آئودی

درگ آئودی RS3 جدید با مرسدس A45، کیمن GTS، گلف R و بی ام و M2

به مسابقهٔ درگ بین خودروهای پرفورمنس کوچک آلمانی خوش آمدید. در اینجا مدل‌های متنوعی از خودروهای اسپرت آلمانی حضور دارند که این یعنی برای هر سلیقه‌ای گزینهٔ مناسب وجود خواهد داشت. امروز می‌توانیم ببینیم در بین هاچ‌بک‌های داغ و کوپه‌های کامپکت آلمانی کدام خودرو از همه سریع‌تر است. تیم کارواو این پنج ماشین را در باند فرودگاه آشنای خود گرد هم جمع کرده تا سلطان ۴۰۰ متر در این بخش را پیدا کند.

ضعیف‌ترین و ارزان‌ترین عضو این جمع فولکس‌واگن گلف R است. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل می‌شود که در اینجا نسخهٔ اتوماتیک حضور دارد. هم‌خانوادهٔ گلف در این رقابت آئودی RS3 است که با پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری توربوشارژ ۴۰۰ اسب بخاری خود، قوی‌ترین هاچ‌بک کل گروه فولکس‌واگن محسوب می‌شود. این خودرو هم مثل گلف به گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است تا بتواند در شتاب اولیه حتی برخی از سوپرکارها را هم شرمنده کند.

اما RS3 در این درگ بی‌رقیب نیست زیرا در آن سوی میدان مرسدس A45 S AMG با قوی‌ترین پیشرانهٔ چهار سیلندر تولیدی دنیا ایستاده است. این موتور ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد که آن‌را از طریق یک گیربکس ۸ سرعتهٔ دوکلاچه و سیستم ۴Matic به هر چهارچرخ می‌رساند. از هاچ‌بک‌ها که عبور کنیم، به کوپه‌ها می‌رسیم که اولی ب‌ام‌و M2 کامپتیشن با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو است. این موتور با تولید ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور، ب‌ام‌و را به قوی‌ترین عضو جمع تبدیل می‌کند. البته برخلاف هاچ‌بک‌ها، در M2 نیروی موتور فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

و نهایتاً به پورشه کیمن GTS می‌رسیم که تنها خودروی تنفس طبیعی این رقابت مهیج محسوب می‌شود. این کوپهٔ اسپرت از یک موتور شش سیلندر تخت استفاده می‌کند که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد و برخلاف دیگر رقبای این جمع در میانهٔ خودرو نصب شده است. همچنین کیمن تنها خودروی این درگ با گیربکس دستی محسوب می‌شود که می‌تواند روی پرفورمنس آن تأثیر منفی بگذارد. خب توضیحات کافی است و بهتر است زودتر سراغ تماشای ویدئو برویم و از رقابت این پنج ژرمن قدرتمند لذت ببریم.

مشخصات فنی

 

آئودی RS3

مرسدس A45

ب‌ام‌و M2

پورشه کیمن GTS

گلف R

پیشرانه ۲.۵ لیتری I5 توربو ۲ لیتری I4 توربو ۳ لیتری I6 توربو ۴ لیتری H6 ۲ لیتری I4 توربو
قدرت ۴۰۰ اسب بخار ۴۲۰ اسب بخار ۴۱۰ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار ۳۲۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته دستی ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ عقب عقب چهارچرخ
وزن ۱۵۷۰ کیلوگرم ۱۶۲۵ کیلوگرم ۱۵۷۵ کیلوگرم ۱۴۸۰ کیلوگرم ۱۵۵۰ کیلوگرم
قیمت ۵۰ هزار پوند ۵۸ هزار پوند ۵۲ هزار پوند ۶۷ هزار پوند ۴۰ هزار پوند

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Wolfsßurg

    ۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (72 ديدگاه)

    خیلی شوکه شدم از اینکه پدال به زومیت ملحق شد و واقعا ناراحت شدم پدال خودش یه سایت مستقل و عالی بود و حتی داخل یه سری جاها قدم ها از زومیت جلوتر بود
    ولی با این خبر که به هم ملحق شدن واقعا نا امید شدم چون زومیت خودش بار سنگینی بر دوش داره دیگه بخواد پدال هم مدیریت کنه قطعا مقاله های افت شدیدی از نظر کیفیت میکنن
    همین تخت گاز با نیسان GTR r32 رو قبلا گذاشته بودین تا حالا دو مورد شده که مقاله تکراری گذاشتین امیدوارم که پدال سر پا بمونه و افت نکنه

    موافقم ۸
    مخالفم ۹
    1. عرفان

      ۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (214 ديدگاه)

      بعدا رو نمیدونم
      ولی فعلا چند وقته که پدال واقعا پیشرفت کرده
      مثل زیر نویس داشتن فیلما
      یا دوبله داشتن بعضی فیلما به لطف آقای اشتری

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
  2. محمد امین

    ۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1622 ديدگاه)

    خب بین rs3 و a45 ، پرفورمنس ها خیلی نزدیک بود …ولی به طور کلی rs3 بهتره با اینکه ارزان تره ، هرچند توی پیست فکر‌می‌کنم a45 چابک تر باشه
    بین m2 و کیمن، نظر من اینه که m2c همه جوره بهتر بود … من طراحیش رو بیشتر دوست دارم و به نظرم بهتره… قیمتش ۱۵ هزار پوند کمتره، یعنی حدود ۳۰ درصد گرون تر از bmw هست که اختلاف خیلی زیای محسوب میشه
    با اینکه ۱۰۰کیلوگرم سنگین تر بود ، توی درگ بهتر بودو رولینگ بهتر بود ، هر‌چند گیربکس دستی پورشه هم تاثیر گزار هست…. توی ترمز گیری هم بااینکه ۱۰۰ کیلوگرم سنگین تر بود ، دقیقا کنار پورشه ایستاد ، حتی به نظر من صندوق عقب ماشین m2c یکمی عقب تر از پورشه بود …
    صداش هم بهتر بود …
    گیربکس bmw خیلی بهتر از rs3 و a45 واکنش می‌داد. ‌‌..
    گلف r هم اینجا نقش خاصی نداشت ، ولی عملکرد خوب بود

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۴
  3. ABOLFAZL.RAHMANI

    ۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (98 ديدگاه)

    مثل همیشه پورشه برنده میشه توی مسابقه اول و دوم بقیه زود تر از پورشه شروع کردن حالا بزار پورشه کیمن جدیده که بیاد غوغا میشه غوغا
    تورو خدا من رو به شوتی و ماشین باز نشناسید من رو یک کاربر تازه وارد بشناسید و اگر حتی یک بدی از من دیدید بهم بگید تا دیگه کامنت نزارم
    حلالیت می‌طلبم ولی خدایی بعضی از مطالب علمی رو که می‌نویسم شما هم لایک میکنید
    ممنون میشم گذشته رو فراموش کنید

    موافقم ۷
    مخالفم ۲۰
    1. ABOLFAZL.RAHMANI

      ۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (98 ديدگاه)

      چرا الآن دیس بارون کردید مگه ببخشید ببخشید کینه ای هستید؟ خوب معذرت خواستم دیگه ببخشید دیگه

      موافقم ۴
      مخالفم ۱۷
      1. Ninja

        ۹ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1097 ديدگاه)

        اگه باعث شدی وقعا یکی پدال رو ترک کنه باید رو راست بگم دیگه کامنت نزار
        از یه طرفم پدال جای این حرفا کینه ها نیست و فضا باید دوستانه باشه

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
  4. Wolfsßurg

    ۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (72 ديدگاه)

    بین اینا قطعا انتخابم پورشه هست!
    دلیلی نمیبینم فقط و قطر برای فاکتور (سریعتر بودن) از خیلی دیگه از پارامتر ها بگذرم
    کیمن تجربه ی خالص لذت رانندگی هست
    فکر کنید انجین چهار لیتری شش سیلندر تخت اونم از نوع تنفس طبیعی پورشه با سفارش گیربکس دستی و به طور سنتی دیفرانسیل عقب چی میشه
    هوش از سر آدم میپرونه!
    بعد کیمن انتخابم M2 BMW هست که اونم مثل کیمن عالیه و یه اسپرت کوچک و وحشیه
    بعد از اونها به نوبت آئودی و مرسدس و فولکس واگن رو می‌پسندم
    هر چند همشون عالین…

    موافقم ۸
    مخالفم ۸
    1. پارسا

      ۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (42 ديدگاه)

      A45s

      موافقم ۷
      مخالفم ۵
  5. Ninja

    ۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1097 ديدگاه)

    دوست دارم سریع نیسان زد نیسمو جدید و ام ۲ جدید معرفی شن و با اینا رقابت کنن
    راستش اصلا از قیافه پورشه خوشم نمیاد زیاد هم به این مسئله نپردازم بهتره تا مشکلی با پورشه فن ها بوجود نیاد

    موافقم ۶
    مخالفم ۳
  6. iman

    ۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (138 ديدگاه)

    قطعا انتخاب من آئودی هست حتا اگه تو این مسابقه نتیجه نمیگرفت

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  7. پارسا

    ۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (139 ديدگاه)

    Rs3 sedan از همش جذاب تر کاربردی تره ، کلا با هاچبک حال نمی‌کنم

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  8. Philipp

    ۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (879 ديدگاه)

    انتخاب برام بین ب ام و و بنز خیلی سخته
    جفتشون طراحیشون خیلی خوبه (از عجایب!)
    موتور جفتشونم که عالیه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  9. Philipp

    ۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (879 ديدگاه)

    سوالی که پیش میاد اینه که چرا این هاچبک ها با موتور های ۴ سیلند اندازه سوپر اسپورت های ۸ سیلندر وزن دارند؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

      ۹ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (201 ديدگاه)

      حفظ تعادل و تناسب بین وزن و قدرت ، هاچبک ها مرکز ثقل بالاتری نسبت به خودروهای کوپه دارن پس باید یجوری وزن داشته باشن که تعادلشون بهم نخوره و بتونه توی پیست هم یه خودنمایی بکنه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  10. Pejman

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کم لطفی شد در حق پورشه و فولکس
    اول از پورشه اون چهار اتومبیل پیشرانه توربو مجهز بودن به غیر پورشه دوم اینکه اون چهارتا گیربکس اتومات اما پورشه دستی
    حالا فولکس۳۲۰ اسب با چهار اتومبیل ۴۰۰ اسب به بالا منطقیه این مقایسه آیا

    موافقم ۱
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا