آئودی

آئودی RS Q8 با تیونینگ ABT رونمایی شد

جنگجوی جدید ABT برای رقابت در بازار

مجموعه «ABT Sportsline» یک شاسی‌بلند جدید را برمبنای آئودی RS Q8 و به‌عنوان یک خودروی چندکاره ریسینگ رونمایی کرده است. نسخه استاندارد RS Q8 یک بازیکن قدر در زمینه شاسی‌بلندهای قدرتمند به شمار می‌رود که دارای یک موتور ۴ لیتری تویین توربو V8 است که ۵۹۱ اسب بخار قدرت را در دور ۶,۰۰۰rpm دردسترس راننده قرار می‌دهد. گشتاور این موتور ۸۰۰ نیوتن متر است؛ با وجود اینکه عملکرد این شاسی‌بلند ضعیف‌تر از سایر رقبای هم‌وطن یا خارجی چون پورشه کاین توربو GT و لامبورگینی اوروس محسوب می‌شود اما قطعا برای بسیاری از مشتریان آئودی کافی به نظر می‌رسد.

با این وجود، داستان درباره ABT متفاوت است. مجموعه ABT Sportsline به‌خاطر سال‌ها کار برروی موتورهای V8، علاقه زیادی به افزایش عملکرد شاسی‌بلندهای متنوع و مدل‎‌های گوناگون آئودی دارد. برای تقویت این مدل به‌خصوص از توربوشارژرهای جدید و اینترکولر بهبودیافته استفاده کرده است. این تیونینگ آلمانی سیستم ECU را بازبرنامه‌ریزی کرده و برای سیستم اگزوز از چهار خروجی از جنس فولاد ضدزنگ سود می‎‌برد. آئودی RS Q8 سیگنچر ادیشن که آخرین دستپخت این مجموعه به شمار می‌ رود، از ۷۸۹ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور سود می‌برد که آن را به رقیبی بسیار جدی برای سایر مدل‌های بازار تبدیل می‌کند.

وجود این حجم از قدرت و گشتاور در این شاسی‌بلند مخوف به آن توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها درعرض ۳.۲ ثانیه دارد؛ یعنی ۰.۸ ثانیه سریع‌تر از نسخه استاندارد RS Q8 است. حداکثر سرعت آن نیز ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

از دیگر ویژگی‌های RS Q8 سیگنچر می‌توان به کیت فیبرکربنی آیرودینامیکی بسیار جذاب اشاره کرد که در جای‌جای خودرو همچون لبه اسپویلر، تیغه‌های دور ورودی‌های هوا، گلگیرهای بغل، دیفیوزر بزرگ عقب و یک اسپویلر بزرگ جدید می‌توان اشاره کرد. رینگ‌های این آئودی نیز با دو جفت ۲۳ اینچی با رنگ براق سیاه‌رنگ جابه‌جا شده است و حال درون تایرهای ۲۹۵/۳۵ قرار گرفته است.

فضای داخلی نیز بهبود یافته است، لوگوی ABT در بسیاری از بخش‌های کابین همچون نگهدارنده صندلی، نشانه‌گذاری مات کف خودرو و اجزای فیبرکربنی به‌راحتی قابل مشاهده است. مجموعه ABT Sportsline قصد دارد تا تنها ۹۶ نمونه از این شاسی‌بلند جذاب تولید کند و هر دستگاه را با برچسب قیمت ۱۳۵ هزار دلار (۱۲۹ هزار یورو) به فروش برساند. البته این هزینه شامل هزینه خرید نسخه اصلی این خودرو از آئودی توسط خریدار نیز می‎‌شود. نظر شما درباره این آئودی قدرتمند چیست؟! آیا آن را به پورشه کاین توربو S یا نسخه‌های بهبودیافته لامبروگینی اوروس ترجیح می‌دهید؟!

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Jdm باز

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (900 ديدگاه)

    Rs q8 خفن ترین شاسی بلند ائودی هست،با این تیونینگ دیگه واقعا عالی شده

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  2. reza342

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (72 ديدگاه)

    عکس تونل باد چیه دیگه؟ :))) چندتا فلاپ زیر چسبوندید، کل بدنه رو عوض نکردین که بردین تونل باد :)))

    موافقم ۲
    مخالفم ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا