آئودی

درگ خانوادگی محصولات RS آئودی، از RS3 تا RS Q8

در سبد محصولات آئودی، حروف RS به معنای قوی‌ترین نسخهٔ هر محصول است. این خانواده اعضای زیادی دارد که از هاچ‌بک RS3 تا کراس‌اوور RS Q8 را شامل می‌شود. دراین‌بین، سوپرکار R8 هم وجود دارد که نسل دوم آن اواخر سال ۲۰۱۵ وارد بازار شد و آن زمان سریع‌ترین محصول آئودی محسوب می‌شد اما در طول این هفت سال، اوضاع بسیار تغییر کرده و حالا عنوان قوی‌ترین ساختهٔ آئودی به یک سدان الکتریکی بنام RS E-Tron GT رسیده است؛ بنابراین حالا این سؤال مطرح می‌شود که R8 در برابر مدل‌های RS کنونی آئودی چگونه عمل می‌کند؟

برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو در جدیدترین درگ خود آئودی R8 را در برابر تقریباً همهٔ محصولات RS آئودی قرار داده است که شامل RS3 اسپرت‌بک، RS5 اسپرت‌بک، RS6 آوانت، RS E-Tron GT و RS Q8 می‌شود. در این جمع فقط RS4 و RS7 حضور ندارند که البته از لحاظ قوای محرکه دقیقاً به ترتیب با مدل‌های RS5 و RS6 یکسان هستند. R8 در این درگ با نسخهٔ پرفورمنس خود شرکت کرده که قوی‌تر بوده و پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی آن ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برخلاف دیگر آئودی‌های حاضر در این درگ، این نیرو بدون استفاده از هیچ توربوشارژری تولید می‌شود.

ضعیف‌ترین عضو این جمع RS3 است اما این هاچ‌بک داغ را هرگز نمی‌توان خودروی کندی دانست زیرا پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربوشارژ آن ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و همچنین کمترین وزن را هم در مقایسه با دیگر برادران خود دارد. در رتبهٔ بعدی از لحاظ قدرت، RS5 با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار می‌گیرد که توسط یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو تولید می‌شود. این پیشرانه با پورشه پانامرا ۴S مشترک است.

در سلسله‌مراتب خانوادهٔ RS آئودی پس از این نوبت به RS6 می‌رسد که قوای محرکهٔ مشترکی با RS Q8 دارد. این یعنی هردو خودرو از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کنند. سخت‌ترین رقیب R8 در این درگ اما می‌تواند RS E-Tron GT باشد زیرا دو موتور الکتریکی آن مجموعاً می‌توانند حداکثر ۶۳۷ اسب بخار قدرت تولید کنند. همچنین حداکثر گشتاور ۸۳۰ نیوتن متری این موتورها هم فوراً ارائه می‌شود.

ما نتیجهٔ این درگ خانوادگی را لو نخواهیم داد ولی فقط بدانید که نتیجه خیلی نزدیک بود و خودروهای اول و آخری که از خط پایان عبور کردند کمتر از یک ثانیه باهم اختلاف داشتند.

مشخصات فنی

RS3

RS5

RS6

RS Q8

RS E-Tron GT

R8

پیشرانه ۲.۵ لیتری I5 ۲.۹ لیتری V6 ۴.۰ لیتری V8 ۴.۰ لیتری V8 دو موتوره ۵.۲ لیتری V10
تنفس توربوشارژ توئین توربو توئین توربو توئین توربو الکتریکی طبیعی
قدرت ۴۰۰ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار ۶۳۷ اسب بخار ۶۲۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر ۸۳۰ نیوتن متر ۵۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۲ سرعته ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۵۷۰ کیلوگرم ۱۷۴۲ کیلوگرم ۲۰۷۵ کیلوگرم ۲۳۱۵ کیلوگرم ۲۳۴۷ کیلوگرم ۱۵۹۵ کیلوگرم
قیمت ۵۰,۹۰۰ پوند ۷۱,۴۲۰ پوند ۹۸,۲۸۰ پوند ۱۰۶,۸۸۵ پوند ۱۱۲,۹۶۵ پوند ۱۴۶,۹۹۰ پوند

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. جناب ایکس

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1343 ديدگاه)

    واقعا خوب نیست آر ۸ با اون موتور خفن وی۱۰ و وزن سبک تر و اون صدای باحال اینطوری شکست بخوره،(البته موتورش تنفس طبیعه و تویین توربو نیست ولی کاش نسل بعدی‌ حداقل از استیشن خودش سریعتر باشه🙁

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱
  2. Dna

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (164 ديدگاه)

    آئودی ، کدخدای آلمان
    یکیشون خیلی خوبه

    موافقم ۹
    مخالفم ۱۳
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (6910 ديدگاه)

    وای اَزین R8
    چقدر خوبه این ماشین
    تاریخ مصرف نداره
    با همین سَبک طراحی میتونه تا دهه‌ها جولان بده و فقط بروزرسانی کنه مثل Gکلاس و پورشه ۹۱۱ .

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۲
    1. Philipp

      ۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      اما آئودی نظر متفاوتی داشت و کلا زد تولید و بروز رسانیش رو متوقف کرد

      یکی این یکی TT بعد از دوران رالی نماد آئودی بودن
      و دیگر تولید نخواهند شد….
      فقط یه RS6 از اون آئودی قدیم مونده

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
  4. مردیم از خوشی

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (868 ديدگاه)

    فقط RSQ8 با اون هیلکش خیلی سریعه ، نسبت به قیمت هم بصرفه هست

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
    1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

      ۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1019 ديدگاه)

      من از نردیک دیدمش…. یه سفید، پلاک ع.ر.اق، گ.ذر موقت…
      یا خدا! تا اومدم گوشی رو در بیارم عکس بگیرم، صاحبش اومدم منم خودمو زدم به کوچه علی چپ😅
      ولی اون چند لحظه که دیدمش… واقعا خیلی هیکلیه حیف داخلشو نتونستم ببینم… ولی واقعا ماشین خیلی بزرگیه… کاملا یه حس لوکس بودنو میده و چیزی که جالب بود برام، کیفیت رنگ سفیدش بود! و کیفیت اون چراغا! چقد شیک و تر تمیز بود….
      کیفیت سرعت قدرت! محوش شدم لامصب
      اگه طرف نمیومد حافظه گوشیمو از عکس باهاش پر می کردم😁

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱
      1. viper

        ۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (490 ديدگاه)

        بابا اینکه چیزی نیست من تا حالا ماشین بوده طرف توش نشسته بود عکس گرفتم تازه از طرف سوالم پرسیدم 😂😂😂

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
        1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

          ۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1019 ديدگاه)

          واقعا آفرین به شما😐❤
          من طرف اومد خواستم یه جوری فرار کنم…
          به نظرم بهش بی احترامی می بود و شاید بهش بر می خورد پس زیاد نموندم و رفتم
          نزدیک ترین تماس من با ماشین خفن کامارو بود…. لامصببببب یه سیاهی بود…. انقد چیز حقی بود

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        2. جناب ایکس

          ۷ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1343 ديدگاه)

          آئودی رو نمیدونم بی احترامی هست یا نه ولی مثلا یکی از قوانین خرید لامبورگینی اینه که بذاری مردم عکس بگیرن.

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        3. جناب ایکس

          ۷ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1343 ديدگاه)

          ما خیلی وقت پیشا با خونواده رفته بودیم قشم، اونجا کامارو سیاه اجاره میدادن، (۲۴ ساعت ۳۰۰ هزار تومن) ما هم گفتیم دیگه یه شبه و بذار لذت زندگی رو ببریم. خلاصه رفتیم اجارش کنیم، یارو اینقدر شرط و قانون گذاشت ( بالای ۱۰۰ تا ممنوع، و…) که دست دلمون سرد داشت میشد ولی به هر حال گرفتیم. وقتی سوار شدیم دیدیم هرچی‌گاز میدیم ماشین حتی شتابم نمیگیره! ۰ تا ۱۰۰ گرفتیم تو ۱۲ ثانیه میرفت!
          زنگ یارو، گفت گاز ماشین بسته هست! بقیه همینطوری ناراحت بودن که پولمون الکی هدر دادیم، سمند خودمون هم خیلی یواش تر از این نمی فت و اینا تا اینکه من یه راهی پیدا کردم، خلاصه زدیم دنده دستی و با پشت فرمون دنده عوض میکردیم و اینا تا تونستیم ۰ تا ۱۰۰ ۷ و نیم ثانیه رو از اون ماشین با کارکرد بالا و مستهلک بکشیم بیرون. هندلینگشم واقعا یه درجه دیگه ای بود، باورمون نمیشد. همچین هندلینگی تو عمرمون ندیده بودیم، اینگار از یه دنیای دیگه ای اومده بود(واقعانم از دنیای دیگه اومده دیگه، آمریکا!)

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        4. امیرعباس

          ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (107 ديدگاه)

          گذر موقت خیلی دیدم اما یکبار دوج چارجر دیدم اصلا از هیوندای که هیچ از آئودی هم بدم میومد البته در اون لحظه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. shirko

        ۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (100 ديدگاه)

        بله درسته ، مال اقلیم کردستان عراق بود .

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
  5. Carbonado Aventador

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4218 ديدگاه)

    متوجه نشدن که چرا تو ۳ تا درگ نتونست با R8 لانچ کنه!!!
    .
    چیزی که برام جالب بود تو درگ ها و‌ رولینگ
    کشش فوق العاده RS Q8 بود!!!
    لامصب خیلی خوب راه میرفت

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  6. محمد امین

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1893 ديدگاه)

    R8 چه صدایی داره واقعا ، شیر پیر که میگن خودشه …
    با اجازه ی دوستان یه نکته ی خارج از موضوع هم من بگم
    یکی از چالش های بزرگ برای شرکت کننده هایی که پیروزی لمانس ۲۰۲۳ و  wec رو میخوان ، تویوتا هست،  تیم Toyota gazoo racing به عنوان تیم مسابقه ای تویوتا در wec ، از سال ۲۰۱۷ بهترین ماشین های کلاس lmh رو طراحی کرده و رکورد پیست la sarthe  که پیست معروف  مسابقه ی ۲۴ ساعته ی لمانس هست رو هم گرفتن که حدود ۳ دقیقه و ۱۴ ثانیه هست که تویوتا توسط  ts050 ثبت شد با تایر مدیوم ، اون سال تایم  پورشه ۹۱۹ هایبرید حدود ۲.۵ ثانیه کند تر بود با تایر اسلیک سافت و این خودش یه کوه فاصله محسوب میشه  …..  و به طور کلی  تویوتا  یه برتری قابل توجه در بخش پیشرانه دارن ، و تا به حال ، از نظر پیشرانه بهترین
    عملکرد رو داشتن در کلاس lmh و حتی آئودی و پورشه که از پیشکسوتان این رشته محسوب میشن ، با در نظر گرفتن شرایط فنی تویوتا ، تصمیم گرفتن که چند سال از مسابقات فاصله‌ بگیرن و روی توسعه ی یک پیشرانه بهتر تمرکز کنن …
    عملکرد فنی پیشرانه  فراتر از اسب بخار و گشتاور هست ، برای مثال اگر در شیکین ها و پیچ های تند  سکتور سه و دو همین پیست ، گشتاور خروجی موتور در محدوده ی دور موتور مورد نیاز راننده ، یک نیوتون متر  کمتر یا بیشتر باشه ، و با تاخیر یک میلی ثانیه اعمال بشه ، فرق بین نفر اول و آخر هست در یک مسابقه ، دیگه خودتون پیچیدگی کار رو قضاوت کنید
    تویوتا وقتی ts040 رو معرفی کرد ، یه تاثیر بزرگ در خودرو های lmp گذاشت و سبک جدید طراحی خودرو های lmp رو شکل داد و این پلت‌فرم جدید هنوز توانایی رقابت رو داره ، هرچند باید بگم که صرفا خود ts040 خودرو سختی برای کنترل‌ بود و توی دور های پایین پیشرانه ۳.۷ لیتر ۸ سیلندر ۹۰ درجه تنفس طبیعی که از  توسعه موتور ۳.۴ لیتر خودرو ts030 به دست اومده بود  گشتاور بیش از حد نیاز شاسی و سیستم تعلیق رو تولید می‌کرد و یه سری مشکلاتی از این قبیل،  ولی با داشتن  پیشرانه قوی ، شتابگیری زیادی در خط مستقیم داشت و ازنظر ایرودینامیک یه شاهکار محسوب می‌شد که چسبندگی رو به خوبی و با یکنواختی زیاد تولید می‌کرد و همچنین با طراحی متمایز قسمت جلو هوا رو به خوبی شکافت می‌داد،  شاید اگر روی اون شاسی و تنظیمات پیشرانه بیشتر کار می‌شد،  ts040 میتونست پیروز لمانس سال ۲۰۱۴ باشه ، اما در طول ۸ مسابقه ی اون فصل wec ، با پنج برد،  آئودی و پورشه رو شکست داد و قهرمان wec سال ۲۰۱۴ شد
    همینطور باید بگم که ts040 نسبت به ts 030 از نظر پایداری خیلی بهتر بود ، و عملکرد پیشرانه در مصرف سوخت فوق‌العاده شده بود ، با این‌که هردو ماشین پنج برد به دست آوردن ،  اما ts030 یه ماشین شکست خورده محسوب  می‌شد،  چون جایی که می‌بایست سریع باشه ،نبود اما برای تویوتا یه جورایی مثل w01 برای مرسدس میمونه و خیلی ارزشمنده
    احتمال میره که سال ۲۰۲۳ ، اکثر شرکت کننده ها هم از پلت‌فرم  gr010استفاده کنن که خودش از توسعه  ts040 اومده که خود ts040 ام بر مبنای ts030 هست  ، البته با طرح هایی که از bmw اومده میشه گفت bmw به استفاده از این پلت‌فرم نرفته و پژو هم که ۹×۸ رو معرفی کرده برای  رقابت در فصل ۲۰۲۲ ، کلا سبک متفاوتی داره و به نظر میاد ۹×۸حتی از پورشه و bmw و … هم رقابتی تر باشه، و فعلا مهم ترین خطر برای تویوتا محسوب میشه ، پیشرانه ی ۹×۸ سال ها مورد توسعه و ازمایش بوده و تکنولوژی های بسیار پیچیده ای داره که در کنار سیستم low drag ایرودینامیک پژو ، سریع ترین خودرو در کفی ها هست  ، توی پیست لمانس ، ۵ تا کفی خیلی بزرگ وجود داره که هرکس سریع تر بتونه اون مسیر هارو طی کنه یه برتری داره ، هرچند پیچ های سکتور سه احتیاج به دانفورس بالایی داره ، مخصوصا در کوالی فایینگ ، که به نظر میاد از نظر چسبندگی هم پژو ۹×۸ در سطح بالایی باشه و یه شاسی بسیار متعادل و خوب داره
    به طور کلی خیلی سخت به نظر میرسه که سال ۲۰۲۳ شاهد یه پیشرانه در حد پیشرانه ی تویوتا باشیم که در کنار سرعت و قدرت ، قابلیت اطمینان و پایداری بالایی در خروجی و مصرف سوخت بهینه داشته باشه ، همین‌طور توانایی پیاده کردن استراتژیهای مختلف …چونکه حداقل به بیش از ۷ سال برای توسعه چنین موتور زمان نیاز هست و اکثر برند های که قراره برای ۲۰۲۳ شرکت کنن سال های زیادی از لمانس دور بودن

    به نظر اصلی ترین رقیب برای تویوتا  پژو ۹×۸ هست و خودرو lmp1 فراری ، چون فراری سال ها تجربه‌ ی ساخت پیشرانه ی فرمول یک هیبرید رو داره ، در مورد بقیه خیلی نمیدونم ، چون اطلاعات کمه ، ولی امیدوارم که پورشه پلت‌فرم ۴ سیلندر خودش رو کنار گذاشته باشه و یه ۶ سیلندر قوی باز طراحی کرده باشه، چونکه با تغیر قوانین و یکپارچه سازی ها ، پیشرانه های الکتریکی قدرت کمتری تولید میکنن و نیاز به پیشرانه های بنزینی قوی تر هست که قابلیت پایداری خیلی بالایی داشته‌ باشن ، و یکی از مشکلات موتور پورشه تا قبل از اینکه از لمانس بره ، مشکل کنترل‌ سوخت و مصرف سوخت بود  که به نظرم پورشه در این مدت می‌بایست  مشکلات‌ رو همگی حل کنه
    البته اصلا دوست ندارم که پژو ۹×۸ ادونتج  زیاد دریافت کنه و یه ماشین سریع بشه ، چونکه با توجه به سبک طراحی و پلت‌فرم پیچیده ای که داره ، بقیه  برند ها برای اینکه بتونن برای برد  رقابت کنن باید از این پلت‌فرم استفاده کنن و با توجه‌ به‌ ساختار بسیار جدید و نا شناخته‌ ای که داره چندین سال طول میکشه تا بتونن برای خودشون توسعه اش بدن و شاید در عمل ناممکن باشه ، و فقط خود پژو میدونه که چه کار می‌کنه،  و اگر اینطور باشه ، نیاز به توسعه‌ ی یه پلت‌فرم جدید هست تا بشه این ماشین رو کنار زد که در این حالت هم زمان و هزینه ی زیادی صرف میشه و در آخر اینکه نتیجه بده یا نه خودش یه بحث جداست
    دقیقا سال ۲۰۱۱ پژو  اومد و با بردن ۵ مسابقه از ۷ مسابقه ی لمانس کاپ ، قهرمان شد ، و خیلی شکه اور بود ، البته سال بعدش که wec شکل گرفت ، دیگه پژو مسابقه نداد و به هیمن خاطر ، فکر می‌کنم سال ۲۰۲۲ هم که شرکت کننده ها تویوتا و الپین و گلینگهوس و پژو هست ، به صورت دامینیت بار پژو برنده بشه
    البته‌ هنوز برای گفتن این حرف زود هست ، چونکه عملکرد فنی پیشرانه ی ۲.۶ لیتر ۶ سیلندر پژو هنوز در برابر پیشرانه ۳.۵ لیتر ۶ سیلندر تویوتا مشخص نشده و بنابر این نمیشه مطمن صحبت کرد

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
    1. Moon

      ۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (58 ديدگاه)

      به جا خونده بودم که موتور اوورس رو پورشه براش شخصی سازی کرده ( این موتور ۴ لیتری V8 کلا تو گروه فولکس بین پورشه و ایودی و لامبورگینی و بنتلی میچرخه فقط هر کدوم تنظیمات خودشون رو روی موتور اعمال می کنند )

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. Philipp

      ۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      کلا لمانز مسابقه عجیبیه

      پورشه ۹۱۱GT1 در مسابقات دیگر حتی یک مسابقه رو هم نتونست از F1 GTR و CLK GTR ببره
      توی لمانز خوردشون کرد!

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
  7. Aboalfazl demon

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (401 ديدگاه)

    شاید باورتون نشه
    اما آئودی rs q8 رو خیلی بیشتر از لامبورگینی اوروس دوست دارم . چون واقعا شخصیت و کاریزما و زیبایی بیشتر و همون موتور و پلتفرم اوروس رو با قیمتی کمتر ارائه میده
    خیلی کارش درسته.

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  8. Moon

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (58 ديدگاه)

    این مش واتسون اندازه ی موهای سرش درگ خانوادگی ایودی گذاشته یه بارم از مرسدس همچین درگی بذار گر چه این درگ هم خیلی خفن بود و قشنگ روح آدم رو جلا میده

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
    1. مردیم از خوشی

      ۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (868 ديدگاه)

      عجب شغلی داره فکر کنم همه کاربر های پدال آرزو داشته باشند جای اون باشند

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
      1. مردیم از خوشی

        ۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (868 ديدگاه)

        فکرش را بکن در حال صبحانه خوردن

        ما : امروز برم ببینم این پراید فکر کنم تنظیم بادش به هم خورده تو راه برگشت هم ببینم این گوشی که دادن تعمیر درست شده یا نه

        اون : امروز که درگ آئودی را کار میکنیم ، فردا هم که قرار بنز را برسی کنم بهتر زنگ بزنم بگم حتما رنگش قرمز باشه واسه مخاطب جذاب تره

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

          ۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1019 ديدگاه)

          یارو شغلش بهشتیه
          فک کن دادن بهش فانتوم رو سوار شد:/ فانتوووووم فقط دیدنش خودش کلیههههه حالا این سوارش شده
          خیلی خوبه شغلش
          پول اوکی هم در میاره
          جدیدا یه ام سه کامپتیشن خریده بود (همونه که از ۱۰ درگ تو سه تاش هست😂)
          جیمنی هم داره پورشه کاررا قدیمی داره اس پلد هم میخواد بخره!

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
    2. Philipp

      ۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      مرسدسم دوبار رفته
      یبار کل AMG هارو رفت با حضور
      A45s
      SLC
      GT
      S-class coupe
      GLE
      C63s
      یبارم به قول خودش گرون ترین ها (چون گرون ترین نبود!)
      با حضور
      ۳۰۰SL
      ۶۰۰ Pullman
      C111
      ۱۹۰E Evo ll
      CLK DTM
      و یکسری دیگه که الان یادم نیست

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  9. Philipp

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    دوتا چیز عجیب بود
    یکی این که R8 چرا نمیتونست لانچ کنه
    دومیم اینکه چجوری RS Q8 از RS6 بهتر بود

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  10. مهردادکمال

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1087 ديدگاه)

    عاشق R8ام مخصوصا نسل اولش با اون طراحی انقلابی اش!!! اون قد جذاب بود که نسل جدید بنظر محافظه کارتر به چشم میاد
    در ضمن تو اینجا زیباترین استیشن تاریخم میبینیم که ای کاش یه رژیم لاغری سفت و سخت براش تجویز میکردن و وزنش حدود ۲۰۰کیلو کمتر میشد اون وقت دیگه رسما سوپر اسپرت کش میشد هر چند تو این ویدئو انصافا بی نظیر بود

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا