آئودیپورشه

درگ سدان‌های لوکس و پرفورمنس آلمانی، آئودی S8 در برابر پانامرا توربو S

کارواو در یکی دیگر از ویدئوهای درگ خود سراغ دو سدان هم‌خانواده یعنی آئودی S8 و پورشه پانامرا توربو S رفته است. هردوی این خودروها که ساخت گروه فولکس‌واگن هستند، از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مشترک استفاده می‌کنند اما این موتور در آئودی ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که به پورشه ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور تحویل می‌دهد.

در هردو خودرو نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود اما درحالی‌که در آئودی این کار توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک معمولی صورت می‌گیرد، پورشه از گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه استفاده می‌کند. علاوه بر این، پورشه در وزن هم برتری دارد و ۱۴۰ کیلوگرم از رقیب انگولشتاتی سبک‌تر است و به همین دلیل ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته آئودی هم این کار را در ۳.۸ ثانیه انجام می‌دهد و هنوز هم خودروی سریعی است.

بااین‌حال، معلوم است که در ۴۰۰ متر S8 در برابر پانامرا توربو S هیچ شانسی ندارد و کاملاً عقب می‌افتد. در مسابقهٔ رولینگ هم تفاوتی وجود ندارد و مثل قبل، سدان پرچم‌دار ارباب حلقه‌ها مغلوب رقیب اشتوتگارتی می‌شود. البته در این موضوع علاوه بر قدرت کمتر، گیربکس آئودی هم دخیل است زیرا در تنظیم آن، راحتی سرنشینان بر شتاب سریع اولویت دارد. فعلاً اطلاعاتی در مورد اینکه آیا آئودی نسل بعدی A8 را خواهد ساخت یا نه در دست نیست ولی طبق گزارش‌ها، پورشه ساخت نسل سوم پانامرا را در برنامه‌های خود دارد. البته ظاهراً این یک سدان الکتریکی خواهد بود که بالاتر از تایکان قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی

پانامرا توربو S

آئودی S8

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 ۴.۰ لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۶۳۰ اسب بخار ۵۷۰ اسب بخار
گشتاور ۸۲۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۰۸۰ کیلوگرم ۲۲۲۰ کیلوگرم
قیمت ۱۸۱,۱۵۰ دلار ۱۱۸,۵۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (828 ديدگاه)

    آئودی نمای جلو رو خراب کرد . چراغ جلو و جلوپنجره یه جوری شده که اون نمای باپرستیژ و سنگین قبلی رو ارزون نشون میده .

    موافقم 12
    مخالفم 13
  2. TML BN

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    فطعا پانوراما سدان چابک تر و سریع تریه و از اون طرف S8 سدان لوکس تر و تشریفاتی تری و قشنگ معلوم بود که پانوراما میبره

    موافقم 26
    مخالفم 0
    1. Reza Waffen SS

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      داداش اون پانامراس، پانوراما یه چیز دیگست

      موافقم 29
      مخالفم 0
      1. TML BN

        ۱۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1058 ديدگاه)

        بله اون سقف پانوراما هست😂😂اشتباه تایپی شد خودم هم متوجه شدم ولی وقت ویرایش تموم شده بود

        موافقم 11
        مخالفم 0
      2. Omid

        ۱۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (28 ديدگاه)

        حالا جالب اینکه 207 های پانوراما رو تو دیوار پانامرا می نویسن…سرچ میکنی پانامرا، 207 برات میاره 😄😄😄😄😆😆😆

        موافقم 11
        مخالفم 0
  3. Hadi

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    پدال چه خوب میشد نتیجه درگ رو لو نمی دادی..

    موافقم 14
    مخالفم 2
  4. D:

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (72 ديدگاه)

    تا پانامرا هست چرا ملت پول جای تایکان میدن

    موافقم 18
    مخالفم 5
  5. Reza Waffen SS

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    پانامرا توربو S : لایک
    آئودی S8 : دیسلایک

    موافقم 63
    مخالفم 27
  6. قاطر فروش

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    آئودی و اینفیتی مخصوصا باید خودشونو منحل کنن همیشه مغلوب رقبا میشن

    موافقم 0
    مخالفم 28
    1. علی

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (271 ديدگاه)

      مگه همه چیز شتابه برای من اولویت اخرم شتاب زیر دو سه ثانیه هست
      طراحی ظاهری کیفیت و امکانات راحتی سواری و… صد برابر مهمتره

      موافقم 17
      مخالفم 2
      1. محمدهادی

        ۱۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2143 ديدگاه)

        آئودی تو اکثر مسابقه شتاب ها از رقبای آلمانیش شکست میخوره
        اما قطعا در زمینه کاربردی بودن برای مالکان بسیار خودروهای با ارزشیه کع از شتاب بالایی هم برخوردارن مدلاش
        به طراحی چراغ های عقب این آئودی نگاه کنید تا محو زیبایی طراحی و ظرافت این شرکت بشید
        من دیگه حرفی ندارم…

        موافقم 4
        مخالفم 0
    2. MohammaD

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (343 ديدگاه)

      آئودی RS7: گرن کوپه با راحتی بسیار بیشتر نسبت به رقبا با همون لذت رانندگی و قیمت بسیار کمتر

      آئودی RS6: بهترین استیشن واگن در کنار e63 استیشن

      آئودی RS3 : بهترین هاچ بک داغ دنیا و موتور 5 سیلندرش هم اونو خاص ترین کرده به علاوه اینکه در نظر اکثر مجلات جزو بی نقص هاست در رده قیمتی و انتظاراتی که ازش می‌ره

      آئودی a6 : ایمن ترین و با پرستیژ ترین و خوش تراش ترین سدان اجرایی

      آئودی R8 : پیشرانه مشترک با لامبورگینی اوراکان که اونو خوش صدا ترین آلمانی در حال تولید کرده

      آئودی RSQ8 : شاسی بلند پرفورمنس قابل احترام که از نظر من حتی کمی بهتر از X5 M و GLE 63 هست

      آئودی SQ7 : به صرفه ترین شاسی بلند اسپرت به علاوه اینکه پکیج کاملی هم هست

      آئودی SQ5 دیزلی : شاسی بلند کامپکت با 700‌ نیوتون متر گشتاور

      ( بماند که کلا کراس های آئودی توانایی آفرود سبک بهتری نسبت به اکثر کراس های لوکس دارن )

      تازه اینا رو بذار کنار اینکه آئودی رتبه پنجم فروش بین 17 برند لوکس آمریکا بود تو سال 2021 _ موتور 5 سیلندر فعلا فقط تو انحصار خودش هست _ از بیست سال پیش تا حالا در طراحی فقط پیشرفت کرده و زمانی از نظر تکنولوژی و امکانات بهترین برند لوکس بوده که به قول علی بخردی زمانی که هنوز تسلا بولد نشده بود همون دسته افرادی که تسلا میخرن ، اون موقع آئودی می خریدن و کلی صحبت های دیگه که الان مجالی نیس

      حالا بنظرت اینا موفقیته یا نیم ثانیه زودتر به خط پایان رسیدن

      اگه فک می کنی ماشینای فولکس واگن با بزک دوزک و ارائه مدل R و GTI میتونن از آئودی جلو بزنن بدون که پشم آئودی هم نمیشن . مگه فولکس مرض داره که فروش زیر مجموعه خودشو کم کنه ( البته این صحبتا برای گلف صدق نمی کنه فقط )

      اصن همون لکسوس که منم خیلی بهش احترام میگذارم و تو هم یه بار گفتی که بجز lx تو همه سگمنتا بهترینه رو بیار تک تک مدلاشو با آئودی حتی مدلای پایه مقایسه کن ببین کدوما بهتره و آیا سر حرفت می مونی یا نه

      نمی‌خواستم کامنتم اینقدر طولانی بشه اما من همیشه با تعصب و سطحی نگری تا این حد توی کامنتا مشکل داشتم و دارم کما اینکه شما اگه منبعت فقط هم پدال باشه اگه تعصب نداشته باشی به خیلی از این حرفا خواهی رسید نه اینکه بیای ارزش این برند رو به رشد و زحمت کش رو تا این حد پایین بیاری و با اینفینیتی در یک سطح قرار بدی .

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. ❤BMW❤

        ۱۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1246 ديدگاه)

        در مورد مطلبی که جلوی RS6 نوشتی ، باید آلپینا B5 TURING رو هم اضافه کن
        جای RS7 باید سری هشت بزاری
        جای آئودی A6 بی‌ام‌و سری ۵ بزار
        خب در مورد بهترین صدای خودرو های آلمانی ، بی‌ام‌و ام ۵ سی اس رو فراموش کردی
        آئودی آر‌اس‌کیو‌هشت از نظر پرفورمنس زیر بی‌ام‌و ایکس پنج ام ایکس درایو هست
        بی‌ام‌و هم فروش خیلی خوبی داشته
        خب تسلا الان لوکس نیس که قبلا آئودی می‌خریدند. پس آئودی لوکس نیس و زیر بنز اس ۵۰۰ هست بنز هم زیر سری هفت ۲۰۲۳ هست سری هفت هم زیر بنتلی و بنتلی هم زیر رولز گوست و گوست هم زیر فانتوم ( که رولزرویس هم زیر مجموعه بی‌امو هستش )
        منم نمی‌خواستم پیامم طولانی باشه ولی لازم بود اینا رو بگم
        و یه چیز دیگه :
        وقتی فن بی‌ام‌و باشی ، نیاز به تعصب نداری . چون بدون تعصب هم می‌تونی از بقیه ماشینا بیشتر دوسش داشته باشی . :)

        موافقم 2
        مخالفم 5
      2. hamidreza

        ۱۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (327 ديدگاه)

        البته راجب R8 بگم که درسته انجینش با اوراکان یکیه ولی پرفورمنس اونو نداره و انجین اوراکان حدود ۷۰ اسب بخار بیشتر… در کل که عاشقشم ولی از هم رده هاش پایین تر متاسفانه

        موافقم 1
        مخالفم 0
  7. احمدرضا

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (728 ديدگاه)

    مشخص بود آئودی شانسی نداره
    اما انتخاب منه

    موافقم 17
    مخالفم 0
  8. Poria

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (106 ديدگاه)

    پانامرا به عنوان به خودرو لوکس و تشریفاتی درحد مرسدس و حتی s8 قبول ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا