادی را در این قاره فراهم می‌کند، جایی که تقاضای زیادی برای چنین خودروهایی وجود دارد

مدیر ارشد مولن می‌گوید عرضه این محصول به شرکت اجازه خواهد داد تا حضوری گسترده‌تر در اروپا داشته باشد و درعین‌حال تمرکز خود روی تولید محصولات تجاری الکتریکی کامل در آمریکا را نیز حفظ کند. سبد محصولات این خودروساز شامل ون‌های باری و الکتریکی کلاس ۱ و ۲ و همچنین محصولات الکتریکی کلاس ۳ تا ۶ با برند بولینگر است. البته هیچ‌کدام از این خودروها تاکنون عرضه نشده‌اند و انتظار می‌رود اولین نمونه‌ها از ون‌های کلاس ۱ و ۳ مولن در سال ۲۰۲۳ راهی بازار شوند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.n.r

    ۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1124 ديدگاه)

    قیمتش خوبه
    بدبخت تاکسیرانی میخوره، روزی ۲۰۰ کیلومتر تقریبا کافی هست برای تاکسی
    مرهم آلودگی تهران، ترافیک کمتر و جای پارک با توجه به ابعاد، کاش اینو بیارن اگر قرار چیزی وارد کنن

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۳
  2. بنیامین

    ۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (117 ديدگاه)

    این قوطی کبریت استاندارد ایمنی اروپا رو داره؟؟!!!

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۹
    1. Reza s4

      ۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (141 ديدگاه)

      این خودرو تنها چیزی که نداره، هیچی نداره هست

      موافقم ۴
      مخالفم ۶
  3. amir1400

    ۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (465 ديدگاه)

    آمریکایی هست ؟

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  4. amir1400

    ۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (465 ديدگاه)

    ای کاش میشد از اینا تو ایران داشتیم ( منظورم با قیمت مناسب نه تخیلی ) باعث می‌شد مردم به جای موتور سیکلت از اینا بخرن که قطعا امنیت و آپشن های بیشتری نسبت به موتور داره و از طرفی هم ناجی شهر های آلوده ای مثل تهران میشد

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
  5. مهدی

    ۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1259 ديدگاه)

    همین خودرو با همین قیمت و قدرت با همین برد مسافت و همین استایل اگر تو ایران ساخته بشه ۹۹ درصد دوستان سر شیر فلکه رو باز میکنن روش

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  6. مهردادکمال

    ۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1365 ديدگاه)

    اگر به چشم چهارچرخ بهش نگاه بشه نه اتوموبیل میشه پذیرفتش مثلا وسیله ای که گواهی نامه لازم نداشته باشه هر چند نهایت سرعتش ۱۰۰تاس گواهی نامه لازم داره!

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  7. پدرام

    ۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (755 ديدگاه)

    اینا هم بخاطر قیمت تمام شده دست به دامان چین شدن تو مقاله نوشته از یک شرکت چینی میاد اصلش البته گزینه خوبی هست برای خیابون های باریک اروپا

    موافقم ۳
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا