سایر خودروهای آسیایی

معرفی کراس‌اوورهای برقی وین‌فست برای بازار آمریکا در نمایشگاه لس‌آنجلس

شرکت ویتنامی وین‌فست در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۲۲ دو کراس‌اوور کوچک را برای بازار آمریکای شمالی معرفی کرده است. این خودروها VF 6 و VF 7 هستند که در کنار مدل‌های بزرگ‌تر VF 8 و VF 9 به نمایش درآمده‌اند یعنی خودروهایی که سال گذشته در ایالات‌متحده رونمایی شدند. البته VF 6 و VF 7 را قبلاً در نمایشگاه پاریس هم دیده بودیم اما این کراس‌اوورهای ویتنامی حالا برای بازار آمریکای شمالی معرفی شده‌اند هرچند که وین‌فست هنوز زمان عرضهٔ آن‌ها را در این بازار اعلام نکرده است.

VF 6 در دو نسخهٔ مختلف بنام‌های اکو و پلاس به بازار عرضه می‌شود که اولی ۱۷۶ اسب بخار و دومی ۲۰۱ اسب بخار قدرت دارد. در VF 7 اما تیپ اکو ۲۰۱ اسب بخار و تیپ پلاس ۳۴۹ اسب بخار قدرت خواهد داشت. فقط تیپ‌های پلاس چهارچرخ محرک هستند و تیپ‌های اکو به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شوند. این تیپ‌های قوی‌تر همچنین در داخل نیز از تودوزی چرمی گیاهی و سقف پانوراما بهره می‌برند. درحالی‌که VF 8 و VF 9 توسط پینین‌فارینا طراحی شده‌اند، دو مدل کوچک‌تر را تورینو دیزاین طراحی کرده است.

وین‌فست هنوز برد حدودی یا سرعت شارژ این دو مدل را اعلام نکرده است اما برای خرید، دو گزینه را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. آن‌ها می‌توانند محصولات این شرکت ویتنامی را با پرداخت هزینهٔ کامل باطری‌ها خریداری کنند یا راه‌حل ارزان‌تر یعنی پرداخت اشتراک ماهانه برای استفاده از باطری‌ها را انتخاب کنند. این یک استراتژی جدید برای کاهش قیمت خودروهای الکتریکی است. هزینهٔ اشتراک برای VF 8 در ماه ۱۶۹ دلار و برای مدل VF 9 سه ردیفه ۲۱۹ دلار است. این اشتراک تمام هزینه‌های تعمیر و نگهداری باطری‌ها را پوشش می‌دهد و پس از کاهش کارایی آن‌ها به زیر ۷۰ درصد، به‌صورت رایگان باطری‌های جدید را جایگزین می‌کند.

وین‌فست هنوز قیمت مدل‌های کوچک‌تر VF 6 و VF 7 را اعلام نکرده اما احتمالاً ارزان‌تر از مدل VF 8 خواهند بود که قیمت آن با هزینۀ کامل باطری از ۵۷ هزار دلار و با اشتراک باطری از ۴۲,۲۰۰ دلار آغاز می‌شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (7974 ديدگاه)

    برو بابا !
    این چیه !
    اومدنش مبارک ولی کدوم عاقلی اون همه برند مطرح با دنیایی از زیبایی و اعتبار را بیخیال باید بشه تا این خودرو را ببره به خونه !

    به نظر من تنها یه شانس برای موفقیت داره که یه بَنِر بزن سر در نمایندگی که یکی بخر دوتا ببر !

    شرکت‌های اینچنینی اول باید در کشورهای سطح پایین فروش کنند مثل ایران مصر پاکستان و … که از ماشین چیزی نمیفهمند و آن‌هائیش هم که میفهمند توان خرید ندارند 😂🤦‍♂️ !

    به شما قُل میدم اگر بیاد ایران ، کمتر از دو دقیقه فروشش تکمیل ظرفیت میشه !

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۴۴
    1. Amin.aj

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (78 ديدگاه)

      والا از امثال چینی ها بهتره نیومده استاندارد های اروپا و آمریکا رو گرفته

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۸
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (7974 ديدگاه)

        بله
        مطمئناً از چینی‌ها بهتره ( ولی گمنام و کوچک در برابر چینی‌ها ) !

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۱۸
        1. Amin.aj

          ۲۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (78 ديدگاه)

          همینجوریشم کلی برند چینی هست که واسه خوده چینیا هم ناشناخته هست

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۵
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (7974 ديدگاه)

    دوستان
    فهمیدن اقصاد سخت نیست !
    هر بیزینسی ابتدا خواب و خاک خوردن دارد برای مدتی مشخص !
    بیزینس‌هایی که تبادل مالی بالایی دارند و رقم‌ها درشت هست هیچگاه نباید با سرخوشی به کاهدون بزنند !
    این شرکت حداقل بهتره بالای ۲۰ سال اعتبار در سراسر کشورهای رده پائین جمع میکرد و سپس گاماس گاماس در آمریکا با تشویق خریداران جلو می‌آمد و در ذهن مردم آمریکا خودش را برنده نشان میداد !

    مردم کشورهای سطح اولی چون آمریکا بسیار محتاط هستند و انتخاب‌هاشون بر اساس اعتبار برندها شکل میگیره که طرف میخره بر اساس اعتباری که در ذهن خودش از اون برند ساخته و برند هم خودش را با گذر زمان ثابت کرده و برای همین هست که شما در کشورهای سطح اول هر چیزی که میبینید بوی کیفیت در باتن میدهد نه در ظاهر و برای همین هست که آمار فروش خودروهایی همچون سوبارو که ظاهر معمولی دارند در حد خودش بالاست اما در کشورهای دیگر مردم استقبال نمیکنند چون ظاهر زیبایی مثل مزدا یا هوندا نداره !

    چیزی که میدانم ، اینه که بخاطر قوانین راحت‌تر در آمریکا حتی میشه آمریکا را از بهترین‌های اروپا هم بهتر دانست و به قول یکی از دوستان خودم که ساکن آمریکا هستند و به ایران و اروپا در حالِ رفت‌و‌آمد هستند که میگفت حتی اروپا در برابر آمریکا روستا به حساب میاد و سطح تفکرات مردم را قوانین و سختی زندگی شکل میده که باعث میشه در آمریکا سطح توقعات در حدی باشه که از خودرو حداقل ۲۰ سال کار بکشند با اینکه توانایی این را دارند که هر ۴ سال عوضش کنند ولی در اروپا انتخاب‌ها بر اساس سطح اقتصادی صورت میگیره و خریداران بعد از ۵ سال مجبور به عوض کردن خودروی خود میوفتند حتی اگر از خودرواِشان زیاد کار نکشیده باشند و برای همین هست که قیمت خودروهای کارکرده در آمریکا و اروپا متفاوت هست !

    جایگاه این خودروی ویتنامی در آمریکا نیست ولی میتونه بگرده دنبال مشتری در اروپای شرقی ، آسیا ، آمریکای جنوبی !

    حتی اگر بهترین هم در نوع خودش باشد ، تغییر ذهن مشتری آمریکایی با این تنوع و بازار رقابتی سال‌ها زمان میبرد !

    تنها خودروسازانی که به نظر من توانایی رقابت در آمریکا را دارند ، خودروسازان چینی هستند که خدا به آن‌ها صبر عیوب داده و بسیار پیله هستند که بازار کشورها را تصاحب کنند و پله پله با برنامه حرکت میکنند حتی اگر ضرر دهند چون ثروت کلانی در پشت پرده دارند که بر میگردد به سیاستمداران کشور چین !

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱۲
    1. MILADZM

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (264 ديدگاه)

      نوید جان من واقعا نمیدونم چرا یه عده اصل را رها کرده اند چسبیده اند به فرع و با شو آف و نیت تخریب و تحریف و توهین سعی در به حاشیه کشیدن بحث دارند .
      فارغ از فکت های اقتصادی فوق العاده ای که با بقیه در میان میزاری
      در گذشته تجربه های رانندگی بینظیری رو هم با ما فقیر فقرا به اشتراک میزاشتی
      مثلا اینجا تجربه ت رو از رانندگی با تویوتا راو ۴ ببین که توی کامنتت واسه دوستان نوشتی :
      https://www.pedal.ir/toyota/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7-%d8%b1%d8%a7%d9%88-4-%d9%be%d9%84%d8%a7%da%af%db%8c%d9%86-%d9%87%db%8c%d8%a8%d8%b1%db%8c%d8%af%db%8c/
      کاش باز هم از اینا بنویسی واقعا لذت میبریم

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱۱
      1. محمد

        ۲۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (841 ديدگاه)

        😂😂😂😂😂😂👌🏻 داداش از این نظرات زیاد داره جدی نگیر میخواد دل بقیه رو شاد کنه

        موافقم ۶
        مخالفم ۷
        1. Behi

          ۲۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (81 ديدگاه)

          کامنتای ایشون منو یاد یه عده‌ قشر خاصی میندازه که اکثراً جمعه‌ها اظهار فضل می‌کنن(بدون داشتن تخصص در مورد همچی حرف میزنن)

          موافقم ۸
          مخالفم ۴
    2. محمد

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (841 ديدگاه)

      ماشاالله بخشی نیست که شما توش صاحب نظر نباشی!!! ‌‌‌‌فقط تشریح اقتصاد مونده بود که اونم تکمیل شد

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۳
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (7974 ديدگاه)

      آخ یاد کاربر mahan بخیر ، تنها کاربری بود که از کامنتاش میشد فهمید تجربه‌ی واقعی اکثر خودردهای وارداتی و گذر را داره و بسیار دقیق و موشکافانه تحلیل میکرد که مدت‌هاست دیگر نیست و امیدوارم هرجا هستند موفق باشند !

      اما در مورد شما و فیک‌هایت ! :
      از کسی که با سوناتا yf ارضاء میشه میزنه و جنسیس را افسانه مینامه ، غیر از این هم توقع نمیره که تجربه‌ی سواری با راو۴ که یه خودروی اقتصادی در اکثر نقاط جهان به حساب میاد برایش رویابافی باشه !

      شما فقیر فقرا نیستی !
      شما یه نوجوان بسته‌ی خسته هستی !
      بنواز که خوب مینوازی !

      موافقم ۴
      مخالفم ۸
      1. قاطر فروش

        ۲۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (894 ديدگاه)

        نوید جان بی تعصب ایکس تریل بهتره یا راو

        موافقم ۵
        مخالفم ۳
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (7974 ديدگاه)

          اگر گیربکس ایکس‌تریل تیپ‌ترونیک بود ، قطعاً میگفتم نیسان ایکس‌تریل بهترین هست که الحق سواریش بهترین هست و راحت‌ترین صندلی‌ها را داره !
          اما راو۴ نسبت به تمام رقبا و همکلاسان خودش در ایران از چابکترین‌هاست و وقتی با اون رانندگی میکنید ، احساس سَبُکی و چابکی را درک میکنید و راحت با نفس باز گاز میخوره چیزی که برای کره‌ای‌ها رویاست و ربطش میدهند به حجم کم موتور در حالی که راو۴ فقط ۱۰۰ cc بیشتر حجم نسبت به کره‌ای‌ها داره !

          توجه کنید که کره‌ای‌ها حتی در اسب‌بخار اعلامی کاتالوگی و واقعیت کف آسفالت هم چاخان میگن و به درد این میخورند که با پراید ۱۳۲ درگ بندازند ، بدبخت‌های بیچاره !

          این کاربرانی هم که خوشمزگی میکنند ، همون بدبختایی هستند که با هزار مکافات تونستند یه کره‌ای بخرند و مثلاً خارِجکی سوار شوند و پُزِش رو به فامیلشون بدهند ولی تو فاز خرید ژاپنی بمونند و حالا عقده‌گشایی کنند چون نه توان خرید ژاپنی دارند نه توان خرج ماشین کره‌ای خودشون را و خوابوندنش تو پارکینگ اما جرئت نمیکنند استارت بزنند مبادا یاتاقان بزنه بدبخت بشوند !

          راستی این مهندس کاربر ۲۶۴۶ همونی نبود که به تمام تسترهای خودرویی ایران خورده گرفته بود و قرار بود یه کار شاخ تو یوتیوب بده بیرون کف همه ببره و هر کامنتی هم در جواب میداد یا از ویکی‌پدیا کپی میکرد یا از مقالات دیگر رسانه‌ها 😂 !
          البته یه bmw X4 مشکی هم میگفت داره که ددی براش خریده و مدام میگفت bmw کم‌استهلاک‌ترین‌ خودروی وارداتی به ایران هست و تمام این ارورها و مکمل‌ها برای پراید اصغرآقا سر کوچشونه !

          بلاخره کره‌ای فن هستید دیگه ، …، بچسب به همون YF افسانه‌ایت تا ارضات کنه ، فقط صدای بلندگوهاشو زیاد کن تا کمتر صدای جیر جیر شَقف پاناروماش کلافت کنه !

          موافقم ۳
          مخالفم ۵
      2. MILADZM

        ۲۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (264 ديدگاه)

        نوید متاسفانه مثل خیلیا حوصله خوندن کامنتت رو ندارم 😂😂😂😂😂
        فعلا دارم با اون تجربه رانندگی افسانه ای که نوشتی حال میکنم
        دوستان فاق لاستیک ۶۰ فراموش نشه :)))
        یه چند تا گالن بنزین هم پیش خودتون ببرین موقع رانندگی با راو ۴ :)))
        نوید زور نزن جمع نمیشه
        دم جناب مهندس آقای ۲۶۴۶ گرم

        موافقم ۹
        مخالفم ۳
  3. datsun

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2784 ديدگاه)

    این کمپانی از تکنولوژی بی ام و و جنرال و زیمنس استفاده میکنه اگه اشتباه نکنم بی ام و قبلا پلت فرم x5 رو به این کمپانی فروخته بود.

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا