آئودیبی ام ومرسدس بنز

نبرد بی‌ام‌و M8، آئودی R8 و مرسدس AMG GT R، سه تفنگ‌دار آلمانی!

آئودی R8 پرفورمنس اسپایدر، بی‌ام‌و M8 کامپتیشن کابریولت و مرسدس AMG GT R رودستر در حال حاضر سریع‌ترین و گران‌ترین محصولات روبازی هستند که می‌توان از این سه لوکس‌ساز آلمانی خرید (AMG GT بلک سریز فقط به‌صورت کوپه تولید می‌شود). حال اتوبیلد این سه پرچم‌دار آلمانی را گرد هم جمع کرده تا رقابت جذابی را بین آن‌ها ترتیب دهد. این به‌احتمال‌زیاد آخرین دورهمی این سه سوپرکار ژرمن خواهد بود زیرا آیندهٔ R8 و M8 نامعلوم است و تولید AMG GT هم امسال پایان میابد.

شرکت‌کنندگان

در یک سمت میدان آئودی R8 باشکوه را در بالاترین نسخهٔ خود یعنی پرفورمنس داریم. یک دوست قدیمی که با سمفونی ۱۰ سیلندر خود هوش را از سر انسان می‌برد. در داخل آئودی شاهد کابینی راننده محور و خوش‌ساخت با انتخاب‌گر دندهٔ بزرگ و متریال زیبا هستیم. صندلی‌های اسپرت سفارشی این خودرو نیز به‌خوبی از بدن حمایت می‌کنند. درست پشت این صندلی‌ها قلب ۵.۲ لیتری V10 با ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته که پر‌مصرف‌ترین پیشرانه در این جمع محسوب می‌شود اما در عوض برای راننده سمفونی جذابی می‌نوازد. هیچ صدایی مثل غرش یک موتور حجیم تنفس طبیعی نیست خصوصاً وقتی این صدا توسط ۱۰ سیلندر تولید می‌شود.

مرسدس AMG GT R رودستر همان‌طور که از نامش پیدا است، نسخه روباز از اسپرت‌ترین عضو خانوادهٔ AMG GT پس از بلک سریز محسوب می‌شود. مرسدس از کابینی آینده‌نگر با بهترین تریم‌ها و کنسول مرکزی جذاب برخوردار است. برای این خودرو هم صندلی‌های اسپرت جذاب به‌صورت سفارشی و البته بدون هزینهٔ اضافی ارائه می‌شوند. این صندلی‌ها برای رانندگی در پیست ایده‌آل هستند. کشش پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور، از دو خودروی دیگر بیشتر احساس می‌شود و همچنین از صدای شگفت‌انگیز و قلدری هم برخوردار است.

بی‌ام‌و اما خودروی شهری‌تری است. این ماشین در ظاهر اصلاً افراطی و تهاجمی به نظر نمی‌رسد اما آن‌قدر سریع است که در خط مستقیم دو رقیب خود را مغلوب کرد. در این رقابت، M8 کابریولت در نسخهٔ کامپتیشن حضور دارد. این روزها که استفاده از نمایشگرهای بسیار بزرگ در کابین خودروها مد شده است، نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive بی‌ام‌و کمی قدیمی به نظر می‌رسد اما از لحاظ سرعت و پاسخگویی هنوز هم کم رقیب است. همان‌طور که از یک بی‌ام‌و انتظار می‌رود، غربیلک فرمان M8 بسیار قطور است و صندلی‌های استاندارد آن برای سفرهای طولانی بهترین هستند اما کمترین حمایت جانبی را از بدن دارند. موتور حجیم ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی بی‌ام‌و با ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور، کششی تماشایی ارائه می‌کند. این موتور همچنین صدای سرزنده‌ای هم دارد که هرگز مزاحم یا خیلی بلند نیست.

روی مسیر مستقیم

به‌محض اینکه اولین لانچ را روی یک مسیر مستقیم با M8 انجام دهید، آن ظاهر آرام و محافظه‌کارانه را کاملاً فراموش خواهید کرد زیرا این کوپهٔ دو تنی بدون تعلل ظرف تنها ۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. AMG GT R از لحاظ ذهنی هنگام لانچ کردن حتی از این هم بی‌رحمانه‌تر احساس می‌شود اما این تنها خودروی محرک عقب این جمع است و نیرویی به چرخ‌های جلوی آن منتقل نمی‌شود. این موضوع باعث ایجاد لغزش و هرز گردی می‌شود و به همین دلیل ۳.۵ ثانیه طول می‌کشد تا خودرو بتواند به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. البته این اصلاً تایم بدی نیست ولی از مرسدس انتظار بیشتری داشتیم. پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی آئودی گشتاور بسیار کمتری نسبت به دو رقیب دیگر تولید می‌کند که همین گشتاور هم در بازهٔ دور موتور محدودتری در دسترس قرار می‌گیرد. به همین دلیل، در پایان آئودی با ثبت شتاب ۳.۱ ثانیه‌ای، با اختلاف یک‌دهم ثانیه مغلوب بی‌ام‌و شد ولی آن نیروگاه V10 قلب ما را تسخیر کرد.

حمله به پیچ‌ها

سامانهٔ چهارچرخ محرک و وزن بیشتر عقب R8 باعث می‌شود بتواند دورهای سرگرم‌کننده‌ای در پیست لازترینگ بزند. همچنین توزیع وزن بهتر خودرو به لطف ترکیب موتور وسط نیز هندلینگ بسیار چابکی را به دنبال دارد. به لطف وزن کمتر در محور جلو، آئودی تا سرعت‌های مشخصی، با چابکی بسیار بالایی می‌پیچد اما پس از اینکه دور دوم را در پیست بزنید، لاستیک‌های جلو بخشی از چسبندگی خود را از دست می‌دهند و خودرو از کم‌فرمانی حالا به سمت بیش‌فرمانی متمایل می‌شود. البته این به معنای کُند شدن R8 نیست و هنوز هم می‌توان پیست را با سرعتی شیطانی طی کرد تا جایی که سوپرکار آئودی توانست با زمان ۱ دقیقه و ۳۱.۵ ثانیه، دومین خودروی سریع این رقابت در پیست لازترینگ لقب گیرد.

برای تایم زنی با M8 در پیست، خودرو را در حالت اسپرت پلاس قرار دادیم که تعلیق را بسیار سفت می‌کند. از همان آغاز حرکت در پیست، کاملاً تحت تأثیر این بی‌ام‌و قرار گرفتیم و خودرو سه دور اول را بدون ذره‌ای کم‌فرمانی پشت سر گذاشت. در M8 سامانهٔ چهارچرخ محرک، برای انتقال نیرو محور عقب را در اولویت قرار می‌دهد که این باعث کمی بیش‌فرمانی می‌شود. همچنین امکان قطع کامل ارسال نیرو به چرخ‌های جلو هم وجود دارد که M8 را به یک کوپهٔ محرک عقب خالص تبدیل می‌کند. بااین‌حال، محور جلوی محرک پایداری بیشتر و از آن مهم‌تر کشش بیشتر هنگام شتاب گیری در زمان خروج از پیچ‌ها را فراهم می‌کند. به لطف این ویژگی، این کوپهٔ سنگین چهارنفره با لاستیک‌های جاده‌ای در لازترینگ عملکرد قانع‌کننده‌ای از خود نشان داد و تایم ۱ دقیقه و ۳۲.۷ ثانیه را ثبت کرد که تنها ۱.۲ ثانیه از آئودی کندتر بوده و زمان قابل‌احترامی محسوب می‌شود.

پیروز رقابت این گلادیاتورها در پیست، هیولای محرک عقب و پیست محور مرسدس است. این دقیق‌ترین عبارت برای توصیف AMG GT R است. محور جلوی این ماشین بسیار خوب، دقیق و تهاجمی عمل می‌کند اما هنگام رانندگی باید مراقب بود زیرا GT R تنها در صورتی کاملاً عاری از کم‌فرمانی خواهد بود که لاستیک‌های آن به دمای بهینه رسیده باشند. بدون کمک کنترل کشش ۹ سطحی نمی‌توان به‌درستی با این رودستر قدرتمند رانندگی کرد زیرا موتور آن به‌قدری قدرتمند و وحشی است که دائماً باعث بازیگوشی عقب و سر خوردن خودرو به پهلو می‌شود. در سطح هفتم سیستم کنترل کشش، به تعادل ایده‌آلی بین بیش‌فرمانی کنترل‌شده و جلوگیری از بازیگوشی بیش‌ازحد عقب خودرو رسیدیم و تایم ۱ دقیقه و ۳۰.۶ ثانیه را ثبت کردیم که ۰.۹ ثانیه از آئودی سریع‌تر است.

نتیجه‌گیری

اگر همه جوانب را در نظر بگیریم، بی‌ام‌و M8 به لطف تطبیق‌پذیری فوق‌العاده، می‌تواند پیروز این رقابت باشد اما اگر خواهان احساس خالص رانندگی باشید، باید سراغ آئودی R8 بروید. مرسدس AMG GT R هم در حال حاضر یکی از سریع‌ترین خودروهای روباز بازار محسوب می‌شود و برای پیست مناسب‌ترین گزینه خواهد بود.

مقایسه مشخصات فنی

 

مرسدس AMG GT R

بی‌ام‌و M8 کامپتیشن

آئودی R8 پرفورمنس

پیشرانه۴.۰ لیتری V8 توئین توربو۴.۴ لیتری V8 توئین توربو۵.۲ لیتری V10
قدرت۵۸۵ اسب بخار۶۲۵ اسب بخار۶۲۰ اسب بخار
گشتاور۷۰۰ نیوتن متر۷۵۰ نیوتن متر۵۶۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۸ سرعته اتوماتیک۷ سرعته دوکلاچه
محور محرکعقبچهارچرخچهارچرخ
شتاب صفرتاصد۳.۵ ثانیه۳.۰ ثانیه۳.۱ ثانیه
حداکثر سرعت۳۱۵ کیلومتر/ساعت۲۵۰ کیلومتر/ساعت۳۳۰ کیلومتر/ساعت
تایم پیست۱:۳۰.۶۱:۳۲.۷۱:۳۱.۵
مصرف سوخت۱۲.۹ لیتر ترکیبی۱۱.۵ لیتر ترکیبی۱۳.۶ لیتر ترکیبی
حجم صندوق بار۱۶۵ لیتر۳۵۰ لیتر۱۱۲ لیتر
قیمت۱۶۷,۶۵۰ دلار۱۳۱,۹۹۵ دلار۲۰۲,۹۹۵ دلار

 

منبع
Autobild

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2920 ديدگاه)

    المانی باز نیستم اما ائودی همیشه برام جذاب بوده
    مخصوصا آر۸ که هم صداش هم زیباییش خیلی متفاوت تر از رقباش بوده
    یه تنفس طبیعی جذاب آلمانی

    موافقم ۶۴
    مخالفم ۹
    1. shirko

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (125 ديدگاه)

      اگه موتور و پرفورمنس رو در نظر بگیریم ، ائودی با اون موتور وی ۱۰ لامبورگینی مقام اول و بدست میاره ، اگه زیبایی و اصالت و در نظر بگیریم مرسدس واگه ماشین اسپورت و سریع با مصارف شهری رو ، ب ام و .

      موافقم ۴۰
      مخالفم ۱۱
      1. Porsche 911

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1116 ديدگاه)

        دوست عزیز موتور R8 یا همون ۵.۷ لیتر تنفس طبیعی مال خود آئودی هست
        درسته که نسل اول این ماشین V8 بود اما اولین نسخه این موتور ۴.۸ لیتر بود که توسط آئودی ساخته شد و در اصل R8 نسبت به اوراکان اصیل تره و موتورش و هر چی داره مال خودش هست

        موافقم ۲۶
        مخالفم ۷
      2. Taha Malek

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (692 ديدگاه)

        اون موتور برای آئودیه ک لامبو قرض گرفته

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۴
    2. Kf

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (363 ديدگاه)

      برعکس من اصلاً نتونستم با R8 حس بگیرم و دوسش داشته باشم
      همیشه فکر میکنم زیر سایه ۹۱۱ با Gt بوده

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۶
  2. hssn

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (430 ديدگاه)

    اگر میتونستم به شخصه M8 رو انتخاب میکردم چون با توجه به قیمت کمتر و پیست محور نبودن همچنان عملکرد قابل توجهی داشت درکنار اون دو خودروی دیگه ، به علاوه اینکه برای استفاده روزانه هم مناسبتره.

    موافقم ۵۱
    مخالفم ۴
    1. Ali_x76

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1114 ديدگاه)

      ب ام و برخلاف اون دوتا که سوپراسپرت‌های معمولی هستن، یه گرند تورر ۲+۲ محسوب میشه با ابعاد، صندلی‌ها و فضای صندوق بیشتر و متعاقب همه‌ی اینا، وزن بیشتر
      اس کلاس کوپه‌ی بنز رقیب مناسب‌تری برای M8 ئه.

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
      1. محمدهادی

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1244 ديدگاه)

        SL جدید داداش
        اون همکلاس ام ۸ بی ام وست

        موافقم ۸
        مخالفم ۱
        1. Ali_x76

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1114 ديدگاه)

          بنز SL هم دو نفره‌ست و کوچک‌تر و سبک‌تر

          موافقم ۶
          مخالفم ۲
  3. محسن قنبری

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    تاریخ خودروهای بنزینی تموم شده …. من از خودروهای برقی بدم میومد ولی کمی که فکر کردم دیدم خیلی از مسخره بازی های تعویض دنده و گیربکس و…. را ندارن…در واقع خودروهای برقی خیلی پیشرفته تر و ساخت راحت تری دارن .خودروهای بنزینی سر و صدای الکی و تعویض دنده و مصرف سوخت بالا و آلودگی هوا و الکی شلوغ هستن … واقعا دقیق تر نگاه کنیم خودروهای بنزینی واقعا یک عقب افتاده در مقابل خودروهای الکترونیکی محسوب میشن .

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۶۴
    1. Clean energy (صیانت!)

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1297 ديدگاه)

      برقی پیشرفته تره
      صحیح

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۱۱
    2. R

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (585 ديدگاه)

      چون تو همیشه با پراید سروکله زدی و ماشین دنده اتومات نروندی که فکرت تو تعویض دنده و سروصدا و آلودگی نباشه

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۹
      1. برقیه جارو برقی

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (236 ديدگاه)

        احسنتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۷
  4. مازیار

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    نداشتن سقف به ظاهر اتومبیل لطمه زیادی میزنه
    هارمونی کلی بدنه بهم میخوره
    خصوصا از نمای جانبی
    M8 خیلی جذابه اما این …

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۶
    1. GMA

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      البته این مشکل در خودرو هایی با سقف فلزی هم رنگ بدنه چندان به چشم نمیاد
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/04/Ferrari-812-GTS-6.jpg
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/04/Ferrari-812-GTS-9.jpg

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
      1. مازیار

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        درسته این بیشتر بخاطر اینکه ستون C رو داره و مهمتر از اون این یه فراریه

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۱
  5. علی

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (216 ديدگاه)

    آر ۸ افسانه‌ای با دوتا سرباز مقایسه نکنید خواهشاً 🙏

    موافقم ۹
    مخالفم ۵۰
    1. محمد امین

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2071 ديدگاه)

      R8 کی افسانه ای بود …. همیشه رو دست داشته در کل دوران ساختش … الان دیگه ارزش خرید نداره
      همون m8 با کلی قیمت کمتر داره پرفورمنس برابر با راحتی بیشتر رو میده … اگر دنبال سر صدای موتور هم باشید لامبورگینی هوراکان ایوو نسخه ی دف عقب گزینه ی خیلی بهتریه

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۱۱
  6. Regra loaded

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (200 ديدگاه)

    بی سقف زشت شدن

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۱
    1. محمدهادی

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1244 ديدگاه)

      درسته
      سقف فلزیا خیلی شیک ترن

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
  7. mohamadreza83

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (465 ديدگاه)

    احساس میکنم M8 رو به زور توی رقابت چپونده بودند .
    AMG GTR و R8 جفتشون سوپرکار محسوب میشن که اولویتشون پرفورمنس و عملکرد توی پیست هست ولی ام۸ تقریبا میشه گفت یه کوپه ۲+۲ که گرندتورر لوکس هست و قطعا المان هایی از اسپرت بودن و پرفرومنس هم توی DNAاش تزریق شده ( به دلیل بی ام و بودن )
    در کل به نظرم M8 بیشتر رقیب بنتلی کانتیننتال GT V8 محسوب میشه تا این ها .

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۴
    1. net

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2087 ديدگاه)

      mohamadreza83
      این ۳ ماشین سوپر اسپرت نیستند و ماشین روباز اسپرت خیابانی هستند. سوپر اسپرت مثل کوروت فراری پورشه لامبورگینی مکلارن،ائودی r8 فورد موستانگ هست.بنتلی در بین این ۳ ماشین قرار نمیگیره و بنتلی ماشین روباز اشرافی هست

      موافقم ۴
      مخالفم ۱۲
      1. mohamadreza83

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (465 ديدگاه)

        رفیق
        خودت میگی این ۳ ماشین سوپراسپورت نیستن ؛ بعد میگی سوپراسپرت مثل r8 و…محسوب میشه 😂😂😂😂😂😂😂

        یعنی من عاشق اون دنیایی هستم که موستانگ توی اون سوپراسپورت محسوب بشه ؛ ولی AMG GTR و R8 ماشین اسپورت روباز به حساب بیان نه سوپراسپورت .

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۲
        1. net

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2087 ديدگاه)

          اشتباه شد
          بنز gtr و ائودی r8 سوپر اسپرت هستند ولی بی ام و سری ۸ اسپرت خیابانی هست و بی ام و سری ۸ در دسته ماشین سوپر اسپرت قرار نمیگیره

          موافقم ۷
          مخالفم ۱
  8. Raptor

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (107 ديدگاه)

    مرسدس
    ار۸
    ام۸

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۴
  9. net

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2087 ديدگاه)

    بی ام و سری ۸ روباز زیباترین ماشین روباز دنیا هست

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۶
    1. dian-yoshani

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (302 ديدگاه)

      آره خداییش روباز های bmw خیلی شیک ان

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
  10. امیرسالار

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    اولm8 دوم R8 کلا از نسل قبل. AMG gt بیشتر خوشم میاد

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  11. بهنام

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (397 ديدگاه)

    عکس ب ام و از نمای بغل رو که دیدم فکر کردم دارم به کمری سولارا با اون اوورهنگ های مضحک نگاه میکنم . برعکس دوستان من نمای ظاهری سری هشت رو قبول ندارم. آئودی هم از نمای کناری چنگی به دل نمیزنه و این نقیصه فقط در معدود خودروی روبازی مشاهده نمیشه . مرسدس چه در ظاهر و چه در فنی انتخاب من هست .

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۴
    1. کیانوش

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (475 ديدگاه)

      واقعا از نظر منم این بی ام و یکی از زشت ترین محصولات بی ام و هست
      کم پیش میاد ماشین زشت بده بیرون ولی من حتی ام ۲ رو ترجیح میدم به این

      موافقم ۲
      مخالفم ۱۳
      1. محمدهادی

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1244 ديدگاه)

        دوست عزیز اتفاقا بنظر من این بی ام و یک بی ام و اصیله از بابت طراحی بدنه
        سلیقه ها متفاوته،اما اکثر منتقدین مجامع خودرویی طراحی این نسل بی ام و رو تحسین کردن

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
  12. ماکسیمیلیان

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (624 ديدگاه)

    سلام و درود!
    هر چه می‌کنم مرسدس بنز دل رباست
    هر چه می‌کنم ب ام و عقل رباست
    و هر چه می‌کنم آئودی گوش رباست
    همه در یک سطح اما بر حسب سلیقه ی کودکی
    در درجه ی اول مرسدس بنز GT R
    در درجه دوم ب ام و m8 کامپتیشن
    و در درجه ی سوم آئودی R8
    تأکید میکنم بهترین خودروی “دوران کودکـی‌ام” ، آئودی R8 بود که…بگذریـم.
    هر سه با اختلاف میلیمتری با یکدیگر فاصله دارند اما مرسدس بنز ، مرسدس بنز است!
    با این سخن نکته ی دیگری باقی نمی‌ماند.
    یا علی🌷

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
  13. کیانوش

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (475 ديدگاه)

    M8 که رقیب این دو خودرو نیست رقیب اس کلاس کوپه محسوب میشه
    ائودی خیلی جذابه ولی بهتره که هوراکان رو به جاشی بگیره اونی که پول داره ولی بین این سه تا قطعا ای ام جی جی تی اوله رودستر باید کلاسیک باشه مثله همین جی تی ار واقعا هم خوشگله هم سریعه تو پیست عزیزان تسلا فن ببینن با وجود اینکه کم ترین قدرت رو داره و کند ترین شتاب بازم یک ثانیه از دومین خودرو سریعه تره یک ثانیه تو یک دوره خیلیه تو دنیای خودروسازی

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  14. Jdm باز

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    M8 هم قویترین عضو بود
    هم کمترین قیمت
    هم تو درگ برد
    هم تو پیست دوم شد
    برای استفاده شهری هم بهتره
    طراحی فوق العاده خشنی هم داره
    در کل انتخاب من m8 هست بخاطر ارزش خرید بالا ولی اگر دلی بود، اون v10 چشمو میگرفت و دیگه به هیچی فک نمیکردم

    چیزی‌که برام جالب بود، این که ائودی با اینکه موتور وسطه و تنفس طبیعی ولی تو پیست سوم شد در حالی که بنز با قیمت کمتر و موتور جلو بودن اول شد

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
    1. محمدهادی

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1244 ديدگاه)

      من هم چون به نوبت خودم یک بی ام و باز تیرم
      ام ۸ هیولارو انتخاب میکنم
      بعد نماینده ی مرسدس
      و در آخر آر۸ کهنه کار ۱۰سیلندر

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  15. ماشین باز

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    با توجه به قیمت حتما بی ام وه
    اما اگه دلی بگم بنز
    و اگه موتور رو حتما گودزیلای V10ائودی

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  16. احمدرضا

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (463 ديدگاه)

    بدون هیچ شکی آئودی انتخاب میکنم

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  17. امیررضا

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (111 ديدگاه)

    یا خدا عشقامن هر سه‌تاشون 😍

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  18. dian-yoshani

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (302 ديدگاه)

    خداییش کانورتیبل های bmw یه چیز دیگن
    خیلی طراحی هماهنگی دارن

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  19. بهنام

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (840 ديدگاه)

    M8 با پکیج کامپتیشن سرعتش روی ۳۰۵ محدوده
    فکر کنم ۲۵۰ اشتباه ذکر کردین

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  20. مهدی

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1254 ديدگاه)

    از معدود بی ام و هایی که از دیدنش لذت میبرم همین m8 هست واقعا ظاهر بی نقصی داره . کانسپت وحشتناکی داشت اگر نسخه تولیدی مشابه کانسپتش میشد یکی از جذابترین های تاریخ خودروسازی میشد

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  21. امین

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهترین ماشین دنیا فقط آئودی r8 سلطان آلمان و البته دنیا❤❤❤

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  22. ali

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    AMG GTC*

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. صدرا

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (38 ديدگاه)

    ۱.m8
    ۲.amg gt
    ۳.r8
    واقعا m8 ادمو دیوانه وار سورپرایز میکنه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  24. Pejman

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این فقط یک مسابقه درون پیست نیست
    بلکه مسابقه مهندسی این سه برنده

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا