آستون مارتین

اولین رکورد استون مارتین والکری AMR Pro با نمایش خیره‌کننده در پیست

امسال تیم فرمول یک استون مارتین در پیست مسابقه با مشکلاتی روبرو است؛ اما احتمالاً والکری AMR Pro بهتر از AMR22 در فرمول یک عمل خواهد کرد. در واقع استون مارتین زمانی مدعی بود پرچم‌دار خانواده والکری می‌تواند در پیست مسابقه با یک خودروی فرمول یک برابری کند. تحویل این خودرو به مشتریان از چند ماه پیش شروع شد و بریتانیایی‌ها نسخه‌های مختلف والکری AMR Pro را به پیست‌های متنوع بردند تا توانایی‌های آن را نشان دهند. اخیراً چندین نمونه این خودرو به لاگونا سکا رفتند و برخی افراد شانس دیدن آن را داشتند. این خودرو اثبات نکرده که به اندازه یک خودروی فرمول یک سریع است اما قطعاً پرفورمنس بسیار خوبی دارد.

از جمله افرادی که به مراسم ویژه استون مارتین دعوت شده بودند ایوان لوئیس بود که از طرف کانال یوتیوب آریال اتوموتیو در آنجا حضور داشت. کلیپ‌های منتشر شده توسط لوئیس شامل برخی ویدئوهای قابل‌توجه از والکری AMR Pro و همچنین برخی تصاویر بدنه بود و ما فرصت شنیدن صدای فوق‌العاده جذاب این خودرو را نیز پیدا کردیم.

استون مارتین هنوز رکورد والکری در لاگونا سکا را اعلام نکرده است اما در یکی از ویدئوها عملکرد کامل والکری AMR Pro در پیست را مشاهده می‌کنیم. این سوپرکار فوق‌العاده بر اساس ویدئوی منتشر شده یک دور لاگونا سکا را در حدود ۱ دقیقه و ۱۹ یا ۲۰ ثانیه طی می‌کند که بسیار بهتر از رکورد ۱ دقیقه و ۲۵.۴۴ ثانیه زینگر ۲۱C و ۱ دقیقه و ۲۷.۶۲ ثانیه‌ای مک لارن سنا خواهد بود. البته والکری AMR Pro به اندازه خودروهای مسابقه‌ای پروتوتایپ دیتونا Dpi با رکورد حدود ۱ دقیقه و ۱۵ ثانیه و همچنین خودروهای فرمول یک سریع نیست.

جدای از رکورد در پیست، واقعاً نمی‌توان تحت تأثیر والکری AMR Pro قرار نگرفت مخصوصاً اینکه پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی استون مارتین قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری تولید می‌کند. این پیشرانه نه تنها قوی است بلکه صدای فوق‌العاده‌ای نیز تولید می‌کند و نکته مهم اینکه سیستم هیبریدی نسخه جاده‌ای والکری در آن وجود ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Aboalfazl demon

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (519 ديدگاه)

    رکورد عالی رو زد
    اما مشخص شد هنوز نمیتونه رکورد ۹۱۹ رو تو نوربورگرینگ بزنه

    موافقم 25
    مخالفم 9
    1. امین

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (495 ديدگاه)

      رقیبش نیست اصلا چرا اسم ۹۱۹ رو آوردی؟

      موافقم 19
      مخالفم 6
      1. Aboalfazl demon

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (519 ديدگاه)

        میدونم رقیبش نیست
        اما تو رسانه ها صحبت هایی بود که شاید ای ام جی وان یا والکری
        رکورد ۹۱۹ رو بزنن

        موافقم 11
        مخالفم 3
        1. mos

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (715 ديدگاه)

          ماشینای جاده ای حالا حالا ها نمیتونن رکورد یه پروتوتایپ بدون محدودیت مثل ۹۱۹ رو بشکنن.
          پورشه ۹۵۶ سال ۱۹۸۳ تایم ۶:۱۱ زد هنوز ماشینای جاده ای نزدیکش نشدن.

          تنها راه اینه که یه شرکتی بیاد پروتوتایپ بدون محدودیت بسازه و رکورد پورشه رو بشکنه که خیلی بعیده‌‌ و ارزش هزینه اش رو نداره.

          موافقم 22
          مخالفم 1
    2. 2311

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      این که نمیتونه
      ولی اون کانسپتی قبلا داده بودن میتونست
      اون تماما دست آدرین نیووی بود و از نظر ایرو شاهکار بود

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. مهدی

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    بی استفاده

    موافقم 4
    مخالفم 53
    1. GMA

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      انتظار داری با یه هایپرکار چیکار بشه کرد؟! میخوای مسافر کشی کنی یا بار جابه‌جا کنی؟!

      موافقم 56
      مخالفم 1
      1. Payfast

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (807 ديدگاه)

        میخواد ۲ تا چرخ بزاره بشتش بکنتش والکری پیکاپ

        موافقم 2
        مخالفم 0
  3. GMA

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    سفینه فضایی

    موافقم 29
    مخالفم 1
  4. Mf1

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    کسی تایم بقیه خودروها داره داخل همین پیست

    موافقم 16
    مخالفم 0
  5. Reza Waffen SS

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    گنگش بالاس

    موافقم 19
    مخالفم 1
  6. R@m!n

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    باید قدرتشو تو پیستای تاکتیکی نشون بده. لاگوناسکا برای این ماشینا جای خوبی برای قدرت نمایی نیست.

    موافقم 24
    مخالفم 2
    1. akrh78

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1358 ديدگاه)

      *تکنیکی

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. R@m!n

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        تکنیک یه چیزه فردیه به شی نسبت نمیدن. تاکتیک چیزیه که یه اتاق فکر مهندسی تو یه پیست برای ماشین می چینن.

        موافقم 12
        مخالفم 4
        1. akrh78

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1358 ديدگاه)

          ما که هرچی از خدا عمر گرفتیم ندیدیم جایی بگن یا بنویسن tactical track
          میگن technical track

          موافقم 9
          مخالفم 0
    2. محمد امین

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      دقیقا اقا رامین
      این ماشین از شروع معرفی خودش رو با خودرو های فرمول یک مقایسه می‌کرد و وعده ی پرفورمنس خودرو فرمول یک رو داد ، و بنابر این باید در پیست هایی تست بشه که خودرو های فرمول یک در اونحا تایم زدن و تکنیکی باشه ، مثل سیلورستون و ایمولا و شاید هم بحرین و….. البته همونطور که مشخصه اصلا پرفورمنس خودرو فرمول یک رو نداره ، تایم ماشین های dpi در تیم پیست لاگونا تقریبا همین مقداره، حالا حساب کنید ماشین فرمول یو بین ۱۵ تا ۲۰ ثانیه از کلاس dpiسریع تره ….البته که این تایم هنوز رسیمی نیست ، ولی فکر می‌کنم با اون صحبتی که در موردش شده بود فاصله داره دقیقا مثل amg one
      باید این رو هم حساب کنیم که c21 و سنا خیابانی هستن ، اما والکری amr pro جاده ای نیست و ولکری معمولی کند تر است از این ، چونکه والکری به وضوح در ابعاد و زمینه های مختلف ساده تره
      به شدت منتطر هستم تا تایم رسمی اش رو در یه پیست معروف مخصوصا با رانندگی سباستین فتل یا مکس ورشتپن ببینم ، تا متوجه بشم ردبول چی ساخته

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. R@m!n

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        همیشه این هایپ های الکی و تبلیغات رسانه ای بوده. ماشین مسابقه ای، پرفورمنس فرمول 1 تو کف خیابون و از این حرفا.

        واقعیت اینه که هیچ وقت یه ماشین که برای جاده و فروش ساخته شده رکوردشکن نمیشه و صرفا سایه ای از یه ماشین مسابقه ای هست که میخواد فراری FXXk باشه یا amg one و والکری با همه اصلاحات و اشتراکات با محصولات مسابقه ای. برای ما مردم عادی نشستن تو یه ماشین مسابقه ای حتی برای 5 دقیقه هم غیر قابل تحمله و این موضوع ماشین جاده ای و مسابقه ای تا آخر عمر بشر مثله دو خط موازی ادامه پیدا می کنه.

        موافقم 3
        مخالفم 3
  7. Alan.r

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    باید تو نوربرگرینگ آزمایش بشه تا بتونیم با بقیه ماشینا مقایسه‌اش کنیم

    موافقم 16
    مخالفم 1
  8. HAMID

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (280 ديدگاه)

    عملکردش عالیه ولی ظاهرش واقعا زشته

    موافقم 5
    مخالفم 17
  9. Scuderia Ferrari

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    شاهکار مهندسی و از سلاطین پیست
    آدم دوتا مطلب درباره ماشین های پیست محور بخونه بهتر از اینکه ده تا مطلب درباره الکتریکی ها بخونه
    به شخصه از خواندن مطالبی درباره ماشین هایی مثل (AMR Pro ، FXX-K EVO و ….) لذت میبرم و هیچ موقع برام تکراری و خسته کننده نمیشن

    موافقم 29
    مخالفم 2
  10. امیرشایان فرازی

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    صداش فقط 🤤

    موافقم 13
    مخالفم 0
  11. JDM lover

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    خیلی مهندسی عالی داره
    واقعا خفنه ، مطمئنم تو پیست های دیگه هم رکورد خوبی خواهد زد
    مقالاتی که درباره هایپرکار ها و خودروهای پیست محور هست خیلی برام جذابن
    خیلی خوب میشه اگه پدال اینجور مطالب رو بیشتر کار کنه

    موافقم 9
    مخالفم 0
  12. akrh78

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    ظاهرش دلنواز نیست چون طراحیش تحت تاثیر آیرودینامیکش هست نه اصول زیبایی شناختی. مثل سنا gtr
    اگه پشت دریچه چشم ادریان نیوی بشینی زیباییش جلوه میکنه
    به نظرم تو پیستای سرعت متوسط و بالا عملکرد بهتری داره
    امیدوارم دو هفته دیگه تو پیست خونگی استون (سیلوراستون) و همزمان با مسابقه فرمول یک یه اتش بازی راه بندازن

    موافقم 4
    مخالفم 7
    1. امین

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (495 ديدگاه)

      اتفافا بسیار خوش فرمه زیادی

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. akrh78

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1358 ديدگاه)

        من خودم از دید کاربردی و ایرو بهش نگا میکنم و میدونم این خط ها و این فرم ها چرا ایجاد شدن و چه وظیفه ای دارن، و از نظر خودمم زیباست
        زیبایی در کل سلیقه ای هست ولی یک سری تناسبات و قواعد هست (مثل نسبت طلایی و…) که طراحا ازش استفاده میکنن چون مغز انسان اون رو زیبا میدونه

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. محمد هادی

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2143 ديدگاه)

          میدونی!
          بنظر من زیبای محض هر چیزیه که برای یک دلیلی وجود داره!
          داشتن دلیل،دلیل بر انتقال مفهوم زیبایی است
          در اینجا هم وقتی والکری رو با این خط و خطوط میبینی
          پی به این میبری که این خطوط رو برای رسیدن به یک قابلیت هایی بطور ویژه براش طراحی کردن
          و این پی بردن نهایت خوشحالی و زیباییه
          من زیبایی رو در این میبینم
          دلیل داشتن برای هر کاری

          موافقم 0
          مخالفم 0
  13. javadhy

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    امیدوارم هر چه زودتر در نوربرگ رینگ رکورد بزنه
    پیست کوتاهی مثل این نمیتونه پرفورمنس واقعی این خودرو رو به چالش بکشه
    اگر زیر ۶ دقیقه در نوربرگ رینگ بزنه واقعا خیلی خداست
    در مورد این ماشین من زیاد از ظاهرش خوشم نیومده با اینکه میدونم هایپرکاره ولی گفته شده مجوز روندن در جاده هم داره ولی زیاد برای شبیه خودروی جاده ای نیست هر چند فکر نکنم کسی قراره اینو توی خیابون برونه

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. محمد امین

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      اتفاقا نوربرگ مکان خوبی برای تست سرعت خودرو نیست ، این کاملا موضوع کارشناسانه ای هست ، در نوربرگ عملکرد خودرو در سرعت های بالا و دوامش تست میشه ، و آنچنان پیچ های تکنیکی نداره ، نوربرگ بیشتر این اینکه تکنیکی باشه ، هایپ شده بین سازنده های آلمانی‌…

      موافقم 3
      مخالفم 5
      1. javadhy

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (331 ديدگاه)

        تفاوتی ایجاد نمیکنه
        چون بازم مقایسه دو ماشین و ارزیابیش نسبت به دیگر خودروها در نوربرگرینگ انجام میشه اونم بخاطر اینکه بیشتر خودروسازا اونجا تایم زدن
        اینکه بگیم هایپ شده یکم کلمه بزرگیه به نظرم هنوزم پیچیده ترین پیست دنیاست
        در مورد تست دوام خودروهم بخاطر شیب پیست و پیچ های خطرناکش تا یه جایی حق با شماست ولی اینکه پیچ های تکنیکی نداره زیاد موافق نیستم چون اصلا توصیف درستی نیست به هیچ وجه

        موافقم 5
        مخالفم 0
  14. seyedjavad.mercedesbenz

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    چند ساله هر شرکتی که ادعای پرفورمنس داره یه خودروی پیست محور خارقالعاده میسازه اول فراری بعد پاگانی بعد لامبو بعد مکلارن حتی بوگاتی و الانم آستون مارتین و مرسدس ، صرنظر از اینکه هیچکدوم قابل مقایسه نیستن همشون بینهایت تکنولوژیک و مهندسی شدن و حد نهایی تکنولوژی رو اجرا کردن ، هر کدومشون یک غرش بلند از یک شیر پیر برای اثبات خودشون هستن ، طبیعتا مالکان اینارو کلکسیونی میکنن و در آینده با قیمت چند ده میلیون دلاری میفروشن ، من امیدوارم هر کدوم از این شرکت ها با معرفی اینها به اون چیزی که قرار بود برسن

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. 2311

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      پاگانی؟ بی نهایت تکنولوژی و مهندسی؟
      اینارو راجع به کمپانی بگو که حداقل موتورش از عهد عتیق نباشه

      موافقم 0
      مخالفم 3
  15. Clean energy (سلام فرمانده)

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    عجب چیزیه
    بر عکس همه من از طراحیش خوشم اومده
    ببینیم چه می کنه جون دل

    موافقم 6
    مخالفم 0
  16. مازیار

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2496 ديدگاه)

    با اینکه دوستدار استون مارتین هستم و این مدل هم جای هیچ حرفی باقی نگذاشته و به احتمال زیاد در نوربرگ رینگ هم غوغا خواهد کرد باید بگم نمیشه اینو وارد کل کل برندها کرد
    چون این یه استثناء و شاید بشه گفت استثنایی ترین اتفاق دنیای موتوراسپرت هست وقتی کاث ورس بهترین پیشرانه خودش رو تحویل شخصی مثل آدرین نیوی بده تا بهمراه تیم فرمول یک ردبول یه ماشین توسعه بدن دیگه خودتون بخونین باقی رو
    میخوام بگم این توافق و همکاری بیشتر یه تصادف خوش یمن هست تا یه محصول منفرد
    مخلص کلام اینکه کار یه کمپانی به تنهایی نبود همچین اعجوبه ای
    و موردی مشابه😍
    همکاری اسکورسیسی دنیرو دی کاپریو در “قاتلین گل ماه”

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. مازیار

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2496 ديدگاه)

      اما از اونجایی که کلیه عواملش از داخل جزیره هستن برای دوستانی که گاهی از شدت عصبانیت املاء کلمه انگلیسی رو از یاد میبرن آرامش بخش خوبیه😃

      موافقم 6
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا