آئودیبی ام ومرسدس بنز

درگ مرسدس C43 چهار سیلندر با بی ام و M340i و آئودی S5 شش سیلندر

آیا مرسدس C43 جدید با پیشرانهٔ چهار سیلندر و ۴۰۲ اسب بخار قدرت، حریف ب‌ام‌و M340i و آئودی S5 با موتورهای شش سیلندر خواهد شد؟

مرسدس C43 جدید بیش از یک سال پیش معرفی شد اما هنوز به این واقعیت عادت نکرده‌ایم که زیر کاپوت آن خبری از پیشرانهٔ شش سیلندر نیست. این ماشین در نسل جدید، برخلاف رقبای هم‌وطن خود سراغ موتور چهار سیلندر رفته است درحالی‌که ب‌ام‌و M340i و آئودی S5 همچنان از پیشرانه‌های شش سیلندر استفاده می‌کنند؛ اما آیا سیلندرهای بیشتر برای مغلوب کردن C43 قوی‌تر کافی خواهد بود؟ وقت آن است پاسخ این سؤال را بفهمیم.

تراتل هاوس در جدیدترین درگ خود، این سه سدان میان پرفورمنس را در برابر هم قرار داده است. این خودروها هر سه در خانوادهٔ خود پایین‌تر از مدل‌های پرچم‌دار یعنی ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 و آئودی RS5 قرار می‌گیرند. بااین‌حال، همین مدل‌ها هم پرفورمنس بالایی دارند و در کمتر از پنج ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند اما کدام‌یک از آن‌ها سریع‌ترین است؟ در ادامه خواهیم فهمید.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، C43 از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که با ۴۰۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور، از دو رقیب خود قوی‌تر است. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. C43 با وزن ۱۸۵۶ کیلوگرم، سنگین‌ترین خودروی این رقابت محسوب می‌شود. از مونیخ، ب‌ام‌و M340i با موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو به میدان آمده است که ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و باید وزن ۱۷۹۲ کیلوگرمی را حرکت دهد.

در آخر هم به آئودی S5 با موتور ۳ لیتری V6 توربو می‌رسیم که با ۳۴۹ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور، ضعیف‌ترین خودروی این جمع سه‌تایی به‌حساب می‌آید. بااین‌حال، آئودی با وزن ۱۷۸۰ کیلوگرمی، از دو رقیب خود سبک‌تر است. از لحاظ قیمت، مرسدس با قیمت پایهٔ ۵۹,۹۰۰ دلار، از همه گران‌تر است و پس‌ازآن ب‌ام‌و با تنها ۳۰۰ دلار اختلاف قرار می‌گیرد. ارزان‌ترین عضو گروه هم آئودی با قیمت ۵۶,۸۰۰ دلار است. خب با توجه به این اعداد فکر می‌کنید کدام خودرو پیروز در باشد؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مقایسه مشخصات فنی

مرسدس C43

ب‌ام‌و M340i

آئودی S5

پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو ۳ لیتری I6 توربو ۳ لیتری V6 توربو
قدرت ۴۰۲ اسب بخار ۳۸۲ اسب بخار ۳۵۹ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۸۵۶ کیلوگرم ۱۷۹۲ کیلوگرم ۱۷۸۰ کیلوگرم
قیمت ۵۹,۹۰۰ دلار ۵۹,۶۰۰ دلار ۵۶,۸۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    خدا وکیلی بنز خجالت نمیکشه که انجین چهار سیلندر گذاشته روی ماشین بازم دم گرم بی ام و که انجین شش سیلندر داره و اینکه چه قد بنز طراحی هاش زشت شدن جدیدا به خصوص همین مدل و مدل اس کلاس که واقعا اس کلاس قبلی کجا و این کجا ادم حالش بهم میخوره

    موافقم 37
    مخالفم 67
    1. ‌ ‌

      ۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3321 ديدگاه)

      آزرا ۲۰۱۱ هم انجین ۶ سیلندر داره😐😎

      موافقم 23
      مخالفم 4
    2. JDM

      ۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (633 ديدگاه)

      داداش هم طراحی و هم از نظر فنی c43 خوبه
      هر طراحی بنز چهره خاص و حس متفاوتی داره مثل مدل s با سری c یا e ولی چون یهو میان طراحی رو عوض میکنن فکر میکنین زشته یا درحد برند نیست
      اگه بد بود شرکتی مثل بنز یا هر برند معتبری نمیاد طراحی بدی بزنه.

      موافقم 19
      مخالفم 11
      1. Ahmad

        ۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (86 ديدگاه)

        دلیل نمیشه که بنز چون بنزه طراحی بدی نمیزنه داداش اتفاقا گند زده به طراحی هم بنز و هم بی ام و کلا ماشین های جدیدشون زشت و بی روح شدن در صورتی که شرکتی مثل رولزرویس دقیقا برعکس طراحی ماشیناش از قبل قشنگ تره مثل فانتوم نسل جدید خیلی قشنگتر از نسل قبلشه

        موافقم 7
        مخالفم 7
        1. JDM

          ۶ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (633 ديدگاه)

          فکر میکنی اصلا بی‌روح نیستن مخصوصا بنز
          همین c43رو از نزدیک ببین نظرت عوض میشه

          موافقم 4
          مخالفم 3
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      آلمان اول بنز بعداً بقیه !

      موافقم 15
      مخالفم 24
  2. رضا

    ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    من از بین این سه مدل BMW رو ترجیح میدم. بخاطر موتورش بیشتر. از لحاظ ظاهری هر سه خودرو فوق العاده هستن.

    موافقم 45
    مخالفم 4
    1. Siyavash

      ۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (665 ديدگاه)

      تویه این کلاس انتخابم آئودی هست هر چند بی ام و پادشاه این کلاس هست.ولی من عاشق طراحی آئودی هستم..هنوزم باورم نمیشه بنز که تویه این کلاس از پیشرانه ۶ سیلندر و در نسخه پرچمدارش ۸ سیلندر استفاده میکرده الان داره از ۴ سیلندر استفاده میکنه….

      موافقم 17
      مخالفم 4
  3. S

    ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (81 ديدگاه)

    یه درگ کاملا عادلانه با برتری bmw تو این کلاس 👌👌👌

    موافقم 38
    مخالفم 8
  4. Arshia m3csl

    ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    بی ام و سری ۳ عشقه😍👌🏽 از همون دهه ۷۰ سری ۳ باحال بود تا الان و بنز کلاس c به جز بلک سریز حرفی نداشته هیچوقت جلوی سری ۳ و m3 بی ام و m3 و سری ۳ از اون ماشین هان که یک ماشین باز حتما باید بگیرتش تا لذت رانندگی رو بچشه

    موافقم 18
    مخالفم 5
  5. javad

    ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سطح هیت دادن بکش بیرون

    موافقم 1
    مخالفم 7
  6. امیر

    ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    مرسدس c63 با ۶۷۰ اسب بخار : من برای شما شوخی هستم !! 😂🇩🇪🚀

    موافقم 7
    مخالفم 9
    1. S

      ۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (81 ديدگاه)

      مرسدس کلا چون تنوع ماشیناش زیاده برا همین فقط نسخه 63 خیلی قوی می‌سازه که صد در صد از رقیبش بی ام‌ و قویتره . این‌مدل های 43 یا حتی ضعیفتر کلن برا درگ ساخته نشدن ولی با این حال بازم حداقل آئودیو شکست داد

      موافقم 7
      مخالفم 24
      1. مهران

        ۵ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (605 ديدگاه)

        بازم فرار رو به جلو…
        اونی که بخواد خودشو نشون بده با هیچ پوششی نمیتونه بقیه رو با کلمات فریب بده.
        با پوشش متعصب نبودن…

        موافقم 20
        مخالفم 4
        1. S

          ۵ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (81 ديدگاه)

          کاربر مهران شما طرفدارای بی ام و چرا همش دنبال بحث هستین عزیز من هرکسی یه نظری داره شما نظرت برا خودت نگه دار … شما از این به بعد فرار رو به عقب بکن به کار کشی هم کار نداشته باش .

          موافقم 5
          مخالفم 20
  7. JDM

    ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (633 ديدگاه)

    بنز هرچی بشه بازم ابهت خاص خودشو داره
    انجینش هم بد نیست فقط چون ما به V6 یا V8 یه برند عادت داریم فکر میکنیم این انجین بده واقعا بنز عملکردش از چیزی که میگیم بهتره
    ولی خدایش بین این سه تا BMW تو شتاب سرتره

    موافقم 12
    مخالفم 5
  8. کیارش

    ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    طراحی مخصوصا بخش عقب اکثر مدل های جدید بنز پسرفت و حتی زشت شده.اما اینکه این بنز مورد تست با وجود موتور ۴سیلندر و اپشن های تقریبا یکسان وزن بیشتری از دو رقیب داره به احتمال زیاد نشان از فضای بیشتر و استخوان بندی محکم تر از ان دو را دارد .

    موافقم 8
    مخالفم 8
  9. Enzo Ferrari 2008

    ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    بنز از ۴سیلندر ۴۰۰خوردهی می‌کشه بیرون

    موافقم 6
    مخالفم 8
  10. آلمانی باز

    ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    نتیجه که مشخص بود ، رو دست بیمر نیست تو این کلاس
    جدا از اون هر سه تاشون شاخ ترین سدان های کامپکت دنیان
    آئودی با اون طراحی بی نقص اش بنز هم با اون بازدهی عالی که از چهارتا سیلندر گرفته
    این کلاس قلمرو ژرمن هاست🇩🇪💪

    موافقم 16
    مخالفم 3
  11. ❤BMW❤

    ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    مهندسی ناب 🤙

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. 💀

      ۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (244 ديدگاه)

      اینکه یک موتور ۴ سیلندر بدرد نخور رو هم قیمت یه ۸ سیلندر آمریکایی میفروشن

      موافقم 1
      مخالفم 7
      1. آرمین

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        و این به علت تولید ۴۰۰ اسب از همون چهار سیلندره

        که کار هیچ آمریکایی ای نیس

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. حسین دهمرد

    ۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    زبان قاصره از وصف زیبایی ارباب حلقه ها یه ثانیه اینور و اونور مهم نیس.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  13. JaMsHiD

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (990 ديدگاه)

    اگه چهار سیلندر ها بد بودند مرسدس روی یه ماشین ازش استفاده نمی‌کرد و ازش چهارصد اسب نمی‌گرفت
    لطفاً تعصب تعداد سیلندر رو نکشید …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا